BMW 3 Series E36 се предлага в няколко различни варианта на купето включително седан, комби, кабрио и двуврато купе. Въпреки, че всяка една от тях е популярна и продавана в стотици хиляди копия, то версията Compact остава като една от най-недолюбваната от феновете на марката.
Не такъв е случаят с един норвежки фен, който се впуска в приключение със своя Compact преди 16 години и поставя 5.6-литров бензинов V12 на мястото на оригиналния 1.6-литров двигател.
Донор за проекта е BMW 850CSi, а мощността от около 400 конски сили се предава към задните гуми чрез механична трансмисия. Освен промените по двигателя, „36-цата“ се е сдобила с пълен пакет от BMW M3 и джанти Hartge. Окачването също е от M3, от където са взети и по-голямата част от елементите в интериора.
Сега колата си търси нов собственик, а цената на може би единственото по рода си BMW е около 30 хиляди евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кози
15:53 21.12.2021
2 Ивайло
Коментиран от #6
16:04 21.12.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Притежател
16:13 21.12.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 John Doe
До коментар #2 от "Ивайло":
В грешка си и то голяма. Междуосието на компакта е същото като на купето. Двигателят е разположен зад предната ос. Освен това компакта е с перфектно разпределение на масата 50:50. Реално той е най-балансираната платформа. Освен това този мотор не особено тежък, почти идентичен като килограми е с m50vb20Коментиран от #12, #13
16:57 21.12.2021
7 Komapak
16:57 21.12.2021
8 2107
17:01 21.12.2021
9 Знаещ
17:14 21.12.2021
10 LPG
17:37 21.12.2021
11 номад
06:54 22.12.2021
12 Ивайло
До коментар #6 от "John Doe":
Не съм в грешка!!! Знам, че междуосието е еднакво на всичките е36-ци!!! Проблема идва от липсата на багажник, респ. допълнително тегло от около 100 кг. на задната ос!!! Плюс този голям V12 отпред, който запълва коша по-напред от стандартния шестак и 400 коня и картинката става съвсем различна!!! Специално разпределнието на масите на стандартния компакт е най-лошото от на всички е36-ци, точно заради липсата на тези около 100 кг на задната ос!!!10:19 22.12.2021
13 Ивайло
До коментар #6 от "John Doe":
Освен това няма как шестак и дванайсетак със сходни размери да са идентични като тегло!!! Все пак единия е с два пъти повече цилиндри!!! Колкото и да са по-леки сплавите, материала е повече и дванайсетака е по-тежък!!!Коментиран от #14
10:24 22.12.2021
14 John Doe
До коментар #13 от "Ивайло":
Говориш на изуст. шестака е 198кг, а 12-така 260кг. което не е много. Дължината на двата двигателя също е идентична. А това с багажника е пълен смях. Компакта има разпределение на тежестта точно 50:50, а купето 52:48 (при 6 цил мотори) в полза на предната ос. Сега пак кажи как купето като е с по-дълъг багажник ще тежи повече отзад.11:19 23.12.2021