Honda и Tesla се договориха да комбинират резултатите от продажбите в Европа, съобщи Bloomberg. Това ще помогне на японския концерн да избегне глоба от милиард долара за неспазване на стандартите за емисии на въглероден диоксид. Според приетите стандарти през 2020 година средните емисии на CO2 на 1 километър за всички продадени превозни средства от всяка марка не трябва да надвишават 95 грама.
За бензиновите автомобили това съответства на разход на гориво от 4,1 литра на 100 километра, а за дизеловите автомобили 3,6 литра на 100 километра. Уточняваме, че става дума за средното потребление. Тоест, ако дадена компания продава 50 бензинови автомобила с разход 8,2 литра на 100 километра и 50 електрически автомобила с нулеви емисии годишно, то това се вписва в нормата по средния показател.
Honda има електрически автомобил, но както се оказа, очакваните продажби през 2020 г. няма да отговарят на строгите стандарти. В този случай компанията има избор: да плати голяма глоба или да преговаря с друг производител на електрически превозни средства, който ще комбинира резултатите от продажбите. Именно Tesla се превърна в такъв „спасител“ за Honda. Сумата, която Tesla ще получи от Honda за услугата, не се оповестява.
Това обаче не е първият автомобилен производител, с който компанията на Илон Мъск е сключила подобна сделка. Преди това Tesla се съгласи да „сподели“ резултатите си от продажбите в Европа с Fiat Chrysler Group. Според слуховете в замяна италианците плащат за изграждането на гигафабриката на Tesla в Берлин. Ford и Volvo също обявиха подобно сътрудничество.
Освен това дарител в този случай са шведите, които са успели да продадат не толкова електрически, колкото хибридни автомобили. За последните средният разход на гориво се изчислява само за първите 100 километра от маршрута, половината от които plug in хибридите преминават изключително на електрическа тяга. Така Volvo отговаря на стандарта с марж и е готов да продаде излишъка си на Ford.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шоп от СО
11:55 05.11.2020
2 Си ган
11:57 05.11.2020
3 Всичко е безсмислено
Коментиран от #5, #46
12:00 05.11.2020
4 БАЙ Х@Й
12:01 05.11.2020
5 БАЙ Х@Й
До коментар #3 от "Всичко е безсмислено":
Новите Марксисти - Пари, Политика , Пари прим ! Политици карат фирмите да плашат на друг, който това му е печалбата !Коментиран от #8
12:04 05.11.2020
6 Хахах
Коментиран от #13
12:05 05.11.2020
7 БАЙ Х@Й
Коментиран от #28
12:11 05.11.2020
8 Дрън-дрън
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й":
Тези норми и глоби не са решени вчера, за затварят автомобилните производители неподготвени. Политиците са дали тези норми преди 10 години и са определили глобите. Това че някой е спал 10 години, не е проблем на политиците.Tesla започна да произвежда автомобили от нулата без грам опит и никакви производствени мощности преди осем години, следователно е било напълно възможно и останалите да си построят нови заводи и да произвеждат, вместо сега да строят нови заводи на Тесла. Нито политиците нито Тесла са виновни на Хонда и в останалите.
Коментиран от #15, #21
12:44 05.11.2020
9 Гост
Коментиран от #10
12:49 05.11.2020
10 Това е практика от години, законна
До коментар #9 от "Гост":
Да си чувал думата коалиция?12:59 05.11.2020
11 Димов
Коментиран от #12
13:01 05.11.2020
12 Точно така е
До коментар #11 от "Димов":
Откъде смяташ, че идват печалбите на Тесла, въпреки огромните разходи за строежите?13:06 05.11.2020
13 Муй
До коментар #6 от "Хахах":
Ти колко си зле, не може да бъде истина!Коментиран от #14
13:06 05.11.2020
14 Хахаха
До коментар #13 от "Муй":
Що ти ли си единственият глпак който ги купува?Коментиран от #16
14:00 05.11.2020
15 Японеца
До коментар #8 от "Дрън-дрън":
Политически рекет е това!4/100 гори само каруца !
Явно си уфсъ с таблет!
