Един от най-продаваните седани в средния клас напуска европейския пазар. 2023-та ще бъде последната година, в която жителите на Стария континент ще могат да си купят Volkswagen Passat с триобемна каросерия, твърди Automotive News Europe.
Някогашният бестселър от Волфсбург ще отстъпи място на "братовчедка" си Skoda Superb, която се продава все по-добре благодарение на по-голямата си и практична каросерия. Комби версията на Passat обаче ще продължи да се продава в Европа.
От европейската гама на Volkswagen ще отпадне и Arteon. Моделът изобщо няма да получи следващо поколение, за да бъдат освободени средства за разработката на нов флагмански модел с изцяло електрическо задвижване, известен за момента под работното име Aero.
Коментиран от #26
-24 +70
Коментиран от #9, #42, #63
-113 +75
Коментиран от #4, #5, #71
-7 +63
До коментар #3 от "Пламен":
Щото е по евтино, ама не си признават.
-2 +94
До коментар #3 от "Пламен":
Защото е по-добра, по-красива, по-практична, по-голяма и по-евтина!
Коментиран от #10
-16 +94
Премиум класовете са изпъстрени с 4 цилиндрови агрегати от по 2 литра и трябвада се радваме, защото скоро и това няма да го има. Да, все още се предлагат 6 и дори 8 цилиндъра във флагманите, но цените им са повече от космически.
Не зная дали остарявам, или просто съм със стари разбирания, но някак вътрешно не мога да приема да изсипя една торба пари за 1.6 турбо моторче с някакъв електрически двигател, който да вдига конете на хартия, а когато шофираш, да усещаш, как се задъхва и няма никаква динамика...
Коментиран от #8
-14 +73
-29 +69
До коментар #6 от "Someone":
Стига сте писали глупости! Кое няма динамика? Няма значение кубатурата, а характеристиките на мотора! А турбинираните бензини имат много добри характеристики! Не това може да се пише за надеждност, но вървят много повече от колкото мислите, не пишете глупости!
Коментиран от #11, #17
-34 +22
До коментар #2 от "Рено Фен":
Няма да е след много време.Дукати са аут както и Бентли и Ламбо а Сеат и Шкода ще се изядат те и сега ди ръфат от продажбите а и от тези на ФВ.
-11 +20
До коментар #5 от "Защо?":
Шкода и красота са две взаимноизключващи се понятия
-41 +49
До коментар #8 от "Хе хе":
Не вървят, спри да пишеш глупости
Коментиран от #12, #13, #14, #28
-12 +10
До коментар #11 от "Случаен":
Верно ли бе аматьор.През 80-те Рено имат В-6 кола във Ф1 с турбо с по 1300к.с вървяща повече от в12 на фераре.Земи прочети нещо сyкa.
-12 +27
До коментар #11 от "Случаен":
Нали ти писа, че 2.5 атм. върви повече от 1.6 турбо? Дай да го видим, кой е! Интересно ги сравнявате тук, по големина! Писах, важни са характеристиките! Все едно да пишете, че един трифазен 20 кВ ел. мотор е по-мощен от ел. мотор на Тесла, защото е по-голям на размер!
-8 +23
Коментиран от #57
-8 +11
Коментиран от #18, #19
-6 +28
До коментар #8 от "Хе хе":
разбира се, че вървят, но явно мериш с новия аршин. Да изкарат гаранцията после кучета ги яли. Още не сме дорасли в нашата ''република'' стандарта и мисленето дори на средния европеец. Кой ти е бава нашия пазар на нови коли, вторичния ще властва години още, а ние най- вече от безпаричие сме подчинени на него. А и аз лично още не съм готов да приема тези нови бензинови творения с турбо правени по заповед на псевдоеколози и счетоводители, нямащи нищо общо с магията на истинското ДВГ. С риск да се потретя ще кажа, карам една американска японка 3 литра, атмосферна, тегли като влак, върви като самолет когато искам, комфортна като премиум, тиха като катедрала, щото не се тормози на турбо режими и малки кубатури. Дето каза колегата по- горе, така ще е, нашето поколение ще си отиде с класиката в жанра, кубатура и естествени коне, може да са много, може да са малко, но дошли да ни служат с мерак, не по принуда назобени с анаболи..
