ФАКТИ.БГ

Британците съкратиха живота на ДВГ с 10 години

Публикувана: 21 Ноември, 2020 12:36 Обновена: 21 Ноември, 2020 13:02
62 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6126
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели във Великобритания ще бъдат забранени през 2030 г. - с десетилетие по-рано от планираното, съобщава Reuters. Изключение ще бъде направено само за хибридите, които ще останат на британския пазар до 2035 г.

Експлоатацията на бензинови и дизелови коли в Обединеното кралство засега няма да бъде ограничавана. Пълната забрана на производството и продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще влезе в сила чак през 2050 г.

За осъществяването на плана ще бъдат отделени £12 млрд. (€13.4 млрд.). Средствата ще бъдат инвестирани в развитие на инфраструктурата от зарядни станции и модернизация на енергийната система на страната, а около £500 млн. (€560 млн.) - в разработката и производството на електромобили.

Планът на британските власти вече среща отпор. Експерти критикуват правителството, че лишава хората от избор и ги принуждават да купуват значително по-скъпи електромобили.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ГРАД КОЗЛОДУЙ
1 Отговор
Вчера ме изнасилиха 2 психопата. И сегa лежа в леглото. Светът се управлява от психопати

Коментиран от #2


Оценка:
-10 +13

Алфа Вълкът
2 Отговор

До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":


По корем ли лежиш или по гръб? То по гръб няма как да стане щот те боли, ама ако си по корем може да се върнат психопатите! 😆😆😆😆😆

Оценка:
-6 +24

DrivingPleasure
3 Отговор
Пълна идиотия. И ужасяващо лицемерие.

Оценка:
-8 +24

Румен
4 Отговор
Най добре с каляски. Май от Тиква бяха в приказките. Кат нашия. И той с каляска по магистралите. Какво съвпадение

Оценка:
-4 +19

БАЙ Х@Й
5 Отговор
Е това е свободен ПАЗАР в действие !

Оценка:
-8 +16

Кирилов
6 Отговор
Това решение е глупост и още следващите, които додйат на власт, ще го отменят!

Оценка:
-7 +25

DrivingPleasure
7 Отговор
а знаете ли, че във великобритания само 25% от електричестовото е зелено? Ми те много чисти ще станат сега бе... бълва комина на ТЕЦа а еко-терористите доволни от собствената си дивотия.
междувремено в Германия БОШ мисля бяха направиха гориво с 60% по-малко емисии, което от утре може да задвижи и най-дъртата кола без да е нужно да копаш и да правиш токсичен коктейл за батериите
еколкогия бацета... или май не? май се развъртат едни кинти, и само еко-терористите са толкова глъмави да реват че е гот за природата

Коментиран от #8, #11, #17


Оценка:
-7 +30

TSLA
8 Отговор

До коментар #7 от "DrivingPleasure":


Ако караш МПС и меташ филтри наляво-надясно, и разливаш масла по паркингите, и бълваш газове от отходника, и хвърляш стари ремъци и накладки в общата кофа, значи само можеш да мълчиш и да се надяваш да не те залови еко-полицията, г-н еко терорист. Или като сочиш с пръст другите се надяваш да ти се размине? Като в детската градина? Моля госпожо ама той Спас.....

Коментиран от #9, #12, #20


Оценка:
-30 +11

малко инфо
9 Отговор

До коментар #8 от "TSLA":


има много по добри начини за справяне с проблема от електро автомобилите. Батериите не се произвеждат от зелени листа, а от доста токсични материали който е много трудно, почти невъзможно да се рециклират. Сега си представи целия свят да хвърля батерии в кофата.. Изведнъж картината се променя. Тук може да допълним че зелено електричество почти няма, изцяло се произвежда от въглища и горива които изгарят.. Също както при колите с маслата и накладките (те и 'е' - тата също ги имат и тях)

Оценка:
-5 +23

Онзи
10 Отговор
Дааа накрая ще внасят само електоавтомобили от САЩ. Англия сама се пороби на САЩ.

Оценка:
-2 +11

Дрън-дрън
11 Отговор

До коментар #7 от "DrivingPleasure":


Делът на възобновяемата енергия е нараснал бързо в енергийния микс на Европейския съюз, като вече е 43 процента, съобщава "Ройтерс".


