10 Февруари, 2022 10:11 44 854 30

Най-големият завод за бусове в Европа затвори

  • бусове-
  • peugeot-
  • fiat-
  • boxer-
  • jumper-
  • ducato-
  • завод-
  • части-
  • криза-
  • полупроводници

Производството във фабриката в Атеса бе спряно за няколко дни

Най-големият завод за бусове в Европа затвори - 1

Кризата с липса на части удари и Stellantis, които бяха принудени да затворят най-големият завод за бусове в Европа. Фабриката, намираща се в италианския град Атеса бе затворена в понеделник и макар производството да стартира отново ден по-късно, властите не изключват подобни спирания да се случат отново в следващите дни. Подобна ситуация се получи и през изминалия уикенд, когато в съботния ден фабриката отново затвори врати.

Най-големият завод за бусове в Европа затвори

Макар проблемът с чипове също да повлия негативно на завода през изминалата година, то сега проблемът е с двигателите, които се вграждат в бусове от няколко марки. В Атеса се произвеждат Fiat Ducato, Peugeot Boxer и Citroen Jumper.

Най-големият завод за бусове в Европа затвори

За разлика от Ducato, Boxer и Jumper използват собствени BlueHDI двигатели, които се произвеждат във Франция. Именно това са проблемните агрегати, които причиняват забавянето и затварянето на съоръжението. Според данни на Automotive News, през последните месеци търсенето на лекотоварни автомобили в Европа се е повишило значително.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Магиар Нагидиж

    27 133 Отговор
    Ще затвори я, като произвежда само непотребни
    френски боклуци

    Коментиран от #3, #17, #22

  • 2 Герб са мафия

    86 13 Отговор
    Така става когато ламтиш за електрификация а тя се окаже мираж.Затовя и Тойота се ослушва и не се впуска безмозъчно само в ел. сегмента
  • 3 Французин

    84 21 Отговор

    До коментар #1 от "Магиар Нагидиж":

    карай си 20 годишния гоуф и не се обаждай.

    Коментиран от #8

  • 4 Българин

    112 28 Отговор
    Чакайте то тепърва започва - с тези цени на тока и газа не само заводи за бусове ще затварят. То всичко е свързано.

    Евроджендърите да слушат американците и да продължават да се дърлят с Русия и хептен ще я закъсат. Още санкции да налагат на Русия само че от санкциите не спират заводи в Русия а спират в Европа.

    Но от друга страна е добре защото на народите в Европа ще им писне накрая и ще изметат краварите от Европа барабар с техните марионетки в Брюксел.

    Коментиран от #10, #26

  • 5 Мунчо юмручето

    83 7 Отговор
    Много са си добре бусовете карах такъв ня 400 000 км и си вървеше много добре ако имах пари да си го взема нов цял живот щех да си го карам
  • 6 Мхм

    83 9 Отговор
    Жалко Пежата и Ситроените са адски здрави бусове.Трябвя да се минава на Рено Мастер че иначе другият вяриянт са недоразуменията на ФВ.
  • 7 Komapak

    22 8 Отговор
    Къде забрави форд в цялото уравнение?!
  • 8 Магиар Нагидиж

    28 44 Отговор

    До коментар #3 от "Французин":

    Какъв голф те гони в статия за бусове ? Карам Ивеко дето е в пъти ама в пъти по-здраво от тия паметници на културата

    Коментиран от #9, #12, #23, #28

  • 9 Еха

    32 4 Отговор

    До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":

    Да, така е Ивеко бусовете са в пъти по здрави от всички други, защото са на стоманена рама с различна дебелина на профила според товаримостта, окачването също е по-здраво, но като цена е по-скъпо, също така и ако няма да претоварваш инвестицията в Ивеко не е оправдана, така че е добре да сравнявате сравними, тоест Форд, Мерцедес/Фолксваген, Фиат/Пежо/Ситроен, Рено, са от една категория!

    Коментиран от #11

  • 10 Живееш ли в България

    14 31 Отговор

    До коментар #4 от "Българин":

    Като си българин? Точно заради високите цени на газа, се вдигнаха и цените на тока и руснаците си вкараха огромен автогол.

    Към момента заради високите цени на тока, само за последните няколко месеца са натрупани заявки за изграждане на собствени мощности за 12 хиляди мегавата мощност. Сещаш ли се дори половината, ако бъдат изпълнени, че това е мощността на три атомни електрически централи, като пекне слънце?

    Тогава цените на тока ще са близки до нулата или дори отрицателни, а за сметка на това цените на тока ще летят в небесата като се скрие слънцето, заради което пък ще последва бум на батерии за съхранение на слънчевата енергия.

