Продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели във Великобритания ще бъдат забранени през 2030 г. - с десетилетие по-рано от планираното, съобщава Reuters. Изключение ще бъде направено само за хибридите, които ще останат на британския пазар до 2035 г.
Експлоатацията на бензинови и дизелови коли в Обединеното кралство засега няма да бъде ограничавана. Пълната забрана на производството и продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще влезе в сила чак през 2050 г.
За осъществяването на плана ще бъдат отделени £12 млрд. (€13.4 млрд.). Средствата ще бъдат инвестирани в развитие на инфраструктурата от зарядни станции и модернизация на енергийната система на страната, а около £500 млн. (€560 млн.) - в разработката и производството на електромобили.
Планът на британските власти вече среща отпор. Експерти критикуват правителството, че лишава хората от избор и ги принуждават да купуват значително по-скъпи електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #2
13:02 21.11.2020
2 Алфа Вълкът
До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
По корем ли лежиш или по гръб? То по гръб няма как да стане щот те боли, ама ако си по корем може да се върнат психопатите! 😆😆😆😆😆13:06 21.11.2020
3 DrivingPleasure
13:19 21.11.2020
4 Румен
13:22 21.11.2020
5 БАЙ Х@Й
13:43 21.11.2020
6 Кирилов
13:46 21.11.2020
7 DrivingPleasure
междувремено в Германия БОШ мисля бяха направиха гориво с 60% по-малко емисии, което от утре може да задвижи и най-дъртата кола без да е нужно да копаш и да правиш токсичен коктейл за батериите
еколкогия бацета... или май не? май се развъртат едни кинти, и само еко-терористите са толкова глъмави да реват че е гот за природата
Коментиран от #8, #11, #17
13:57 21.11.2020
8 TSLA
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Ако караш МПС и меташ филтри наляво-надясно, и разливаш масла по паркингите, и бълваш газове от отходника, и хвърляш стари ремъци и накладки в общата кофа, значи само можеш да мълчиш и да се надяваш да не те залови еко-полицията, г-н еко терорист. Или като сочиш с пръст другите се надяваш да ти се размине? Като в детската градина? Моля госпожо ама той Спас.....Коментиран от #9, #12, #20
14:12 21.11.2020
9 малко инфо
До коментар #8 от "TSLA":
има много по добри начини за справяне с проблема от електро автомобилите. Батериите не се произвеждат от зелени листа, а от доста токсични материали който е много трудно, почти невъзможно да се рециклират. Сега си представи целия свят да хвърля батерии в кофата.. Изведнъж картината се променя. Тук може да допълним че зелено електричество почти няма, изцяло се произвежда от въглища и горива които изгарят.. Също както при колите с маслата и накладките (те и 'е' - тата също ги имат и тях)14:21 21.11.2020
10 Онзи
14:25 21.11.2020
11 Дрън-дрън
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Делът на възобновяемата енергия е нараснал бързо в енергийния микс на Европейския съюз, като вече е 43 процента, съобщава "Ройтерс"....Във Великобритания възобновяемите енергийни източници вече имат 43% дял от произведената електроенергия, което е с 10% повече спрямо същия период на 2019 г.
Коментиран от #13
14:26 21.11.2020
12 DrivingPleasure
До коментар #8 от "TSLA":
Знаеш ли каква е разликата между мен и теб?Аз никога не съм твърдял, че традиционните автомобили са екологични (въпреки, че имат потнциал да бъдат). А че електрическите не са по-чисти.
Докато според теб е-колите са панацеята. Е познай - не са! В най-оптималният вариант са малко по-чисти, но тази нищожна раазлика и то при определени условия не си струва нито инвестиците нито неприятностите.
По принцип си свободен да си купуваш каквото искаш задвижване и тук е другата разлика - не ти го зажранявам... докато еко-терористите искате да забраните на мен да ползвам задвижването, което предпочитам...
Коментиран от #15, #21
14:34 21.11.2020
13 DrivingPleasure
До коментар #11 от "Дрън-дрън":
не знам какво съобщава Ройтерс ама цел на ЕС е до 2030 да достигне 30%. До 2020 целта беше 20% но така и не успяха, почти никой невярва и в новата цел.А дори да приемем че тия 40% са верни... а останалите 60? те са си все още от фосилни горива и това няма как да се промени.