-5 +44
До коментар #16 от "ОНЯ":
французитв са симок другите да му мислят.
-5 +7
До коментар #16 от "ОНЯ":
Сигурен съм, че тук има хора с нови мотори турбинирани бензини! 1.0 ТСИ 1.2 ТСИ, 1.4 ТСИ, 1.5 ТСИ, 1.8 ТСИ, 2.0 ТСИ, също и PSA моторите 1.2 (трицилиндров) и 1.6 турбинираните, да споделят, вървят ли или не вървят? Но като сравняват, да не сравняват 1.2 ТСИ с 1.4 ТСИ например, а да сравняват с атмосферни! Не пиша за надеждност, а за вървене! Наясно съм, че атмосферния е в пъти по-надежден, но става въпрос за вървене!
Коментиран от #39, #49, #58
-0 +18
За съжаление сега се в паника и ще правят нови грешки.
Надменността и самодостатачността ще ги съсипят.
Коментиран от #25
-10 +22
Коментиран от #22, #23
-8 +33
До коментар #21 от "Анонимен":
Че личният автомобил не е задължителен.Ходи пеш купи си колело или сегуей може и тротинетка или ползвай метро трулейбУс имаш варианти.
Коментиран от #29
-30 +9
В магазините за продажба на коли-т.н. шоуруми дават почти на всеки да кара -пробни коли-т.н. тестдрайв. Приятно прекарване и много изненадващи усещания, доста по различни от информацията от снимки и видео.
-2 +7
До коментар #20 от "ПАК ТОЯ":
Запада е напълно подготвен Имаме Рено Зои Рено Туинго електрик Каптюр и Клио хибриди скоро и Меган електрик също така Пежо 208 електрик 2008 електрик и 3008 хибрид.Който не си е сверил часованика негов проблем.Когато още в 5-ти клас учех и решавах диференциални уравнения другите се плезеха е сега нека се плезят.
-29 +7
До коментар #1 от "Онзи":
Свибоден човек. Тука не виждаш ли ко става. ЗАБРАНА СЛЕД ЗАБРАНА. КОНЦЛАГЕР.
Коментиран от #45
-2 +26
Да не стане така че Европа блъска диференциални уравнения в една посока а водородните автомобили ще пометат електрокарите.
Не казвам че е добре и хубаво, но да не стане същата ситуация като дизела. И онази страшната фирма произвеждаща автомобили в Япония както надделя над дизелите с хибридите си ,а 20 години по-късно и с водородните автомобили. Това е лоша перспектива за автомобилизацията но те доказват няколка пъти колко за прозорливи.
-3 +13
До коментар #11 от "Случаен":
Говориш глупости, карал ли си някога бензинова турбо кола?
От 8 години имам италианска бензинова кола 1,4 литра турбо 120 к.с. 210 Нм. Малко трудно поема от място и когато е включен климатика понякога гасне при тръгване на светофар заради недостиг на мощност на празен ход. Но като се развърти турбото след 1800 оборота, яко дърпа по баирите. Катери баирите на магистрала Тракия преди тунела с 160 км/ч. усещам че може и повече да вдигне. Качвал съм се с предишната ми кола бензин 1,8 литра двигател до Щастливеца на Витоша, на високото по баира заради разредения въздух се усеща спад на мощността. При турбото ми го няма това задъхване на двигателя. Върви все без да и пречи разредения въздух. Турбото е хубаво, но съм съгласен, че двигателите трябва да са най-малко 1,8 литра дори 2,0 литра. И е хубаво да има електрическо турбо като тези, които ползват във Формула 1, с вграден генератор-двигател и елетродвигател и малък акумулстор. Електрическото турбо и допълнителният електродвигател във Формула 1 увеличават КПД,т.е. намаляват разхода.
