Нов дизелов двигател с приблизително 15 к.с. по-мощен от своя предшественик ще се появи под капака на наточената Octavia vRS. Въпреки че има по-малка мощност от бензиновия 2.0 TSI, който е с 245 к.с., мощността на въртящ момент при дизела е по-висока - 400 Нм срещу 370 Нм при бензиновата версия 2.0 TSI.
Чехите не се отказват от дизела за най-наточените си модификации и заявяват, че всичко се свежда до интелигентното инженерство. В случая алуминиев блок помага да се намали теглото, като са налични и иновационни бутални пръстени с ниско триене.

Турбокомпресорът с водно охлаждане осигурява постоянна производителност, докато седемстепенната DSG трансмисия спомага за ускорена смяна на предавките. Мощността се предава на всичките четири колела чрез многопластов съединител. Усъвършенстваната конструкция е с почти един килограм по-лека.
Новият дизелов двигател впечатлява още с намалено предварително натоварване на лагерите и преработени вътрешни елементи, за да поддържа колата да се движи възможно най-свободно по инерция и когато е на определена предавка. Изпозва се и специално масло с нисък коефициент на триене.

Всичко това означава, че управляващата електроника може да реагира по-бързо от всякога, запазвайки тягата там, където трябва. Skoda дори използва диференциалите, за да прехвърли повече мощност към външната страна на колелата в завоите, за да помогне на Octavia vRS да премине по-бързо и по-стабилно през тях.
Визуалното разграничаване на дизеловата Octavia vRS от бензинова или хибридна версия ще бъде трудно. И трите имат решетка с две ламели, по-нисък дифузьор и въздухозаборници над предните фарове за мъгла. Всички те имат черно гланцово покритие около прозорците, корпуси на огледала и релси на покрива.
Според пресслужбата на чешката марка, цените на дизеловата версия на Skoda Octavia vRS започват от 32 260 паунда (36250 евро) в Обединеното кралство, където първо ще бъде пуснат новата дизелова Skoda, което е с почти 2000 повече, отколкото дилърите искат за наточената бензинова версия.

Коментиран от #3, #9, #14, #17, #25
-15 +28
Коментиран от #28
-32 +33
Коментиран от #10
-10 +40
1.4 TSi/TFSi, ЕА111, Vоlkswаgеn/Аudi
Прeз 2007 г. тoзи aгрeгaт ce cмятaшe зa изключитeлнo мoдeрeн и нaпрeдничaв, кoeтo му cпeчeли титлитe "Двигaтeл нa гoдинaтa". Aвaнгaрднитe инжeнeрни рeшeния oбaчe нe бяхa пoдкoвaни c виcoкa нaдeжднocт, кaтo мнoгo мoтoри дeфeктирaхa oщe в гaрaнциoнния cрoк.
Тoзи мacoв турбoдвигaтeл c рaзлични мoщнocтни хaрaктeриcтики ce мoнтирa нa мнoжecтвo мoдeли нa кoнцeрнa, включитeлнo нa Skоdа и Sеаt.
1.8 TSi, 2.0 TSi, EA888, Vоlkswаgеn/Аudi
Пo-гoлeмитe вaриaнти нa 1.4 TSi имaт cхoднa кoнcтрукция и cъщo нe ce пoлзвaт c дoбрa рeпутaция cрeд cпeциaлиcтитe. Нaй-мнoгo критики търпи втoрoтo пoкoлeниe нa тoзи двигaтeл (2007-2012) и причинитe ca cъщитe - cлaби ceгмeнти и тънкocтeнни бутaлa. Мoтoрът e извecтeн c виcoкия рaзхoд нa мacлo - пoнякoгa дo литър нa 500 км.
Трeтaтa гeнeрaция нa мoтoрa хaрчи пo-мaлкo, нo въпрeки тoвa литър cинтeтикa нa 3-4 хил. км ce cмятa зa нoрмa.
Дeфeктирaт eлeктрoмaгнитнитe клaпaни нa фaзoрeгулaтoритe, вoднитe пoмпи и тeрмocтaтът прoтичaт, a някoй мeхaници нaричaт ceгмeнтитe "нaй-лoшитe в иcтoриятa нa ДВГ".
