Last news in Fakti

27 Април, 2011 11:26 10 479 102

Honda официално възражда NSX

  • honda-
  • nsx-
  • таканобу ито

За наследник на култовия NSX се заговори още през 2001-ва. Тогавашните прогнози предвиждаха прототип за автосалона в Токио същата година и сериен модел през 2003-та. Концепт наистина бе показан, но проектът не получи развитие.

През 2006 г. от Honda потвърдиха официално, че новият NSX със сигурност ще атакува пазара не по-късно от 2008-а. Японците дори заговориха в конкретика за техническите параметри на колата. Когато и това обещание си остана в сферата на фантазиите, вината бе хвърлена върху икономическата криза.

Само година по-късно обаче за размразяване на проекта започна да тръби британското сп. Auto Express, което неизвестно как се бе сдобило с техническа илюстрация на бъдещото купе подробности за дизайна му. Последва ново разочарование, което вече уби и последните надежди у почитателите на модела.

Поредният слух за ново поколение на NSX от есента на миналата година основателно бе приет с подозрение. Сведенията в японската преса и най-вече точните цифри, които публикува американското сп. Motor Trend, обаче запалиха нова искрица отимизъм. Тогава за пръв път се заговори, че наследникът на култовия автомобил ще бъде хибрид.

След 10 години назлъндисване обаче ръководството на Honda изглежда най-сетне е взело официално решение за възраждането на NSX.

Потвърждение даде самият президент на Honda Таканобу Ито. По думите му новата генерация вече се разработва. Новият модел действително няма да разполага с V-образен десетцилиндров двигател, както се предполагаше по-рано, а с хибридна система на задвижване.

Подробности около техническите параметри на бъдещия NSX все още няма, но японците уверяват, че това ще е най-екологичният суперкар без това да пречи на динамиката му. Таканобу Ито дори намеква, че моделът ще стане един от най-бързите серийни автомобили в света.

По непотвърдени данни мощността от бензиновия двигател и електромотора ще се разпределят и по двете оси на колата.

Първата генерация на NSX се появи на бял свят през 1990 година. Бе оборудвана с 3.2-литров V6 с мощност 280 к.с. и бе замислена като конкурент на Nissan Skyline и Toyota Supra. Впоследствие стана ясно, че преките съперници на NSX са по-скоро Ferrari и Porsche.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 RUMPI

    32 4 Отговор
    ДАНО ДА Е ИСТИНА И ДА Я ПРАВЯТ НА НОВО
    Естествено и повече хора да могат да си я позволят!!!
  • 2 Дошо

    12 37 Отговор
    Те видяха, че Тойота възражда Супрата и решиха и те.Дайте сега малко да размишляваме върху техническите и достойнства.С какво е бърза този Хонда?Да не би да бие на драг Ламбота и Ферарита като НисанГТР, да не би да вдига 0-100 за 3сек като НисанГТР или 0-300 за 7сек. като НисанГТР.Какво са взели да се надуват тези Хонди, като направят 0-100 за 3сек като НисанГТР или 0-300 за 7сек. като НисанГТР да ми се обадят.Но само когато 0-100 за 3сек като НисанГТР или 0-300 за 7сек. като НисанГТР.Както сами се убедихте тази Хонда е хубава, но обречена пред конкуренцията на моя НисанГТР 0-100 за 3сек или 0-300 за 7сек.

    Коментиран от #3, #5, #70

  • 3 rumpi

    16 6 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    "ДОШО " СТИГА ВЕЧЕ РАЗБРАХМЕ ЗА ТВОЙТО РЕНО - ДАЧИЯ ИЛИ КВОТО ТАМ БЕШЕ ПЛАСМАСОВОТО GTR
  • 4 тихо

    4 3 Отговор
    Дошо,пак не си си пил хаповете.
  • 5 BatBoiko BatMobila

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Някои от автомобилите, които си изброил изобщо не са в един клас. Пусни си малко филмчета в youtube колега и ще видиш за какво става въпрос. Там ще видиш и защо NSX е ценна спортна кола за Honda и също така ще видиш как наказва автомобили по-мощни (технически) от нея... като Audi RS4 например :)
  • 6 Type R

    24 0 Отговор
    Крайно време беше ХОНДА да изкарат NSX.Империята отвръща на удара!:)
  • 7 Pink0

    10 5 Отговор
    Дошо е новия Чочко :) Гладна кокошка - просо сънува. Слез малко от Трабанта, поразходи се до книжарницата за някоя резервна част и дано те огрее слънце та се освестиш :)
    И последно : онзи ден оня отгоре ми е свидетел...видях Урсула в ГТР. Много се надявам да нямате някакви отношения..по така...и да си го менкате!