Допълнителна голяма мощност ми трябва само при рязко ускоряване(изпреварване) и на баирите. През останало време 100 к.с. са достатъчни за движение с 160-180 км/ч. Все пак у нас максималната разрешена скорост е 140 км/ч. Гледам на извънградски да не превишавам с повече от 15-20 км/ч.
-8 +12
До коментар #22 от "Ха ха ха":
Не всички хора живеят в големите градове с метро и достъпен градски транспорт. 30%-40% От хората живеят в села и малки градове. На тях им трябва личен автомобил. За тях това е необходимост, не лукс.
Коментиран от #31
-3 +31
Коментиран от #33
-3 +12
До коментар #29 от "Софиянец":
То от толко живот на село селата са обезлюдени а въздуха в София мръсен 10 пъти над нормата щото всички са се пренесли тука.
-5 +16
Зелените социалисти щяха да имат по-малко опорни точки.
И може би сега нямаше електификацията да е приоритет.
Може би.
-6 +9
До коментар #30 от "Хрумна ми":
Определено е страшно еко да ти карат "еко" електрически автомОбил от Китай ЮК или Япония с дизелов контейнеровозь който за целият път замарсява повече отколкото Ферари Енцо за целият си жизнен цикъл.
Коментиран от #34
-7 +11
До коментар #33 от "Те тава е екалогия":
Аха, значи контейнеровоза замърсява, а танкера пречиства въздуха! За танкерите нищо ли няма да напишеш?
Коментиран от #35
-5 +5
До коментар #34 от "Аха":
Викаш по-добре да замърсяват танкерите и контейнеровозите отколкото само танкерите.
Коментиран от #36
-1 +7
До коментар #35 от "Логика зироу":
Кой ти е писал това? Производителите на ел. коли идват в Европа! А с увеличаване на ел. колите, танкерите ще намалеят!
Коментиран от #37
-4 +3
До коментар #36 от "Аха":
Е никой не ги чака да идват те са тук
Рено Зоуи Пежо 208 електрик Ситроен ц4 Електеик и тн.
-5 +4
-10 +1
До коментар #19 от "Хе хе":
Ами да ти кажа за 1.0 Тси, 7 ДКГ в Ауди А3. Не лична но съм карал достатъчно, за да имам впечатление. Колата беше чисто нова. Не е много тежка и с тази бърза кутия, като тръгнеш от място с нормално каране създава впечатление, че върви стабилно. Приятна е, да. Обаче, ако решиш да пробваш колко върви наистина, нещата почват да ти стават ясни. Примерно, караш си нормално с 80 на7 в автоматичен режим. При кикдаун сваля мигновено на 3 и очакваш да тръгне. Ама дето викаше оная баба: Ма, той умрял, ма! :) Докато набуусти турбината и тръгне, можеш да пиеш едно кафе. Тогава ти става ясно за кво иде реч. Иначе при нормално каране наистина е добре. Икономия няква голяма не съм видял. 8.5 градско бива, ама не е кой знае какво
Коментиран от #40, #41, #50
-4 +8
До коментар #39 от "Snaky":
Добре! Това е хиляда кубика! Не върви ли повече от 1.6 атмосферен? Повече върви, нали? Все пак, това е хиляда кубика, ти не можеш да очакваш, да вдига асфалта! Ускорението е под 10 до 100!
Коментиран от #54
-3 +8
До коментар #39 от "Snaky":
След като си карал тази, качи се обратно на атмосферен за да сравниш, защото човек си мисли, че е бавно, а като пробва как е атмосферния, разбира че не е много бавно. Но и пак, пиша че това което караш, е хиляда кубика и 3 цилиндров!
-3 +7
До коментар #2 от "Рено Фен":
Точно френските каручки ли го казват.