Коментиран от #17, #20
16:37 05.11.2020
16 фафч
До коментар #14 от "Хахаха":
Ти като си толко запознат какво да си купим?16:54 05.11.2020
17 😂😂😂😂
До коментар #15 от "Японеца":
Една Тесла и толкоз не гори!18:54 05.11.2020
18 Гост
Коментиран от #19
19:35 05.11.2020
19 Какво значение има
До коментар #18 от "Гост":
Ако на всяка една Хонда се продава и една Тесла, общите емисии на новите автомобили ще паднат наполовина, каквато е целта. Какво значение има кой е произвел автомобилите? През 2025 година, емисиите трябва да паднат още. Тогава ще трябва да се продават две тесли на всяка Хонда.Коментиран от #22
21:47 05.11.2020
20 TSLA
До коментар #15 от "Японеца":
Не, Туранага сан! Нарича се ПРОГРЕС, РАЗВИТИЕ, ЕВОЛЮЦИЯ. Това е явление като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спряно. И ако една технология спира прогреса, то тя е глух клон на еволюцията и нейното време приключва. Също както касетките с лента, CRT екраните, телефоните с антени и тези с шайба. Някъде да виждаш пейджър или уокмен? Е, същата работа с колите на бензин и дизел. След 20 години ще се питаме тоя въпрос ;)23:53 05.11.2020
21 TSLA
До коментар #8 от "Дрън-дрън":
Неприятно е за масата да чува истината. Истината кара да си мърдаш мозъка, а мисленето е болезнено. Както казваше големият Хенри Форд: "Мисленето е най-тежката работа и това вероятно е причината толкова малко хора да в вършат". А истината - тя има едно фундаментално свойство - винаги съществува. Истината тука е, че в допотопните компании се раздаваха бонуси и дивиденти на акционерите и се мислеше, че лапачката ще е вечна и някакси ще минат метър. Но който се надява, се наденва. Старите хора казваха: Една пaтkа мислИла, мислИла, па взела че се хвърлИла. Щурчо си свирка целата година, докато мравката Тесла влачи за зимнината. И пилците ще има да се броят наесен. Само да няма много изненадани камили00:01 06.11.2020
22 Димов
До коментар #19 от "Какво значение има":
Аз, да попитам и аз: Ами, дай тогава да легализираме и друга врътка. Аз имам кола 120 коня. Заради тия 20 коня над стоте, аз плащам 135лв данък. Ако бях 100 коня щях да плащам 40лв данък - с 95лв по-малко. Наш гост имал кола 80 коня и плащал 25лв данък. Аз ще му пиша моите 20 коня горница на него, с което ще стана 100 и ще спестя едни 95лв. Той ще стане също 100 коня и вместо досегашните си 25лв вече ще плаща 40лв, което му е оскъпяване с 15лв. Аз ще му ги доплатя тия 15лв, защото пък спестявам от врътката 95. Така имам едни 80лв спестени пари. И всичко е точно. Абсолютно същата врътка.Коментиран от #23, #24
09:47 06.11.2020
23 Ако данъка беше замърсяването - ОК
До коментар #22 от "Димов":
Ама не е!Коментиран от #25
10:17 06.11.2020
24 Бъркаш глоба с данък
До коментар #22 от "Димов":
Данъкът си е данък и облага притежателите на автомобили.Глобата на honda има за цел да увеличи продажната цена на замърсяващите автомобили, а субсидирането на електромобилите да намали тяхната цена, за да стане по-бързо изравняване на цените. Когато цените се изравнят, субсидиите ще отпаднат, но глобите не. Глобите даже ще се увеличат след 2025 година, което ще направи автомобилите с ДВГ много по-скъпи от електромобилите дори без субсидии на принципа който цапа плаща.
