След като преди няколко седмици от Peugeot показаха електрическия Partner, ето че днес от френската компания показаха пътническата му версия, която носи името e-Rifter. Тя ще се предлага в две версии с дължина от 4.4м и такава с дължина от 4.75м, като и при двете ще има вариант за 5 или 7 места.
Промени спрямо версиите с бензинов или дизелов двигател няма, като дори портът за зареждане е заел мястото на този в който се налива гориво при конвенционалните двигатели. Единственото, което може да издаде електрическата версия са надписите и липсата на шум от двигателя при шофиране.
Подобно и на другите модели на ток на компанията, e-Rifter се задвижва от електромотор с мощност от 134 конски сили и максимален въртящ момент от 260 нютон метра. Батерията е с капацитет от 50 кВч. и е с възможност за пълен заряд за 30 минути. Ускорението от 0 до 100, колкото и да не е важно за такъв тип автомобили е 11.2 секунди, а максималната скорост е 130км/ч.
В зависимост от версията която си изберете, багажното пространство варира от 775 литра за най-малкия модел с два реда седалки до 4 000 литра за най-големия модел с гътнати всички седалки. Цените на електрическия ван все още не са ясни, но най-вероятно ще трябва да изчакате поне до края на година ако искате да се сдобиете с първите бройки.
Коментиран от #7
-5 +12
Коментиран от #13
-2 +14
Коментиран от #4
-13 +14
До коментар #3 от "Дръпни шалтера":
Е как докъде ще стигне? До 100% електромобили. Въпросът вече не е дали, а кога.
Коментиран от #5
-14 +19
До коментар #4 от "Е как докъде ще стигне":
хахаха мечти! просто забрави че ще постигнеш 100%
-9 +13
ускорение на малък бензин,
пробег на скутер,
максимална скорост на велосипед
но цена на премиум седан от средния клас
трябва наистина да си мразиш парите - възможно е само с безумните държавни субсидии иначе няма кой да вложи пари тука!
Коментиран от #8
-12 +20
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":
40 квт (щото това са 80%) се зареждат за 30 минути на 100 киловатово зарядно , а в момента актуалните са по 250 квт и се увеличават непрекъснато такива по 350 квт !! А това ще е за в краен случай , 90% от зареждането ще е през нощта от контакта !
-7 +7
До коментар #6 от "DrivingPleasure":
А покажи кое Берлинго от сегашните ускорява за толкова и има по-голяма мощност , а недей да плещиш глупости !!! Щото разликата в цената ще се избие в пъти още първите 4-5 години ,а товарното пространство е по-голямо и по-удобно !!
Коментиран от #9
-8 +13
До коментар #8 от "гост":
хах, и бензиновата и дизеловата версия на тоя Рифтер го правят, даже по-големия дизел е на 10 секунди.
А ако четеше повече, вместо да скачаш в боя щеше да видиш, че всъщност разлики в товарното пространство няма. А цената може да се избие само с хилядите евро държавна субсидия.
Коментиран от #10, #11
-9 +13
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Технически характеристики на Citroen Berlingo III XL 1.2 PureTech (110 кс) S&S 7 Seat 2018, 2019, 2020, 2021
Ускорение 0 - 100 км/ч 12.1 сек
Ускорение 0 - 62 mph 12.1 сек
Технически характеристики на Citroen Berlingo III XL 1.5 BlueHDi (102 кс) 7 Seat 2018, 2019, 2020, 2021
Ускорение 0 - 100 км/ч 12.9 сек
Ускорение 0 - 62 mph 12.9 сек
-5 +7
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
Технически характеристики на Citroen Berlingo III XL 1.5 BlueHDi (130 кс) Automatic S&S 7 Seat 2018, 2019, 2020, 2021
Ускорение 0 - 100 км/ч 11.5 сек
Ускорение 0 - 62 mph 11.5 сек
Коментиран от #12
-5 +4
До коментар #11 от "гост":
Пич, тва е Пежо бе?! Осъзнай се.
Айде сега ходи гледай на Рифтер параметрите дизела е 300 нютона и 10.4 до 100
Коментиран от #15
-6 +6
До коментар #2 от "Alex":
Дизеловият Рифтер е около 45 000 лв електрическия сигурно ще е с двойна цена.
