Last news in Fakti

31 Май, 2011 11:17 2 179 4

Еърбег, скрит на тавана

  • trw-
  • bag in roof-
  • еърбег-
  • технологии

През 1981-ва списъкът с допълнително оборудване на Mercedes-Benz S-Klasse се попълва с нова екстра. Срещу заплащане купувачът може да поръча въздушна възглавница, която се издува при сблъсък. 30 години по-късно еърбегът вече е стандартна част от системите за безопасност дори при най-малките автомобили. Еволюирал е във всевъзможни форми и се е настанил навсякъде в купето на колата - във вратите, в зоната на краката, над задното стъкло и дори в предпазните колани.

Интериорът на съвременния автомобил обаче става все по-претрупан, а полезното пространство намалява. Това е накарало специалистите на щатския производител на системи за безопасност TRW да търсят ново място за еърбега. За да “олекотят” арматурното табло, те решават да го монтират в покрива. Разработката е наречена “bag in roof”.

Американските инженери твърдят, че преместването на въздушната възглавница на тавана над главите на пасажерите ще даде на автопроизводителите повече свобода в проектирането на интериори и ще позволи да бъде подобрен видът, ергономията и функционалността на арматурното табло, без да се допускат компромиси със сигурността.

Новата система не се различава особено от стандартния еърбег и се състои от възглавница и газов генератор, който я издува в случай на удар. Внедряването є обаче би намалило чувствително разходите по разработката на арматурни табла, тъй като конструкторите биха си спестили проектирането на специални контейнери във волана и над жабката.

TRW разработва “bag in roof” от няколко години, последните две от които в тясно сътрудничество с най-големите автопроизводители в Европа. Резултатът е “мащабен договор за доставка” с неназована засега компания, в чиято продукция съвсем скоро може да се появи новата система.

Преди да замести конвенционалния еърбег обаче, “таванната възглавница” ще трябва да докаже ефективността си в редица тестове на съответните служби в различните държави. Въпреки че до края на проекта остава време, новата технология още отсега кара специалистите да є прогнозират блестящ прием сред специалистите по интериорен дизайн.

TRW, собственост на технологичния и аерокосмически гигант Northrop Grumman от 2002-ра, е един от най-големите доставчици на компоненти и модули за автомобилната промишленост.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    0 1 Отговор
    НисанГТР има еърбеци и на тавана и на пода общо 35 броя.И все се чудя защо са му, все пак спира от 300-0 за 10м а ускорява 0-300 за 7сек.Японските коли са най-качествени, а лидер е естествено Нисан
  • 2 MAZDA

    14 1 Отговор
    Първите въздушни възглавници се вграждат още 1967 при Крайслер и малко по- късно при Форд. Справка Уикипедия!
  • 3 Иво

    13 1 Отговор
    Интересна статия, но като сте хванали темата напишете цялата историята на „air bag”, която започва в щатите през 50-те год. с идеята да се монтира в кола. Първите плахи опити през 60-те, развитието през 70-те год. - през 1971 г. Форд(usa) пуска експериментална серия с air bag. GM също пуска експериментална серия, но продадена само за правителствени нужди. През 1973 г. Oldsmobile Toronado е първата кола с air bag предлагана на обществеността. През 1975-76 г. се предлага и в Буик и Кадилак., като последния е бил с опция и за пътника до шофьора! Когато през 80-те в американските народни коли (Форд, Шевролет, Крайслер) вече имат air bag, в Европа е единичен лукс само за богати. През 1989 г даже излиза и закон в щатите задължаващ монтирането му на шофьорското място, а европейските народни коли още го нямат. Иначе както е написано в статията се внушава, че е изобретен и внедрен за първи път от Мерцедес.

    Коментиран от #4

  • 4 MAZDA

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    E как да я напишат, като мерцедес или бмв няма да бъдат споменати с добро? Чудя се на себе си, че още посещавам сайт в който има такова ясно пристрастие на списващите го.