Last news in Fakti

25 Август, 2011 15:31 9 111 77

Най-известният спортен автомобил в света

  • porsche-
  • 911-
  • франкфурт 2011

Дебютът на новото поколение Porsche 911 с индекс 991 отбелязва поредния етап от почти половинвековното развитие на може би най-разпознаваемата и прочута спортна кола. Началото на легендата обаче не предвещава такива успехи. Всъщност ако историята на 911-ката трябва да бъде описана с три думи, те най-вероятно биха били "противно на очакванията". Този автомобил се превръща в икона въпреки всичките си недостатъци.

911 е едва вторият модел на Porsche след 356. Показан е за първи път на автосалона във Франкфурт през 1963 г. Оригиналният му индекс е 901, но се оказва, че от Peugeot са патентовали всички възможни трицифрени комбинации с нула по средата, и немците са принудени да сменят името.

Патентните проблеми обаче съвсем не са единствената спънка пред 911. Автомобилът е посрещнат на нож заради абсолютно нелогичното разположение на двигателя. Всечки закони на физиката повеляват моторът да бъде монтиран отпред или в средата на шасито. В Porsche залагат на шестцилиндров боксер зад задния мост.

На теория такава архитектура би трябвало да превърне 911 в изключително бърза кола, както се и оказва на практика. Управлението на подобен автомобил обаче изисква страхотни шофьорски умения, а дори и най-способните карачи понякога не успяват да го укротят. Усещането в завой зад волана на возило със заден двигател е несравнимо и превръща 911 в продукт без аналог на пазара.

Въпреки че го продава в нелоши количества, през 70-те години дори Porsche губи вяра в модела. Конструкторите смятат, че концепцията е изчерпала потенциала си за еволюция. Тогавашният шеф на компанията Ернст Фюрман признава, че по-конвенционалният 928 е трябвало да замести изцяло 911. На всичко отгоре новият осемцилиндров модел печели титла "Автомобил на годината" през 1978 г. и то в разгара на петролната криза.

Макар и по-модерен във всяко отношение обаче, 928 в крайна сметка се проваля. Той е по-бърз от 911 с изключение на модификациите Turbo, по-просторен и много по-лесен за управление. Сърцата на феновете обаче остават верни на класиката. Производството на 928 е прекратено през 1995-а, след като е успял да доведе Porsche до синоним на марка за сводници.

Изход от нерадостното положение на компанията намира вездесъщият 911. Той се променя постоянно през годините, но никога не може да бъде объркан, независимо дали става дума за екземпляр от 1963 или от 2003 г.

911 остава и може би единственият суперкар на света, който може да се ползва като ежедневен автомобил. Собственикът може да ходи на работа с него без да трепери дали нещо няма да се строши по пътя. Тази кола няма да го принуждава да се свива на осем само за да влезе в купето, нито ще издевателства над бъбреците му.

911 запазва въздушното си охлаждане чак до края на 90-те години на миналия век, надживява много именити съперници и заляга в основата на един от най-напредничавите състезателни автомобили в историята - Porsche 959. Побеждава където и да се появи - от асфалтовите писти до "Париж-Дакар".

Някои го обожават, други го ненавиждат, но всички са съгласни, че 911 е боец, който не се предава.


МАЛКО ИСТОРИЯ

911 (1964-1989)

Първото издание на иконата се оборудва с двулитров боксер с въздушно охлаждане и мощност 130 к.с. Скоростната кутия Typ 901 е изключително компактна. Проектира я Фердинанд "Буци" Порше, син на Фери. Едновременно с 911 е представен и 912, който да замести 356. Той е със същата каросерия, но с 1.6-литров мотор с 90 к.с.
През 1966-а Porsche представя версията 911S със 160 к.с., последвана от модификацията Targa с подвижен покрив. Година по-късно междуосието е увеличено от 2 221 на 2 268 мм с цел да се подобри управляемостта без промяна в габаритите.
911S се сдобива с инжекцион, а в списъка с опциите е включена полуавтоматична скоростна кутия.
През 1970 г. обемът на двигателя нараства до 2.2 литра, а с него и мощността - 125 к.с. за 911T, 155 за 911E и 180 за 911S.
Ново увеличение на кубатурата, този път до 2.4 литра, следва през 1972-ра. 911T вече развива 130 к.с. (140 в Щатите), 911E - 165, а S - 190 коня. Започва монтажът на нова, по-здрава скоростна кутия.
В периода 1972-1974 Porsche произвежда хомологизираната Carrera RS. Автомобилът има 2.7-литров двигател с 210 к.с., модифицирано окачване, по-големи спирачки и раздути калници. Днес мнозина го смятат за най-чистото Porsche 911.
През 1974 двигателят на Carrera RS започва да се монтира на останалите модели в гамата. Променя се и външният вид заради по-дебелите брони, наложени от законодателството в Щатите.
Година по-късно дебютира версията Turbo. Нейната каросерия е по-широка, а на задницата се появява прочутата "китова опашка". Трилитровият боксер развива 260 к.с. - мощност, която ще се увеличи до над 300 с нарастването на кубатурата до 3 300 см3.
През 1981-ва на салона във Франкфурт e представен концептуален кабриолет, първият открит автомобил на Porsche след 356. На следващата година модификацията вече се предлага в каталога на марката.
През 1984 г. 911 се сдобива с 3.2-литров боксер, а през 1987-а и с нова скоростна кутия Getrag G50.