    Коментиран от #13, #14

  • 8 Дошо

    19 8 Отговор
    Незнам кой е новия чочко.Той тоя деми пише с ника нищо чудно да е самия ЧОЧКО.ЗА това замисляли ли сте се?Както и да е.Малкия изобщо не е схванал идеите ми и сега ръси мозък на тема ГТР.
    А сега по темата.Тая машина се чакаше от много хора и вярвам, че ще оправдае очакванията.Старата мачка съвременни немски ,,бегачки" като RS4 i M3, които са с по 140к.с по-мощни, тази незнам какво ще ги прави.изказването на директо, че се очаква да е един от най-бързите сериини автомобили сигурно не е напразно.Всъщност аз пиша за ,,спортните" модели на Ауди и БМВ но както завършва статията да не се окаже, че Хонда ще хвърлат ръкавицата далеч, далеч над възможностите на тромавите германци?

    Коментиран от #9, #19

  • 9 хонда

    8 1 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    А хондата е супер, дано имам късмет да притежавам тази резачка.
  • 10 borikata

    18 0 Отговор
    еи тия с малките рачички и дръпнатите очета са голяма работа еи ...........

    САМО ЩЕ КАЖА ЧЕ ПОЛОВИНАТА ОТ БИВШИТЕ ПИЛОТИ НА F1 КАРАТ
    HONDA NSX ВИЕ СИ ПРАВЕТЕ ИЗВОДИТЕ ..............
  • 11 111

    20 3 Отговор
    ако го направят както трябва, Хондата ще им покаже на европейските кошове кон боб яде ли. А user-а ще емигрира в Африка
  • 12 mm

    16 0 Отговор
    Поздравления за смелата постъпка от Хонда. Във времена на криза повечето производители забвят и отлагат такива смели решения. NSX е кола, която влезна в историята , една истинска машина, която беше изпреварила времето си на появяване на бял свят. Еда икона в спортното автомобилостроене. Новата концепция изглежда добре, но нека да видим серийният вариант :).
  • 13 Дошо

    16 3 Отговор

    До коментар #7 от "Pink0":

    Какво имаш против Урсула?
  • 14 Дошо

    14 3 Отговор

    До коментар #7 от "Pink0":

    Нисана е мой и ще качвам в него който си искам.
  • 15 --------

    4 4 Отговор
    do6ko li si mo6ko li klo6ko li lud si bratle 0-300 za 7 sec.
  • 16 LZPKB

    0 12 Отговор
    ТОЗИ АВТОМОБИЛ ЩЕ ЖИВЕЕ В СЯНКАТА НА НИССАН ГТР

    Коментиран от #17

  • 17 Дошо

    13 15 Отговор

    До коментар #16 от "LZPKB":

    NSX е легенда така, че едва ли някой ще и ,,хвърля" сянка.Определено ще има интерес към Хондата ако статията не преувеличава, някои твърдения.
  • 18 ИнжИнер

    2 6 Отговор
    По принцип съм многословен, но тук реакцията ми може да е само като от рекламата на Heineken ...
  • 19 user

    5 30 Отговор

    До коментар #8 от "Дошо":

    Ха ха - "мачкала немски бегачки със по 140 к.с. отгоре" - ха ха Дошко - щом "мачкането" от 0-100 ти е мечтата със Симсон за 500 лв. ще те смачкам със всеки нисан ГТР или каквото друго се сетиш - но не е в това въпроса - нали ? Има коли от 0-100 и такива от 100 нагоре. Е, японките се борят да са от първите (защото са по-евтини, по-леки, по-пластмасови и с по-малко коне), немските са за сериозни и богати хора и затова наблягат на по-високият клас. То затова е пълно с цветя и некролози по завоите и мантинелите на такива с жълти щайги от по 150 к.с., които "мачкали" скъпите немски лимузини с по 500 к.с. .. Това на снимката е поредната пластмасова играчка - и 2 000 к.с. да и сложат си остава евтин жълт боклук без цена, история и бъдеще. Може за такива индивиди като дошко дето играят Нинтендо това да е нещо изнъземно, но като седнеш в този леген и видиш куцият интериор, евтините копченца, нискокачествената пластмаска и смешно светещите уредчета от миналият век и зеленички циферблати те напушва смях и знаеш със сигурност че си собственик на жълт кашон, правен от неграмотни жълтури с възможно най-евтините материали и пълен с дефекти, заради които ще висиш по сервизите цял живот !

    Коментиран от #72

  • 20 bobi

    11 14 Отговор
    ti golqm gazar li si sas mercedes 190D we neka da si ako taka si misli6 a az da karam lexus ls600H i da ti se hilq pak ko 6te sas AMG da si ama ti ako ima6e akul da si kupi6 AMG 6te6e i da znae6 4e qponcite praqt nai dobrite koli
  • 21 Prelude

    11 6 Отговор
    Тази красавица стана най бързият ГТ автомобил в света още с дебюта си през миналата година, когато спечели високия клас в японския ГТ шампионат (това е и най бързия шампионат в света поради свободните си правила). Колата изглежда страхотно, и с расовия си осмак звучи потресаващо. Това обаче не е наследник на NSX! Всеки знае че феновете на Хонда са сред най верните в света, до степен че чак ни наричат сектанти - ха ха. Такива в частност са и тези на NSX. Доста спорове имаше, че NSX е кола с различна концепция - задно предаване и междинно разположен двигател. От Хонда се съобразиха и излязоха с информация че новият суперкар наяма да се казва NSX и не трябва да се счита за негов наследник.
  • 22 kacko

