Last news in Fakti

15 Декември, 2001 00:00 2 524 2

Седмият самурай

  • hon­da-
  • civic-
  • honda civic

Всеки път, когато се пристъпва към разработката на ново поколение на някой популярен модел, автопроизводителите са изправени пред дилемата: лек рестайлинг или коренна промяна. Естествено, когато определен автомобил се намира на върха на своята популярност, не се прибягва към кардинални промени. Рано или късно обаче идва момент, когато интересът на купувачите към това возило спада и се налагат гореспоменатите революционни изменения.

Новият хечбек Civic на японската компания Hon­da, който ви представяме в този брой, се явява седмо поколение и при разработката си търпи именно те­зи радикални промени за които стана дума. “Седмият самурай” подобно на своите предшественици ще ви служи вярно и трябва да сте сигурни, че няма да се стигне до неприятната операция сепуку. Версията, която сме избрали е с пет врати, 1.6-литров двигател и освен надеждност и добър комфорт предлага отлична динамика.

Екстериорът

на новия Civic e засегнат най-много от промените. Вследствие на това ниската агресивна “резачка” се превръща в подобие на миниван. Удължените и заоблени форми придават на новия хечбек един съвсем различен облик. Конструкторите съвсем умишлено се стремят към това излъчване, наречено от тях Unisex. Късият преден капак, огромните фарове и масивната броня имат удивителното свойство да изменят вида на возилото в зависимост от цвета на колата. Ако боята е светла, автомобилът изглежда женствен, защото на пръв поглед се набиват на очи меките форми, а фаровете приличат на детски очи. Ако обаче цветът на новия Civic е тъмен се виждат твърдите линии на агресивен и динамичен автомобил. Все пак външността на Civic е доста спорна тема. Някои харесват модното течение Unisex, но много от почитателите на марката си остават върли привърженици на старата, подчертано агресивна муцуна.

Интериорът

на “самурая” също е доста променен. Най-съществената разлика е в разположението на скоростния лост. Той е изнесен в средата на арматурното табло и по този начин подът е абсолютно равен. Това от една страна дава усещане за простор, но от друга се губи малко от уютът в салона. Разстоянието мужду волана и предната седалка е оптимално и не трябва да се притеснявате, че влизайки в новия Civic ще си ударите коляното в кормилото. Отзад комфортът на пасажерите също е значително подобрен. Пътни­кът, седящ по средата, вече няма да се чувства “втора категория”. Под него на пода няма никакава изпъкналост и самата седалка е удобна. Разстоянието пък е голямо и трима едрички мъже, например, няма да имат никакви проблеми да пътуват отзад. Седалките се малко твър­ди и наподобяват германско возило, но за сметка на това се регулират много лесно. Бутоните по арматурното табло са лесно достъпни и удобни за водача. Приборният панел е прост и лаконичен - в средата е скоростомерът, а вляво и вдясно от него са разположени съответно оборотомер и уредите за ниво на горивото и температура на охладителната течност. Багажникът е един от най-големите плюсове на Civic. Обемът му е 450 литра, но ако и това не ви е достатъчно можете да свалите цялата или само част от задната седалка и така вместимостта става огромна.

Двигателят

може спокойно да се нарече перфектен. Благодарение най-вече на системата за изменение на газоразпределителните фази VITEC-II, автомобилът е изключително безшумен, а максималната мощност се достига в целия работен диапазон. Освен това 1.6-литровият агрегат предлага отлична динамика. Ускорението на хечбека не е за пренебрегване. От 0 до 100 колата набира за 9.2 секунди, а максималната скорост от 195 км/ч е на­пъл­но достатъчна за бъл­гарските магистрали.

Въпреки че Honda Civic при­лича малко на миниван, окачването е доста твър­до. Това е в ущърб на комфортната возия, но за сметка на това в завоите автомобилът се държи пер­фектно и почти не се накланя. Карате ли агресивно, имате чувството, че се намирате в спортен автомобил. За това голяма роля играе и сервоусилителят на волана, който прави управлението изключително леко. Когато маневрирате или се движите бавно, воланът е лек, но с нарастване на скоростта действието на сервото намалява. По този начин по всяко време контролът над колата е перфектен.

За твърдите почитатели на японската марка новия Civic може би не е най-добрият наследник на “самураите”, но като цяло автомобилът е добър и въпреки по-високата си цена е удачна алтернатива в т.нар. Голфов клас.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 HONDA

    6 3 Отговор
    AS IMAM TAKAV DIZEL4E 1.7 101 KONQ MNOGO PARGAVA MNOGO IKONOMI4NA NO AKO SE RAZVALI NE6TO TRQBVA BAQ DA 4AKA6 AKO NE SLAGA6 NQKOI TYRSKI BUKLUK NO KAKVO DA SE PRAVI 6TE SI Q KARAM KAT SAM SI E KUPIL
  • 2 хонд

    4 1 Отговор
    Имам същата хонда 1.6 VTECII карамя вече 1 година и ще опровергая част от статията по точно в частта за двигателя който е тих до 80-90км./час след това става много шумен и в купето се получава много висок шум освен това се чуват и гумите. Когато работи на място няма значение дали е загряла или не между 1000и1300 оборота се чувства доста силна вибрация в купето вибрират волан;педали и предните седалки иначе всичко останало е както го пише в статията.