 

964 (1989-1993)

Първите значими промени в конструкцията на 911 настъпват с 964. Автомобилът е проектиран по аналогия с 959 и дебютира с двойно предаване като Carrera 4. Версията със задно задвижване Carrera 2 излиза на пазара година по-късно.
Шасито на 964 е проектирано от нулата, каросерията е по-обтекаема. За първи път на 911 се монтира усилител на волана. Обемът на двитагеля е 3.6 литра, а мощността - 250 к.с.

993 (1993-1998)

Известен с това, че е последното Porsche 911 с въздушно олхаждане, 993 запазва от предшественика си ветроупорното стъкло, вратите и прозорците. Дизайнът на каросерията е изменен чувствително.
Управляемостта се подобрява благодарение на новото многолостово окачване. Обемът на двигателя остава същият, но мощността се увеличава до 272 к.с., а през 1996-а и до 285 коня. Емблема RS отличава по-леката и мощна версия със задно предаване и 3.8-литров мотор (300 к.с.).

996 (1998-2004)

За първи път в 34-годишната история на 911 се монтира двигател с водно охлаждане. Отначало 996 отнася доста критики заради яйцевидните фарове и през 2002-ра от Porsche променят формата им.
Обемът на двигателя остава 3.6 литра, но мощността скача до 320 коня. Гамата се обогатява с наточените модификации RS и GT3.

997 (2004-2011)

В механично отношение 997 не отбелязва кой знае какъв напредък в сравнение с 996. Феновете на марката обаче аплодират дизайна. Фаровете напомнят за 993, а интериорът е много по-качествен. 997 достига 100 000 продажби по-бързо от което и да било 911 преди него.
Фейслифтът от 2008 г. не внася много изменения по дизайна. Модернизацията под ламарините обаче е по-мащабна. Остарелият 5-степен автоматик Tiptronic отстъпва място на PDK с два съединителя и 7 предавки, а двойното предаване на Carrera 4 е усъвършенствано.

991 (2012-????)

Най-новият представител на легендарната фамилия ще дебютира по традиция във Франкфурт идния месец. Вече се знае, че базовите версии Carrera и Carrera S ще развиват мощност от 350 и 400 к.с. съответно.
Освен с монтирания зад задния мост боксер, 991 няма да изневери на религията 911 и с още две дреболии - на арматурата все така ще има пет циферблата, а контактният ключ ще се пъха в патрон отляво на волана.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Dr.Dick

    43 11 Отговор
    Нека после пак Дошовци и тем подобни да питат що Порше е 5 пъти по-скъпо от пластмасовия ГТР

    Коментиран от #2

  • 2 Дошо

    17 41 Отговор

    До коментар #1 от "Dr.Dick":

    Щото има ......такова де ...история?
    В ГТР почти всичко е облицовано с кожа.

