5 Март, 2021 11:57 4 041 13

Четири варианта на интериора на новия Volkswagen

  • volkswagen-
  • id.4-
  • интериор-
  • екстри

Екстри и оборудване в новия ID.4

Четири варианта на интериора на новия Volkswagen - 1

При всяка версия на изпълнение на новия ID.4 се предлагат две възможности за изпълнение на интериора. Първата опция над базовата версия на оборудване се нарича Interior Style и включва педали от неръждаема стомана с дизайн Play & Pause, амбиентно вътрешно осветление с възможност за избор на 30 различни цвята, отопление на волана и разделени сгъваеми задни облегалки с отвор за превоз на дълги предмети и централен подлакътник. Нивото Interior Style Plus включва седалки с електрически механизъм и дванайсет вида настройки. Тези седалки предлагат също лумбална опора, функция за запаметяване на настройките и дори функция за масаж. Интериорният пакет Top Sport Plus добавя към всичко това интегрирани опори за глава и по-високи странични опори на седалките. Електрорегулируемите седалки разполагат със сертификат за одобрение от независимата германска организация от медицински експерти по ортопедия AGR (Aktion Gesunder Rücken e. V. - Инициатива за подобряване здравето на гърба)

Maтерии и цветове

Материите в интериора се различават в зависимост от конкретния вариант на изпълнение. Текстилните тапицерии са част от стандартното оборудване, а при следващото ниво се предлагат седалки с централна част от микровелур ArtVelours и странични опори от изкуствена кожа. Всички видове тапицерии за седалките на новия ID.4 са изработени от материали с неживотински произход. Арматурното табло се предлага с възможност за цветна декорация в кафяво Florence Brown или в комбинация сиво и черно Platinum Grey/Black. Воланът, кормилната колона, корпусът на контролните прибори и панелите с бутони в облицовките на вратите се предлагат в изпълнение в черно Black или в гланцово Piano Black. В комбинация с пакета Interior Style или пакета Style Plus, клиентите могат да поръчат тези компоненти и в бяло Electric White.

Висококачествено изпълнение

Интериорът на ID.4 впечатлява с изключително високото ниво на изпълнението. Облицовката на горната част на арматурното табло е изпълнена от меки пенопласти с дебелина седем до осем милиметра с контрастни декоративни шевове в пакетите оборудване от Interior Style нагоре. Вентилационните отвори от страната на водача и пътника отпред се отличават със приглушена хромирана декорация. Горната част на облицовката на предните врати също е приятно мека, докато подлакътниците и при четирите врати са комфортно подплатени.

Спокойно пътуване

ID.4 е необичайно тих. Една от причините за това е усъвършенстваната аероакустика, която използва специално оформление на детайли като корпусите на външните огледала и оптимизирана шумоизолация на челното стъкло (при пакета оборудване Comfort). Вторият фактор са високотехнологичните мерки за изолация на шумовете и вибрациите в каросерията на новия модел, които спомагат за значително намаляване на високочестотните трептения на въздуха и каросерията вследствие на работата на задвижването, ходовата част и контакта на гумите с настилката. Всичко това допринася за впечатлението за практически безшумно разгръщане на тягата на електрическия SUV модел.

Комфортни функции

Пакетът оборудване Comfort включва множество функции, които правят пътуването на борда на ID.4 още по-приятно. Предлага се отопление на челното стъкло, на дюзите на системата за почистването му, както и на волана с кожена облицовка. Пакетът оборудване се допълва от сензора за дъжд и топверсията на изпълнение на централната конзола с два различни варианта по отношение на дизайна. Стандартните функции във всички версии на изпълнение на ID.4 включват амбиентно вътрешно осветление с избор на десет цвята, ограничител на скоростта и автоматична климатична инсталация Air Care Climatronic. Всичко това е съчетано с електрическа стационарна климатична инсталация, която може да се активира и когато автомобилът не е включен за зареждане в електрическата мрежа. При пакета на оборудване Comfort климатичната инсталация Climatronic предлага възможност за индивидуални настройки в две зони, докато при пакета Comfort Plus има възможност за тризонов контрол.

