Last news in Fakti

11 Февруари, 2022 12:23 2 880 146

Поредна сервизна акция за над половин милион автомобила на Tesla

  • tesla-
  • model s-
  • сервизна акция

Този път проблемът е със звук, който трябва да предупреждава пешеходците за приближаващите електромобили

Поредна сервизна акция за над половин милион автомобила на Tesla - 1

През последния месец Tesla обяви няколко сериозни сервизни акции за своите автомобили, една от които засегна над 580 хиляди автомобила, а изглежда сега почти същата бройка автомобили е засегната от друг проблем. Според разследване на Националната администрация по безопасност на движението, 578 607 автомобила произведени между 2017 година и 2022 година страдат от един и същи проблем, свързан с външен говорител, който издава звук при движение.

Поредна сервизна акция за над половин милион автомобила на Tesla

Според законите на САЩ, всеки електрически автомобил трябва да разполага с такъв говорител, който да издава разпознаваем звук при движение, за да предупреди пешеходците, ако такъв ги приближава. Както знаем, електрическите автомобили не издават почти никакъв звук при движение, което може да ги направи трудно забележими при някои условия.

Поредна сервизна акция за над половин милион автомобила на Tesla

От Tesla съобщиха, че проблемът ще бъде отстранен чрез софтуерен ъпдейт и собствениците на засегнати автомобили няма да има нужда да посещават сервиз. Това са колите от моделите – Model 3 произведени между 2017 година и 2022 година, Model Y произведени между 2020 година и 2022 година, Model S произведени между 2020 година и 2022 година, както и Model X произведени в същия период.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 милиционер

    16 25 Отговор
    тези безумия са като немските танкове от ВСВ - прекрасни на чертеж и реално чупещи се "на всеки километър" !
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Алфa Вълкът

    16 23 Отговор
    Те имат 1млн произведени коли, пък 580 000 ги връщат за ремонт? 🤔😂😂

    Коментиран от #9

  • 6 Turbo

    12 24 Отговор
    Детски болести,дами и господа.Само дето списъкът с детските болести стана много дълъг и има голям риск за пациента.

    Коментиран от #18, #20

  • 7 DrivingPleasure

    12 23 Отговор
    По лесно е да кажете - всички произведени 🙂
    То май няма нещо дето да не им се троши
  • 8 Този

    13 16 Отговор
    Ъпдейт за падащите брони кога, ъпдейт не се засилвай в патрулките кога, ъпдейт слънцето не е жълт светофар кога, ъпдейт спирай на знак СТОП кога, да продължавам ли???

    Коментиран от #14

  • 9 🎉🎉🎉🎉

    24 10 Отговор

    До коментар #5 от "Алфa Вълкът":

    Ремонт??? Те в сервиз няма да ходят бе, аланколоу!
  • 10 Къпан пор

    10 19 Отговор
    Само половин милион ли?Добре че не са всичките произведени досега.Това за Тесла си е положителна оценка.
  • 11 Komapak

    6 1 Отговор
    Тия не могат ли дистанционнно да си ги оправят?!
  • 12 някой

    9 12 Отговор
    Оставам със впечтлението , че тези коли са само софтуер , всичко се оправя с ъпдейт ... та се чудя онази без накладките с ъпедейт ли я оправиха .
  • 13 Пак фалшива новина

    20 7 Отговор
    Не било компютри, а компоти...

    Преди няколко седмици Тесла пусна ъпдейт с който се появи нова функция - мегафон. Тя позволява да кажеш нещо то външния говорител, предназначен за пешеходците.

    Сега агенцията по безопасност на САЩ, искат от Тесла да забрани тази функция, когато автомобила е в движение.

    Това е целия "проблем" , който ще бъде "оправен" със следващия ъпдейт. Това е "сервизната акция" и "изтеглянето" на автомобили. Поредната "новина" за пиукане.

    580 хиляди собственика на Тесла, няма и пръста да си мръднат и всичко ще бъде "поправено" без да ходят никъде, за разлика от останалите марки, които трябва да ходят в сервиз или им казват по възможност да не си ползват автомобилите от съображения за безопасност, за да не се запалят.
  • 14 Te_SLAP!

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Този":

    Какви светофари, какви знаци...Това са пистови болиди за цивилно ползване

  • 15 Фен

    7 4 Отговор
    Кой ги купува тези Тесли,тези не са добре.Друга марка с толкова много проблеми няма.

    Коментиран от #16

  • 16 И какви са проблемите?

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "Фен":

    Не се ли усещаш, че тези проблеми са във функции, които са се появили като екстри 5 години след производството на автомобила? Тоест през 2022 година се е появила функция мегафон в автомобил произведен през 2017 година и сега агенцията по безопасност на движението на САЩ има някакви претенции по тази функция.

    Кога точно очакваш някоя друга марка да има проблем от подобен характер? Техните автомобили произведени през 2017 година, през 2027 година ще имат абсолютно същите функции и екстри с които са продадени и нито една в повече.