А има и още един тънък момент. годишния ръст на потребление на електроенергия е между 4 и 8%. Та ако миналата година от 100 квч сме имали 60 от фосилни горива тази година въпреки ръста ще имаме 65 заради общо увеличаващия се обем :) сметката е ей така прима виста, но мисля, че хващаш идеята :)
Коментиран от #14, #32, #46
14:44 21.11.2020
14 Научи се да правиш разлика
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
Разликата между енергиен микс и електроенергиен микс е от земята до небето.14:58 21.11.2020
15 Само един въпрос имам
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
Ако от утре в София 100% от автомобилите преминат на ток и спрат да се ползват печките и котлите на твърдо гориво, по-чист ли ще стане въздуха?Това за въглеродния двуокис го разправяй на баба ти. Въглеродният двуокис пряко не е опасен за човека, а ти говориш за въглероден отпечатък нали? А останалите гадости излизащи от ауспуха, които пряко влияят дори дали по-лесно ще се заразиш от коронавирус, нямат значение за тебе. Но точно те са пряката опасност за здравето на човека.
Коментиран от #22
15:03 21.11.2020
16 12345
15:46 21.11.2020
17 Миленко Павлович
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Бош мош пътници сте.Коментиран от #25
15:55 21.11.2020
18 Гост
16:01 21.11.2020
19 Да бе!
16:02 21.11.2020
20 Гост
До коментар #8 от "TSLA":
А ако ти се пали батерията по обществените паркинги и подземия на моловете, тогава много ли е добре, а?Коментиран от #27
16:03 21.11.2020
21 Гост
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
На това му се вика демокрация.16:05 21.11.2020
22 Гост
До коментар #15 от "Само един въпрос имам":
6% от колите в София са причина за 20% от замърсяването в столицата. За да намалиш замърсяването с 20% трябва да разкараш тия 6% стари, издънени дръгели, ама няма да го направят. Сещаш ли се защо?16:09 21.11.2020
23 Хи хи
Коментиран от #26
16:30 21.11.2020
24 Русофил
Коментиран от #28
16:39 21.11.2020
25 АЙ ДА БЕ
До коментар #17 от "Миленко Павлович":
Ти па,Миленко! Ма верно ли бе?!Коментиран от #31
16:51 21.11.2020
26 ХО хо
До коментар #23 от "Хи хи":
Искаш да кажеш това за британците. Нищо де,поправи се!Коментиран от #30
16:54 21.11.2020
27 Мани,мани
До коментар #20 от "Гост":
А пък и моят гараж като е почти изцяло отстрани дървен,ами не искам и да си представя,ако вкарам някоя смотана тесла вътре какво ли ще се случи....???!!!Коментиран от #36
16:58 21.11.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Русофил
До коментар #28 от "Германофил":
Не случва се в момента пред очите ни.Коментиран от #34
17:04 21.11.2020
30 Хахахах
До коментар #26 от "ХО хо":
Не за германците го казвам.17:05 21.11.2020
31 Зоран Радосавлевич
До коментар #25 от "АЙ ДА БЕ":
Абсолютно бе мойКоментиран от #33
17:05 21.11.2020
32 домакин
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
Колега,в момента спориш с едни индивиди от друго измерение. Каквото и да им кажеш,все ще спорят за нещо и все нещо ще те питат.17:12 21.11.2020
33 АЙ ДА БЕ
До коментар #31 от "Зоран Радосавлевич":
Епа,доообре! По-добре смени дрогата!17:14 21.11.2020
34 Германофил
До коментар #29 от "Русофил":
Случва се в момента само в пропагандата ти страна и болна глава.17:21 21.11.2020
35 Немските пари немиришат
Коментиран от #40
18:50 21.11.2020
36 Деееаааа
До коментар #27 от "Мани,мани":
Да ти кажа и в Норвегия всичките им къщи са дървени и само електрички се продават там! Що пък там не ги е страх? Май нещо знаят повече от теб! Ти да си чел да са им изгорели къщите?19:44 21.11.2020
37 Статистика
Коментиран от #43
19:49 21.11.2020
38 Деееаааа
19:51 21.11.2020
39 гост
19:57 21.11.2020
40 Мисли малко