Нeгaтивнитe oцeнки cтигaт дoтaм, чe EA888 ce cмятa зa нeпрeпoръчитeлнa пoкупкa нa втoричния пaзaр зaрaди риcкa oт ocнoвeн рeмoнт caмo някoлкo мeceцa cлeд пoкупкaтa.
Коментиран от #15
-13 +51
-29 +48
-6 +33
-43 +42
До коментар #4 от "Чудесно чехкинче":
Дизела нЕ върви колкото и газ да му даваш.Това са тракторни двигатели.
Коментиран от #38
-89 +16
-14 +30
-4 +51
До коментар #1 от "СойкаПрисмех":
Шкода е фамилия. Емил Шкода купува през 1869 г. леярна от немски граф и в прекръства на своето име.
-3 +39
До коментар #5 от "пилот на Ферари":
В електричките е истината, всичко което си описал го хвърляш под масата и го забравяш
Коментиран от #23
-34 +28
Коментиран от #21, #41
-35 +23
Коментиран от #20
-9 +24
-2 +29
До коментар #18 от "Защо триеш":
Той си трие за кеф, избива комплекси явно. Вчера ми изтри коментар, защото отбелязах нещо, което е казал Джо Ахилес, като тъпотия, и нашия се обиди.
-2 +20
До коментар #16 от "Разбирача":
Не се юркай, по бързо от тока няма!
-16 +32
Коментиран от #33
-27 +31
До коментар #15 от "Мъск":
Там ще излязат други проблеми. До сега половината дефекти в автомобилите са свързани с електрониката и датчиците.
-4 +16
-8 +5
До коментар #1 от "СойкаПрисмех":
Шкода, е фамилия, но означава и "жалко"! Нямам предвид шкодите като коли, чехите ги правят по-добри от немците! За това Шкода продава по-добре от ФВ!
Коментиран от #44
-7 +34
-29 +17
-8 +25
До коментар #2 от "Морето":
Е, какво сравняваш това с прост Леон. Сравни го с проста Октавия - те започват като цена от 35 000 лева. За 45 000 ще вземеш доста добър вариант. И не е малко като Леона. Освен това, испанците така и не се научиха да правят автомобили.
-9 +17
Коментиран от #32
-1 +25
Коментиран от #40
-9 +10
-21 +23
До коментар #29 от "Морето":
Морски, спорите за едни и същи коли построени на една платформа и с еднакви двигатели. Третата е VW Golf. "Cupra Leon получават 2,0-литров бензинов турбомотор с мощност 245 к.с. и 370 Нм (този вариант ще се предлага и за новите VW Golf GTI и Skoda Octavia RS).
-3 +16
До коментар #22 от "АяоаО":
Е тя за това е два пъти по скъпичка чадо мое
-0 +8
-9 +15
-4 +12
-4 +9
До коментар #10 от "хо хо хо":
Ти явно не си се качвал на дизел и никога не си карал нормален турбо-дизел! :)
-4 +17
Коментиран от #48
-16 +13
До коментар #30 от "кочо":
МНОГО Е КРЪЩАВАНА ....НЕ СТАВА ЗА БЪЛГАРИЯ
-0 +2
До коментар #16 от "Разбирача":
всеки мисли и вярва кавото си иска, смешно ми беше, когато ми обяснваха как 1.9тд 120к.с. имала същия въртящ монет, като на моята бензинова кола, а на въпроса относно разликата от почти 100к.с. в полза на бензинката отговор нямаше, за това давам за пример макларън Ф1, няма уникален въртящт момент спрямо за 610-те си конски сили, но ги пори като риби, за тва дизел-тиквите да мълчат
Коментиран от #49
-12 +9
Както обикновено си тече вечния ремонт на тунелите и съответно след втория тунел Топли дол, страшна тапа започваща още от самия тунел. Целия виадукт беше пълен с коли, само най дясната аварийна лента празна и тук там мине некой джигит мислейки си, че прецакал цял куп тъпаци, ама полицаите вардеха горе на стеснението баш за такива тарикати. Та карам си аз лекичко на първа с пешеходна скорост, като от време на време спирахме за малко. Вън страшна жега, към 40 градуса беше. Моята кочинка на климатик, виското работи няма ядове. Та карам си и подминавам една кола с вдигнат капак и течаща локва охладителната