    Коментиран от #15, #50, #66

  • 3 Марио

    41 8 Отговор
    Изобщо не критикувай Порше.Ти може да си караш Нисан съни от началото на 90-те който струва по-малко от 1 хляб. Порше си е порше нисан си е нисан. Излизаш от Порше ,поглеждаш го ,въздишаш и го заключваш. Излизаш от Нисан даже може да не се обърнеш да го видиш и го заключваш. Още на времето го каза Джеръми Кларксън така че освен по характеристики който на са всичко няма място за сравнение

    Коментиран от #6

  • 4 Пор

    22 17 Отговор
    Кви са тия промиващи мозъка видеа реклами, това не е история! Проследени са 60те,70те,80те и 90те много на кратко в икономически аспект и как Порше остават постоянни в правенето на коли независимо какви изисквания носят времената. Споменават се състезанията и мястото им под слънцето, както и иновациите. Накрая се обобщава как колкото повече еволюира спортната кола (Порше 911), толкова повече си идва на мястото. Спортни коли колкото искаш, направен ли е някакъв паралел с други такива? Порше е най-живия пример за спортна кола... Защо? Заради безличния си еднакъв разпознаваем от всички екстериор ли? Защо не е показано как Порше експериментират с 928 и 944 от края на 70те до началото на 90те години? Или как 996 GT1 се преобръща по време на състезание без никаква видима външна причина?

    Коментиран от #5, #25

  • 5 Mario

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Пор":

    6toto si Por i nikoi ne te obi4a

    Коментиран от #8

  • 6 Дошо

    11 13 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    Щом характеристиките за теб не са нищо тогава защо ти харесва Порше?Карай си Гоуфа тогава.А Джереми Кларксън вече друга песен пее.

    Коментиран от #13

  • 7 Mario

    9 7 Отговор
    Казах не са всичко. Винаги бих предпочел Порше ако ми се дава възможността да избирам....Гоуфу аз не бих си купил. Italian and American Power
  • 8 Пор

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "Mario":

    Това беше сърказъм към марката Марио.
  • 9 rey mysterio

    6 14 Отговор
    naistina nay izvestniqt sporten avtomobil po dobri sa i ot ferrari

    Коментиран от #10

  • 10 Пор

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "rey mysterio":

    Ferrari не правят cayenne и panamera ще ме прощаваш... И защо след като идеологията на Порше е двигателя да им е отзад на boxter не е?
  • 11 maserati

    9 16 Отговор
    порше не правят спортни автомобили,а молко по-мощни градски колички...
  • 12 paco

    11 2 Отговор
    "I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself"
  • 13 520 zender

    30 3 Отговор

    До коментар #6 от "Дошо":

    Винаги съм казвал че ако караш ПОРШЕ или ФЕРАРИ никой няма да те попита за модела ,ама ако караш НИСАН мисля че нещата не стоят така нали ДОШО.
  • 14 Пич

    4 17 Отговор
    Най-известния спортен автомобил ли? Ха-ха-ха.Tова е вица на деня.
  • 15 Дошо с а"Л"дито

    31 18 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    В легендарния НисанГТР с тридесетгодишна история всичко е облицовано с крокодилска кожа. А двигатело мърка кат гладно улично коте, чакащо бабата с тенджерите. Ще ми хвалите измисленото порше когато направи 0-100 за 3сек, 0-300 за 7 сек. като НисанГТР
  • 16 speedart

    9 7 Отговор
    Неутрално 18:51 25.08.11

    Отговор
    Дошо с тоя глупав gt-r сте се хванали като одавник за сламка.Едно време така се правеха Ладите заварено за шасито окачване ще си изпикаещ всички камъни от бъбреците,за сравнение при Porsche и Audi все пак има някакъв комфорт,в тази ценова група хората не искат лагерница.Но в това има и нещо положително Porsche им показаха как се прави кола Porsche gt2 rs разликата с 911 turbo е точно завареното окачване и резултата е 7'18 на Nordschleife.Да преминем на гумите при Ладата бяха сликове при Nissan bridgestone им направиха гуми без индексация да им помагат на Nordschleife за да може Тошио Марути да се прави на Шумахер.И на края но не и края великата скоростна кутия заради която в USA gt-r не се продава, пренатегната за да покрива определени стойности тя се троши като порцелан под трактор. Има един бял gt-r в Бизнес парка но свърши за скорости при Ники Златков зад СОФАВТО вместо при дилъра като нова кола но това е защото от Нисан не покриват гаранцията на скоростите ако си ползвал launch kontrol...страшна кола ама неизползваема.
  • 17 xe xe xe xe