До коментар #35 от "Немските пари немиришат":
Какво мислиш че ще стане през 2050 година? Дори да не забранят движението на ДВГ тогава, най-новия такъв автомобил ще е на 20 години. Това да не ти е България, масово да карат 20-30 годишни автомобили?Коментиран от #41
20:01 21.11.2020
41 гост
До коментар #40 от "Мисли малко":
Ма какви 20 години , те англичаните да не им е изпила чавка акъла ?? Само гледай това като излезе писменно какво става !! Първо спад с по 10-15 % минимум на година и поне 5 години ПРЕДИ забраната , тоест след 2025 единствените купувачи на пушилници ще са фирмите , дето за 3-4 години ги докарват за брак !!! Кой нормален човек ще си купи кола , за която знае , че след 5 години ще е забранена и ще си може да закара единствено в моргата и то ако си плати допълнително , иначе трябва да я прави кокошарник ако има къде !! Точно смятай 2025 ще е последния продаден пушилник в Англия на частно лице !!Коментиран от #48, #49
20:10 21.11.2020
42 Прогресисть
20:50 21.11.2020
43 Рено фен
До коментар #37 от "Статистика":
Аз за Рено Зоуи не съм чул ни едно да е запалено.Просто колите на Мъски са ТалашКоментиран от #44
20:52 21.11.2020
44 Случаен
До коментар #43 от "Рено фен":
Ама имаКоментиран от #45
01:11 22.11.2020
45 Рено Фен
До коментар #44 от "Случаен":
:( О не малката Зузу :(Каквото и да си говорим в пъти по-малко са от Теслите
09:18 22.11.2020
46 Говориш да не заспиш
До коментар #13 от "DrivingPleasure":
Това, че потреблението се увеличава на годишна база, не означава че и производството задължително трябва да се увеличи. Парадоксалното е, че се ползва все по-голямо количество крайна енергия, но използването на първична енергия намалява.Давам пример. Ако досега си ползвал 2000 вата радиатор да се топлиш и днес имаш нужда от 10 киловатчаса топлинна енергия, той ще работи пет часа за да ти я достави и електромера ще ти отчете 10 киловата електроенергия, които трябва да бъдат произведени и доставени.
Ако смениш радиатора с климатик, но повишиш топлинния си комфорт и изразходиш 15 киловатчаса топлинна енергия, електромера ще ти отчете само 5 киловата, които трябва да бъдат произведени.
И ето, че потреблението се е вдигнало с 50%, а нуждата от производство на ток е паднала с 50%.
Ако имаш и фотоволтаици на покрива, които да поемат част от тази или дори цялата енергия, производството от фотоволтаиците и потреблението ти, дори няма да влезе в статистиката в микса, защото е след електромера и не се отчита. В Германия има над два милиона домашни покривни системи, и личното потребление от тях не влиза в статистиката, а само какво е върнато в мрежата.
Коментиран от #54
09:22 22.11.2020
47 Още един пример
Да видим какво ще стане, ако заменяш автомобила си с електромобил?
За 15 хиляди километра, годишно ще си изразходвал 1200 литра гориво, при среден разход 8 на сто. Това са 12 мегаватчаса.
След покупката, вече ще 3 мегаватчаса.
Тоест ще започнеш да изразходваш 75% по-малко енергия която досега е била към течните горива, а ще прехвърлиш само ¼ към електро енергийния микс.
Да погледнем обаче процентите. Ако имаш четири автомобила - един електромобил и три автомобила с ДВГ, ще си изразходвал 36 мегаватчаса за гориво и три мегаватчаса за ток, което прави 92% течни горива и само 8% електроенергия, въпреки че се заменил 25% от парка си.
Дори да замениш 50% от автопарка си, микс ще е 20% ток и 80% течни горива.
Така че не се впечатлявай от проценти, а гледай цялата картина. Всеки добавен мегават към електроенергията, изхвърля 4 мегавата от изкопаемите горива, въпреки че като процент изглежда малко.
Големите проценти на изкопаемите горива идват от крайно неефективното им използване.