...Във Великобритания възобновяемите енергийни източници вече имат 43% дял от произведената електроенергия, което е с 10% повече спрямо същия период на 2019 г.

Коментиран от #13


Оценка:
-17 +7

DrivingPleasure
12 Отговор

До коментар #8 от "TSLA":


Знаеш ли каква е разликата между мен и теб?
Аз никога не съм твърдял, че традиционните автомобили са екологични (въпреки, че имат потнциал да бъдат). А че електрическите не са по-чисти.
Докато според теб е-колите са панацеята. Е познай - не са! В най-оптималният вариант са малко по-чисти, но тази нищожна раазлика и то при определени условия не си струва нито инвестиците нито неприятностите.
По принцип си свободен да си купуваш каквото искаш задвижване и тук е другата разлика - не ти го зажранявам... докато еко-терористите искате да забраните на мен да ползвам задвижването, което предпочитам...

Коментиран от #15, #21


Оценка:
-5 +28

DrivingPleasure
13 Отговор

До коментар #11 от "Дрън-дрън":


не знам какво съобщава Ройтерс ама цел на ЕС е до 2030 да достигне 30%. До 2020 целта беше 20% но така и не успяха, почти никой невярва и в новата цел.
А дори да приемем че тия 40% са верни... а останалите 60? те са си все още от фосилни горива и това няма как да се промени.

А има и още един тънък момент. годишния ръст на потребление на електроенергия е между 4 и 8%. Та ако миналата година от 100 квч сме имали 60 от фосилни горива тази година въпреки ръста ще имаме 65 заради общо увеличаващия се обем :) сметката е ей така прима виста, но мисля, че хващаш идеята :)

Коментиран от #14, #32, #46


Оценка:
-5 +15

Научи се да правиш разлика
14 Отговор

До коментар #13 от "DrivingPleasure":


Разликата между енергиен микс и електроенергиен микс е от земята до небето.

Оценка:
-9 +6

Само един въпрос имам
15 Отговор

До коментар #12 от "DrivingPleasure":


Ако от утре в София 100% от автомобилите преминат на ток и спрат да се ползват печките и котлите на твърдо гориво, по-чист ли ще стане въздуха?

Това за въглеродния двуокис го разправяй на баба ти. Въглеродният двуокис пряко не е опасен за човека, а ти говориш за въглероден отпечатък нали? А останалите гадости излизащи от ауспуха, които пряко влияят дори дали по-лесно ще се заразиш от коронавирус, нямат значение за тебе. Но точно те са пряката опасност за здравето на човека.

Коментиран от #22


Оценка:
-15 +7

12345
16 Отговор
Май западния свят става все по малко свободен и все по регулиран.

Оценка:
-3 +20

Миленко Павлович
17 Отговор

До коментар #7 от "DrivingPleasure":


Бош мош пътници сте.

Коментиран от #25


Оценка:
-14 +9

Гост
18 Отговор
Така и ла*ната могат да станат най-търсена стока. Забраняваш дуварите да се мажат с хоросан, и задължаваш да са измазани само с ла*на. Който не спазва - 10 хиляди лири глоба. И глей кво стаа. Пазарна икономика по британски.

Оценка:
-5 +16

Да бе!
19 Отговор
Споко, просто няма да стане така!

Оценка:
-1 +9

Гост
20 Отговор

До коментар #8 от "TSLA":


А ако ти се пали батерията по обществените паркинги и подземия на моловете, тогава много ли е добре, а?

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +12

Гост
21 Отговор

До коментар #12 от "DrivingPleasure":


На това му се вика демокрация.

Оценка:
-3 +7

Гост
22 Отговор

До коментар #15 от "Само един въпрос имам":


6% от колите в София са причина за 20% от замърсяването в столицата. За да намалиш замърсяването с 20% трябва да разкараш тия 6% стари, издънени дръгели, ама няма да го направят. Сещаш ли се защо?

Оценка:
-10 +8

Хи хи
23 Отговор
Мир на праха на германците.

Коментиран от #26


Оценка:
-3 +7

Русофил
24 Отговор
Кеф е да гледаш последните издихания на немецких автопромов

Коментиран от #28


Оценка:
-10 +5

АЙ ДА БЕ
25 Отговор

До коментар #17 от "Миленко Павлович":


Ти па,Миленко! Ма верно ли бе?!