Коментиран от #16
-2 +10
-3 +2
До коментар #12 от "DrivingPleasure":
Пич , в коментара ми пише БЕРЛИНГО !!! И дизеловото ти Пежо с колко е "по-бързо" ?? С цели 0,8 секунди ??? За баничарка !!! И струва 45 000 лева ??? И гори 10-15 лева на 100 ?? И след 2-3 години от Евро 6 мотора му ще е останало само името , щото филтъра и катализатора ще са задръстени ,а нови струват 5-6 бона !! И ако ги сменяш на 2-3 години , както трябва , без да броя другите работи , кой ще "избива" цени ?? Мерси , нямам повече въпроси !
Коментиран от #20, #21
-6 +6
До коментар #13 от "Дизела":
Тц , не позна !! Всъщност е колкото кюмбето ти , плюс филтрите за частици и катализаторите за десетина години , обаче с разхода е по-друго , гори 2 лева на сто , а кюмбето поне 10 , тоест за 300 000 , на колкото обикновено ги продават имаш 30 000 за нафта срещу 6 000 за ток !! Които ще дадеш пък само за масла и филтри за кюмбето !!
Коментиран от #17, #18
-4 +5
До коментар #16 от "гост":
Ти не позна!Кюмбето ми струва 30 000 лв и ми излиза 9 лв/100 км, електрическия вариант е 60 000 лв на бърза зарядна ще ти излезе 12л/100 км. Само от цената съм 30 000 лв напред.Това са над 330 000 км пробег.
-5 +9
До коментар #16 от "гост":
Наближавам 500 000 км пробег без проблеми.
-4 +5
-5 +9
До коментар #15 от "гост":
А инвестицията, когато се скапе батерията на електричката?
Коментиран от #23
-0 +2
До коментар #15 от "гост":
Цената на дпф филтър с катализатор е около 1000 лева.Гледах на картата на България зарядните станции и такава с 250Кв и 350Кв не видях.Най-мощната е 50Кв и на такава станция 50 Квч батерия ще я зареждаш 1 час.
-0 +3
Коментиран от #24
-0 +4
До коментар #20 от "куку руку ку":
Новите батерии на Tesla имат 5000 цикъла преди да я скапеш тази батерия. Скапването се състои в това капацитета и да падне до 80%. Тоест ако една нова Тесла модел 3 има 80 киловатчаса батерия и 500 км пробег, след 5000 цикъла по нека са 300 километра, ще си навъртял 1,5 милиона километра, а батерията ти вече няма да изкарва по 500 км, а само 400. Вероятно и няма да ускорява за три секунди, а за пет.
Колко години ще са минали за да навъртиш толкова километри?
Капацитетът и ще е станал от 80 на 64 киловатчаса. Идеално за още десетина години домашно съхранение на енергия. Тъкмо ще ти стига за една седмица като спре тока. Или по-скоро ще я зареждаш с най-евтината енергия, за да я ползваш в часовете когато тока е много скъп, а той ще е много скъп в определени часове и почти или съвсем без пари в други, особено ако имаш фотоволтаици.
Дори не предполагаш каква благина е притежанието на толкова голяма "бракувана" батерия.
Коментиран от #25
-4 +2
До коментар #22 от "Alex":
Да не мислиш, че има само една колонка? Освен това, като си въведеш маршрута, автомобила сам си изчислява къде трябва да спреш и даже ти резервира колонка. Ако не си тръгнал по маршрут, винаги можеш да видиш на коя зарядна станция колко свободни колонки има за да идеш на нея. И не забравяй, че в бъдеще няма да ходиш на зарядна станция специално, а оставяш автомобила да се зарежда на паркинга докато ти си вършиш някаква друга работа. Било то докато си на работа, докато спиш в къщи, докато пазаруваш или гледаш мач на стадиона. А в случая с баничарката, докато я товариш или разтоварваш.
-6 +2
До коментар #23 от "Кога ще я скапеш?":
Пак тесларски мечти.Циклите са само около 1000 при 400 км пробег с едно зареждане това са 400 000 км живот на батериите и си чао за смяна батерии.5 000 цикъла на батерията и 1000 км пробег са само във фантазиите ти, тесларче.Афрото е измислил СЛЪНЧЕВО ЛУННИ фотоволтоици,които ще работят 25 ч в денонощието,ще са с мощност Гигакв. и ще се закрепват на тавана и капака на Теслата.Само индианците от маалата да не ги гепят.