Коментиран от #26
10:48 06.11.2020
25 Димов
До коментар #23 от "Ако данъка беше замърсяването - ОК":
Защо само екологията да се възползва от подобни тарикатлъци? Аз за икономиката го правя. Да останат повече пари в джобовете на хората. Да имат възможност да си купят повече неща с тия пари. Да върви повече търговията, да се стимулира производството на стоки, да има работа за младите...... Не да ги давам за данъци, които да потъват в общински джобове, че да ги харчат по райските острови. За доброто на младите го предлагам. За бъдещето на България ;) И аз мога да лобирам и лицемернича, също като автомобилен бюрократ, но от това няма никаква полза за другите, както и екологията няма полза от комбинираните резултати на тия.Коментиран от #27
10:50 06.11.2020
26 Димов
До коментар #24 от "Бъркаш глоба с данък":
Не ги бъркам. Прехвърлям сценарият от едното на другото, за да ти дам пример, че е пълна измама. Както някой веше писал, това е по-голяма и по-явна, по-нагла измама дори от дизелгейт. А вие се радвате. В момента аз, ДВГ любителят, съм по-еколог от вас - тесладжийте.10:53 06.11.2020
27 Дрън-дрън
До коментар #25 от "Димов":
Каква е разликата икономически? В единия случай ти взимат данъка или глобата и уж ги дават за субсидии, като ключовата дума е уж.В другия случай хонда дават тези пари директно на избран от тях производител, който ги използва за намаляване на цената на електромобилите за да станат достъпни, като в същото време хондите стават по-скъпи. Който го устройва тази самоубийствена схема, да си я ползва. Това не е във вреда на екологията, дори напротив. Ако honda продължава така съвсем скоро ще фалира. И въобще няма да произвежда пушилници.
Коментиран от #29
12:21 06.11.2020
28 Jack Bauer
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й":
Еколозите ги интересува, но политиците пишещи законите не.12:37 06.11.2020
29 Димов
До коментар #27 от "Дрън-дрън":
Публикувано във факти.бг: "Ако honda продължава така съвсем скоро ще фалира. И въобще няма да произвежда пушилници." ---------- Явно затова са се навили от Хонда. За да фалират час по-скоро :))) Там е работата, че вместо да платят милиард долара глоба, са се договорили с Тесла да смесят продажбите, срещу много по-малко пари. Пише, че сумата не се оповестява, но всеки си гледа келепира и определено ще е в изгода и за Хонда. Така хем Хонда печели, хем Тесла. Само екологията губи, защото пушещия дизел пак ще е в норми, макар и само на хартия. И пак ще си е в пъти по-евтин и достъпен от миксера, и пак ще доминира на пазара още дъъълго време. Екологията губи отвсякъде. Не разбирам, как може да се вържеш на тия глупости?Коментиран от #30
15:28 06.11.2020
30 Плащат защото нямат избор
До коментар #29 от "Димов":
Ще спестят някой милион, но не много. Ще платят на Тесла поне 800 милиона. Просто отлагат фалита засега.Строежа на завода в Берлин загуба ли е за екологията, като се строи именно по тази същата схема? Сега honda ще построи завода в Тексас, а догодина по същата схема ще се построят още поне два завода и или ще се разширят вече съществуващите, като общия капацитет ще стане за милиони електромобили годишно. Това как вреди на екологията? Поне електромобилите на Тесла се купуват за разлика от на honda. Екологията може само да спечели от това.
Коментиран от #31
15:50 06.11.2020
31 Димов
До коментар #30 от "Плащат защото нямат избор":
Тия 800 млн си ги измисли сам. Пише, че засега не е оповестена сума, а и тя не е от значение за екологията. Не говоря за построените заводи на Тесла, а за прикритити емисии на Хонда. Това си е дизелгейт-2. С този финт Хонда ще продължи да продава ДВГ, вместо да ги спре. Продали са почти 5млн коли тази година, срещу 10 пъти по-малкото продажби на Тесла. Как може, при разлика в продажбите 10 пъти, да кажеш, че Тесла продавали, а Хонда щели да спрат? Луд ли си?Коментиран от #32, #33
16:29 06.11.2020
32 Да не мислиш че Тесла ще им пусне аванта
До коментар #31 от "Димов":
200 милиона по-малко глоба са си 200 милиона. На тебе ако ти предложат да платиш 1000 лв глоба или 800 лв за благотворителност, кое ще избереш? Дори да са 1000 на 950? Тесла така или иначе засега няма кой знае колко бройки за предлагане, а търсенето е голямо, защото някои фирми все пак ще плащат глоби, понеже няма с кой да се съюзят.Коментиран от #35
16:57 06.11.2020
33 Как да няма значение за екологията
До коментар #31 от "Димов":
