ФАКТИ.БГ

2 006 км с един резервоар

Публикувана: 16 Май, 2011 11:31
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12060
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Герхард Платнер спокойно може да претендира за титлата "Световен шампион по икономично шофиране". Австриецът постави нов рекорд за пробег без презареждане, след като измина разстоянието от родината си до Дания и обратно с един 45-литров резервоар на своята Skoda Fabia GreenLine.

Платнер потегля на 10 май от гр. Ройте, пристига в Бов в Дания и се завръща в Австрия предимно по магистрала. Покрива дистанцията със среден разход от 2.2 литра/100 км. За сравнение по каталог 1.2-литровата дизелова Fabia GreenLine харчи средно 3.4 л/100 км.

2 006-киломеровото птешествие на австрийския шампион е документирано и контролирано от International Police Motor Corporation (IPMC), чиито представители са запечатали резервоара още в началото на теста.

Платнер не разкрива как е успял да постигне такъв нищожен разход. Коментира единствено, че "всичко се дължи на привидни дреболии като налягането в гумите, например".

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
111
1 Отговор
За всеки влак си има пътници. Това бих го карал само с торба на главата :)

Оценка:
-27 +21

Wesd
2 Отговор
Не е важно какво караш, а как.

Оценка:
-5 +50

Fero_B
3 Отговор
yee kak stava tova po katalog 3.4 a realno 2.2..

Оценка:
-17 +8

стоян
4 Отговор
111 а какво караш в същност,така като ти чета изказването сигурно си още със колелото

Коментиран от #5


Оценка:
-8 +21

111
5 Отговор

До коментар #4 от "стоян":


Ами ако четеше внимателно до сега да си разбрал

Оценка:
-19 +4

111
6 Отговор
те като са го видяли с този надпис отстрани, като са видяли, че платното отгоре липсва, и са го дърпали по магистралата, няма начин. Няма как иначе 2,2 / 100

Оценка:
-20 +11

пешо
7 Отговор
Тук се говори за рекорд в някаква област, постигнат естествено с цената на някакви лишения. Няма как да ми направи впечатление, подобно нещо. Може да се окаже , че средната му скорост е била да кажем 50-60 км , че е сложил добавки за хиляди евро, че мотора съвсем лекичко е пипнат тук и тук и т.н и т.н. Да е жив и здрав човека , но да не им виждам рекламите после. Все пак искам да си правя и кефа като се придвижвам от точка А до точка Б, а не да се побърквам, заради няква си идея.

Коментиран от #8


Оценка:
-16 +32

Гошо
8 Отговор

До коментар #7 от "пешо":


Земи се гръми, Пешо. Отърви човечеството от присъствието си и света ще стане едно по-добро място...

Оценка:
-5 +7

M52B20
9 Отговор
Карал е с 70 км/ч на 6-скорост, и всичко от купето е било изхвърлено - седалки, резервна гума и радиото най-вероятно. Няма друг начин да даде 2,2/100, дори и 1,2 литра дизелов двигател.

Оценка:
-6 +12

Гюнтер
10 Отговор
M52B20 - В грешка си за седалките и тн. но няма нужда от спорове :) БМВ-тата са много добри коли /на които също съм фен / но просто нямат традиции в икономични коли . Сега ще кажеш - ами то това е състезание , технология а у . Добре , но ако накараш М52Б20 /кофти мотор , М20Б25 по ми харесва ;) / да гори колкото стандартните дизели на Фолксваген , и теб ще те пишат тук :) . Както казах - не целя спорове или кавги между хора или марки , но погледни реално - 1.9 ТДИ на Ибиза дава 5-6 градски разход в София . Извънградско защо не и под 4 :) Но както някой каза - кеф цена няма :)

Оценка:
-2 +9

W V
11 Отговор
111, ti znaesh li che polo 98god 1000kub pri sredna skorost 90km harchi 3.250/3500l/100km maksimum, na dalgag pat.pri palen rezervoar s dozarejdane sled 100km.i az ne viarvah no se ubedih i zagubih basa i mu napalnia rezervora

Оценка:
-3 +9

Е 79
12 Отговор
РОЙТЕ, а не РУЕТЕ г-да журналисти!!!

Оценка:
-5 +22

гатанка
13 Отговор
vag niama kak da napraviat neshto hubavo.