Коментиран от #26
-2 +4
До коментар #25 от "Turbo":
Не е лошо да попрочетеш малко преди да спориш
Припомни си статията която беше публикувана тук със заглавие:
Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра , която започва така
3 батерии издържаха 10 хиляди цикъла на зареждане и разреждане, изчислени за пробег от 350 километра всяка
По-надолу четем:
Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а ПОНЯКОГА ТАКОВА ИЗОБЩО НЕ СЕ НАБЛЮДАВА.
Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да ИЗДЪРЖИ ПОЧТИ ВЕЧНО. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се РАЗВАЛЯТ СЛЕД НЯКОЛКО ГОДИНИ.
Коментиран от #27
-3 +1
До коментар #26 от "Знанието е сила":
Ключовата дума е ИЗСЛЕДВАНЕ в лаборатория!Това означава,че батерията още се изследва и разработва в лабораторни условия.Тази батерия още не се монтира на Тесла.А кога Ще ЩЕ ЩЕ стане това не се знае.В лабораторни условия е едно,на практика може да е друго.Тесларски реклами!През септември 2020 Мъск какво показа на батеридей?Картинка вместо батерия.
Коментиран от #28
-1 +6
До коментар #27 от "Turbo":
Разбира се че вече ги произвежда! Към момента само в Невада в малък мащаб 10 гигаватчаса на година. Засега ги ползват за тестове в прототипи. Пълномащабното производство ще бъде в Берлин, където ще се ползва за евтините автомобили за 25 хиляди долара след две години.
Вече набират персонал за завода за батерии в Берлин! Колко да е ще, като вече е?
Коментиран от #29
-2 +1
До коментар #28 от "Ти пък кога ли си разбрал":
След две години сега ли е или в бъдеще време?Ти да не ползваш от прахчетата на Афрото и да пътуваш в бъдещето,тесльо?
Коментиран от #31
-0 +4
-1 +5
До коментар #29 от "Turbo":
От миналата година се произвеждат в Невада, а след две години и в Берлин. Миналата година в кое време е?
Коментиран от #32
-1 +1
До коментар #31 от "Научи географията":
Географията я знам не се притеснявай.През септември 2020 на деня на батерията Илон Мъск обяви,че тези батерии ЩЕ ЩЕ ЩЕ се произвеждат след три години.В Невада се произвеждат от старите модели батерии.Компонентите за батериите пристигат готови от Панасоник и в завода само ги поставят в кутиите.Пак послъгваш Тесльо!
-1 +3
Тоест отдавна произвеждат батериите 4680, но не могат да получат желаната скорост на производство.
10 пъти подобрение ще рече, че ще му трябват с десет пъти по-малко фабрики за едно и също производство.
Очаква това да се случи при шестото или седмо поколение машини за производство, като благодарение на това че притежават компанията за производството на машините, всяко следващо подобрено поколение машини идва след три до четири месеца.
Тоест от 6 до 12 месеца. За какви три години приказваш. А в Панасоник също започва производство на 4680 батерии още тази година. А батериите 2170 винаги са се произвеждали на място в Невада от Панасоник. Само старите клетки за батериите на Тесла модел S и Тесла модел Х, които са 1865 идваха от Япония.
Още през септември се говореше, че вече тестват прототипи на автомобили с новите батерии.
Коментиран от #34, #35
-2 +0
До коментар #33 от "Ех, ако знаеше английски...":
Знам английски на ниво достатъчно за да разбера какво казват в клипа.Не ползвам Гугъл преводача като теб.Клипа е тесларска реклама.Аз вярвам само на официални независими източници.Провери какво казва Афрото в деня на батерията септември 2020 г.Производството започва най-рано след 3 години.Засега новата батерия е на етап разработване на технологията.
-0 +2
До коментар #33 от "Ех, ако знаеше английски...":
Значи казваш батериите вече са в производство.Защо тогава в деня на батерията Мъск не грабна една батерия под мишница и да я покаже,вместо да ми вади рисунки.Тогава той каза,че на Тесла ще им трябват три години,за да започнат производството, тесльо.
-0 +1
Като знаеш английски чуй как още тогава са произвели десетки хиляди батерии!
56:31 минута. Какво казва пича?