    8 1 Отговор
    Strahoten avtomobil.
  • 23 Pink0

    6 3 Отговор
    Sorry, истински Дошо...ама това хлапе е точно като баце ти Чочко - на всяко гърне мерудия.
    Против Урсула и себеподобните и нямам нищо против, само да не ги виждам по улиците.
  • 24 Urban.bg

    11 1 Отговор
    Damn! Страрата школа е наистина една от най-добрите коли и определено е една от любимите ми! Наскоро попаднах на това в Mobile.bg и направо ме ритнаха в корема, все едно се влюбих за първи път.. http://www.mobile.bg/11297849280177117 Незнам какво да кажа повече за този автомобил, дано новия модел да се докосне поне на 1/3-та от това което беше старата школа NSX! Ако бях един от богатите хора в БГ, едвали щях да карам Touareg, Q7 или ML, а определено щеше да е или този жълт звяр NSX или някой Supra ! Но повечето незнаят какво да карат или просто колите не са тяхната страст, като при мен!
  • 25 BMW

    2 16 Отговор
    Вярно ли е, че японските коли са най-големите боклуци след френските и китайските? Питам защото карам само расови коли и не разбирам от еднодневки.
  • 26 520 zender

    1 10 Отговор
    не разбрах нещо-nsx конкурент на ferrari.и с кво го конкурира с цената ли.е то оставаше и nsx-a да е по-къпа..

    Коментиран от #33

  • 27 БМХ

    7 1 Отговор
    Е чи кЪк! Хората си имат стил тука. Караме само 15-20 годишни мергели и бмх-ове или нищо,'щото сме гъзари. Имаме висок стандарт тука бе...
  • 28 NSX

    11 4 Отговор
    NSX 1989 беше кола изпреварила времето си.Самият Аиртон Сена участваше в разработката на тази кола.Резулататът беше автомобил достоен да съперничи на Ферари и Порше.
    И до днес тази кола се определя от специалистите като пример за здравина и баланс.
    Освен всичко дрруго тази кола е невероятно надеждна за разлика от често дефектиращите други спортни коли.

    Сегашния NSX е планиран отново като една от най бързите коли , по бърза от Nissan GTR и lexus lfa, както и от повечето модели на Porsche.
    Хонда въобще не смята посредствени в спортно отношение фирми като БМВ за еталон с който да се сравнява.
    Nissan GTR отдавна доказа ,че БМВ нямат кола кято въобще може да го доближи.
    А баварските смешници освен на селски и квартални събирания на никое сериозно състезание не са се представяли добре.Но това го знаят всички освен караши тези смешни возила.

    А за финал ще кажа ,че БМВ е една от най дефектиращите коли. Хонда е точно обратното една от най здравите и надеждни коли.И това са го доказали безброй международни проучвания.
    Много здраве на с "расови" Е36 с ауспуси "ремус"
    купени от Илиянци.
  • 29 520 zender

    1 2 Отговор
    слушай кво ве-можеби си прав за повечето неща които каза.nsx деиствително беше изпреварила времето си обаче не злобеи по комплексарите със е36.аз пък съм комплексар със е34-ти кво толкова караш че говориш толкова надменно

    Коментиран от #31

  • 30 ха ха ха

    10 1 Отговор
    280 коня срещу 507 .
    Ей така се правят коли БМВ да си водят записки.
    Когато баварец види Нисан ГТР за себе си веднага дава десен мигач за да не пречи.
    Когато излезе новата Хонда не знам кварталните ду.енца с 316i какво ще правят.
  • 31 scar

    8 0 Отговор

    До коментар #29 от "520 zender":

    Здрасти приятел. Колегата NSX явно отговори на ник BMW. Заслужи си го тоя, защото да кажеш, че япоснкото е боклук в тема за япоснки автомобил е все едно да си просиш обидата:)
  • 32 520 zender

    3 0 Отговор
    здрасти браточка.абе това клипче направо ме пръсна-как е възможно 280 да е повече от 507

    Коментиран от #36, #42

  • 33 Дошо

    8 0 Отговор

    До коментар #26 от "520 zender":

    Аааааа колега тая Хонда се опъва стабилно на Ферари Ф355, което е 380к.с а Хондата е 280.NSX си е доказана машина.

    Коментиран от #37

  • 34 520 zender

    3 0 Отговор
    ok.млъквам..
  • 35 ха ха ха

    10 1 Отговор
    За всички които знаят кой е Аиртон Сена няма нужда да обяснявам , че той стана шампион с двигателите на Хонда.
    Ален Прост също.
    Дори Ферари в онези времена не можеха да бъдат конкуренти на японската фирма която само за 20 години от призводството на първия си автомобил успя да достигне до тотална доминация във формула 1.