Четири варианта на интериора на новия Volkswagen

Високоефективна термопомпа

Volkswagen предлага възможност за оборудване на новия модел с високоефективна термопомпа (стандартно оборудване при версията ID.4 Max), която затопля и охлажда вътрешното пространство, използвайки излишната топлинна енергия от електрическите компоненти на задвижването и топлината на околната атмосфера. Подобно на модерните хладилници, термопомпата използва инсталация с високо налягане и екологично чист хладилен агент CO2. Термопомпата значително намалява негативите по отношение на автономния пробег вследствие от работата на климатичната инсталация - особено през зимата и при ниски температури, поемайки функцията на енергоемкия електрически нагревател.

Пълно оборудване

С пакета оборудване Comfort Plus, новият ID.4 е идеално подготвен както за всички предизвикателства на ежедневието, така и на активния стил за прекарване на свободното време. Електрическият SUV предлага двоен под на багажното отделение, преградна мрежа и мрежа за осигуряване на товарите. По желание на клиента Volkswagen оборудва всички модели ID.4 с теглич за ремаркета с максимално допустимо тегло 1000 килограма (със спирачки, до 12% наклон). Друго удобство е системата Easy Open & Close с електрически механизъм на капака на багажника, който може да се отвори и с леко движение с крак като част от пакета оборудване Assist Plus.

Контролни прибори и управление на функциите

Екранът пред водача. Арматурното табло на новия ID.4 прави впечатление с липсата на физически бутони и превключватели. Най-важната информация се показва на компактния 5,3-инчов дисплей с контролни прибори пред водача, който може да избира необходимите му данни с помощта на бутоните с тактилна обратна връзка на стандартния мултифункционален волан. Режимите на движение блокировката при паркиране се контролират с клавиша вдясно на дисплея.

Централният дисплей и “Hello ID.” Централният сензорен дисплей е разположен в средата на арматурното табло под лек ъгъл към водача. Стандартното оборудване включва екран с диагонал 10 инча, а при допълнителния пакет Infotainment Plus сензорният екран е с размер от 12 инча. Водачът може да използва чувствителната на докосване повърхност за телефонни обаждания, управление на навигационната система, инфотейнмънт функциите, работата на асистиращите системи и настройките на автомобила. Сензорните плъзгачи за регулиране на силата на звука и температурата са разположени под дисплея. Втората модерна възможност за управление на функциите е гласовият контрол с естествени фрази “Hello ID.” Системата е в състояние да разбира и изпълнява множество команди, произнесени на разговорен език и има постоянен онлайн достъп до информация от облака на системата.

ID. Light. Електрическият SUV модел е оборудван стандартно със система ID. Light - това е светлинна лента, която преминава под челното стъкло и осигурява на водача интуитивна информация и подкрепа в различни ситуации Така например, системата използва различни светлинни импулси за сигнализиране на различни режими като готовност за шофиране, инструкции за маневри по маршрута от навигационната система, подсещане за задействане на спирачките или информация за нивото на заряд на акумулаторната батерия в процес на зареждане.

Четири варианта на интериора на новия Volkswagen

Нead-up дисплей с разширена реалност. Пакетът Infotainment Plus добавя към оборудването на новия ID.4 и head-up дисплей с разширена реалност, който прожектира най-важната за водача информация директно върху челното стъкло, като за първи път в света разпределя съответните данни в две отделни зони/прозорци. Широкият и тесен долен прозорец показва информация за скоростта, пътните знаци, както и символите и пиктограмите от асистиращите системи и навигацията като статични графики, които се възприемат от водача във вид на „плаващи” изображения на виртуално разстояние от около три метра пред него.

Истинската иновация всъщност са динамичните показания в големия прозорец, които се възприемат като отдалечени на около десет метра напред в непосредственото зрително поле на водача. В прозореца с диагонал от приблизително 70 инча се показва маркировката на лентата от асистиращите системи, както и насочващите стрелки за маневри и точките по маршрута от навигационната система. Всички символи са разположени в перфектно съответствие с перспективата на реалния свят извън автомобила и се променят динамично – при приближаване към завоя, стрелката се увеличава по размер и едновременно с това става прозрачна, за да осигури постоянна ясна видимост за водача. В активен режим на работа на адаптивния темпомат ACC (Adaptive Cruise Control) или на комплексната асистираща система Travel Assist, движещото се пред ID.4 превозно средство се маркира със съответна цветна ивица, но дори и при изключени асистиращи системи, водачът на ID.4получава червен предупредителен сигнал в случай на опасно съкращаване на дистанцията до предния автомобил.

Сърцевината на новия head-up дисплей с разширена реалност в техническо отношение е необичайно яркият LCD екран, вграден в горната част на арматурното табло. Чрез система от огледала, изображенията върху него се отразяват и прожектират върху предното стъкло, а разделението на информацията в отделни зони в дълбочина се осъществява чрез специални лещи. На основата на изображенията от фронталната видеокамера, радарния сензор и топографската информация от навигационната система, генераторът на разширена реалност AR (Augmented Reality) изчислява точната позиция, в която да се прожектира всеки един от къде символите в съответния прозорец с информация. По този начин информацията се изобразява стабилно независимо от движенията на автомобила и се адаптира към геометрията на оптичната прожекционна система.

Четири варианта на интериора на новия Volkswagen


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шмеркел

    24 2 Отговор
    4 варианта скука! Що няма хладилна жабка за всксини ?
  • 2 Анонимен

    26 3 Отговор
    Много грозен интериор.
  • 3 Гост

    18 2 Отговор
    Волана е зле. Другото се преглътва, ама трудно.
  • 4 Гост

    20 2 Отговор
    И таблото с уредите е като на някое Тико.
  • 5 пилот на Ферари

    19 3 Отговор
    Няма по грозна електричка от тая на Фолксваген.
  • 6 баба ми

    16 1 Отговор
    ЩО не му турят една бензинова печица с малко резеервоарче и зимата да си има топлина като хората, а не да сваля пробега наполовина?
  • 7 баба ми

    9 1 Отговор
    ПО-УБУУ да упрегна два коня у една каляска и да карам, от колкото такъв буклук да си купя.
  • 8 СТАЛИН

    15 2 Отговор
    според мен трябва да сменят името на АРМАТУРНОТО табло. То няма никаква арматура вече, има само един таблет, затова трябва да е ТАБЛЕТНО табло. И това въобще не е кола, а някаква ел.кабинка подвижна.Без душа, без красота, без никакъв живец. Мъртвост и безбожие лъха от тези "коли"....
  • 9 Someone

    16 1 Отговор
    Нито един положителен коментар и нито един минус на коментар - Пълен Консенсус :D

    Доста е грозно таблото, признавам си. Прилича на евтин китайски волан за PlayStation с допълнителни глупости. Освен това този цвят така контрастира с останалия интериор, че сякаш изобщо не е от там, а добавен, защото оригиналния е изтърбушен при ПТП...
  • 10 Йозеф

    6 0 Отговор
    Ако може нищо да няма вътре, то и тоя таблет е некакви 120€, излишни харчове, да го направят с док станция, ръгаш телефона и там ти излизат всички показания, стъклата с ръчка и пластмасови седалки. Nissan Leaf 2 в интериора и екстериора е направо лукс в сравнение с това.
  • 11 Zorro

    6 0 Отговор
    Много изчистено арматурно табло, по-изчистено от на първата костенурка, но с таблет
  • 12 Край

    5 0 Отговор
    Белия волан ще стане мармалад след 1седмица.
  • 13 Шоп от СО

    0 0 Отговор
    С тия таблети и гласови команди в западна европа ще мине номерът, обаче ко прайм след 10 години като европеецът трябва да си продаде колата на Ганьо?