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +0

ХО хо
26 Отговор

До коментар #23 от "Хи хи":


Искаш да кажеш това за британците. Нищо де,поправи се!

Коментиран от #30


Оценка:
-1 +4

Мани,мани
27 Отговор

До коментар #20 от "Гост":


А пък и моят гараж като е почти изцяло отстрани дървен,ами не искам и да си представя,ако вкарам някоя смотана тесла вътре какво ли ще се случи....???!!!

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +4

28
Този коментар е премахнат от модератор.
Русофил
29 Отговор

До коментар #28 от "Германофил":


Не случва се в момента пред очите ни.

Коментиран от #34


Оценка:
-2 +2

Хахахах
30 Отговор

До коментар #26 от "ХО хо":


Не за германците го казвам.

Оценка:
-3 +1

Зоран Радосавлевич
31 Отговор

До коментар #25 от "АЙ ДА БЕ":


Абсолютно бе мой

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +1

домакин
32 Отговор

До коментар #13 от "DrivingPleasure":


Колега,в момента спориш с едни индивиди от друго измерение. Каквото и да им кажеш,все ще спорят за нещо и все нещо ще те питат.

Оценка:
-3 +8

АЙ ДА БЕ
33 Отговор

До коментар #31 от "Зоран Радосавлевич":


Епа,доообре! По-добре смени дрогата!

Оценка:
-1 +1

Германофил
34 Отговор

До коментар #29 от "Русофил":


Случва се в момента само в пропагандата ти страна и болна глава.

Оценка:
-3 +3

Немските пари немиришат
35 Отговор
До 2050-та я камилата я камиларя.

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +10

Деееаааа
36 Отговор

До коментар #27 от "Мани,мани":


Да ти кажа и в Норвегия всичките им къщи са дървени и само електрички се продават там! Що пък там не ги е страх? Май нещо знаят повече от теб! Ти да си чел да са им изгорели къщите?

Оценка:
-6 +4

Статистика
37 Отговор
Статистически погледнато ако караш BMW е много по-вероятно да ти се запали колата в гаража отколкото ако караш Тесла. Хайде да не пускам отново видеото с десетки запалени BMW та от различни модели.

Коментиран от #43


Оценка:
-10 +6

Деееаааа
38 Отговор
И защо мислите, че хората не знаят как ще е? Та Норвегия е 5 млн. държава с 350 хиляди електрически коли! Нещо, да са фалирали? Или да им е спряла икономиката? Какво е станало, като са минали на ток? Даже и тока им е станал, по-евтин, съм чел! Последните месеци там са били продадени 5 процента дизелови и 6 процента бензинови коли! Всичко друго е хибрид и електрички! И нещо да е станало, лошо там! Освен, че дишат чист въздух! Какво се опитвате да докажете, че светът не може без бензин!

Оценка:
-10 +8

гост
39 Отговор
Сега първо да обясним на петролопитеците какво означава "хибрид 2030 " , щото те си въобразяват , че ще е нещо като днешните !! Да ама не , ядец !! Случайно ако сте забравили още от 1 януари догодина влиза Евро 7 , което изисква емисии от 95 гр на км , а само 4 години по-късно Евро 8 , което ще изисква вече 65 гр на км !!!! След това през 2027 или 2028 най-късно се предвижда следващо намаляване до 45 гр , което вече значи разход под 1 литър , хахаха !!! Та изгъзицата наречена хибрид по това време , освен че ще най-малко забранена за движение във всички градове , ще представлява обикновен електромобил с батерия и "удължител на пробега" , в който двг ще върти САМО генератор и то с мощност 15-20 квт максимум , иначе няма шанс да влезе в нормите !!! Тоест нещо от рода на 2 цилиндъра 4-500 кубика и то без никаква връзка с колелата , щото ще трябва да работи при постоянни обороти , иначе също никакъв шанс !! В същия момент стандартните електромобили на тая цена ще предлагат мощности от 300-350 коня в базов вариант !! Е , ако такива "хибриди" искате , халал да са ви !!! Ама май ще сте единствените , а производителите ще ги отпишат далече преди забраната !!!

Оценка:
-11 +5

Мисли малко
40 Отговор

До коментар #35 от "Немските пари немиришат":


Какво мислиш че ще стане през 2050 година? Дори да не забранят движението на ДВГ тогава, най-новия такъв автомобил ще е на 20 години. Това да не ти е България, масово да карат 20-30 годишни автомобили?