    Нещо ,което БМВ никога не успяха да направят.
    За мотоциклетите въобще не говорим ,там японската доминация е тотална.
    Много здраве на балъците дето карат дърти "расови" баварски кошници.Продължавайте да дерзаете някой ден може и БМВ да направи толкова добри коли като Хонда.

    Коментиран от #94

  • 36 scar

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "520 zender":

    Незнам, ама дърпа яко:)и аз не знаех, че е такава хала. Японците не се шегуват.
  • 37 scar

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Дошо":

    Този nsx не е acura!? Не че тя не е част от хонда де.

    Коментиран от #44

  • 38 scar

    2 0 Отговор
    Имах в предвид, че е acura де:)
  • 39 Муколиньо

    0 7 Отговор
    В Япония преустановяват всякакво производство в момента, заради земетресенията, хората измират, а вие ми говорите за възраждане на някаква спортна кола...
    Евала! Поклон!
  • 40 520 zender

    0 4 Отговор
    какво е akural

    Коментиран от #41, #45

  • 41 scar

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "520 zender":

    Спортното подразделение на хонда, както лексус за тойота.
  • 42 NSX

    12 0 Отговор

    До коментар #32 от "520 zender":

    Колега не е важен само двигателя.Пример за това са точно баварците.Слагат голям двигател , но колата им не е балансирана и в резултат виждаш какво става.
    Между другото Nissan GTR ползва идеи от Honda в задвижването си и за това е по добър на писта от по мощни и по леки от него коли.
    През 2008 Honda замразиха проекта за наследник на NSX който трябваше да има 600 коня 10 цилиндров двигател заради кризата и така GTR остана без конкуренция.
    В сегашната версия се говори за V6 4 литров турбомотор задвижващ електромотори на 4 те колела.
    Колата ще има страхотни показатели защото центъра на тежеста е много нисък и електромоторите презвъзхождат всичко друго по ускорение.
    Но за сега това са само предположения.
    Опита обаче сочи ,че Хонда винаги представят революционни и изпреварващи времето си машини.
    Това беша мотото на стария Сойчиро създал тази компания със собствените си ръце.
  • 43 520 zender

    2 2 Отговор
    е значи тази хонда на клипчето може и да е заводски тунингована
  • 44 Дошо

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "scar":

    Нищо не съм казал за Акура.Нещо не разбрах коментара ти

    Коментиран от #46

  • 45 NSX

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "520 zender":

    Acura е марка с която Хонда се разпространява в Америка.
    Същото е Lexus Toyota Infiniti Nissan.
    Acura ползва коли със същата база като Хонда но прави малко по различни декоративни решетки и оборудването вътре е по богато за глезения американец.
    Acura ползва също 3,5 литрови двигатели които Хонда не ползва в Европа.
    Философията на Хонда е да не прави огромни двигатели заради екология . В Европа ползват максимално 2,4 литров бензинов мотор с 201 коня на Акорд.
    Може още много да се каже но това са основните неща.
  • 46 scar

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "Дошо":

    Относно nsx, беше писал, че е хонда и заради това попитах дали това всъщност не е акура, не че пак не е хонда е:)
  • 47 NSX

    10 0 Отговор
    Acura NSX и Honda NSX са еднакви коли . Просто в Америка се разпространяват по другото име.
    Спортните хонди са MUGEN.
    Тази е нормална но двигателя е централно разположен и при това е първия двигател още през 1989 който ползва V TEC променливи фази на клапаните .
    Германците започнаха след това да правят такива двигатели.
  • 48 SENNA+HONDA

    9 0 Отговор
    Ето един спомен от една велика епоха.
  • 49 520 zender

    3 0 Отговор
    еми хубаво,аз пари за такава хонда нямам, -ще си карам моята щайга

    Коментиран от #51

  • 50 NSX

    0 2 Отговор
    Още малко демонстрации.
  • 51 scar

    1 2 Отговор

    До коментар #49 от "520 zender":

    На теб причтел ти пожелавам новото М5.
  • 52 520 zender

    1 0 Отговор
    не че не съм фен на аиртон сена.той беше най-гениалният пилот на ф1
  • 53 520 zender

    1 0 Отговор
    мерси scar,ама с него наистина вече ще се убия.вчера бях на косъм

    Коментиран от #54

  • 54 scar

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "520 zender":

    Е човек, недей така. Полекинка по пътищата, че гледай какво става. Ще го имаш, не се отказвай.
  • 55 520 zender

    0 1 Отговор
    ама и моята е34ка не е много слаба-само 80 кс по-малко от nsx-a

    Коментиран от #56

  • 56 scar

    0 1 Отговор

    До коментар #55 от "520 zender":

    Твоят зендер изобщо не е слаб:)
  • 57 NSX

    0 1 Отговор
    Нещо не стана преди малко...пробвам пак
  • 58 520 zender

    1 0 Отговор
    минах 30тте отдавна ама акъл и ....... не ти ли дойдат на време не ги чакай
  • 59 NSX

