16 Януари, 2013 12:13 26 472 46

Calibra се завръща с платформа от Astra

  • opel-
  • calibra-
  • cascada-
  • astra

През 90-те години Opel Calibra бе едно от най-популярните спортни купета в Европа. Между 1989 и 1997 г. в Германия и Финландия са произведени почти 240 000 бройки от модела. Той се продава дори в Южна Америка и Австралия, съответно под марките Chevrolet и Holden.

През 2000 г. в Рюселсхайм решиха, че ще им излиза по-изгодно да проектират купе на базата на Astra вместо на Vectra и натовариха Bertone с производството на наследника на Calibra. Седем години по-късно Opel представи Gran Turismo Coupe Concept и отново се заговори за двуврата версия на седана от среден клас.

Най-пресните слухове обаче гласят, че от Opel се канят да повторят формулата на Astra Coupe. Новото поколение на Calibra ще бъде построено на базата на купе-кабриолета Cascada, който на свой ред използва удължената платформа на Astra и окачването на GTC.

Резултатът би бил значително по-достъпен краен продукт, отколкото ако се използват компоненти и платформа от Insignia. Как би могла да изглежда новата Calibra на базата на Cascada показва рендерът на малайзийския компютърен дизайнер Теофилус Чин.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
  • 2 Кофти

    0 1 Отговор
    Съмнява ме да пуснат толкова "постен" дизайн... По-скоро ще прилича на Опел Ампера отпред (което ще е жалко, защото е доста грозен). Да се надяваме все пак, че ще ни изненадат с нещо ново ;)
  • 3 авто

    1 1 Отговор
    нещо красиво-стилно и спортно!
  • 4 Име:

    1 5 Отговор

    Коментиран от #5

  • 5 хммм

    1 4 Отговор

    До коментар #4 от "Име:":

    Е, и? Нищо общо

    Коментиран от #7

  • 6 Кехаята

    4 1 Отговор
    Тази кола за мен е Астра Купе и няма нищо общо с Калибра.
  • 7 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "хммм":

    Дали?

    Коментиран от #10

  • 8 alx

    0 1 Отговор
    На мен ми прилича на toyota avensis ;)
  • 9 Хлопел

    0 1 Отговор
    Циганското ферари :D

    Коментиран от #16

  • 10 хммм

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Име:":

    да
  • 11 GTE

    0 1 Отговор
    Калибра беше на платформата на Вектра. Сега това наистина е Астра купе.
    Лошото е, че покрай кризата Опел е една от компаниите, които страшно много закъса, а това веднага рефлектира и върху кечеството, което при Опел много отдавна не е било на високо ниво, но в момента е просто много занижено.

    Коментиран от #27

  • 12 Опел фен

    0 1 Отговор
    Е как няма да е занижено, като основният им източник за конглогиране е Фиат.

    Коментиран от #17

  • 13 ДДД

    1 1 Отговор
    Калибрато от ранните 90 год.беше култова за времето си кола.Беше гордост за всеки бек да разкарва гаджета с нея!
  • 14 кико

    1 1 Отговор
    Добра е!
  • 15 гангс

    1 1 Отговор
    ммммда
  • 16 гьоринг

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Хлопел":

    НЕ Е циганско ферари,а ферари за бедни..
  • 17 Пкйхяъас

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Опел фен":

    "Конглогиране"!?!?! тази измислена от теб дума, от конгломерат ли трябва да произлиза?
    Опела е ОК, все пак е опел ...
  • 18 458

    0 1 Отговор
    ti sigyrno si gi razkarval s pasat (ako daje si vozil nqkoq) :D
  • 19 лимонад

    1 2 Отговор
    един готин двигател (който може да се газифицира) и по-прилична цена - и ще произведат повече бройки отколкото оригиналната калибра (която имаше само това - малко по-добър двигател с газ :) )
  • 20 Mercedes-Benz

    0 1 Отговор
    Ако това е НОВАТА Calibra е доста грозна и няма нищо общо с предшественика си, което е и адски глупаво!В днешно време, дизайнерите се у.ират супер мн с нововъведения в стари модели, които въобще не можеш да познаеш, както в случая с CALIBRA-та.. Няма никакви допирни точки с модела от 90-те освен това, че е с 2 врати...
  • 21 O.P.E.L

    1 0 Отговор
    ТОВА Е АСТРА КУПЕ ............
  • 22 опелджията

    1 0 Отговор
    Познавам опел в детайли, защото съм фен на марката от 1994г. Следя внимателно всички иновации и тяхното прехвърляне от модел в модел, съчетани естествено с необходимия фейслифт. Определено мога да кажа, че това наистина ще е новата Астра купе а не новата Калибра. За да успее Опел с купе от този клас наистина трябва да заложи на платформата и иновациите на Инсигния, съчетани с новите линии на Ампера и новата Зафира.
  • 23 САВС

    1 0 Отговор
    Аз мисля същото, за времето си Калибра е била великолепна, трябвало е да се постараят малко повече в дизайна сега, ако наистина снимката е на Калибра.
    Прилича ми на Астра.
  • 24 МиМ

    0 1 Отговор
    Това отпред и отстрани погледнато ми прилича 1:1 на Тойота Авенсис... Никаква разлика.
  • 25 CMPTTA