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +9

гост
41 Отговор

До коментар #40 от "Мисли малко":


Ма какви 20 години , те англичаните да не им е изпила чавка акъла ?? Само гледай това като излезе писменно какво става !! Първо спад с по 10-15 % минимум на година и поне 5 години ПРЕДИ забраната , тоест след 2025 единствените купувачи на пушилници ще са фирмите , дето за 3-4 години ги докарват за брак !!! Кой нормален човек ще си купи кола , за която знае , че след 5 години ще е забранена и ще си може да закара единствено в моргата и то ако си плати допълнително , иначе трябва да я прави кокошарник ако има къде !! Точно смятай 2025 ще е последния продаден пушилник в Англия на частно лице !!

Коментиран от #48, #49


Оценка:
-10 +3

Прогресисть
42 Отговор
Бъдещето е на аромните коли малъл ядрен реактор с едно зареждане 10 години караш от 0-100 за 1.5 секунди всеки път в рамките на 10 години.Като атомна подводница

Оценка:
-3 +6

Рено фен
43 Отговор

До коментар #37 от "Статистика":


Аз за Рено Зоуи не съм чул ни едно да е запалено.Просто колите на Мъски са Талаш

Коментиран от #44


Оценка:
-1 +9

Случаен
44 Отговор

До коментар #43 от "Рено фен":


Ама има

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +2

Рено Фен
45 Отговор

До коментар #44 от "Случаен":


:( О не малката Зузу :(
Каквото и да си говорим в пъти по-малко са от Теслите

Оценка:
-1 +5

Говориш да не заспиш
46 Отговор

До коментар #13 от "DrivingPleasure":


Това, че потреблението се увеличава на годишна база, не означава че и производството задължително трябва да се увеличи. Парадоксалното е, че се ползва все по-голямо количество крайна енергия, но използването на първична енергия намалява.

Давам пример. Ако досега си ползвал 2000 вата радиатор да се топлиш и днес имаш нужда от 10 киловатчаса топлинна енергия, той ще работи пет часа за да ти я достави и електромера ще ти отчете 10 киловата електроенергия, които трябва да бъдат произведени и доставени.

Ако смениш радиатора с климатик, но повишиш топлинния си комфорт и изразходиш 15 киловатчаса топлинна енергия, електромера ще ти отчете само 5 киловата, които трябва да бъдат произведени.

И ето, че потреблението се е вдигнало с 50%, а нуждата от производство на ток е паднала с 50%.

Ако имаш и фотоволтаици на покрива, които да поемат част от тази или дори цялата енергия, производството от фотоволтаиците и потреблението ти, дори няма да влезе в статистиката в микса, защото е след електромера и не се отчита. В Германия има над два милиона домашни покривни системи, и личното потребление от тях не влиза в статистиката, а само какво е върнато в мрежата.

Коментиран от #54


Оценка:
-4 +1

Още един пример
47 Отговор
Ако говорим за енергийния микс, ще се изчисти много по-бързо отколкото си мислиш.


Да видим какво ще стане, ако заменяш автомобила си с електромобил?


За 15 хиляди километра, годишно ще си изразходвал 1200 литра гориво, при среден разход 8 на сто. Това са 12 мегаватчаса.

След покупката, вече ще 3 мегаватчаса.

Тоест ще започнеш да изразходваш 75% по-малко енергия която досега е била към течните горива, а ще прехвърлиш само ¼ към електро енергийния микс.

Да погледнем обаче процентите. Ако имаш четири автомобила - един електромобил и три автомобила с ДВГ, ще си изразходвал 36 мегаватчаса за гориво и три мегаватчаса за ток, което прави 92% течни горива и само 8% електроенергия, въпреки че се заменил 25% от парка си.

Дори да замениш 50% от автопарка си, микс ще е 20% ток и 80% течни горива.

Така че не се впечатлявай от проценти, а гледай цялата картина. Всеки добавен мегават към електроенергията, изхвърля 4 мегавата от изкопаемите горива, въпреки че като процент изглежда малко.

Големите проценти на изкопаемите горива идват от крайно неефективното им използване.

Коментиран от #55, #56


Оценка:
-4 +1

домакин
48 Отговор

До коментар #41 от "гост":


Ще видиш тесла на картинка от чипс само.