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=m5GqAEbPNJU&feature=related

    Коментиран от #60

  • 60 scar

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "NSX":

    Голяма хала е тази хонда. Добре се опъна рс4-ката.
  • 61 520 zender

    6 0 Отговор
    че е голяма работа не отричам.все пак такава хонда се вижда по пътищата колкото и ферари-най малкото това я прави уникална

    Коментиран от #63

  • 62 NSX

    12 0 Отговор
    Ако бяха пуснали през 2008 V10 мотора щеше да бъде много интересно.Задвижването на 4 те колела с променлив момент което Хонда ползва още от 2004 в Ледженд се използва от Нисан Гтр и резултата беше че на писта дори Порше нямаше модел който да ги бие.Ако Хонда беше пуснала своята версия германците още щяха да се чудят какво да правят.
    Сега с нетърпение очаквам да видя с какво ще ни изненадат.
    Хонда определено се цели в конкуренти като Порше и Ферари.
    Както вече казахме по рано БМВ няма коли от този клас в момента.Все пак те са по скоро показна фирма отколкото такава разчитаща на иновации:)

    Коментиран от #93

  • 63 scar

    5 0 Отговор

    До коментар #61 от "520 zender":

    Гледай какво става с цените на горивата брат. Ако продължава така, скоро на коне може да се качим. Ще станем wild east.

    Коментиран от #69

  • 64 520 zender

    2 2 Отговор
    какво разбираш под показност-бмв не усети кризата и продава добре моделите си,особено след скапания бингъл

    Коментиран от #68

  • 65 520 zender

    1 1 Отговор
    ами високи са ама честно не вярвам че нещо ще се промени.

    Коментиран от #66

  • 66 scar

    1 1 Отговор

    До коментар #65 от "520 zender":

    Поне може да опитаме.
  • 67 520 zender

    1 1 Отговор
    хайде брато ще си лягам че утре ще ставам рано и ще се мятам на колата.ама и тя ми е един гълтач..
  • 68 scar

    3 1 Отговор

    До коментар #64 от "520 zender":

    Знчачи не ти харесва дизайна на Крис Бенгъл. Много хора не им харесва, но според мен е интересен. 5-цата поне на мен ми харесва. Човека поразчупи малко дизайна, това е смелост. Трябва да почивам причтел, че утре работа. До скоро!
  • 69 jjjjjjjjjjjjj

    5 1 Отговор

    До коментар #63 от "scar":

    Пишете си по темата, това е автомобилен форум, а не ви е чат.
  • 70 11

    2011 4 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    Време за ускурение (0-100 km/h)

    Коментиран от #73

  • 71 HONDA

    13 0 Отговор
    друго трябва ли да казвам ли ?

    Първата генерация на NSX се появи на бял свят през 1990 година. Бе оборудвана с 3.2-литров V6 с мощност 280 к.с. и бе замислена като конкурент на Nissan Skyline и Toyota Supra. Впоследствие стана ясно, че преките съперници на NSX са по-скоро Ferrari и Porsche.
  • 72 rumpi

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "user":

    ЯВНО НЕ СИ СЕ КАЧВАЛ В НОВА ХОНДА .
    НЕЩО ТИ Е ГРЕШНА ИНФОРМАЦИЯТА ЗА ЯПОНСКИТЕ И НЕМСКИ КОЛИ


    СТИГА СТЕ СРАВНЯВА ЛИ КОЛИ ОТ РАЗЛИЧНИ КЛАСОВЕ, ЛИЧИ КОЛКО РАЗБИРАТЕ!!!! ;)
  • 73 F1

    9 0 Отговор

    До коментар #70 от "11":

    Ами не я сравняваме с F40.Но е напълно конкурентна с по малките ферарита от 1990 година.А и е 3 пъти по евтина поне.За другите фирми като БМВ или Ауди от това време въобще не говорим.Там NSX е недостижима.Както видяхте от клиповете дори новите RS4 и M6 са в затруднение с тази кола правена преди 20 години.
    Това е авангарден автомобил разработван с участието на най добрите инженери и пилоти в областта на състезателните автомобили по онова време.
    Да не забравяме че Хонда има 4 световни титли във Формула 1 и името на Сена се прочу точно с тази марка.

    Коментиран от #78

  • 74 F1

    12 0 Отговор
    Който се интересува от Формула 1 най авангардния автомобилен спорт знае за турбоерата през 80 те.Това бяха години в които спорта беше за истински мъже и колите не бяха толкова ограничени както днес.
    Това бяха времена на сблъсък на титани като Аиртон Сена,Ален Прост,Найджъл Менсъл и Нелсън Пикет.
    И името на Хонда беше неизменно свързано с тази надпревара.
  • 75 Име:

    11 1 Отговор
    ХОНДА NSX е абсолютна ЛЕГЕНДА в автомобилния свят. Стария NSX постигаше уникални време по пистите и то заводски. До ден днешен в Япония си го карат NSX-a, а доработените версии са просто недостижими, който могат да се мерят дори с сегашните суперкари на писта. NSX има и доста победи срещу супри и GT-R-и в Японския пистов шампионат, където още 80 години колите им надхвърляха 600к.с.
  • 76 Prelude

    8 0 Отговор
    Темата е за HSV, но гледам че властва носталгията по NSX! В този тон пускам списък на някой от по известните личности притежавали уникалната Хонда.