Оценка:
-11 +3

TSI
14 Отговор
tva e nai-idiotskiq dvigatel nikva moshnost sashtiq se predlaga i za roomster. palen maitap e kato dinamika pak i e nevazmojno tva da se napravi sas kola sas standartno oborudvane. tq trqbva da e prazna i da ne vdigash nad 80

Оценка:
-8 +3

ССС
15 Отговор
Не съм привърженик на народната марка , но не е никакъв проблем да направи този разход , преди време карах октавия 2006 не си спомням точно скоростта , но беше от порядъка на 100 -120км/ч и ми даваше моментен разход 1.8 2,2 , 3,2 вдигал съм на места над 180 и в крайна сметка разхода ми и беше 5 на сто и това е двигателя 1.9 тди 110 коня и всеки знае, че като караш бавно харчиш повече, икономията на повечето автомобили е между 90 и 110 , а старт стоп системата е измислена през вече далечната 1994 от Опел , както и редица други подобрения и разработки на тестова корса , всички елегантно взети от великите бмв и другите змейове , те са първата марка , която изцяло на всички модели поставя катализатор , а коефициента за челно съпротивление от 0,26 при калибра е все още ненадминат резултат в този клас :)всичко е математика , а не марки автомобили , всичко е изчисления и баланс :)

Оценка:
-3 +17

user
16 Отговор
Икономията е майка на мизерията ... ако не я кара ще харчи още по-малко ! Не искам с безумни лишения и адски задръствания заради такива като този на снимката да пътувам - искам да карам с кеф и удоволствие - по магистралата бързо, по другите пътища - умерено бързо ! А не да се влача, за да дам 4 лв. по-малко ! Предпочитам да работя по-здраво, за да мога да си позволя нормалният разход на колата, а не да се правя на маймуна за 3-4л./100 по-малко !

Коментиран от #18


Оценка:
-9 +13

520 zender
17 Отговор
Честно казано трудно падам под 10 на 100 но ще го преживея..

Оценка:
-2 +4

Оживял аборт
18 Отговор

До коментар #16 от "user":


Достатъчно "добре" си се изразил, за да разберем кой е со.олът в случая. Икономията е майка на мизерията в случай като да се разхождаш за 4 стотинки разлика от единия до другия край на града. Но за икономично шофиране не мисля, че би ти било голям проблем да караш с 70 км/ч извън града, и после да купиш на децата си по едно шоколадово яйце или по един шоколад. Какво значи да караш с кеф? Отиди на една писта в Турция , напълни си резервоара и си карай с кеф.

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +5

Оживял аборт
19 Отговор
Затова има двигатели по 200 - 250 к.с. Защо е налудничево да има !!! икономичен !!! двигател ? Ти ми говориш за динамика ? Имаш безсмислен пост.

Оценка:
-1 +4

S.S.
20 Отговор

До коментар #18 от "Оживял аборт":


Няма да се учудя ако караш DAEWOOOOOOO

Оценка:
-4 +2

Гюнтер
21 Отговор
ЕЕЕЕЕ , викам няма да се ядосвам на глупаци , ама те такива като тези двамата НЕМА !

гатанка - карай си коша и остави ВАГ да правят коли , те знаят как да ги направят , за да имат печалби и хората да ги харесват ;) И за да не говориш тъпотии - http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group

Сигурно и английски не знаеш , да ти попреведа малко - От 2008 ВАГ е 3-тия НАЙ-ГОЛЯМ АВТОМОБИЛЕН ПРОИЗВОДИТЕЛ В СВЕТА И НАЙ-ГОЛЕМИЯ В ЕВРОПА . Останалото ти го оставям , барем разбереш , че си в грешка .

user - пич , автомобилните компании по света дават милиони само и само да намалят вредните емисии , респективно и разхода на гориво , защо - дано разбереш някой ден . В този ред - ТИ ОТ КЪДЕ СЕ ПРЪКНА ? Очевидно Оживял аборт има акъл в главата си , за разлика от хора като теб , сори батка ама такъв е живота . Ако крадеш нафта от на дядо си комбайната НИВА , която гори 50 литра на декар , може и 20/100 да ти се вижда малък разход . За задръстванията - създават ги хора като теб . Бързащи и неможещи да карат както си трябва , и резултата го виждаме в дясно от пътя - безброй паметни плочи . Заради такива инциденти се стои по няколко часа в задръстване и се вижда как изтичат мозъци и черва по пътя от смачканата кола . само ми развали настроението ...

Коментиран от #22


Оценка:
-9 +15

Гошо от село
22 Отговор

До коментар #21 от "Гюнтер":


Добре го каза!!!

Оценка:
-2 +5

виктор
23 Отговор
според мене не е барнато нищо по колата,но с малко по твърди гуми,скорост 70-80 по магистралата ЗАД КАМИОН,който да намалява значително съпротивлението,аз лично съм пробвал доста сваля разхода

Оценка:
-1 +10

Алекс
24 Отговор
Гюнтер,
компаниите плащат милиони за намаляването на емисиите, но това се отразява после в цената на автомобилите (същите тези милиони + печалба им)!!!