    Коментиран от #13

  • 11 Магиард Нагидиж

    7 39 Отговор

    До коментар #9 от "Еха":

    Къде го бутна това френско недоразумение с Мерцедес .. айде моля моля ..

    Коментиран от #30

  • 12 4434

    21 3 Отговор

    До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":

    Съгласен съм за Ивеко, много ги харесвам, но Фиат ползват същите двигатели като Него, освен 3.0 дизел-а от известно време. Като цяло затова се спрях на него за служебни бусове. По-евтин е от Ивеко, ама по-читав (поне в двигстеля) от френските.
  • 13 Мхм

    24 2 Отговор

    До коментар #10 от "Живееш ли в България":

    Мдам с тея батерии ще стане като с чиповете половината авто заводи неработят поради недостиг.
  • 14 От чужбина

    10 32 Отговор
    Голяма работа! И без това не ми липсват Пежо и Ситроен. Имал съм ги и все ядове и ядове с тези бракми.

    Коментиран от #15

  • 15 Komapak

    15 4 Отговор

    До коментар #14 от "От чужбина":

    Новия бус пежо е убийствено добър. Все пак всеки се учи от грешките си...

    Коментиран от #19

  • 16 Мдаааа

    14 27 Отговор
    Ако искаш да те яд,купи си Фиат!
  • 17 Мнение

    34 8 Отговор

    До коментар #1 от "Магиар Нагидиж":

    Идея си нямаш за тези бусове. Ако нямаш лично наблюдение не пиши тъпи хейтърски коментари. Изкарват по 800 000км и то без особена грижа, но ти няма как да го знаеш понеже си мижитурка в некой офис с 800лв заплата.
  • 18 Хитрец от Искрец

    8 1 Отговор
    Умишлено се прави за да се вдигне цената..
  • 19 От чужбина

    16 12 Отговор

    До коментар #15 от "Komapak":

    НЕ, не е така! Пежо са достатъчно стара фирма с натрупан много опит. Следователно отлично знаят кое как работи и колко е устойчиво. Направили са отделни детайли които се износват и след ремонт пак се налага нов ремонт докато клиента продължава да плаща или не се бръкне много дълбоко за много по-скъпи части. Подобно нещо го няма примерно при Мерцедес. От наблюденията ми в малък гараж за няколко години е сменен САМО ЕДИН съединител на Мерцедес /бус/ и неизвестно колко на Пежо-Ситроен-Фиат /бусове/. Тук трябва да добавя и личния ми опит от употребата на Пежо и Мерцедес. Пежото просто те оставя на пътя, без предупреждение, изведнъж. Мерцедеса ще почне да потраква, потропва...но върви и не те оставя на пътя. Проблема НЕ е в инженерите. Проблема е в икономистите които пресмятат лимитирано ползване на превозното средство.

    Коментиран от #25

  • 20 инж ут сйелу

    9 2 Отговор
    Това на снимката не е бус, а ван.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Мишо

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":

    Те двигателите са на Фиат.Пак са те прецакали
  • 24 Путкомафани

    3 3 Отговор
    Ами затварят горките,обедняло са.....но пък чух ,че се преквалифицират ще произвеждат електро самоебачки с неизчерпаем заряд,Ами честито....
  • 25 Komapak

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "От чужбина":

    Карах 40км бус пежо и много ми хареса. Притежавам форд който, както в твоя случай с мерцедес, търпи много повреди преди окончателно да умре. Моя печален опит с мерцедес е блокирала скоростна кутия. 208D. Не че е нещо специално, но с немското производство за този живот приключих. Който има излишни пари да им дава. Аз такива нямам.
  • 26 Гражданин

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Българин":

    За да дойдат болшевиките ли?
  • 27 Tito

    4 2 Отговор
    Това е само началото чакайте да видите какво идва не е проблема със чиповете лъжат проблема е че хората вече нямат пари във Германия за последните две години продажбата е спаднала на нивото след втората св.война.
  • 28 Cenko Chokov

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":

    Ганчо, Дукатото е със мотор на Ивеко!! Ама ти от къде да знаеш като караш някоя 30 годишна бангия! Крепостни селянино карам дукато 2019та на 220.000км само накладки масла и филтри! Ама да не търпи каруцари!
  • 29 Доцента

    0 0 Отговор
    Един ден Русия ке се пукне и светът ще заживе щастливо
  • 30 Toto

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Магиард Нагидиж":

    А Мерцедес какво е бе лимон нали е рено с немска емблема