    Kelvin Burt - ГТ съзтезател за Порше
    Tom Cruise - актьор
    Michael Dell - основавтел на Dell computers
    John DeLorean - основател на DeLorean Motor Company
    Michael Douglas - актьор
    Clyde "The Glide" Drexler - атлет NBA (Houston Rockets)
    Colin Edwards - състезател Team Yamaha World Superbike
    Larry Ellison - основател на Oracle Corporation
    Harrison Ford - актьор
    Alice Cooper - музикант
    Bill Gates - основател на Майкрософт
    Ron Grant - атлет MLB (Atlanta Braves)
    Wayne Gardiner - състезател бивш 500cc World Motorcycle Champ
    Elton John - музикант
    Michael Johnson - спринтьор - олимпийски златен медалист
    Eddie Jordan - бивш състезател
    Michael Jordon - атлет NBA (Chicago Bulls)
    Michael Keaton - актьор
    Phil Knight - съosнoвател на Nike
    Julia Louis-Dreyfus - актриса
    George Lucas - филмов директор
    Marla Maples - бивша на Доналд Тръмп
    Reba McIntyre - музикант
    Rick Mears - състезател Indy
    Joe Montana - атлет NFL
    Ice-T - музикант
    Gordon Murray - технически директор на Mclaren Cars
    Jack Nicholson - актьор
    Terry Norris - боксьор
    Scottie Pippen - атлет NBA (Chicago Bulls)
    Victoria Principal - актриса
    Bobby Rahal - състезател Indy
    Robert Redford - актьор
    Mary Lou Retton - гимнастичка, олимпийски златен медалист
    Scott Russell - състезател 1994 World Superbike Champion
    Ayrton Senna - състезател Ф1
    Charlie Sheen - актьор
    Wesley Snipes - актьор
    Paul Tracy - състезател CART
    Vanilla Ice - музикант
    Jimmy Vasser - състезател CART
    Steve Wozniak - съосновател на Apple Computer
    Chuck Yeager - пилот
    Alex Zanardi - състезател Ф1
    Damon Hill - състезател Ф1
    Jenson Button - състезател Ф1
  • 77 4x4

    7 0 Отговор
    Само РЕСПЕКТ за най-великата японска марка HONDA (не Датсун-а както смятат много във форума). 6-те им победи във F1 са именно от този период!

    В интерес на истината обаче са далеч от големите:
  • 78 4x4

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "F1":

    Само корекция! Както се вижда от таблицата долу, титлите са 6!!
  • 79 Prelude

    9 0 Отговор
    Далеч са единствено от Ферари, но и броят участия на Хонда е много по малък. Ако се гледа процентно ще бъдат значително по близко. И друго малко уточнение - титлата на Браун ГП през 2009 по заслуги принадлежи на Хонда - колата беше развита от тях предишната година. Впоследствие японците излязоха от формулата заради кризата, но колата им стана шампион. Така че титлите им са 6, но спечелените шампионати са 7. Съжалявам ако добавката звучи дребнаво, особено на фона на немското (без)участие.

    Коментиран от #80

  • 80 Type R

    5 1 Отговор

    До коментар #79 от "Prelude":

    Да бе колега, странно, като има статии за GTR(уникална кола) се късат по шевовете, тука нещо няма спорове.Или може би няма кво да кажат при вида на тая красавица, или се плашат какво ще има под капака :)!

    Коментиран от #82

  • 81 F1

    5 1 Отговор
    Мисля,че това са данните за спечелени титли с двигатели на съответните фирми.
    Ferrari 15
    Ford 13
    Renault 8
    Mercedes 6
    Honda 5
    Climax 4
    TAG 3
    Alfa Romeo 2
    Maserati
    Repco
    BMW 1
    BRM
    понеже говорим за Хонда .Те са били шампиони заедно с Макларън 4 пъти 1988 1991 и веднъж с Уилямс 1987.

    И ако сравниш броя на участията им и броя на победите ще забележиш , че не са толкова далеч от "големите" Форд ,Рено и ферари.
    Все пак не забравяй че Хонда прави първата си кола някъде през 1967.За 20 години прогреса им е огромен.

    Понеже говориш за някакъв Датсун не съм видял някой да пише,че Датсун е по добър от Хонда.По скоро някой спомена , че е жалко ,че само Нисан пусна кола ,която смаза тотално германските надувковци.Ако Хонда се беше присъединила през 2008 щеше да е много по интересно.
    Но и сега ще видим интересни неща според мен.