    0 1 Отговор
    Колата е добра според мен. Хубава , спортна , нова и не бих казал , че не е качествена , при положение , че опела е сравнително една от най-евтините коли. Но честно казано никога не бих си купил такъв боклук. Ще ме е срам, че съм си дал парите за това. Но иначе за служебна е много добра , например хаха :))
  • 26 СМРТТА

    0 1 Отговор
    а и мисля, че това надали ще бъде "калибрата" . Новата според мен ще бъде нещо , което наистина да изглежда като спортен автомобил. Може би, когато ги купи Volkswagen например.
  • 27 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "GTE":

    Вярно е качеството на Опел не е както беше преди години,но то да беше само на Опел,но хайде да не изреждам и други марки,че феновете ще се обидят.
  • 28 hienata

    1 2 Отговор
    То си го пише "... рендерът на малайзийския компютърен дизайнер Теофилус Чин..." и няма нищо общо с Калибра. Опел имат много добри коли и щом са закъсали финансово е оправдано да опипват почвата мн. внимателно (не с рендери на разни джигитайци), а с реални прототипи и да се насочат към колите които им вървят Астра, Корса, Инсиния, Зафира. Според мен този клас е пренаселен (купе и CC) и една Калибра не би се продавала добре, просто 90-те години когато нямаше конкуренция в този клас заминаха безвъзвратно.
  • 29 quo_vadis

    1 1 Отговор
    И един мармот завива шоколада с калник от Calibra.

    Много ми хареса това (не помня къде го научих), иначе и аз съм Opel фен - Wir leben Autos!
  • 30 Малиииий

    1 1 Отговор
    И двигателя ако е Екотек,малииииий.
  • 31 псвеххх

    0 1 Отговор
    o daa NOVATA KOLIBA HAHA
  • 32 ало журналистите!

    1 0 Отговор
    Ало журналистите! Има моторно шоу в Детройд, а тук една свястна статия няма. Ето от тук може да преведете 1-2 статии. Напънете се малко тази седмица, пък другата си починете.
  • 33 pfff

    1 0 Отговор
    Не бе щях да зимам на Пешо Калибрата,
    Ама той ми обяви е.ати цифрата!
    wahahahahahaha
  • 34 520 зендер

    1 0 Отговор
    Все си мисля че калибрата трябва да е на платформата на инсигнята.Защо да няма успех..Ами Опелистите вече си имат турбо агрегати-къв им е проблема..Битурбо сдти-то също е достатъчно мощно...Една такава калибра със сигурност ще е по-евтина от ФВ или от другите германски конкуренти.Спомням си представянето на първата калибра през 89-та година.За времето си беше много готина кола.А пък турбо версията със 204кс беше върхът......
  • 35 Jack Bauer

    1 0 Отговор
    Опел Калибра беше толкова успешен модел защото нямаше почти нищо общо с останалата гама на Опел, естествено емблемата си беше на Опел ;). Двигател DOHC 16V 150hp без турбо и 204hp с турбо с къс ход на буталото 7см, високооборотен - много добра динамика и в ниските и във високите обороти (и скорости); окачване с двойнодействащи газови амортисьори с 2% фабричен наклон на задните колела - изключителна стабилност; аеродинамиката няма да коментирам - колкото повече се увеличава скоростта толкова по-голямо става притискането към асфалта. Та от Опел ако искат да повторят успеха на Калибра трябва да избягат от серийните си двигатели (даже и туниговани) и съответно окачването да е коренно различно а не серийно с малки модификации.
  • 36 bmw

    3 1 Отговор
    айде на ръждата
  • 37 клечо

    0 0 Отговор
    Това си е чиста Астра купе..
    Няма я спортната линия и спортния хъс на Калибрата.
  • 38 111

    1 0 Отговор
    Kойто иска Инсигния ,да си вземе Инсигния ОПЦ.
  • 39 Opel ASCONA

    1 3 Отговор
    Novoto cigansko ferrari :D
  • 40 ТРОШАЧА

    1 0 Отговор
    КАРАМ ЯПОНСКО НО НЕ ВИЖДАМ ЗАЩО ТОЛКОВА СЕ ПЛЮЕ ПО ОПЕЛА . ВИНАГИ Е БИЛ НЕПРЕТЕНЦИОЗЕН ЛЕСЕН И ЕВТИН ЗА ПОДРЪЖКА . ВЕЧЕ Е ИЗБЯГНАТА И РЪЖДАТА .СЪВСЕМ ПРИЛИЧЕН АВТОМОБИЛ ! (лично мнение)

    Коментиран от #41

  • 41 PlimP

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "ТРОШАЧА":

    40, а де кажи им го, да не говорим, че само първото поколение екоСПек бяха т....к, следващите са абслютно безпроблеми
  • 42 гошомадафака

    1 1 Отговор
    ти тва мирише на тойота бе
  • 43 opel

    0 1 Отговор
    Гола вода съм................
  • 44 GSI

    0 0 Отговор
    prav si tei be6e ciganskoferari :D :D :D :D
  • 45 дяо йоцо

    1 2 Отговор
    а дали гние?
  • 46 готин

    0 0 Отговор
    Честно казано Манта B има по-хубав дизайн от Калибра, трябваше нея да осъвременят по примера на САЩ с Камаро и Мустанг!