    Тесла произведена през 2017 година е имала много по-малко екстри отколкото Тесла произведена през 2022 година. Само че в момента и двата автомобила имат еднакви екстри. Правиш ли разликата?

    Например до миналия месец автопилотът е спирал на абсолютно всички стопове и при поредния update му е добавена функция rolling стоп, което позволява само при определени обстоятелства, да не спира напълно на стопа, а да го премине с пет километра в час ако от никъде няма никакви автомобили и ограниченията на скоростта на това кръстовище от всички посоки е 30 километра в час.

    Това не се харесва на агенцията и го забраняват и при следващия ъпдейт ще бъде махнато за страните, в които това не е позволено по закон.

    Кога очакваш това да се случи с друга марка?

    Това не са технически проблеми, а са проблеми от правно естество. На практика в техническо отношение автомобила става все по-добър и по-добър години след като е излязъл от прои
  • 17 Данчо ментата

    5 3 Отговор
    Стига писахте за теслите.Напишете нещо за кирките и лопатите.
  • 18 Дълъг е списъкът

    3 7 Отговор

    До коментар #6 от "Turbo":

    Много ясно че списъка с детски болести на Тесла е дълъг и ще става все по-дълъг и все по-дълъг.

    Ето че оправиха детската болест на мегафона. Предполагам, че мегафона на баничарката ти си работи без проблем и производителя се е сетил да го изключва когато автомобилът е в движение още при производството на баничарката и не се налага сервизна акция.

    Сигурно и автопилотът ти спира на всеки стоп? Сигурно и коланите на задните седалки започват да пищят, веднага след като включиш на контакт още преди да си тръгнал, а не чак след като вдигнеш 20 км в час и не се налага да оправят и тази детска болест с update.

    Сещаш ли се че Тесла оправя детски болести на функции, които дори не си сънувал?

    Сещаш ли се че Тесла оправи детските болести на двигателите и батериите на Тесла модел S и след оправянето на детските болести има батерии които са изминали над милион километра и двигатели над 1,2 милиона километра, а абсолютно всички произведени електромобили на general motors ще им сменят гранционно батериите заради риск от пожар и защото десетки автомобили се самозапалиха? И тази детска болест не е решена още и производството е спряно.

    Hyundai имат подобни проблеми.

    Правиш ли разлика между двете детски болести - като тази например при каква скорост можеш да ползваш мегафона?

    Коментиран от #23

  • 19 Дърводелец

    4 3 Отговор
    Аз имам две тесли.Едната е с по дълга дръжка.
  • 20 И нищо не каза

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "Turbo":

    Тесла научили ли са се да правят ефективни автомобили?

    Избяга с 200 от темата за разхода на енергия при движение на 2,5 тона Тесла с 40 километра в час?

    Защо не споменеш за тази "детска болест" която са решили още в началото и са постигнали 2,2 киловата разход за енергия за съпротивление при търкаляне и само 0,8 киловата въздушно съпротивление, общо три киловата за движение с 40 километра в час.

    И това е при стария коефициент 0,24 , а сега след фейслифта коефициентът падна на 0,208 и е един от най-добрите в света.

    Сметна ли колко е мощността за съпротивление при търкаляне с гумите с коефициент от 0,008 до 0,01 с които Tesla излиза от завода?

    Или по стар обичай, ще говориш само празни приказки без никакви доказателства на принципа аз казвам че спах със сестрата на Тесла пък после тя да разправя, че няма сестра?
  • 21 Владимир

    4 4 Отговор
    Боклук,по голям боклук,най голям боклук,Тесла.
  • 22 Мечо

    2 3 Отговор
    Теслътъ сас кюмюр не варви.Много бакър ша требе да беръ и ток да крадна.
  • 23 Turbo

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "Дълъг е списъкът":

    Карам коли с марката Пежо повече от 20 години.За този период от време НИКОГА не са ме викали за сервизна акция,никога не съм правил сериозен ремонт.Само консумативи съм сменял.Детските болести на Тесла, при Пежо липсват.Това са изключително здрави коли от среден клас на добра цена.
    Изчислих ти 5,5 квт при 40 км/ч.Не ме занимавай с кривите си тесларски сметки с фантасмагорични коефициенти на съпротивление възможни само на Марс,с ниска гравитация и разредена атмосфера при левитация.Иди да лъжеш децата и бабичките на село.Те са добри слушатели и ще повярват на форумен гении като теб.

    Коментиран от #26

  • 24 Turbo

    3 1 Отговор
    5,5 квт при 40 км/ч са ти разход от 13,75 квтч/100 км.Провери по форумите на притежателите на Тесла в България и виж какви реални разходи дават за различни скорости.Реалният разход е по висок от този,който дава производителя Тесла.

    Коментиран от #25

  • 25 5,5 какво?

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Turbo":

    Чакай малко, нали 5,5 киловата бяха само за съпротивление на търкаляне на гумите? Ако добавиш и съпротивлението на въздуха колко стават?

    Нещо не ти излизат сметките. Tesla харчи толкова но при 90 км в час, също споделени по форумите и измерени по клиповете, което също е повече отколкото Тесла дава по каталог.

