22 Ноември, 2021 10:00 7 072 15

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе

  • ferrari-
  • daytona-
  • icona

Това е третият и последен автомобил от Icona серията 

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе - 1

Ferrari представи последния трети модел от серията Icona, представяща класическия дизайн на марката в модерната ера. Daytona SP3 е последното попълнение в тази колекция, след като през годините видяхме Monza SP1 и SP2.

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе

Daytona SP3 черпи вдъхновението си от класиките 330 P3/P4, 350 Can-Am, 512S и други от състезателните модели на марката от това време. Ясен пример за това са хоризонталните отвори, които освен дизайнерска роля, играят и функционална такава.

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе

Това е най-аеродинамичният модел правен някога от Ferrari, като в допълнение, това е постигнато без никакви допълнителни активни аеро елементи. В комбинация с бензиновия V12 двигател от Ferrari 812 Competizione, ускорението от 0 до 100км/ч отнема точно 2.86 секунди, докато 200км/ч се появяват на километража за 7.4 секунди.

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе

Италианските инженери са намалили теглото на двигателя и са повишили мощността му до 828 конски сили и максимален въртящ момент от 697 нютон метра. Най-мощният двигател който от марката някога са правили е комбиниран с автоматична трансмисия със седем предавки.

Ferrari Daytona – класически дизайн, най-мощният V12 и най-аеродинамичното купе

В голямата си част купето е направено от карбон и кевлар, а от Pirelli са разработили специални гуми за модела. От Ferrari не споменават в каква серия ще се произведе Daytona, нито пък цената му, но най-вероятно повечето от автомобилите вече са продадени.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 F430

    17 5 Отговор
    Колекционерите ще чакат като за Лада от мототехника през соца.

    Коментиран от #5

  • 2 Пилот на Ферари

    34 3 Отговор
    Ферари са си Ферари. Всички останали колкото и да се напъват , колкото и конски сили да вадят , каквито и обиколки да правят , колкото и да се тунинговат - никога няма да достигнат имиджа на Ферари.

    Коментиран от #3

  • 3 Hellish

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    Същото е било и с истинското Бугати които са вдъхновението за Енцо, както и за Дюзенберг в щатитите които са имали 400 коньови коли началото на 30-те. Но са ги убили кризите.
    Ако Ферари не се приспособят към новата ера в автомобилостроенето може и те да приключат. Дано да не разбира се, и аз съм им фен
  • 4 Ацо

    14 2 Отговор
    Без коментар...,просто Ferrari !!!
  • 5 гост

    5 14 Отговор

    До коментар #1 от "F430":

    Много по-зле е !! Първо не клиентите казват , че искат да купят , а Ферари праща покани на избраните от тях , други изобщо не се допускат ! Като условието е да са купили поне 5 от последните излезли "супермодела" с покана ! Също така избраните обикновено притежават общо над 10 модела на марката , почти никога "серийни" бройки ! Откази не са регистрирани поне официални , макар че закупилите нямат право да препродават поне 5 години , ама това само вдига още повече цената ! И всичко това за да се поддържат свръхнадути цени на коли , които иначе са доста посредствени като показатели , затова трябва да им измислят легенди !

    Коментиран от #8

  • 6 Maksi

    9 0 Отговор
    Образец за красота!!

    Коментиран от #7

  • 7 Коментара

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "Maksi":

    Вярно е и същевременно с модерна визия! Който го може си го може!
  • 8 Komapak

    9 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Дали ще можеш да си преброиш минусите?

    Коментиран от #9, #10

  • 9 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Е и ?? Аз да не пиша за "плюсове" ? А нещо невярно да има ??

    Коментиран от #11

  • 10 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Ако за сефте чувате как се купуват "по-специални" модели на Ферари , а и не само , това си е ваш проблем !
  • 11 един от стадото

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    всичко е вярно, което пишеш, но това още по вече нахъсва некои люде. Феррари не е от вчера и добре знае табиета на чичко паричко. И аз искам тази кола, но ме делят само няколко нули от тези чичковци. И ако един ден има Лувър за колите Феррари ще бъде Мона Лиза-та там

    Коментиран от #12, #13

  • 12 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "един от стадото":

    Много правилно , историята трябва да се помни и Ферари има заслужено място в музея ! Но само там ! Поне докато не се откаже от пушилниците ! А това ще стане много по-скоро , отколкото може да понесете !
  • 13 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "един от стадото":

    А тия с "нулите" , дето им завиждаш , ще го купят това само за инвестиция и тутакси ще го затворят в някой прашасал гараж , докато му дойде време за препродажба на доста по-висока цена ! Щото такива коли не се карат , твърде рисковано е , ххахах !! А през това време тия с нулите отдавна карат електрички и то основно Тесла , щото е най-доброто от въпросните електрички , щото точно в техните среди е срамно да не си "еко" !!!! За ваше най-голямо съжаление !!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Истината

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Това не е вярно
  • 15 Ферарист

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тесла, електрички, тъпотии и глупости на търкалета... Сигурно си ваксиниран. Ферари и Тесла не могат да стоят в едно изречение. Все едно да сравняваш сешоар с летяща чиния.