-1 +0
Ако и ти знаеше английски, щеше да разбереш, че производството има четири етапа. Първо някой трябва да я измисли на бюрото, второ да я направи в лаборатория, третият етап е пилотно производство и четвърти етап масово производство. В момента са по средата на етапа на пилотно производство. Дали пък нямат нито една батерия, която можеше да покаже на външен вид? Вече ставате наистина жалки в опитите си да отречете реалността.
Коментиран от #38
-1 +0
До коментар #37 от "И когато ти покаже, какво?":
Блумбърг 22 септември 2020 Мъск:Тесла трябва да произвежда собствени батерии.Ама след три години.
Коментиран от #39
-0 +1
До коментар #38 от "Turbo":
Никъде в нея не пише, че ще започне производство след три години. Цитирай лъжата която си съчини? Лъжеш като разпран!
Пилотното производство беше започнало още в деня на батериите.
Коментиран от #40
-1 +0
До коментар #39 от "Прочетох статията":
Investor 23.09.2020г. През 2022 когато новата технология.....
Коментиран от #41
-0 +1
До коментар #40 от "Turbo":
И как така да 2022 година са три години? Винаги забавно да се говори за цифри с вас! До 2022 година са точно девет години три месеца и осем дни.
Или пък бяха 16 години 7 месеца и 15 дни
Нещо много разтегливи станаха твоите цифри. Но по-важното е какво ще стане през 2022 година? Защо не цитира? Защото отново стана за смях, нали? Нищо ново под слънцето. През 2022 година, вече ще е започнало пълномощното производство, което по никакъв начин не отрича, че пилотното производство е започнало отдавна. Дали пък не е имало поне една бройка, от тези които са снимали в клипа, за да я покаже на живо, ако е имал такова желание?
Коментиран от #42
-1 +0
До коментар #41 от "Страшен математик си":
Търси си сам, не съм ти секретарка.Не можах да открия къде пишеше 2023 г.Хората ги интересува кога ще излязат Тесли масово с новите батерии.Никой не се интересува от единични бройки.
Коментиран от #43
-0 +1
До коментар #42 от "Turbo":
Както винаги само в главата ти. Винаги си сигурен и никъде не можеш да откриеш доказателство за това което знаеш!
Както виждаш аз мога да ти дам доказателства в какъвто вид искаш. Дали обещаното ще стане или ще се получи като с модел 3 разминаване с почти година вече е съвсем отделен въпрос, но аз мога да ти кажа какво обещават сега от Тесла.
Коментиран от #44
-1 +0
До коментар #43 от "Аз знам къде пише 2023":
Добре съгласих се пище 2022 година започва масово производство.Кой лъже според теб,като твърдиш,че производството е започнало 2020 г. и вече батериите се влагат в произведените Тесли?Май ти лъжеш повече,тесльо.Аз съм запомнил грешно годината.
Коментиран от #45, #46
-0 +2
До коментар #44 от "Turbo":
Не си запомнил. Къде съм казал, че вече ги вграждат серийно?
Коментиран от #47
-3 +0
До коментар #44 от "Turbo":
Колко години са? До януари?
-3 +0
До коментар #45 от "И друго":
В пост 33 какво пише "вече са произвели хиляди клетки...."Защо до януари?Никъде не пише януари.От 2020 са 4 месеца.Цялата 2021 г и от 2022 г. когато успеят.Ако е в края на 2022 стават 2 г.и 4 месеца.
Коментиран от #48
-0 +3
До коментар #47 от "Turbo":
Не се прави на луд. Къде съм твърдял това лъжец такъв
"Кой лъже според теб,като твърдиш,че производството е започнало 2020 г. и вече батериите СЕ ВЛАГАТ В ПРОИЗВЕДЕНИТЕ Тесли?"
Произведени са десетки хиляди бройки още през септември месец 2020 година, но те не се влагат в произведените тесли, а с тях се правят тестове, влагат се в прототипи на бъдещи автомобили и се правят какви ли не изпитания. Например тази седмица изпратиха нов модел прототип, най-вероятно предпроизводствен на Tesla semi в Антарктика да го тестват в студовете.
Линията работи още оттогава, но сега се опитват да я накарат да работи седем пъти по-бързо, като запазят всички параметри на батерията. Чак когато успеят, вече ще поръчат машините за масово производство.
Коментиран от #49
-2 +0
До коментар #48 от "Чукча-читател а не писател":
В пост 33
Коментиран от #50
-0 +3
До коментар #49 от "Turbo":
Цитирай къде? Пак четеш едно, но разбираш друго.
-3 +1