Коментиран от #43
-6 +12
До коментар #42 от "ммм":
Че какво им е на френските автомобили?
Коментиран от #64
-10 +5
-0 +7
До коментар #26 от "Скоро само в Африка ша си":
прав си,за съжаление това е бъдещето на т.н. свободен свят и "цивилизация".
-0 +4
-5 +10
-1 +5
-0 +11
До коментар #19 от "Хе хе":
Аз определено мога да ти дам перфектно сравнение!
Атмосферен, 1.6 литра -122 коня в КИА върви много добре! Кутията обаче, пълна скръб, 'къса' е, при 140 си около 4500 оборота! Ако изключим шума, двигателя е ок, с прилична динамика и разход (6.7 - 8) за мощността и купето си! Сега от друга страна е турбинката: нов, 1.5 TSI 7 DSG автомат. Мощност 166 коня и тяга 300 нютона налична от 1500 оборота, цялата! Ако не ви излизат цифрите, споко, това е заради 48V батерия, която помага на двигателя с буст равен на 16 коня и 50 нютона! Еми какво да ти кажа, колата е 'нервак' от всякъде, тегли сериозно, бърза е, а в режим S даже е и забавна!
При нормални режими на 3000 оборота е със 160 в час, което си е предоволно! В масовия случай ДВГ работи между 2 и 2500 оборота. Разхода на гориво е направо смешен, защото немците са настроили всичко с цел икономия, среден пълно-пълно 5.4 за последните 5000 километра! Ами, това е....😀
Коментиран от #51
-0 +6
До коментар #39 от "Snaky":
Ефекта на DSG-то колега, обича да се прави на 'умряла'😀 Лекува се с повече свикване с колата
или работа с перата на волана! Инженерна му работа.....
-1 +1
До коментар #49 от "123":
Така е! А знаеш ли защо кутията е "къса"? Защото мотора е слаб! Атмосферен е и при 2 хиляди оборота, няма достатъчна въртящ момент да върви със скорости по-високи от 85-90! За това турбинираните си вървят и със 120 на 2 хиляди оборота! Защото имат достатъчно въртящ момент от ниски обороти!
-1 +9
Гроздето като е недостижимо и кисело нали селтаци такива !!!
Коментиран от #53
-11 +10
До коментар #52 от "Който не харесва vw и skoda да то духа":
Да прав си кой за бога коментира шкода шкода е синоним на недоразумение и безсмислено съществуване.
Коментиран от #73
-6 +9
До коментар #40 от "Хе хе":
Ами като казваш под 10, да на хартия е 9.9. За 1200 кила кола със супер бърза трансмисия, не е и феноменално все пак. За мен не върви. Създава впечатление, че го прави, но не. При 1.5 ТСИ, за което говори 123, нещата, вярвам, са доста различни. Всичко зависи с какво сравняваш. Аз сравнявам с моите коли. 1-ва серия 2.0 дизел, което тегли като локомотив и Е30 2,5 атмосферен бензин. И при двете реакцията е бърза и такъв лаг няма дори при турбо дизела. Атмосферката като я настъпя и излита като самолет без значение на коя предавка съм, без тази супер модерна кутия. Ако си свикнал на 1.4 атмосверен, това 1.0 ТСИ ще ти се стори наистина силно.
Коментиран от #55
-1 +3
До коментар #54 от "Snaky":
Това съм писал. Не може да сравняваш хиляда кубика, даже и турбо, с 2.5 кубика! И днес и вчера писах, че 1.6 турбо е по-бързо и мощно от 2.5 атмосферен, но хиляда кубика не е! 1.0 ТСИ е доста по-здраво от 1.6 атмосферни, даже и 1.8 атмосферни, но не и от 2 литра нагоре! Това не мисля, че има спор!
-2 +4
Не искам такава осакатена кола ..
Предпочитам автомобил на LPG
-1 +8
До коментар #15 от "Мани тая къче марка":
Не си прав.ФВ са добър буфер срещу азиатските плъхове.