Оценка:
-0 +8

1
25 Отговор
Високите цени на горивата и новините и изказванията на великите "икономисти", включително и в българия, че цените на горивата ще растат в дългосрочен план имат за цел да прикрият заговора на петролните картели. Безплатна енeргия съществува отдавна, но никой няма интерес да я даде на човечеството. Какъв е смисъла от този "икономичен" автомобил, ако си го купиш през 2012 г. а през 2013 литър гориво е 10 лв. ? Отново ще ти е скъп транспорта и качествата на тази кола почти се обезсмислят....

Оценка:
-2 +1

Лош Човек
26 Отговор
Нефт има колкото искаш, въпроса е че като расте търсенето расте и цената. А манипулации всякакви!

На ви капитализъм!

Оценка:
-2 +10

mediator37
27 Отговор
Брях!

Оценка:
-2 +2

еко
28 Отговор
Добро постижение.Но нищо ново.Още през 2000 Honda Insight правеше 2400 километра преход с 40 литра бензин.Все пак логично е дизелов двигател 10 години по късно да може да направи подобен разход.Но освен добрата кола важен е и начина на шофиране,ако не превишаваш 90 и не правиш резки ускорения и спирания както въпросния човек е карал можеш да постигнеш подобен разход.
И да не забравяме че е карал с австрийска нафта а не с българска.

Оценка:
-1 +15

Rustang412
29 Отговор
Браво! Де да можеха всики коли да имат такъв разход ...

Оценка:
-0 +1

Гюнтер
30 Отговор
1 - коя точно енергия ? Водородната клетка ? Соларната енергия ? Електродвигателите ? Какво значи БЕЗПЛАТНА - да ти я подарят ? Не знам колко си запознат с неизчерпаемите източници , но такова понятие като БЕЗПЛАТНА няма . Защо- ще ме попиташ , което е логично - защото тази водородна клетка трябва да я направиш първо , после да и налееш електролит и вода , после да и дадеш ток който алтернатора произвежда , газа да го вкараш в мотора ,да настроиш електрониката на мотора за по-различна смес , и в крайна сметка да получиш някакви 20-30 % понижен разход .
Соларна енергия - 1см/2 = 0.5W енергия , оставям сметката на теб . Измери си габаритите на МПС-то , обърни го в квадрати ->ватове->сметката е готова .
Електродвигател - хм , интересно и доста ефективно . Няма предавки , няма филми - натискаш и тръгва . Яко а ? Тока от къде ? От външен източник . Хубаво , и него ще го добият БЕЗПЛАТНО . Ами акумулаторите , които са нужни /литиеви , щот оловните са пълен та.ак , а и са супер отровни / Да , ама литиев акумулатор за такава консумация струва ПАРИ , и то ДОСТА .
Темата е доста обширна и няма смисъл да се засяга тук , но нека без такива изказвания за БЕЗПЛАТНИ неща , просто няма такива . С най-добри чувства . Поздрави :)

Оценка:
-2 +3

Тоньо
31 Отговор
Гюнтер имаш информация за Безплатна енергия, от преди 20 години. Вземи си опресни малко знанията. Най-елементарно е да напишеш в Чичко Гугъл Магнитен двигател и да разбереш, колко назад си в инфото. Магнитния двигател няма батерии, няма бензин, нафта и подобни, и харчи о стотинки на 100км. Докато парите и петрола командват света, няма да караме безплатно.

Оценка:
-0 +0

Гюнтер
32 Отговор
Направо отивай за Нобелова награда ! Току що показа Перпетум Мобиле ! Бързай , че някой друг Гугъл специалист може да те изпревари ;)
Защо си губя времето с физика , като имало Гугъл , доста съм зле ... Този двигател на какво точно е монтиран за да извършва работа ? Кое задвижва ? Какви са динамичните му показатели ? КПД-то му сигурно е 100% ? Реално има ли нещо , което е постигнал , или както повечето неща е невероятно безполезно поради куп причини ? Моите знания може и да са отпреди 200 години , но водородната ми клетка на колата е доста нова и лично изработена от мен , има полза от нея и не е само чертежна историйка.
Всякакви открития са добре дошли на човечеството и с радост ги подкрепям всички до едно . Но да твърдиш , че е създаден Перпетум Мобиле , е малко .. несериозно . Докажи ми ,покажи ми , убеди ме с нещо , че този 'вечен и невероятен' двигател е тестван , работи , може да се събере в лека кола , извършва достатъчно полезна работа , има кирия от него . Тогава ще си скъсам дипломата пред теб в присъствието на нотариус и свидетели . Дотогава ... лек и успешен ден :)

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Доц. Стоян Миланов, директор на Пирогов
Коментира намерението на болницата да преустанови плановия прием на пациенти, след като НЗОК обяви, че ще изплати само 80% от дейността на болницата.
Ножът не е опрял до кокала, кокалът вече е прерязан. Това е една остра фантомна болка на липсващ крайник. За съжаление, изход не виждам...."

Още бисери