    Гума с коефициент 0,02, какъвто смяташ ти няма в производство от десетилетия. Най-лошият коефициент който дават за автомобилни гуми е 0,015

    Дори гумите за камион са с коефициент от 0,008 за който ти сметнах при Тесла за движение с 40 км в час и 2,2 киловата за съпротивление при търкаляне.

    Коментиран от #27

  • 26 Не бил ходил в сервиз

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "Turbo":

    А кой собственик на Тесла ще ходи в сервиз за тази "сервизна акция"

    Не се ли усещаш че ставаш смешен с оправданието че не са ти викали в сервиз за да ти оправят автопилота да спира на стоп?

    Това е все едно да слушам някой, който се хвали, че жигулито му никога не е имало проблем с Климатроника, навигацията, мултимедията, парктроника, турбото и никога не му се е налагало да ги ремонтира през всичките 40 години, които си кара автомобила.

    И пак пропускаш, че последните "сервизни акции" за които ни информират тук, са за изключване на функции които работят и точно затова искат да ги изключат. Тоест проблемите не са технически, а са от юридическо естество.

    Не позволяват на собствениците да ползват новите екстри, които Тесла им е предоставила напълно безплатно, години след като са си купили автомобила и не са били налични тогава.

    Баничарката каква екстра получи по този начин за последните години?

    Коментиран от #28

  • 27 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "5,5 какво?":

    Върни се в темата "на бензин или ток шофирането е по икономично" и прочети пост 124.ОБЩАТА мощност за движение на Тесла 2,5 тона с 40 км/ч съм ти изчислил 5,5 квт.

    Коментиран от #32

  • 28 Turbo

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "Не бил ходил в сервиз":

    Счупен носач,паднала броня,хвръкнало стъкло,липсващи накладки и т.н да не ти ги изреждам всичките, без посещение в сервиз няма как да се отстранят.Тези повреди не се отстраняват софтуерно.А аз не съм стъпвал изобщо в сервиза на Пежо за сервизна акция.Да ти повторя още веднъж,че бавно схващаш.

    Коментиран от #29

  • 29 Избягваш темата

    2 3 Отговор

    До коментар #28 от "Turbo":

    За коя от тези повреди е имало сервизна акция?

    За това че на два милиона произведени тесли, някой от работниците е обърнал едната накладка обратно, смяташ ли че е необходима сервизна акция? Смяташ ли че ако се беше случило на някоя баничарка, а вероятно се е случвало, цял свят щеше да разбере? Не виждаш ли, че ютубърите изкарват милиони от всяка "сензация" свързана с тесла? В Китай вече има десетки осъдени за манипулация по автомобилите на Тесла, за да станат известни. Включително онази дето скачаше по таваните на Тесла по изложенията с тениска с надпис "спирачките не работят"

    Това е много далеч от понятията сервизна акция и детски болести.

    Единствената сервизна акция от изброените беше за дефектна партида носачи от поддоставчик, доколкото си спомням.

    Поне да беше споменал, че всяка чисто нова Тесла, и желание от собственика, преминава през сервиз, за да бъдат отстранени драскотините по боята и неравномерните фуги при монтажа на някои елементи, защото Тесла няма дилъри които да се погрижат за тези дребни забележки преди да предадат автомобилите на купувачите. Това никога не съм го отричал и щях да се съглася.

    Коментиран от #30, #50

  • 30 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #29 от "Избягваш темата":

    Търси си някоя друга жертва за спор.С форумен гении
    не споря.

    Коментиран от #31

  • 31 Няма как да спориш

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "Turbo":

    Спори се с факти, а ти нямаш такива.

    След като казваш, че това не са реални коефициенти на гуми, дай реалните де?

    Посочи и реални сервизни акции на Тесла, за които е трябвало да ходят в сервиз?

    Пак не можеш. Е за какъв спор може да става въпрос тогава?

    Спорът е, че ти лъжеш, а аз трябва да ти опровергавам лъжите с факти.
  • 32 Далече далече далече

    1 3 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    "Отделно в учебника пише,че за движение на автомобил с тегло 1 тон трябва да се приложи 200 N сила.
    Р= 200.11,1 м/с=2,2 квт за тон.При 2,5 тона се получава 5,5 квт мощност за движение с 40 км/ч."

    Хайде сега отвори учебника виж какво си смятал, защото по този начин се смята съпротивление при търкаляне и няма помен от въздушно съпротивление. Виж че имаш само един коефициент свързан с теглото и толкова. При каквато и скорост да смяташ, накрая все ще излезе 13,75 киловатчаса за 100 километра


    И да видиш колко си далече от истината, дори при споменатите от тебе 5,5 киловата и 13,75 на 100 километра, това все още е мощност или енергия на гумите. Като сложиш 10% загуби в трансмисията, и 80% КПД на преобразуването на електричеството в механична енергия, отидохме на 6,11 киловата механична мощност от двигателя и 7,64 киловата черпени от батерията. