ФАКТИ.БГ

Мощен дизел за най-наточената Skoda Octavia

Модификацията vRS ще получи най-мощния дизелов двигател на марката - 2,0-литров TDI със 197 конски сили

Публикувана: 14 Януари, 2021 10:00
57 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14571
Мощен дизел за най-наточената Skoda Octavia
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 28 гласа.

Нов дизелов двигател с приблизително 15 к.с. по-мощен от своя предшественик ще се появи под капака на наточената Octavia vRS. Въпреки че има по-малка мощност от бензиновия 2.0 TSI, който е с 245 к.с., мощността на въртящ момент при дизела е по-висока - 400 Нм срещу 370 Нм при бензиновата версия 2.0 TSI.

Чехите не се отказват от дизела за най-наточените си модификации и заявяват, че всичко се свежда до интелигентното инженерство. В случая алуминиев блок помага да се намали теглото, като са налични и иновационни бутални пръстени с ниско триене.

Мощен дизел за най-наточената Skoda Octavia

Турбокомпресорът с водно охлаждане осигурява постоянна производителност, докато седемстепенната DSG трансмисия спомага за ускорена смяна на предавките. Мощността се предава на всичките четири колела чрез многопластов съединител. Усъвършенстваната конструкция е с почти един килограм по-лека.

Новият дизелов двигател впечатлява още с намалено предварително натоварване на лагерите и преработени вътрешни елементи, за да поддържа колата да се движи възможно най-свободно по инерция и когато е на определена предавка. Изпозва се и специално масло с нисък коефициент на триене.

Мощен дизел за най-наточената Skoda Octavia

Всичко това означава, че управляващата електроника може да реагира по-бързо от всякога, запазвайки тягата там, където трябва. Skoda дори използва диференциалите, за да прехвърли повече мощност към външната страна на колелата в завоите, за да помогне на Octavia vRS да премине по-бързо и по-стабилно през тях.

Визуалното разграничаване на дизеловата Octavia vRS от бензинова или хибридна версия ще бъде трудно. И трите имат решетка с две ламели, по-нисък дифузьор и въздухозаборници над предните фарове за мъгла. Всички те имат черно гланцово покритие около прозорците, корпуси на огледала и релси на покрива.

Според пресслужбата на чешката марка, цените на дизеловата версия на Skoda Octavia vRS започват от 32 260 паунда (36250 евро) в Обединеното кралство, където първо ще бъде пуснат новата дизелова Skoda, което е с почти 2000 повече, отколкото дилърите искат за наточената бензинова версия.

Мощен дизел за най-наточената Skoda Octavia

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 28 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
СойкаПрисмех
1 Отговор
Хубава е. Някой знае ли какво означава "шкода" на чешки?

Коментиран от #3, #9, #14, #17, #25


Оценка:
-15 +28

Морето
2 Отговор
Вчера бях в Плевен, за да видя новия Сеат Леон. Страшен дизайн, пипнато е всичко вътре-салон, централно табло, уреди, само големия таблет на средната конзола малко в повече идва, но пък дава всякаква информация. Светлините-отпред и отзад направо гърмят, много яко. Версията комби, бензин,150к.с. с ръчка-за около 47-48 000лв направо си е удачен вариант спрямо тази Октавия VRS за 72 000лв.

Коментиран от #28


Оценка:
-32 +33

3
Този коментар е премахнат от модератор.
Чудесно чехкинче
4 Отговор
Супер е! Мощна,просторна,красива и комфортна.Вземаш я нова 5-6 г яко газ и после я махаш!

Коментиран от #10


Оценка:
-10 +40

пилот на Ферари
5 Отговор
Всички станаха еднодневки които не подлежат на ремонт. Тия алуминиеви двигатели на Фолксваген ги видяхме.
1.4 TSi/TFSi, ЕА111, Vоlkswаgеn/Аudi


Прeз 2007 г. тoзи aгрeгaт ce cмятaшe зa изключитeлнo мoдeрeн и нaпрeдничaв, кoeтo му cпeчeли титлитe "Двигaтeл нa гoдинaтa". Aвaнгaрднитe инжeнeрни рeшeния oбaчe нe бяхa пoдкoвaни c виcoкa нaдeжднocт, кaтo мнoгo мoтoри дeфeктирaхa oщe в гaрaнциoнния cрoк.

Тoзи мacoв турбoдвигaтeл c рaзлични мoщнocтни хaрaктeриcтики ce мoнтирa нa мнoжecтвo мoдeли нa кoнцeрнa, включитeлнo нa Skоdа и Sеаt.
1.8 TSi, 2.0 TSi, EA888, Vоlkswаgеn/Аudi


Пo-гoлeмитe вaриaнти нa 1.4 TSi имaт cхoднa кoнcтрукция и cъщo нe ce пoлзвaт c дoбрa рeпутaция cрeд cпeциaлиcтитe. Нaй-мнoгo критики търпи втoрoтo пoкoлeниe нa тoзи двигaтeл (2007-2012) и причинитe ca cъщитe - cлaби ceгмeнти и тънкocтeнни бутaлa. Мoтoрът e извecтeн c виcoкия рaзхoд нa мacлo - пoнякoгa дo литър нa 500 км.

Трeтaтa гeнeрaция нa мoтoрa хaрчи пo-мaлкo, нo въпрeки тoвa литър cинтeтикa нa 3-4 хил. км ce cмятa зa нoрмa.

Дeфeктирaт eлeктрoмaгнитнитe клaпaни нa фaзoрeгулaтoритe, вoднитe пoмпи и тeрмocтaтът прoтичaт, a някoй мeхaници нaричaт ceгмeнтитe "нaй-лoшитe в иcтoриятa нa ДВГ".

Нeгaтивнитe oцeнки cтигaт дoтaм, чe EA888 ce cмятa зa нeпрeпoръчитeлнa пoкупкa нa втoричния пaзaр зaрaди риcкa oт ocнoвeн рeмoнт caмo някoлкo мeceцa cлeд пoкупкaтa.

Коментиран от #15


Оценка:
-13 +51

КЕНДЗЕФА СИ Е КЕНДЗЕФ
6 Отговор
БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КОЛКО КОНСКИ СИЛИ СА ДОБАВИЛИ КЪМ И БЕЗ ТОВА НАДУТИЯ ДО ПРЪСВАНЕ ДВУЛИТРОВ ДВИГАТЕЛ НА КОЙТО ПРЕЗ СТЕНИТЕ НА ЦИЛИНДРИТЕ МОЖЕ ДА СЕ ЧЕТЕ ВЕСНИК А МОТОВИЛКИТЕ СА МАЛКО ПО ТЪНКИ ОТ ИГЛА....ТОЛКОВА Е НАДЕЖДЕН ЧЕ ТРУДНО ДОСТИГА 100000 КМ БЕЗ РЕМОНТ....НЯМА ДА ПРОДЪЛЖАВАМ ДА ИЗБРОЯВАМ ПОВЕЧЕ...САМО ДА НЕ ЗАБРАВЯ ЧЕ ПИЕ МАСЛОТО С ГОЛЯМ АПЕТИТ....НЕ МЕРСИ...

Оценка:
-29 +48

пилот на Ферари
7 Отговор
Водещият доставчик на допълнителна гаранция за крайния потребител във Великобритания Warranty Direct направи традиционното си годишно проучване между 50 000 клиенти, за да установи надеждността на двигателите при различните производители на автомобили. Оказва се, че един от най-големите концерни в света Volkswagen влиза в топ 10 на най-ненадежните мотори или всеки 1 от 52 агрегати на немската компания е създавал проблем на потребителя през изтеклата година.

Оценка:
-6 +33

Кап. Некрасов
8 Отговор
Автомобил за третия свят. В нормалните държави няма да може да се кара дизел в градовете след 2025

Оценка:
-43 +42

9
Този коментар е премахнат от модератор.
хо хо хо
10 Отговор

До коментар #4 от "Чудесно чехкинче":


Дизела нЕ върви колкото и газ да му даваш.Това са тракторни двигатели.

Коментиран от #38


Оценка:
-89 +16

Гошко
11 Отговор
Има ли икономия на материал, значи нещо е "изпилено" до краен предел, което е предпоставка за ненадежност. Мерси, нямам нужда от еднодневки, ще си карам старата кола до пълен разпад...

Оценка:
-14 +30

12
Този коментар е премахнат от модератор.
ГруЮ
13 Отговор
“ многопластов съединител”?!? Преди години, когато автомобилните статии се пишеха от инженери му казвахме многодисков съединител.

Оценка:
-4 +51

ГруЮ
14 Отговор

До коментар #1 от "СойкаПрисмех":


Шкода е фамилия. Емил Шкода купува през 1869 г. леярна от немски граф и в прекръства на своето име.

Оценка:
-3 +39

Мъск
15 Отговор

До коментар #5 от "пилот на Ферари":


В електричките е истината, всичко което си описал го хвърляш под масата и го забравяш

Коментиран от #23


Оценка:
-34 +28

Разбирача
16 Отговор
Хехе еее нафтова печка бегачка нема винаги бензина е по-бърз еле турбо бенздзинката.

Коментиран от #21, #41


Оценка:
-35 +23

17
Този коментар е премахнат от модератор.
Защо триеш
18 Отговор
Бе??Какво нецензурно има в това,че тоя мотор ми се вижда слаб,и чакам да пуснат 1.1 със мощност 350 коня,и тогава ще си купя????

Коментиран от #20


Оценка:
-9 +24

БатП
19 Отговор
Публикувано във факти.бг: мощността на въртящ момент при дизела е по-висока. Радославе, личи ти, че нищо не вдяваш от коли, айде трий ме пак :)

Оценка:
-2 +29

БатП
20 Отговор

До коментар #18 от "Защо триеш":


Той си трие за кеф, избива комплекси явно. Вчера ми изтри коментар, защото отбелязах нещо, което е казал Джо Ахилес, като тъпотия, и нашия се обиди.

Оценка:
-2 +20

Мъск
21 Отговор

До коментар #16 от "Разбирача":


Не се юркай, по бързо от тока няма!

Оценка:
-16 +32

АяоаО
22 Отговор
ТАЗИ ШКОДА Е 100 ПЪТИ ПО-ДОБРО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ОТ ЕДНА УМРЯЛА ТОЙОТА КОРОЛА, ПРИМЕРНО.

Коментиран от #33


Оценка:
-27 +31

пилот на Ферари
23 Отговор

До коментар #15 от "Мъск":


Там ще излязат други проблеми. До сега половината дефекти в автомобилите са свързани с електрониката и датчиците.

Оценка:
-4 +16

Мъск
24 Отговор
Половината е много по-добре от всички

Оценка:
-8 +5

Знам
25 Отговор

До коментар #1 от "СойкаПрисмех":


Шкода, е фамилия, но означава и "жалко"! Нямам предвид шкодите като коли, чехите ги правят по-добри от немците! За това Шкода продава по-добре от ФВ!

Коментиран от #44


Оценка:
-7 +34

Баба яга
26 Отговор
Дизел бегачка нема!

Оценка:
-29 +17

123
27 Отговор
Означава - жалко. Жалко, че не си купих Шкода навреме. Жалко, че не избрах Шкода пред ... Жалко, че не смених ... с Шкода. А най-вече значи жалко за останалите марки, че не могат да докарат такова съотношение цена-качество.

Оценка:
-8 +25

321
28 Отговор

До коментар #2 от "Морето":


Е, какво сравняваш това с прост Леон. Сравни го с проста Октавия - те започват като цена от 35 000 лева. За 45 000 ще вземеш доста добър вариант. И не е малко като Леона. Освен това, испанците така и не се научиха да правят автомобили.

Оценка:
-9 +17

Морето
29 Отговор
Испанците сглобяват, не правят автомобили. Само инженерен дизайн на купето Леон, който е един от най-добрите в Европа. Като не ти харесва марката SEAT, вземи си Шкодата. Въпрос на избор, вкус, възможност.

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +25

кочо
30 Отговор
за българска нафта не става.

Коментиран от #40


Оценка:
-9 +10

ЛЕКАР
31 Отговор
Дизелът е чудесен, нов, най-вече иновативен агрегат! Дизеловите твърди частици са с микро и нано размери и не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог и онколог. Карайте тези чудесни агрегати САМО ТАМ, КЪДЕТО НЯМА ДРУГИ ХОРА ОСВЕН ВАС

Оценка:
-21 +23

123
32 Отговор

До коментар #29 от "Морето":


Морски, спорите за едни и същи коли построени на една платформа и с еднакви двигатели. Третата е VW Golf. "Cupra Leon получават 2,0-литров бензинов турбомотор с мощност 245 к.с. и 370 Нм (този вариант ще се предлага и за новите VW Golf GTI и Skoda Octavia RS).