Нима твърдиш, че заводът в Берлин няма да има никакъв принос към екологията? Не ставай смешен. Парите нямали никакво значение за екологията? Ако Тесла преди две-три години имаше днешните пари, в момента щеше да продава милиони електромобили камиони и пикапи. Производството беше отлагано именно заради липсата на финикийски знаци.Коментиран от #34
17:00 06.11.2020
34 Димов
До коментар #33 от "Как да няма значение за екологията":
Безнадежден си. Отговори на въпросът ми със споделените емисии на моят стар дизел и твоят електромобил, пък тогава ми обяснявай кое било в полза на екологията.Коментиран от #36
17:36 06.11.2020
35 Димов
До коментар #32 от "Да не мислиш че Тесла ще им пусне аванта":
Догодина ще видим кой крив, кой прав. Тази година Хонда са продали 4,8млн коли с ДВГ. Ако догодина са повече, значи сделката е била във вреда на екологията.Коментиран от #37, #38
17:38 06.11.2020
36 Ти отговори на въпроса
До коментар #34 от "Димов":
Какво общо има твоя стар дизел и моя несъществуващ електромобил, с годишните продажби на Тесла и Хонда за 2020 година? Глобата е за продадени през 2020-та година нови автомобили. Хайде сега отговори дали марката има значение или съотношението на електромобили/дизели? Honda така или иначе си плаща за това, че никой не иска да и купува електромобилите, защото са смотани, въпреки че доколкото си спомням, на тебе ти харесваха и обясняваше, че това бил смисления електромобил, а не тези на Тесла с големите батерии.Коментиран от #39
17:48 06.11.2020
37 Пак търсиш под вола теле
До коментар #35 от "Димов":
По-важното е honda колко електромобили са продали тази година и колко ще продадат догодина. Не мислиш ли? И продължаваш да говориш за глобални продажби, при положение, че в статията се говори за европейските продажби. Колко са продажбите само за Европа?Коментиран от #40
17:50 06.11.2020
38 Посмали малко
До коментар #35 от "Димов":
Хайде да не са 5 милиона продажби, ами да са стотина хиляди, а? Горе-долу колкото продажбите на Tesla. Глобата е около 10 хиляди долара на продаден автомобил Хонда за 2020 година.Коментиран от #41
19:02 06.11.2020
39 Димов
До коментар #36 от "Ти отговори на въпроса":
Пак бъркаш хора, събития и теми. Не знам името на нито един електрически модел Хонда, камо ли да съм казал, че са ми харесвали. Харесвам Хюндай Айоник, който съм карал на тестдрайв. И марката наистина няма значение, но тази сделка определено ще наклони везните в полза на петролните коли. А това, че сделката е за вече продадени коли, е още по-престъпно деяние. Тези коли са вече по пътищата и пушат. Замърсяват природата. Съсипват екологията. Как, след сделката, ще пушат по-малко? Обясни ми това, моля! МОЛЯ!Коментиран от #52
19:31 06.11.2020
40 Димов
До коментар #37 от "Пак търсиш под вола теле":
Не, не мисля. Важно е колко нови петролни коли ще се пръкнат да пушат от догодина. В интерес на екологията е да са по-малко. Тази сделка ги стимулира да са повече. Екологията беше изместена от икономиката.19:40 06.11.2020
41 Димов
До коментар #38 от "Посмали малко":
Сам каза, че това е само за европейския пазар. Той е слаб за Хонда. Половината й продажби са в Азия. На второ място беше Америка. Там търпяха загуби, заради Парижкото споразумение, но тази година Дончо обяви, че САЩ ще излязат от него, което ще развърже пазарите на Хонда там. А излизането на САЩ от Парижкото е вторият удар на икономиката над екологията. Лицемерието на САЩ не знае граници.19:45 06.11.2020
42 Димов
Коментиран от #43
19:47 06.11.2020
43 Само ти си мислиш такива глупости
До коментар #42 от "Димов":
Една Хонда ще си пуши абсолютно едно и също, независимо дали останалите продажби са електромобили. Това че Хонда са решили да дадат по около 10 хиляди долара на Тесла за всяка продадена в Европа honda, си е лично техен проблем. Щом вярваш, че клиентите няма да усетят толкова малка разлика в цената и ще продължат да си купуват хонди с ДВГ, не виждам как някой може да те убеди в обратното. Че колко са 10 000 долара?Коментиран от #44
20:24 06.11.2020
44 Димов
До коментар #43 от "Само ти си мислиш такива глупости":
Хондите няма да поскъпнат с 10000$. А и да поскъпнат, то ще е напълно в такт с всичкото поскъпване на всичко, покрай тази криза. Вече всичко е по-скъпо отколкото беше преди 6 месеца. Само бензина е поевтинял. В резултат на това масово поскъпване вече всички работещи на свободна практика са с по-високи цени на услугите си. Държавните служители са с нови, по-високи заплати, а тези, които работят за някого в частния сектор, вече стачкуват с искания за увеличения на заплатите.Коментиран от #45
21:07 06.11.2020
45 И електромобилите ли ще поскъпнат?