Коментиран от #55, #56, #63
10:49 22.11.2020
48 домакин
До коментар #41 от "гост":
Ще видиш тесла на картинка от чипс само.11:25 22.11.2020
49 Пфффффф
До коментар #41 от "гост":
По-скоро ще забранят пералните на колела.Коментиран от #50
11:30 22.11.2020
50 Ще стане като с фотоволтаиците
До коментар #49 от "Пфффффф":
Преди 10 години, един 200 ватов панел (тези бяха най-големите) струваше 600 долара. Токът от тях се изкупуваше на 70 стотинки, за да може инвеститорът да си върне инвестицията след 12 години.Сега 250 ватов панел струва 150 лв. И предприятията масово започнаха да си ги монтират по покривите, защото само от спестеното от ток си връщат инвестицията след три четири години. Интереса клати феса.
Ако и когато електромобилите станат по-евтини, тогава никой няма да не може да накара клиентите да си купят автомобил с ДВГ, но не и преди това, точно защото интереса клати феса. Никой не го е грижа за екологията, при решението какъв автомобил да си купи.
Засега другата пречка са зарядните станции, но тази пречка е временна и се решава бързо, ако има желаещи.
Коментиран от #51, #52, #57
11:43 22.11.2020
51 Точно така е!
До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍💯+++++++++++++....11:49 22.11.2020
52 Хи хи
До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":
И затова всички искат да строят Аец16:23 22.11.2020
53 Цвета ТКП
12:51 23.11.2020
54 Гост
До коментар #46 от "Говориш да не заспиш":
Аз не се топля на ток. На тец съм. Никога не бих оставил климатик да ми работи нощем докато спя за да ме топли. Електроуреди не се оставят включени без надзор. Много къщи изгоряха така.Коментиран от #59
16:28 23.11.2020
55 Гост
До коментар #47 от "Още един пример":
За икономията мисля че вече ти сметнах как една електричка за 100000 лева харчи в пари колкото една стара кола на метан за 3000 лева. Киловатите изхарчени от батерията не са колкото от електромера. Във форума на Тесла феновете дават 70% ефективност на зареждането. Не се прави пак на умен.Коментиран от #58
16:31 23.11.2020
56 Гост
До коментар #47 от "Още един пример":
Да видим какво ще стане със семейния ми бюджет ако вместо кола за 5000 лева си купим електричка за 50000 лева. Този проблем отчиташ ли го, че лови 80% от населението на България.16:32 23.11.2020
57 Гост
До коментар #50 от "Ще стане като с фотоволтаиците":
Интереса клати феса но никой не го е еня за твоя интерес. Технологиите се държат от хора които си гледат само техния интерес. Ти и аз сме използвани мишки в експеримента им за забогатяване.Коментиран от #60
16:34 23.11.2020
58 Прочети пак
До коментар #55 от "Гост":
Кой ти говори за пари. Говорим за енергиен микс.Коментиран от #61
18:33 23.11.2020
59 Ясен си
До коментар #54 от "Гост":
Ти си от онези, които си изключват телевизорите от контакта, когато тръгнат за работа и даже си ги снимат, за да проверят няколко пъти снимките, дали не са забравили нещо включено. Така кажи, да не си губя времето с тебе. Проблемът в случая не е технически, а психически. Желая ти късмет с оцеляването!18:41 23.11.2020
60 Прочети пак
До коментар #57 от "Гост":
Нали точно това имам предвид. Клиентите си гонят своите интереси и въобще, ама въобще не ги интересуват интересите на производителите, които искат да продават точно определен дял електрички. Докато не станат по-евтини, просто няма да ги купуват. За българина е рано да се говори. Автомобилите за които говориш са 20+ годишни. За цените им ще си говорим след 20 години. Или по-скоро 20 години след 2030 година. Дотогава всеки може да си купи какъвто пожелае чисто нов автомобил.Коментиран от #62
18:48 23.11.2020
61 Гост
До коментар #58 от "Прочети пак":
Аз енергиен микс не ям. За пари ти говоря. Ти шикалкавиш.19:43 23.11.2020
62 Гост
До коментар #60 от "Прочети пак":
Ти на колко ще си 20 години след 2030?19:44 23.11.2020
63 Ногу си прав пич,
До коментар #47 от "Още един пример":
ма малцина ин БГ ще те разберат!!! Матряла хих не го е...е за екологията!!! Сех, алкохол /дрога / и чалга!!!20:09 21.09.2021