Оценка:
-0 +4

Пфффффф
49 Отговор

До коментар #41 от "гост":


По-скоро ще забранят пералните на колела.

Коментиран от #50


Оценка:
-0 +4

Ще стане като с фотоволтаиците
50 Отговор

До коментар #49 от "Пфффффф":


Преди 10 години, един 200 ватов панел (тези бяха най-големите) струваше 600 долара. Токът от тях се изкупуваше на 70 стотинки, за да може инвеститорът да си върне инвестицията след 12 години.

Сега 250 ватов панел струва 150 лв. И предприятията масово започнаха да си ги монтират по покривите, защото само от спестеното от ток си връщат инвестицията след три четири години. Интереса клати феса.

Ако и когато електромобилите станат по-евтини, тогава никой няма да не може да накара клиентите да си купят автомобил с ДВГ, но не и преди това, точно защото интереса клати феса. Никой не го е грижа за екологията, при решението какъв автомобил да си купи.

Засега другата пречка са зарядните станции, но тази пречка е временна и се решава бързо, ако има желаещи.

Коментиран от #51, #52, #57


Оценка:
-0 +1

Точно така е!
51 Отговор

До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":


👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍💯+++++++++++++....

Оценка:
-0 +2

Хи хи
52 Отговор

До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":


И затова всички искат да строят Аец

Оценка:
-1 +2

Цвета ТКП
53 Отговор
Одите пеша бе!

Оценка:
-0 +1

Гост
54 Отговор

До коментар #46 от "Говориш да не заспиш":


Аз не се топля на ток. На тец съм. Никога не бих оставил климатик да ми работи нощем докато спя за да ме топли. Електроуреди не се оставят включени без надзор. Много къщи изгоряха така.

Коментиран от #59


Оценка:
-1 +1

Гост
55 Отговор

До коментар #47 от "Още един пример":


За икономията мисля че вече ти сметнах как една електричка за 100000 лева харчи в пари колкото една стара кола на метан за 3000 лева. Киловатите изхарчени от батерията не са колкото от електромера. Във форума на Тесла феновете дават 70% ефективност на зареждането. Не се прави пак на умен.

Коментиран от #58


Оценка:
-1 +0

Гост
56 Отговор

До коментар #47 от "Още един пример":


Да видим какво ще стане със семейния ми бюджет ако вместо кола за 5000 лева си купим електричка за 50000 лева. Този проблем отчиташ ли го, че лови 80% от населението на България.

Оценка:
-0 +0

Гост
57 Отговор

До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":


Интереса клати феса но никой не го е еня за твоя интерес. Технологиите се държат от хора които си гледат само техния интерес. Ти и аз сме използвани мишки в експеримента им за забогатяване.

Коментиран от #60


Оценка:
-0 +0

Прочети пак
58 Отговор

До коментар #55 от "Гост":


Кой ти говори за пари. Говорим за енергиен микс.

Коментиран от #61


Оценка:
-1 +0

Ясен си
59 Отговор

До коментар #54 от "Гост":


Ти си от онези, които си изключват телевизорите от контакта, когато тръгнат за работа и даже си ги снимат, за да проверят няколко пъти снимките, дали не са забравили нещо включено. Така кажи, да не си губя времето с тебе. Проблемът в случая не е технически, а психически. Желая ти късмет с оцеляването!

Оценка:
-1 +0

Прочети пак
60 Отговор

До коментар #57 от "Гост":


Нали точно това имам предвид. Клиентите си гонят своите интереси и въобще, ама въобще не ги интересуват интересите на производителите, които искат да продават точно определен дял електрички. Докато не станат по-евтини, просто няма да ги купуват. За българина е рано да се говори. Автомобилите за които говориш са 20+ годишни. За цените им ще си говорим след 20 години. Или по-скоро 20 години след 2030 година. Дотогава всеки може да си купи какъвто пожелае чисто нов автомобил.

Коментиран от #62


Оценка:
-0 +0

Гост
61 Отговор

До коментар #58 от "Прочети пак":


Аз енергиен микс не ям. За пари ти говоря. Ти шикалкавиш.

Оценка:
-0 +0

Гост
62 Отговор

До коментар #60 от "Прочети пак":


Ти на колко ще си 20 години след 2030?

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5