Оценка:
-3 +16

Уууйййяяяооо
33 Отговор

До коментар #22 от "АяоаО":


Е тя за това е два пъти по скъпичка чадо мое

Оценка:
-0 +8

Смърф
34 Отговор
Плюете шкодите , ама ние и КОЛЕЛЕТА не можем да направим !

Оценка:
-9 +15

Нафърфорий
35 Отговор
Шъ ли избута 100к или ни шъ избута, те тва е въпросо

Оценка:
-4 +12

36
Този коментар е премахнат от модератор.
сссссак
37 Отговор
Само 1,9 Мултиджет

Оценка:
-4 +9

The Bear
38 Отговор

До коментар #10 от "хо хо хо":


Ти явно не си се качвал на дизел и никога не си карал нормален турбо-дизел! :)

Оценка:
-4 +17

Златьо
39 Отговор
Само да кажа за някои, че за 12-13 години смених 3 фв и сега октавия, взех я на 2 години карам я вече 4,в момента е на 220,000км,предната пасат го продадох на 300.000,по предната пасат продадох го на 300.000,общо съм навъртял на четирите коли около 550.000, за 12 години, едно турбо на б6, и ходова част на 4-ката, пасат 1997,това е и вся и всьо де що съм пипал то колите, така че изцепки като,, биели като игли, блок като хартия...,, и прочие, моля ви се хора.....

Коментиран от #48


Оценка:
-16 +13

ЗАКОННИ АПАШИ
40 Отговор

До коментар #30 от "кочо":


МНОГО Е КРЪЩАВАНА ....НЕ СТАВА ЗА БЪЛГАРИЯ

Оценка:
-0 +2

PlimP
41 Отговор

До коментар #16 от "Разбирача":


всеки мисли и вярва кавото си иска, смешно ми беше, когато ми обяснваха как 1.9тд 120к.с. имала същия въртящ монет, като на моята бензинова кола, а на въпроса относно разликата от почти 100к.с. в полза на бензинката отговор нямаше, за това давам за пример макларън Ф1, няма уникален въртящт момент спрямо за 610-те си конски сили, но ги пори като риби, за тва дизел-тиквите да мълчат

Коментиран от #49


Оценка:
-12 +9

Да си карат Шкодите
42 Отговор
Сега ще ви разкажа една реална случка с преки наблюдения от марката. Лятото на 2019 магистралата Хемус (до колкото може да с нарече магистрала, ама това е друг въпрос).
Както обикновено си тече вечния ремонт на тунелите и съответно след втория тунел Топли дол, страшна тапа започваща още от самия тунел. Целия виадукт беше пълен с коли, само най дясната аварийна лента празна и тук там мине некой джигит мислейки си, че прецакал цял куп тъпаци, ама полицаите вардеха горе на стеснението баш за такива тарикати. Та карам си аз лекичко на първа с пешеходна скорост, като от време на време спирахме за малко. Вън страшна жега, към 40 градуса беше. Моята кочинка на климатик, виското работи няма ядове. Та карам си и подминавам една кола с вдигнат капак и течаща локва охладителната течност. Стара беше колата и си викам, нормално за тези години. Колкото и да поддържа човек все някъде ще избие. След това още 4-5 коли, верно беше адска жега и както бяхме спрели нормално донякъде да има такива ситуации. Стигнахме до развръзката на моята случка, бяла Школа Октавия видимо последен модел избил радиатор, локва под колата.... е това как ме разочарова. Иначе обмислях покупка на Шкода и започнах да чета за марката и представителството. Също разочароващо, е отношението към клиентите, да напише който иска еуратек и да се начете, как се връщат клиенти и не си вършат работата изобщо. Едва ли не, си вземате нова кола без гаранция. За качеството и разните течове няма да говорим. Така и

Коментиран от #51


Оценка:
-5 +11

бегачка
43 Отговор
Харесва ми -особено с тази агресивна визия и в червено ! Евала шкода !!!