течност. Стара беше колата и си викам, нормално за тези години. Колкото и да поддържа човек все някъде ще избие. След това още 4-5 коли, верно беше адска жега и както бяхме спрели нормално донякъде да има такива ситуации. Стигнахме до развръзката на моята случка, бяла Школа Октавия видимо последен модел избил радиатор, локва под колата.... е това как ме разочарова. Иначе обмислях покупка на Шкода и започнах да чета за марката и представителството. Също разочароващо, е отношението към клиентите, да напише който иска еуратек и да се начете, как се връщат клиенти и не си вършат работата изобщо. Едва ли не, си вземате нова кола без гаранция. За качеството и разните течове няма да говорим. Така и
Коментиран от #51
-5 +11
-4 +6
До коментар #25 от "Знам":
"чехите ги правят по-добри от немците! За това Шкода продава по-добре от ФВ!" - Страшна глупост си написал, приятелю! Продават заради по-ниските си цени Шкода. Но качеството е много по-добро при VW, то си личи по търсенето и цените, пазара го определя! Да не говорим как новостите на VW навлизат при Шкода с по 1-2 години закъснение, сваля немеца поточна линия, щото е измислил нова и я препраща към Шкода...карай си Шкодата със здраве, но не пиши глупости!
Коментиран от #46, #56
-3 +3
-2 +2
До коментар #44 от "Реалист":
Карай си ФВ, не ги разбираш нещата! Шкода предлага повече, да и за по-ниска цена! Шкода Октавия е в класа на Голф и неговата платформа! А Шкода е по-голяма просторна с по-добър дизайн и голям багажник и т. н. Сравни цените на Голф и Октавия, да видиш че разлика няма много в цената, но Октавия продажбите на Октавия се качват, а на Голф падат! Същото е и при Пасат и Суперб!
-0 +5
Коментиран от #50
-3 +2
До коментар #39 от "Златьо":
Колега има , защото хората ги изхвърлят пък те ги купуват за нови и после двигателите били скапани!
-0 +1
До коментар #41 от "PlimP":
Като не разбираш от въртящ момент не спори! Най просто да ти обясня един дизелак можеш да го караш на 5та скорост със 50 км , това със бензинка освен ако не е компресор се опитай да гонаправиш!
-4 +1
До коментар #47 от "Коментара":
Кой ти ходи сега с колата из Европа , самолета от летището кола под наем ! Бързо лесно и удобно и не е чак толкова голяма разликата в цената даже понякога идва ипо евтино!
Коментиран от #54, #55
-0 +2
До коментар #42 от "Да си карат Шкодите":
В Еуратек няма да стъпя повече.Най малоумното отношение към клиенти съм го виждал там.Теглих им една майна и отидох в Ауто Франс,взех 3 докера 1,6 бензин/газ нисанския мотор с веригата и за мен един Логан Степуей 1,5 дизел.Нито един дефект за три години зверска експлоатация.
-1 +3
-1 +2
-4 +2
До коментар #50 от "морски":
Много точно казано! Става дума за план и организация, за да си създадеш някакъв ред какво и кога ще правиш. Билетите се купуват по-рано, квартирата се резервира в подходящ момент... Едно е да отидеш до Германия за 30 часа с автомобил или автобус, друго е да пиеш едно кафе в София и след 2 часа да си в Мюнхен свеж и работоспособен. Дори студентите и младите хора постъпват по този начин. С кола ще хвърлиш €300 само за бензин, отделно винетки или такси за тунел и магистрала.
-0 +0
До коментар #50 от "морски":
Оги, лъжеш ли ги още в Чехия?
-0 +0
До коментар #44 от "Реалист":
Немецът е пестелив и затова ще предпочете Супърб пред Пасат! Качеството е едно и също, но Супърбът е премиум клас и е чувствително по-евтин от Пасат.
-0 +0
-0 +1