Всеки път, когато се пристъпва към разработката на ново поколение на някой популярен модел, автопроизводителите са изправени пред дилемата: лек рестайлинг или коренна промяна. Естествено, когато определен автомобил се намира на върха на своята популярност, не се прибягва към кардинални промени. Рано или късно обаче идва момент, когато интересът на купувачите към това возило спада и се налагат гореспоменатите революционни изменения.
Новият хечбек Civic на японската компания Honda, който ви представяме в този брой, се явява седмо поколение и при разработката си търпи именно тези радикални промени за които стана дума. “Седмият самурай” подобно на своите предшественици ще ви служи вярно и трябва да сте сигурни, че няма да се стигне до неприятната операция сепуку. Версията, която сме избрали е с пет врати, 1.6-литров двигател и освен надеждност и добър комфорт предлага отлична динамика.
Екстериорът
на новия Civic e засегнат най-много от промените. Вследствие на това ниската агресивна “резачка” се превръща в подобие на миниван. Удължените и заоблени форми придават на новия хечбек един съвсем различен облик. Конструкторите съвсем умишлено се стремят към това излъчване, наречено от тях Unisex. Късият преден капак, огромните фарове и масивната броня имат удивителното свойство да изменят вида на возилото в зависимост от цвета на колата. Ако боята е светла, автомобилът изглежда женствен, защото на пръв поглед се набиват на очи меките форми, а фаровете приличат на детски очи. Ако обаче цветът на новия Civic е тъмен се виждат твърдите линии на агресивен и динамичен автомобил. Все пак външността на Civic е доста спорна тема. Някои харесват модното течение Unisex, но много от почитателите на марката си остават върли привърженици на старата, подчертано агресивна муцуна.
Интериорът
на “самурая” също е доста променен. Най-съществената разлика е в разположението на скоростния лост. Той е изнесен в средата на арматурното табло и по този начин подът е абсолютно равен. Това от една страна дава усещане за простор, но от друга се губи малко от уютът в салона. Разстоянието мужду волана и предната седалка е оптимално и не трябва да се притеснявате, че влизайки в новия Civic ще си ударите коляното в кормилото. Отзад комфортът на пасажерите също е значително подобрен. Пътникът, седящ по средата, вече няма да се чувства “втора категория”. Под него на пода няма никакава изпъкналост и самата седалка е удобна. Разстоянието пък е голямо и трима едрички мъже, например, няма да имат никакви проблеми да пътуват отзад. Седалките се малко твърди и наподобяват германско возило, но за сметка на това се регулират много лесно. Бутоните по арматурното табло са лесно достъпни и удобни за водача. Приборният панел е прост и лаконичен - в средата е скоростомерът, а вляво и вдясно от него са разположени съответно оборотомер и уредите за ниво на горивото и температура на охладителната течност. Багажникът е един от най-големите плюсове на Civic. Обемът му е 450 литра, но ако и това не ви е достатъчно можете да свалите цялата или само част от задната седалка и така вместимостта става огромна.
Двигателят
може спокойно да се нарече перфектен. Благодарение най-вече на системата за изменение на газоразпределителните фази VITEC-II, автомобилът е изключително безшумен, а максималната мощност се достига в целия работен диапазон. Освен това 1.6-литровият агрегат предлага отлична динамика. Ускорението на хечбека не е за пренебрегване. От 0 до 100 колата набира за 9.2 секунди, а максималната скорост от 195 км/ч е напълно достатъчна за българските магистрали.
Въпреки че Honda Civic прилича малко на миниван, окачването е доста твърдо. Това е в ущърб на комфортната возия, но за сметка на това в завоите автомобилът се държи перфектно и почти не се накланя. Карате ли агресивно, имате чувството, че се намирате в спортен автомобил. За това голяма роля играе и сервоусилителят на волана, който прави управлението изключително леко. Когато маневрирате или се движите бавно, воланът е лек, но с нарастване на скоростта действието на сервото намалява. По този начин по всяко време контролът над колата е перфектен.
За твърдите почитатели на японската марка новия Civic може би не е най-добрият наследник на “самураите”, но като цяло автомобилът е добър и въпреки по-високата си цена е удачна алтернатива в т.нар. Голфов клас.
Радослав Славчев
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 HONDA
01:57 03.03.2010
2 хонд
16:54 23.05.2010