До коментар #44 от "Димов":
За електромобилите се очаква или да поевтиняват или да си запазят цените, но да им се увеличи пробегът и параметрите. Това може да ти изглежда само икономическо предимство, но то ще се превърне и в екологично, защото 99% от шофьорите, ще изберат по бързия, по-евтин и по икономичен автомобил, вместо по-скъп, по-бавен и по скъп за поддръжка и шофиране автомобил с ДВГ, само защото два-три пъти в годината щели да зареждат с 15 минути по-бързо като ходят на море.Коментиран от #48
22:14 06.11.2020
46 type-R
До коментар #3 от "Всичко е безсмислено":
А само за парите. Вчера карах почти през цялото време само на вътрешна циркулация заради облаците от Долните Дизелаци на Меркел. Ако бяха толкова заинтересовани, щяха първо тях да махнат, вкл. и някакви изисквания за произвола в БГ да поставят!22:34 06.11.2020
47 type-R
22:39 06.11.2020
48 Димов
До коментар #45 от "И електромобилите ли ще поскъпнат?":
Когато се появят такива електромобили, нашите книжки ще са вече безсрочни. Ако ще ми говориш за далечното бъдеще да знаеш, че телепорта ще е последният вид транспорт.Коментиран от #49
11:07 07.11.2020
49 Кога се пенсионираш
До коментар #48 от "Димов":
Защото аз ти говоря за след две-три, максимум пет години. Ако Хонда трябва да плати един милиард долара глоба на 100 хиляди продажби, тази глоба ще бъде разпределена в цената на следващите автомобили или honda просто ще фалира. Средно положение няма. Другият вариант е да си намали цените на електромобилите за да ги продава. Каквото и да избере, все е в полза на електромобилите.Коментиран от #50
12:43 07.11.2020
50 Димов
До коментар #49 от "Кога се пенсионираш":
Оф, добре! Все едно и също. Сякаш наливам в издънена каца.19:01 07.11.2020
51 2021 е скоро
Не помня дали ти цитираше празни проучвания Как през 2030 година продажбите на електромобили ще са само 10%. Ами още сега са толкова напук на вашите ВЯРВАНИЯ.
20:51 07.11.2020
52 Как?
До коментар #39 от "Димов":
По същата логика, където тебе те глобяват след като си прввишил скоростта, а не преди това! Защо те глобяват? Те не могат да върнат времето, да караш по-бавно, нали? Ама другия път, като караш бързо, си правиш сметката, че можеш да бъдеш глобен! Е в България, няма голям ефект, но на запад действа!Коментиран от #53
12:14 09.11.2020
53 Няма да те разбере
До коментар #52 от "Как?":
Той вече си има мнение, което не може да бъде променено от никакви факти. След като след толкова повтаряния, не разбра, че honda така или иначе ще плати за това че нейните автомобили замърсяват повече от планираното. Единствената разлика е, че сама ще избере на кого да плати глобата и ако може да спести някой долар от това, както по твоята аналогия се спестява, ако си платиш глобата на място или първите няколко дни след връчването. При всички положения обаче си плащаш.Това на кой плащаш, няма да направи вече продадените автомобили по-чисти, както обяснява Димов.
13:15 09.11.2020