    10 5 Отговор
    Porsheto se preobrushta zaradi minava6tiq pod nego vuzdushen potok.Nishto v prirodata nestava prosto taka za vsi4ko si ima pri4ina po su6tiqt na4in Mercedes clk-gtr se preoburna na Le Mans 1998 mislq 4e be6e.A ina4e 911 sa s edin i su6ti dizain 100 godini nikakvi inovacii s plosuk dvigatel golem praz kupete si subaru impreza su6tiqt zvuk kvo pove4e.Porsche e.ati sme6nata marka pusnaha cayenne s v6 to reno 5 turbo vurvi pove4e ot tva.A za 914 924 944 ne mi se govori e nema takava parodiq na koli s pretencii za ne6to pove4e ot lagerna koli4ka.
  • 18 speedart

    9 10 Отговор
    легена gt-r за 3 сек може само да строши скорости,а специално до 300 ако ги вдигне въобще го прави за 53 сек. а Porsche за 26.7 сек.
  • 19 user

    23 15 Отговор
    Поздравления за статията, по-често пускайте такива - снимки, факти и подробна информация ! Това е легенда - толкова години е символ на спортните немски автомобили, просто е уникална и като визия, и като управление и като двигатели ! Карал съм, не лично мое, и усещането е като в ръкавица - стегнато, стабилно и мощно - няма такава кола ! А всички, които не могат да разберат защо Порше е легенда и го плюят безпомощно - еми не се напъвайте да разбирате, типичната клиантела на Порше - богати, безгрижни и доволни - ДА ! Нямам Порше, не съм и имал, но с удоволствие бих си купил и няма нито една японска щайга, която да ти достави и 1/100 от удоволствието и емоцията, която ще ти достави Поршето ! И понеже това не може да се разбере от нинтендото - плюят отчаяно, защото ги мързи да прочетат историята на тази легенда !

    Коментиран от #20, #49

  • 20 Maurice

    8 2 Отговор

    До коментар #19 от "user":

    Едва ли има такива,които АКО имаха възможност,не биха карали едно Порше,вместо Тойота Корола от 2001-ва.Но реалният живот е тук доло на земята,а не в облаците при мечтателите.Вземи да си го живееш твоят живот,че току виж свършил без да си видял нищо от него.
  • 21 ri4ka

    8 7 Отговор
    Легенда!!!!Винаги Порше са ме кефили
  • 22 M_SUX

    18 4 Отговор
    Аз смятам, че юзера е прав порше е уникална кола... мислех си, че тук няма да има разногласия..... все пак аз се доверявам на юзера ... и все пак той е имал 3 мерцедес и 1 порше, човек с такъв голям автопарк е наясно коя марка да избере, аз му давам + направете го и вие... да помогнем на юзера да постигне така мечтаната цел да има повече Одобрения от Неодобрения.

    Коментиран от #24

  • 23 speedart

    11 7 Отговор
    по добре нищо от живота отколкото tuota curuba
  • 24 520 zender

    2 10 Отговор

    До коментар #22 от "M_SUX":

    аз пък си мислех че бенцовете са най-добри
  • 25 Dr.Dick

    8 6 Отговор

    До коментар #4 от "Пор":

    Това, което се случва в клипа, който си публикувал се е случвало много други пъти и на други коли. Причината е, че въздухът поема колата отдолу и понеже е супер аеродинамична излита и се обръща съответно. Затова например това не може да се случи на една Г–класа, която има аеродинамиката на отворен чадър.

    Коментиран от #27

  • 26 rey mysterio

    3 2 Отговор
    shto komentira glupavi porshe e nay hubavata kola po dolu govorqt za nissan!!!
  • 27 Петьо

    9 1 Отговор

    До коментар #25 от "Dr.Dick":

    Значи според теб дизайна на Г класата е по-добър за високи скорости а?

    Коментиран от #29

  • 28 Тони

    16 2 Отговор
    Единствената кола която не е сменила своя силуета за цялата си история.
  • 29 Dr. Dick

    1 4 Отговор

    До коментар #27 от "Петьо":

    А ти, бате, колко си спрел...

    Коментиран от #31

  • 30 jizz

    5 6 Отговор
    porsche 911 unikalen 6 boxer unikalen dizain zapazva dizaina si i ostava nomer 1 !
  • 31 Петьо

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Dr. Dick":

    Сигурно бате щом казваш.И болидите от Ф1 и те стават много аеродинамични и политат без преден споилер това ще да е причината .
  • 32 forza

    5 8 Отговор
    por6e vinagi e bilo i 6te bade nnnnnnnnnnnn2222222222222222222222222222222222 sled FERARI

    Коментиран от #34

  • 33 Име:

    12 2 Отговор
    Единствената немска кола, която притежава истински спортен дух и страст.
  • 34 Име:

    12 5 Отговор

    До коментар #32 от "forza":

    Значи разликата между Порше и Ферари е , че Порше става за каране всеки ден. Но съм съгласен с тебе Ферари винаги ще са най-великите спортни коли. При ферари тръпката е по-голяма, дори ако не запали. Все пак Ферари е правена от италианци а те знаят как да направят една кола вълнуваща. Някой Поршета може да са по-здрави, по-изпипани, по-прецизно направени, но не и по-добри що се отнася до това, което ти доставя ферарито. Някой по-долу беше споменал Дж. Кларксън , а за него Ферари са най-големите. "ферари е кола от боговете".
    Респект към Порше.
  • 35 Дошо

    3 17 Отговор
    Вие пак не ме разбрахте. НАЙ ДОБРАТА е НИСАН ГТР и след това всичко останало. Баща ми като се прибере от командировка ми е обещал новия ГТР. Аиде да те видя сега дали с това поршенце ще можеш да се мериш с мене

    Коментиран от #40

  • 36 docenta

    7 4 Отговор
    Имал съм удоволствието да карам 911,бърз,стабилен,страхотна смяна на скоростите,но никакъв комфорт,като мина по някоя павирана улица или лош асфалт ме болят бъбреците,скоро карах и 6ста серия на бмв и бях впечатлен,колато ми прелепна като дреха,комфорта беше на висота въпреки че е спортен автомобил,но пак на някой им харесва да се друсат по пътя
  • 37 Дошо - До коментар [#33]

    7 15 Отговор
    И единствена кола която притежава истински спортен дух е НИСАН ГТР. Не е лошо да почнеш да четеш малко повече
  • 38 Име:

    21 6 Отговор
    Смейте се вие на GT-R - a обаче вижте какви коли са под него. Да не говоря че има 4места и тежи повече от тях и е в пъти по-евтин.
    Не искам да казвам нищо против Порше, защото съм им фен, но точно сега GT-R има най-доброто, което е възможно в момента.
  • 39 Име:

    16 3 Отговор
    Как мислите Jaguar E-type e станал известен. Ми бил е 3 пъти по-евтин от тогавашното ферари, а е бил по-бърз. Та искате или неискате GT-R e в историята.
  • 40 Дошо

    7 3 Отговор

    До коментар #35 от "Дошо":

    Виждам, че пак си се появил и пишеш глупавите си коментари.
  • 41 BMW FOREVER !

    4 19 Отговор
    Глупости,само БМВ !!!!! ;))))))))))
  • 42 porscheto

    4 8 Отговор
    horata sa go kazali a vie si umuvaite .PORSCHE si e PORSCHE
  • 43 Porsche 997 turbo

    4 7 Отговор
    momcheta stigate ste xvalili tozi GT-R NE E LOSHA KOLA NO PORSCHETO si e porsche kachete se karaite i togava prikazvaite,Porsche praviat cial jivit sportni koli a tezi ot Nisan napravixa edin GT-r i goliama rabota stanalo
  • 44 Фордьо

    4 12 Отговор
    Слезте на земята FORD FOREVER!
  • 45 Porsche 997 turbo

    3 8 Отговор
    kolega parvo da ti kaja che Ferarri nemoje da se upre na malkia prast na Porsche no vseki si ima mnenie.Izkam da ti kaja che na 20000km zadaljitelno se smenia saedinitel i mnogo drugi konsumativi kato napravish edin lanch konrol posle tri dena merishe na saedinitel i e super chupliva kola govoria specialno za F 430 NO E MNOGO PO DOBRE OT LAMBO MNOGO PO LESNO ZA KARANE LAMBOTO E JIVA TRAGEDIA GOVORIA KONKRETNO ZA GALLARDO E-GEAR APAK KAK SE CHUPI DUMA DA NE STAVA

    Коментиран от #48

  • 46 Vladi

    5 8 Отговор
    Дж. Кларксън e nai golemia.Porshe e dobre bie BMW,MB,Audi,Nisan tam toyoti i drugi no ima edno golqmo no.Ferrari zavinagi ostava nai nai ako nqkoi kaje 4e ne haresva ferrari zna4i neznae kak d jivee,misla 4e nqma da e normalen.
  • 47 Дошо

    1 2 Отговор
    Къде се губиш бе мен?
  • 48 Пор

    1 3 Отговор

    До коментар #45 от "Porsche 997 turbo":

    F430 отдавна е в историята, вече новите са със системата двоен съединител и този проблем отдавна е решен, а още по-отдавна хората са се сетили за него, помислили са и са го разрешили.
  • 49 stenly

    7 4 Отговор

    До коментар #19 от "user":

    повярвай ми батенка, удоволствие ще ти достави и subaru impreza wrx sti и то на доста по-прилично ниво а за цената няма да говорим. Приеми че има и други автомобили освен немските, не че порше е лошо но НЕ е единствено и най-добро, а що се отнася до спортен дух и автомобил има само едно място и то се казва ИТАЛИЯ.
  • 50 КУРТИ

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    ПОРШЕ СЕ ХАРЕСВА НА ПОВЕЧЕТО РАЗУМНИ ФЕНОВЕ НА ОСТАНАЛИТЕ СПОРТНИ МАРКИ АВТОМОБИЛИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И ОТ МЕН ! Дошо, ПОРШЕ СЕ ХАРЕСВА "Щото има ......такова де ...история" И ТО С МНОГО ПОБЕДИ !

    Коментиран от #56

  • 51 Гош

    6 1 Отговор
    Жалко, че Порше загърбиха старото си кредо:
    Every Porsche is a sports car!
  • 52 111

    8 1 Отговор
    Браво за спортния автомобил. Дали ще може да съхрани спортното в себе си след намесата на ВАГ и слагането на още 2 напълно ненужни врати по купето и въглища в резервоара?

    Много са ми грозни фаровете, отличителна черта са им. Като огромни буркани за туршия.
    Въпреки всичко това е една икона при спортния клас, с дългогодишна история, на която трябва да отдадем респект. Ще остане ли такава за в бъдеще, а ВАГ?
  • 53 ABS

    4 2 Отговор
    Не е ли лада изобщо не ми го хвалете.
  • 54 1212122

    2 0 Отговор
    Най-красивото според мен е 911/993.Тода е най-добре издържаното порше! Иначе откакто направиха кайен скъсаха с историята.
  • 55 Enzo

    7 1 Отговор
    Това е фирмата легенда.Порше с грозните си жаби само се опитва да догонва италианското изкуство.
  • 56 Automan

    3 1 Отговор

    До коментар #50 от "КУРТИ":

    Ами Ферари има повече победи,Форд също има повече победи от Порше,Рено,Хонда,Ситроен.Абе като взема да броя доста фирми имат повече спортни успехи от Порше.Само БМВ наистина е с по малко успехи.Но те БМВ не правят истински спортни коли а имитации за квартални гонки.
  • 57 Cvetanov

    0 6 Отговор
    Обръщам се кам всички който говорят против Порше-тата ,няма марка с по динамична история от Порше . Вместо да се изказвате неподготвени попрочетете малко или по добре си мълчете защото говорите много глупости , лесно е да се говори каквото ти дойде тук кадето никой не те познава но ако повечето неща бъдат казани сред хора който разбират или имат поне малко култура ще ви се смеят най малкото .Сега почвам с ФАКТИТЕ - най важното в един спортен автомобил е това той да ти носи удоволствие от шофирането Порше е най удобната и балансирана кола , лесно е да надуеш един двигател до 1000кс. както правят с ГТР=иете но тогава тя става не управляема ,Порше никога не са гонели някакви космически характеристики , Това са коли за ценители който ценят основното - удоволствието от шофирането , тези като повечето тук който гледат само характеристиките са комплексари , и няма друга марка моято успява да задържи повече от 50 години ретро линията модерна , Качеството на изработка също е от най доброто ФАКТ!1 Първият хибрид в света Порше Лоъхнер е създаден още 1900 година именно от Порше Фердинант задвижван от 2 ел. мотора в главините на колелата и от 2еднобутални двигателя който същевременно са зареждали и батерийте , 2 Първивт народен автомобил VW Битъл 1939 е създаден по нареждане на Хитлер към Фердинант Порше с думите 10-100-1000 (искал от него да създаде кола която да не харчи повече от 10 да не вдига повече от 100 и да не струва повече от 1000 )Битъла става един от най известните харесвани и продавани автомобили в света ,3 1948 Порше прави пъвият си сериен спортен автомобил като купето е изцяло от алуминий 4 1978 излиза на яве първият автомобил с ТУРБО-КОМПРЕСОР именно Порше 911Турбо 5 Най бързият сериен автомобил Бугати Вейрон е създаден от инжинерите на Порше и Фолксваген , както и под тяхното крило са Ауди ,Ламборджини , Бентли , Шкода , Сеат Имат вложени над 50 милиарда евро в разработки и разширяване на производството и прогнозите са Фолксваген до 2015 да стане най големият производител на планетата а 2013 се очаква Порше да влезне в Формула 1 което ще чакам с интерес , Вече Ферари може да си купи всеки с пари а и Порше и Ферари са общо взето в един ценови клас , защо според вас Поршетата са най продавани ?

    Коментиран от #58, #60

  • 58 Пор

    3 0 Отговор

    До коментар #57 от "Cvetanov":

    Един ценови клас? Сериозно ти куца математиката. Ферари не си играят на дребно и нямат нов модел за под EUR 150,000. Ново 911 струва около EUR 70,000.
  • 59 sensationbw

    6 1 Отговор
    Nissan GT-R и всичко свършва ...
  • 60 Име:

    2 3 Отговор

    До коментар #57 от "Cvetanov":

    Май ти си неподготвен. От къде мислиш Ауди имат know how за v10 мотор. От Ламбо разбира се. А като казваш най-балансирания случайно да си чул за ефекта на махалото при старите Поршета 911. Порше е един изключително добър спортен автомобил, който аз много харесвам, но далече не е по-добър от ферари или ламбо. А това за първата кола с турбо искаш ли да ти изброя какви иноваций имат примерно Ланча? Но това не ги прави най-великите, е освен в WRC където само те имат 10 титли.
  • 61 maksito

    0 0 Отговор
    Kakvo da o4akva6???Nap1lno normalno...!!!
  • 62 Cvetanov

    1 1 Отговор
    ...Да този ефект се получава само при пърсите поршета с турбо защото се включва 1-2 секунди по късно , но хайде да не говорим за косури , Ferrari 458 Italia имат над 10 самозапалили се автомобила което е НЕДОПУСТИМО http://www.monitor.bg/article?id=258987 при тези голями претенции за супер кар , и на мен ми харесват Фераритата защото гледам естетически на нещтата , а ти ако беше подготвен щеше да ми изложиш някакъв факт че в10 агрегатите на Ауди са от Ламбо ,и според теб Порше или Феррари е по надежният автомобил , и кой ще изкара повече километри без да се налага да се правят ремонти по двигателя и защо при Порше двигателите може да се развинтват над 2-3 пъти повечеhttp://www.youtube.com/watch?v=0CwlJaeKQ_k&feature=relmfu а Фераритата са разпилени максимално и това е причината двигателите да не са им надежни ,Да си виждал Ферари да участват някаде в класация за надежност ?

    Коментиран от #63, #65

  • 63 Митко

    4 1 Отговор

    До коментар #62 от "Cvetanov":

    Не си в час.Нисан гтр С 470 коня стандартен мотор дава по добро време от прехваленото ти Порше.Това показва че дори когато е със слаб двигател Нисан е по добре балансираната кола.А точно Вейрон е кола с надут двигател благодарение на който дава някакви резултати направа линия.Но когато влезе на писта Нисан ГТР с 520 коня мотор е по добър.Ако искаш гледай теста на Топ Гиър.

    А до момента нито Порше нито Фолксваген са направили кола способна да се доближи до Enzo FXX.Да прав си наливат огромни пари но ще видим какво ще стане.За сега Ферари са недостижими по брой титли и Порше въпреки дългата си история не са могли да направят нещо такова.А пък и във Формула1 се връщат фирми като Хонда от която Порше някога получи доста шамари точно през турбо ерата.
    А за мен най дразнещото при Порше е че се опитват 40 години да пробутват грозния жабешки дизайн.Погледни какво изкуство правят италианците.
  • 64 Митко

    7 1 Отговор
    А между другото Порше направо се провалиха през 1991 с жалкия си опит да направят V12 мотор за формула1.От тогава не са се връщали ще бъде любопитно да ги видим сега.А ето и как Нисан ГТР прави за смях великите германци с традицции в правенето на бръмбари и жаби.
  • 65 Име:

    2 2 Отговор

    До коментар #62 от "Cvetanov":

    Виж сега Порше както казах по-долу е по-надеждния и по-здравия автомобил от Ферари. Но това не го прави по-вълнуващ. V10 на AUDI R8 e от ламбо за това съм сигурен. Освен това Ферари вадят ужасно много коне от не толкова голям мотор като на ламбо примерно. А за разлика от Порше повечето ферарита са с атмосферни мотори от където идва и страхотния им звук. Турбодвигателите са определено по-мощни, но при по-старите мотори са с по лош trottle response. А и си е друго да чуеш разпилена атмосферка на много високи обороти.
  • 66 Dr. Dick

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дошо":

    И к*** ми е облицован с кожа. Ела да се повозиш?
  • 67 Cvetanov

    1 3 Отговор
    Кой според теб е по балансираният автомобил - този с двигател от пред както е при ГТР или този с двигател по средата както е Porsche Carrera GT примерно ? а относно титлите за Порше 300000000 Триста милиона евро (годишна такса за участие в Ф1) за излишни пари ;) и Вейрона не е с "надут" двигател именно за да е същесременно мощен и надежден те са събрали 2 V8 двигателя така че да се получи "W" двигател а пък за Формула 1 да не говорим Рено да победи Ферари - добре звучи А ? ...

    Коментиран от #75

  • 68 Cvetanov

    1 4 Отговор
    Дасвидания...

    Коментиран от #74

  • 69 Cvetanov

    1 2 Отговор
    Конските сили са еднакви даже на Поршето са с 8 по малко а разликата в ускорението ОГРОМНА ! ...
  • 70 Cvetanov

    1 3 Отговор
    xa xa xa...

    Коментиран от #77

  • 71 Cvetanov

    0 7 Отговор
    ...
  • 72 Cvetanov

    0 5 Отговор
    А пък за Porsche-тата 9ff да не говорим какво правят
  • 73 Пор

    3 1 Отговор
    Заповядай наслаждавай му се многократно и може да излекуваш своята драг Порше зависимост!
  • 74 F1

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Cvetanov":

    До свидания.Ето ти истински тест с нормалните коли продавани в магазина не с някакви руснаци където не се знае кой какво е бутал по колата.
    Срамно е кола за 80 000 евро да прави по добро време от кола която уж била много балансирана и със спортна история за 140 000 евро поне.Конете са еднакви така че няма какво да говорим вижда се кой е направил по добрата кола.
    А за Бугати Вейрон може да ни обясниш след като е толкова балансирано защо при тест на писта кола с 520 коня прави по добро време от такава с 1001.
    А за Ферари не говори въобше,в коментар 55 можеш да видиш какво правят Ферари.Нито Вейрон нито което и да е немско произведение не постига тези резултати.
    А във Формула 1 Порше направи един много смешен опит да доставя двигатели през 1991.Пълен ПРОВАЛ.Явно да правиш 40 години един и същи боксер не минава в този върхов спорт.
    Ако искаш може да видиш колко титли имат Ферари там преди да говориш за жалката жаба с претенции да се мери с големите.Това че ползваш име на човек безспорен гений за времето си не ти гарантира вечно лидерство.Трябва да се развиваш не само да искаш със стари неща с мако фейслифт да претендираш че си най най.
  • 75 F1

    3 1 Отговор

    До коментар #67 от "Cvetanov":

    Ето как смешниците от Порше сдвояват двигатели.Ако при Вейрон минава номера то във Формула едно духат супата.
    Виждам че си надъхан фен на Порше но погледни реалностите , глупостите които пускаш на някаква руска права отсечка с коли които въобще не се знае какви са и кой ги кара не са показател.Ако взема да ти пускам коли на драг съвсем ще стане смешно Порше.

    Когато се пуснат на пистата две коли с подобни параметри карани от професионалисти или както правят Топ Гиър от един и същи човек се вижда какво става.
    Погледни класацията и ще видиш че Нисан ГТР дава по добро време от Вейрон.Явно да сложиш огромен мотор с огромна мощност не е достатъчно за добър резултат.
  • 76 F1

    3 0 Отговор
    Ето ти Порше.
  • 77 някой

    2 0 Отговор

    До коментар #70 от "Cvetanov":

    Ти четеш ли като пускаш клипове.Сравняваш ферари 570 коня с Порше 1000.Някакви мамини синчета си дават парите да форсират колите и после пускат в интернет глупости.Това не са машините пуснати от завода.
    Гледай това.с поршета могат само да гледат и да мечтаят за такова ускорение.