    Коментиран от #83

  • 82 Prelude

    6 2 Отговор

    До коментар #80 от "Type R":

    Да, така се получи. Явно никой не иска да си криви душата. А и няма за какво да се хванат за HSV-то. Малко са колите с такава визия и няма друга с такъв звук.
  • 83 Prelude

    8 3 Отговор

    До коментар #81 от "F1":

    Нищо лично, но данните ти са неверни. Дори са смешни! Специялно частта за Мерцедес :) - 6 титли ха ха!
    Поста на 4х4 изглежда правилен. Хонда са шампиони с Уилиамс два пъти - 1986 и 1987. След двугодишната доминация, Макларън зарязват Порше и минават на Хонда. Следват 4 поредни шампионски сезона. Уилиамс пък, останали без подкрепата на Хонда се сриват.

    Двигатели на Мерцедес са били два пъти в шампионски болид. Веднъж с Макларън 1998 и веднъж с болид на Хонда 2009 след като японците излязоха от спорта. Само че това не са двигатели развити от Мерцедес а от Илмор. БМВ нямат титла, но за разлика от МБ поне си правеха двигателите сами! За останалите трябва да проверявам, вероятно и те не са точни.

    Коментиран от #84

  • 84 F!

    3 2 Отговор

    До коментар #83 от "Prelude":

    1954 Хуан Мануел Фанджо двигател Мерцедес
    1955 фанджо Мерцедес
    1998 Мика Хакинен Мерцедес Макларън
    1999 Мика Хакинен Мерцедес Макларън
    2008 Люис Хамилтън Мерцедес
    2009 Джейсън Бътън Мерцедес


    1983 Нелсън Пикет Брабъм БМВ

    Що се отнася до Хонда


    1987 Нелсън Пикет Уилямс Хонда
    1988Аиртон Сена Макларън Хонда
    1989 Ален Прост Макларън Хонда
    1990 Аиртон Сена Макларън Хонда
    1991 Аиртон Сена Макларън Хонда

    До тук са 5

    През 1986 шампион е Ален Прост с Макларън Таг.

    Кажи ми ако твоите данни са верни кой е шампион с Хонда през 1986 защот Ален Прост със сигурност не кара Хонда през тази година.

    И ако са ти смешни моите данни кажи през тези години с какви други двигатели са карали посочените от мен световни шампиони.
  • 85 Prelude

    6 2 Отговор
    Гледай титлите при конструкторите, не при пилотите. Нали за конструктори говорим!
  • 86 F1

    2 1 Отговор
    Това което аз съм написал с какъв двигател е станал световен шампион пилота през съответната година което е по важно от конструкторските точки.
    За това не е коректно да ми казваш че данните ми са неверни или смешни.
    Тези данни показват че комбинацията кола-двигател-пилот са довели до шампионска титла.Иначе може да се случи 2 коли на една фирма да направят заедно повече точки от две коли на друга и да станат победители при конструкторите.Но така или иначе шампиона е един и той е с една кола и един двигател.И това че хората на 2 ро и 3 то място събрани заедно са с повече точки от този на първо не ги прави по добри от него.
  • 87 Prelude

    3 1 Отговор
    Защо реши че това е по важно и то така обобщаващо? Не случайно има два паралелни шампионата - при пилоти и при конструктори. Конструкторът не получава титла затова че пилот е станал шампион! Получава когато спечели конструкторския шампионат. Хонда е конструктор и като такъв е бил два пъти шампион с Уилиамс. Това прави твърдението ти "Хонда са били шампиони с Уилиамс веднъж" невярно. Аналогично за Мерцедес, и те са конструктор (макар и абсурден) и не са спечелили 6 титли а 2, от които втората е заслуга на уникалното Хондовско шаси, не на двигателя на Мерцедес. Подчертавам - шасито създадено от Хонда, с което Браун ГП спечели през 2009 беше толкова уникално, че дори без никакви спонсори след като Хонда напусна, с минимално развитие през годината поради стегнатия бюджет, карайки абсолютно консервативно през целия сезон (за да избегнат катастрофи и ремонти), Браун натрупаха преднина която Ферари, Макларън и Редбул не можаха да заличат до края на сезона макар че Макларън в края вече имаха по бърза кола.

    Коментиран от #88, #95

  • 88 4x4

    6 0 Отговор

    До коментар #87 от "Prelude":

    За F1 и Prelude: Най-искрени извинения, че Ви вкарах в тази дискусия. Таблицата беше само извадка от офицалната статистика и показва спечелени шампионати по ТИП МОТОР не конструкторски титли!!! Ето и официалните данни за конструкторите! Пълната информация е на адрес:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Formula_One_World_Constructors%27_Champions

    Както се вижда за съжаление HONDA отсъства. Това е така защото винаги са били силни като доставчик на двигател но не и като самостоятелен отбор. Бяха тръгнали с Рос Браун в правилна посока (доказа го самия Браун с тяхното шаси), времето обаче не беше на тяхна страна. Въпреки това HONDA e най-голямата японска марка и до днес!!!
  • 89 Prelude

    4 0 Отговор
    Мда, по въпроса се оказва че самият правилник на ФИА си противоречи.