Оценка:
-4 +6

Реалист
44 Отговор

До коментар #25 от "Знам":


"чехите ги правят по-добри от немците! За това Шкода продава по-добре от ФВ!" - Страшна глупост си написал, приятелю! Продават заради по-ниските си цени Шкода. Но качеството е много по-добро при VW, то си личи по търсенето и цените, пазара го определя! Да не говорим как новостите на VW навлизат при Шкода с по 1-2 години закъснение, сваля немеца поточна линия, щото е измислил нова и я препраща към Шкода...карай си Шкодата със здраве, но не пиши глупости!

Коментиран от #46, #56


Оценка:
-3 +3

Кирил
45 Отговор
А дизелът все още има бъдеще и в страни като България ще се кара поне още 20 години! Тук имаме къде къде по-големи замърсители от колите. Карайте си дизела, пичове...дори и в тази лошо преведена статия ви е казано, че новият дизел е по-скоп от новия бензин, след всичките последни години...защо ли?!

Оценка:
-2 +2

Знам
46 Отговор

До коментар #44 от "Реалист":


Карай си ФВ, не ги разбираш нещата! Шкода предлага повече, да и за по-ниска цена! Шкода Октавия е в класа на Голф и неговата платформа! А Шкода е по-голяма просторна с по-добър дизайн и голям багажник и т. н. Сравни цените на Голф и Октавия, да видиш че разлика няма много в цената, но Октавия продажбите на Октавия се качват, а на Голф падат! Същото е и при Пасат и Суперб!

Оценка:
-0 +5

Коментара
47 Отговор
Хитро... купуваш си мощен дизел с който не можеш да припариш в половината европейски столици...защо не.

Коментиран от #50


Оценка:
-3 +2

гост
48 Отговор

До коментар #39 от "Златьо":


Колега има , защото хората ги изхвърлят пък те ги купуват за нови и после двигателите били скапани!

Оценка:
-0 +1

гост
49 Отговор

До коментар #41 от "PlimP":


Като не разбираш от въртящ момент не спори! Най просто да ти обясня един дизелак можеш да го караш на 5та скорост със 50 км , това със бензинка освен ако не е компресор се опитай да гонаправиш!

Оценка:
-4 +1

морски
50 Отговор

До коментар #47 от "Коментара":


Кой ти ходи сега с колата из Европа , самолета от летището кола под наем ! Бързо лесно и удобно и не е чак толкова голяма разликата в цената даже понякога идва ипо евтино!

Коментиран от #54, #55


Оценка:
-0 +2

Нашия
51 Отговор

До коментар #42 от "Да си карат Шкодите":


В Еуратек няма да стъпя повече.Най малоумното отношение към клиенти съм го виждал там.Теглих им една майна и отидох в Ауто Франс,взех 3 докера 1,6 бензин/газ нисанския мотор с веригата и за мен един Логан Степуей 1,5 дизел.Нито един дефект за три години зверска експлоатация.

Оценка:
-1 +3

Васил
52 Отговор
Пак ли дизелеееееееее от VAG въртят се в един омагьосан кръг

Оценка:
-1 +2

Счупи тъпомера
53 Отговор
Имал съм само една нафтова печка и никога повече. Независимо от марката и красотата.

Оценка:
-4 +2

Джим Бийм
54 Отговор

До коментар #50 от "морски":


Много точно казано! Става дума за план и организация, за да си създадеш някакъв ред какво и кога ще правиш. Билетите се купуват по-рано, квартирата се резервира в подходящ момент... Едно е да отидеш до Германия за 30 часа с автомобил или автобус, друго е да пиеш едно кафе в София и след 2 часа да си в Мюнхен свеж и работоспособен. Дори студентите и младите хора постъпват по този начин. С кола ще хвърлиш €300 само за бензин, отделно винетки или такси за тунел и магистрала.

Оценка:
-0 +0

Иван
55 Отговор

До коментар #50 от "морски":


Оги, лъжеш ли ги още в Чехия?

Оценка:
-0 +0

Джим Бийм
56 Отговор

До коментар #44 от "Реалист":


Немецът е пестелив и затова ще предпочете Супърб пред Пасат! Качеството е едно и също, но Супърбът е премиум клас и е чувствително по-евтин от Пасат.

Оценка:
-0 +0

aaaa
57 Отговор
Доживях -Шкода (VAG) да копира дизайн от КИА......

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Дмитрий Песков
Говорителят на руския президент Владимир Путин коментира ситуацията в Турция след преврата
Това са вътрешни дела за Турция"

Още бисери
ТОП 5