От март 2021 г. Renault Clio се предлага с двугоривен двигател, съчетаващ новия трицилиндров турбиниран TCe 100 и пропан-бутан. Той предлага подобрена производителност, която позволява смесен разход на гориво между 5,4 и 7,8 л/100км и CO2 емисии между 121 и 136 г/км. Максималният въртящ момент е 170 N.m. от 3500 об./мин., което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и CO2 емисиите.
Интеграцията на пропан-бутан в Renault CLIO, както и при Renault CAPTUR, е операция, извършвана директно в завода. За клиента това означава: лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология.
Още от своя дизайн, бензиновият двигател е проектиран да работи на гориво с пропан-бутан. Допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан допълват техническата система.
Автомобилът може да работи или на бензин, или на пропан-бутан. Той е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км.
Превключването е лесно за водача. Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина: ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето (избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя) или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. Пълненето на резервоара за пропан-бутан (32 л за Renault Clio) също е бързо и лесно (само 2 минути).
Друга силна страна на тази фабрична интеграция е, че обемът на багажника над пода остава непроменен (резервоарът за пропан-бутан е монтиран на мястото на резервното колело). Renault CLIO се предлага в България от март на цени от 28 800 лв. с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
11:53 01.03.2021
2 Директора
Коментиран от #4, #14, #30, #32
12:00 01.03.2021
3 ХАВАЙ БЕЙБИ
Коментиран от #6, #15, #27
12:00 01.03.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Рeшението
Коментиран от #13
12:03 01.03.2021
6 Рено ентусиаст
До коментар #3 от "ХАВАЙ БЕЙБИ":
Е как ти дойде на акъла да сравниш кнефа астра с ново Рено???Коментиран от #7, #18
12:04 01.03.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 боб чорба
12:21 01.03.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 гост
Коментиран от #12
12:28 01.03.2021
11 опел фенче
До коментар #9 от "Рено ентусиаст":
Нормално е да те е яд -все пак ОПЕЛ е доста по добре от РЕНО колегаКоментиран от #25
12:33 01.03.2021
12 Вероятно
До коментар #10 от "гост":
за тези пари дори и стъклата се смъкват с чакръци.12:36 01.03.2021
13 Автоексперт
До коментар #5 от "Рeшението":
Не е проблем това понеже кръглата бутилка има клапан отдолу ,който при удар първо той се отваря и изпуска газта извън купето в атмосферата .Но да известен риск винаги има .По принцип инцидентите със загинали и обгорени хора се случват когато газта се възпламени вътре в купето а не извън .Това според статистиката се случва когато уредбата изпуска газ вътре в автомобила а на водача не му пука .Лично аз съм се качвал поне в 10тина таксита смърдящи на газ вътре ! Реално дали ще е от газ или от друго гориво риск от запалване при катастрофа има винаги ! При преобърнат автомобил след удар много често горивото започва да изтича поради нарушение в горивната система , става самозапалване от късо или от температурата ако попадне върху изпускателния колектор .Никой не е застрахован без значение дали кара на газ ,бензин,дизел..Хората се плашат от газта поради бързото му разширяване при изпускане , но ако тази газ е извън купето риска е смален доста !Коментиран от #29
12:42 01.03.2021
14 viki
До коментар #2 от "Директора":
Къде има чисто ново Клио модел 2021 г. за 200 лева на месец?? - колкото и да гледам лизинга на уж по-увтиното Сандеро Степуей 26 500 лв. при лизинг за 5 години с първ.вноска 15 % - не разрешават по-малка и остатъчна 61-ва вноска 15 % мес.вноска е 387 лева с ддс....без да се смятат първоначалните разходи 7 676 лева за получаване на ключовете и 61-ва вноска от 3 350 лева за получаване на собственост над Сандеро Степуей през март 2026г. на модел 2021г.! Отделно е задължителното пълно каско 1800 лева годишно и гаранционното обслужване 950 лева през 18 месеца!Коментиран от #23, #31
13:07 01.03.2021
15 Само че
До коментар #3 от "ХАВАЙ БЕЙБИ":
Някой ще си кара чисто новия автомобил, а ти старата Астра, но няма да идеш на Хавай!Коментиран от #16
13:12 01.03.2021
16 ШОПА
До коментар #15 от "Само че":
То ПА клиото голям автомобил било хахаха !!! Ма верно голям дебил требе да си ,че да набиеш 30 бона за тая мизерия !Коментиран от #20, #33
13:17 01.03.2021
17 ННО карс
13:46 01.03.2021
18 Кантарджиев
До коментар #6 от "Рено ентусиаст":
Рено Кило е същия кенеф13:50 01.03.2021
19 стоян
13:52 01.03.2021
20 Хо хо хо
До коментар #16 от "ШОПА":
Е да ама е нов.Намери ми нов за тея пари.14:16 01.03.2021
21 Ehaaa
14:28 01.03.2021
22 Кола с тези размери и с бомба на борда..