    От една страна според точка 6.3:
    "Титлата Шампион при Конструкторите се присъжда на производителя на колата, където под производител се имат предвид и двигател и шаси! Ако те са различни името на производителя на колата включва името на производителя на шасито, следвано от името на производитела на двигателя. Примерно Макларън-Хонда. Така коли с едно и също шаси но различни двигатели се считат за различни производители и точки се присъждат отделно - примерно Лотус-Форд и Лотус-БРМ."

    И следва "Титлата Световен шампион при конструкторите се присъжда на производитела на шасито." - което противоречи на първото изречение от горния параграф.
  • 90 replay

    2 1 Отговор
    Дошо Защо сравняваш кола разработена през 1990-та година с кола от 2008-ма? Я виж сравни примерно Нисан GTR 98-ма и Хонда NSX-R 98-ма и виж по-всички възможни критерий коя е по-бърза? И това от 0-300 за 7 сек. от къде го измисли за бога? Не знам дали и новия бугати може да ги направи ... яяя не се излагай!

    Коментиран от #92

  • 91 Име:

    5 0 Отговор
    Това за 0-300 за 7 сек НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ ЧЕ НЕ Е ИСТИНСКИЯ ДОШО!
    То си личи по нещата който пише.
  • 92 F1

    5 0 Отговор

    До коментар #90 от "replay":

    Това е специално тунингована кола за драг.Може би над 1600 коня.
    Иначе сте прави през 1990 ХондаNSX беше най добрата японска кола.Нито Супра нито 300ZX нито Скайлайн в серийните си версии не можеха да се мерят с нея.
  • 93 роро

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "NSX":

    ....те германците и сега се чудят...и аз карам една малка хондичка...представям си тва кво ще е...немците не струват пет пари...
  • 94 роро

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "ха ха ха":

    ....браво..браво..много точно казано...в ония гонини немеца не е и сънувал V-TEK технологията..искам един евро автомобил с 1.6-литров атмосферен двигател и да има 185 коня..кой е той??..няма такъв нямааа,а Хонда го имат от камара години..смешни немски каски беги ги от тук...
  • 95 F1

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Prelude":

    Важно е коя кола е направила най много точки.Защото може да кажем втория пилот на единия отбор да е слаб и дори по слаба кола да спечели конструкторския шампионат ако двамата пилоти заедно натрупат повече точки.
    За това аз предпочитам да видя кой е станал световен шампион и с коя кола.
    Това показва че съответната машина е най добра.
    Естествено има фактор като пилот и доза късмет защото можеш да спукаш гума и т.н.
    Но както и да е Хонда през 80 те доминира.
    Очаквам включването както обещаха отново през 2013 с турбомотори.Така Формула1 ще е по интересна.
  • 96 stirka

    1 0 Отговор
    senna

    Коментиран от #97, #98

  • 97 :)

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "stirka":

    Това го гледахме в коментар 48.
  • 98 Марко

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "stirka":

    Как и оглежда джантите, все едно врачанин купува кола от Дупница:)
  • 99 maksito

    1 0 Отговор
    Tova si e klasika.
  • 100 rio

    1 0 Отговор
    Na horata s BMVtata za6to vi e tolkova bolno kato po4ti vseki vi izprevarva za6to taka se zasqgate kato ne mogat va6ite koli ne6ta koito drugi mogat s lekota naslajdavaite se na boboteneto i ,,komforta,, na mnogodnevkite si koito na 15g sa v period na polurazpad i vqrvaite 4e v tqh ima ne6to ,,premium,, kogato vidite kola sto6ta aktualno 10g sled poqvata si mi svirnete i kogato sled 10 g pak nakazva vyrhovite vi modeli vlezte v garaja zapalete 6estaka da izboboti i da znaete 4e tova e ,,radosta ot 6ofiraneto,,
  • 101 rio

    1 7 Отговор
    A otnosno nadejnosta ima mnogo po kompetentni izdaniq ot nas tuk ako vi iznasq pro4etete gi.Az i moqta ,,ednodnevka,, 4akam s netyrpenie draga v sliven za da q izkaram da se bori za 12secundi-20 godi6na mi e USER-4e dokarai tam neplasmasoviq si mnoggodneven avtomobil da vidime kolko butalca 6te hvyrli po piststa,a ti zasi4ai koi uskorqva po burzo ot 100 nagore-teritoriq deistva6ta zadu6ava6to na nqkoi premiumi.
  • 102 rio

    0 1 Отговор
    I o6te ne6to kogato govorite za jalti plasmasovi koli4ki si vi6te plasmasovite kolektori i vodni pompi za6toto na6ta sa OK aluminievi sa.