-4 +5
До коментар #19 от "Хе хе":
Имах 2.0 атмосферен с 200к.с. и 215нм, а сега съм с 1.8т с 300к.с. и 420нм. Мога да ти кажа че турбинираният двигател върви доста по-добре и няма никакво замисляне от 1000 до 7000 оборота. При атмосферката за да върви трябваше първо да се вкара между 6000 и 8000 оборота. Моля те не ми обяснявай че атмосферния е възможно да върви повече от аналогичен турбиниран двигател.
Коментиран от #60, #61, #66
-3 +7
Коментиран от #62
-1 +3
До коментар #58 от "1.8Т":
Пич, ти нещо не си разбрал! Та аз във всичките коментари, обвждавам и обяснявам на хората, че турбинирания върви на много повече! Прочети ми коментарите! Хората преди мен, не са съгласни, а и гледам много са на неговото мнение!
-0 +0
До коментар #58 от "1.8Т":
тия обороти за нищо ги нямаш бе градски. На тия обороти вървят рали версиите на повечето коли, където се гони време, а после ремонтите по мотора са нещо обичайно за екипите. Обикновено червените зони почват на 5,5- 6хл/об на атмосферните, и каквото могат го правят до там. Не че няма горници, но там се гони ускорение и кеф, който струва пари, за сметка на ресурса
Коментиран от #65, #68
-1 +7
До коментар #59 от "Real Time":
Нормаоно е да останеш Рено са топ класа откъм технически решения инженерство и проектиране.
Коментиран от #75
-5 +9
До коментар #2 от "Рено Фен":
Някой ден ще имаш за повече от пакет дъвки и ще можеш да помечтаеш за VAG.
Коментиран от #72
-5 +4
До коментар #43 от "Рено Фен":
Ами най-голямата смрад, която може да се срещне на пътя, например?
Няма друг бранд, освен френски, който или изобщо да няма или пък флагманския му модел да е на новото на среден хеч бег от произволен немски производител.
Коментиран от #69
-5 +3
До коментар #61 от "един от стадото":
VTEC а ми включва на около 2,500об, те ти турбо без да го имаш. Като камшик е, при мотор 3литра е като стрела..така до 6000. Стигат ми да изпраскам някой нахалник, после дигаш крака и си пак лежерен и примерен участник в движението.
-2 +3
До коментар #58 от "1.8Т":
Ееее колега, ти на това 1.8Т бая 'жокери' си му дал, ако говорим за двигател на ФВ групата, де😀 А за атмосферния може ли инфо какъв е? Интересни данни има...
Коментиран от #67
-0 +3
До коментар #66 от "123":
И двата двигателя са на Рено. Първият е 2.0 атмосферен 200к.с. на Рено Клио RS. Вторият е 1.8 турбо на Рено Меган RS Trophy. Безпроблемни мотори за разлика от хот хечовете на VW които горят масло като луди и не вървят толкова.
-2 +10
До коментар #61 от "един от стадото":
Все пак тези двигатели ги слагат на Renault Sport където се гони динамика, ускорение, кеф и др. парите за гориво не са фактор в случая. С един резервоар около 40 литра минавам около 180км.
-1 +5
До коментар #64 от "Petar":
Ми най-голямата смрад която може да срещнеш на пътя е чипосан немски дизел с избушен катализатор. Запазена марка за VW.
-3 +9
-6 +2
До коментар #3 от "Пламен":
Щото е с емблема на шкода и с малко по-голяма печалба се продава
-0 +2
До коментар #63 от "Petar":
Само който не разбира от коли си купува нещо на ваг
-1 +3
До коментар #53 от "Рено Фен":
Земи си Дачия тогава, да се успокоиш. Гениална инженерна и дизайнерска мисъл😭
-0 +3
-0 +2
До коментар #62 от "Рено Фен":
Карай си Килото, и не ръси акъл.
-0 +1