Кризата с липса на части удари и Stellantis, които бяха принудени да затворят най-големият завод за бусове в Европа. Фабриката, намираща се в италианския град Атеса бе затворена в понеделник и макар производството да стартира отново ден по-късно, властите не изключват подобни спирания да се случат отново в следващите дни. Подобна ситуация се получи и през изминалия уикенд, когато в съботния ден фабриката отново затвори врати.
Макар проблемът с чипове също да повлия негативно на завода през изминалата година, то сега проблемът е с двигателите, които се вграждат в бусове от няколко марки. В Атеса се произвеждат Fiat Ducato, Peugeot Boxer и Citroen Jumper.
За разлика от Ducato, Boxer и Jumper използват собствени BlueHDI двигатели, които се произвеждат във Франция. Именно това са проблемните агрегати, които причиняват забавянето и затварянето на съоръжението. Според данни на Automotive News, през последните месеци търсенето на лекотоварни автомобили в Европа се е повишило значително.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Магиар Нагидиж
френски боклуци
Коментиран от #3, #17, #22
10:17 10.02.2022
2 Герб са мафия
10:19 10.02.2022
3 Французин
До коментар #1 от "Магиар Нагидиж":
карай си 20 годишния гоуф и не се обаждай.Коментиран от #8
10:20 10.02.2022
4 Българин
Евроджендърите да слушат американците и да продължават да се дърлят с Русия и хептен ще я закъсат. Още санкции да налагат на Русия само че от санкциите не спират заводи в Русия а спират в Европа.
Но от друга страна е добре защото на народите в Европа ще им писне накрая и ще изметат краварите от Европа барабар с техните марионетки в Брюксел.
Коментиран от #10, #26
10:28 10.02.2022
5 Мунчо юмручето
10:30 10.02.2022
6 Мхм
10:36 10.02.2022
7 Komapak
10:54 10.02.2022
8 Магиар Нагидиж
До коментар #3 от "Французин":
Какъв голф те гони в статия за бусове ? Карам Ивеко дето е в пъти ама в пъти по-здраво от тия паметници на културатаКоментиран от #9, #12, #23, #28
11:01 10.02.2022
9 Еха
До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":
Да, така е Ивеко бусовете са в пъти по здрави от всички други, защото са на стоманена рама с различна дебелина на профила според товаримостта, окачването също е по-здраво, но като цена е по-скъпо, също така и ако няма да претоварваш инвестицията в Ивеко не е оправдана, така че е добре да сравнявате сравними, тоест Форд, Мерцедес/Фолксваген, Фиат/Пежо/Ситроен, Рено, са от една категория!Коментиран от #11
12:15 10.02.2022
10 Живееш ли в България
До коментар #4 от "Българин":
Като си българин? Точно заради високите цени на газа, се вдигнаха и цените на тока и руснаците си вкараха огромен автогол.Към момента заради високите цени на тока, само за последните няколко месеца са натрупани заявки за изграждане на собствени мощности за 12 хиляди мегавата мощност. Сещаш ли се дори половината, ако бъдат изпълнени, че това е мощността на три атомни електрически централи, като пекне слънце?
Тогава цените на тока ще са близки до нулата или дори отрицателни, а за сметка на това цените на тока ще летят в небесата като се скрие слънцето, заради което пък ще последва бум на батерии за съхранение на слънчевата енергия.
Коментиран от #13
12:56 10.02.2022
11 Магиард Нагидиж
До коментар #9 от "Еха":
Къде го бутна това френско недоразумение с Мерцедес .. айде моля моля ..Коментиран от #30
14:18 10.02.2022
12 4434
До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":
Съгласен съм за Ивеко, много ги харесвам, но Фиат ползват същите двигатели като Него, освен 3.0 дизел-а от известно време. Като цяло затова се спрях на него за служебни бусове. По-евтин е от Ивеко, ама по-читав (поне в двигстеля) от френските.14:44 10.02.2022
13 Мхм
До коментар #10 от "Живееш ли в България":
Мдам с тея батерии ще стане като с чиповете половината авто заводи неработят поради недостиг.15:20 10.02.2022
14 От чужбина
Коментиран от #15
16:48 10.02.2022
15 Komapak
До коментар #14 от "От чужбина":
Новия бус пежо е убийствено добър. Все пак всеки се учи от грешките си...Коментиран от #19
17:39 10.02.2022
16 Мдаааа
20:30 10.02.2022
17 Мнение
До коментар #1 от "Магиар Нагидиж":
Идея си нямаш за тези бусове. Ако нямаш лично наблюдение не пиши тъпи хейтърски коментари. Изкарват по 800 000км и то без особена грижа, но ти няма как да го знаеш понеже си мижитурка в некой офис с 800лв заплата.20:59 10.02.2022
18 Хитрец от Искрец
22:20 10.02.2022
19 От чужбина
До коментар #15 от "Komapak":
НЕ, не е така! Пежо са достатъчно стара фирма с натрупан много опит. Следователно отлично знаят кое как работи и колко е устойчиво. Направили са отделни детайли които се износват и след ремонт пак се налага нов ремонт докато клиента продължава да плаща или не се бръкне много дълбоко за много по-скъпи части. Подобно нещо го няма примерно при Мерцедес. От наблюденията ми в малък гараж за няколко години е сменен САМО ЕДИН съединител на Мерцедес /бус/ и неизвестно колко на Пежо-Ситроен-Фиат /бусове/. Тук трябва да добавя и личния ми опит от употребата на Пежо и Мерцедес. Пежото просто те оставя на пътя, без предупреждение, изведнъж. Мерцедеса ще почне да потраква, потропва...но върви и не те оставя на пътя. Проблема НЕ е в инженерите. Проблема е в икономистите които пресмятат лимитирано ползване на превозното средство.Коментиран от #25
22:45 10.02.2022
20 инж ут сйелу
01:44 11.02.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Мишо
До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":
Те двигателите са на Фиат.Пак са те прецакали09:16 11.02.2022
24 Путкомафани
10:03 11.02.2022
25 Komapak
До коментар #19 от "От чужбина":
Карах 40км бус пежо и много ми хареса. Притежавам форд който, както в твоя случай с мерцедес, търпи много повреди преди окончателно да умре. Моя печален опит с мерцедес е блокирала скоростна кутия. 208D. Не че е нещо специално, но с немското производство за този живот приключих. Който има излишни пари да им дава. Аз такива нямам.11:52 11.02.2022
26 Гражданин
До коментар #4 от "Българин":
За да дойдат болшевиките ли?12:48 11.02.2022
27 Tito
13:16 11.02.2022
28 Cenko Chokov
До коментар #8 от "Магиар Нагидиж":
Ганчо, Дукатото е със мотор на Ивеко!! Ама ти от къде да знаеш като караш някоя 30 годишна бангия! Крепостни селянино карам дукато 2019та на 220.000км само накладки масла и филтри! Ама да не търпи каруцари!21:29 11.02.2022
29 Доцента
14:35 13.02.2022
30 Toto
До коментар #11 от "Магиард Нагидиж":
А Мерцедес какво е бе лимон нали е рено с немска емблема22:47 14.04.2022