15:08 01.03.2021
23 Лада Веста Крос
До коментар #14 от "viki":
В интерес на истината ако човек не се нуждае от малка кола залъджително, то Лада Веста е по добре, по ергономично и по качествено изработена от това Клио. Във Веста има някои детайли които са от Клио, същите ги има и на Кашкай. И не на последно място Вестата е нормален двигател 1.6 16V 106к.с. атмосферен! Той вече доказано има безпроблемен пробег поне два пъти по голям от тия турбо моторчета на Рено... и много други.16:12 01.03.2021
24 Р. Овч.
20:00 01.03.2021
25 Доцента
До коментар #11 от "опел фенче":
Ако опел беше добре нямаше да бъде купен от Пежо.22:47 01.03.2021
26 незнайко
15:21 02.03.2021
27 Безумец
До коментар #3 от "ХАВАЙ БЕЙБИ":
Ама с астрата ли на Хавай, това може да го напише/каже поредния прошляк , с 3лв дневни и мироглед от носа му до кварталния магазин продаващи сирене от 2лв/кг Ганьо :)17:48 02.03.2021
28 До "експерта"
Знаеш ли какво става,?
Имаш ли въобще някаква елементарна представа какво се случва с резервната гума, и с легена на шасито, в която се намира?!?!!
-Аз знам, но аз бях със стандартна бутилка а Определено и се досещам и, щом ги пишеш всички тези "неща",-какъв "експерт" си! ?
"Патерицата" -(резервата гума с Джантата) бяха тотална тотална щета!
Нямаш й ни малка представа, колко много се деформира и акумулира от зверската кинетичната енергия самата тя, Й ако на нейно място е Тороидална газова бутилка за Пропан-бутан, първото нещо където, ще поддаде при нея и ще се разкъса , са заваръчните шевове, и клапана ще остане Ей така,за Украса!
Знаеш ли температурата на само-взривяване на Бутана колко градуса е?
440-460 Градуса Целзий, при температура 20° С на околна среда. При 60% Бутан и 40℅ Пропан.и 80% процента запълнен обем на ресивера.
Знаеш ли, че (Съотношението между Пропан/Бутан по между им -варира до 90℅ към 10℅ в Полза на единия) варира спрямо Зимата и Лятото и Варира също така в крайните географски ширини, където се използва!
Знаеш ли как се разпилява от течна в газова фаза..й стой час, тоя тежък гаЗ над земята този газ, на едно коляно височина като гъста мъгла.
Доста Неща "експерт" Не Знаеш, но пък за сметка на това Бая си из-подраскал тука.
Аз съм Ти дал, (-) Да Знаеш!
Лаийците да ти дават (+) щом са Доволни, Те и без това са мнозинство тука!
21:36 02.03.2021
29 до "експерта"
До коментар #13 от "Автоексперт":
Блъскали ли са те отзад "експерт" при ПТП?Знаеш ли какво става,?
Имаш ли въобще някаква елементарна представа какво се случва с резервната гума, и с легена на шасито, в която се намира?!?!!
-Аз знам, но аз бях със стандартна бутилка а Определено и се досещам и, щом ги пишеш всички тези "неща",-какъв "експерт" си! ?
"Патерицата" -(резервата гума с Джантата) бяха тотална тотална щета!
Нямаш й ни малка представа, колко много се деформира и акумулира от зверската кинетичната енергия самата тя, Й ако на нейно място е Тороидална газова бутилка за Пропан-бутан, първото нещо където, ще поддаде при нея и ще се разкъса , са заваръчните шевове, и клапана ще остане Ей така,за Украса!
Знаеш ли температурата на само-взривяване на Бутана колко градуса е?
440-460 Градуса Целзий, при температура 20° С на околна среда. При 60% Бутан и 40℅ Пропан.и 80% процента запълнен обем на ресивера.
Знаеш ли, че (Съотношението между Пропан/Бутан по между им -варира до 90℅ към 10℅ в Полза на единия) варира спрямо Зимата и Лятото и Варира също така в крайните географски ширини, където се използва!
Знаеш ли как се разпилява от течна в газова фаза..й стой час, тоя тежък гаЗ над земята този газ, на едно коляно височина като гъста мъгла.
Доста Неща "експерт" Не Знаеш, но пък за сметка на това Бая си из-подраскал тука.
Аз съм Ти дал, (-) Да Знаеш!
Лаийците да ти дават (+) щом са Доволни, Те и без това са мнозинство тука!
21:37 02.03.2021
30 джоджен
До коментар #2 от "Директора":
Колега,не пиши глупости.3 цилиндъра и 170 нютона,пълен смях ,за 30 000 лв.Запомни от мен,за да караш кола ,въртящият момент трябва да е поне 240 нютона.Карал съм кола 170 нютна,бучи не набира,види ли байр дава на зад.т.е.това ти е въртящият момент,сега карам кола с 300 нютона,разликата е от тук до небето.22:28 02.03.2021
31 Плам
До коментар #14 от "viki":
Браво.Хубаво му натри носа,няма кола за 200 лв.Пишеш глупости,ама пълни.22:33 02.03.2021
32 Ко не
До коментар #2 от "Директора":
Не пиши глупости ,кола за 200 лв,НЯМА22:35 02.03.2021
33 Дора Милева
До коментар #16 от "ШОПА":
Кух си като бамбук16:52 04.03.2021
34 баба ми
07:46 05.03.2021
35 Петко
09:25 05.03.2021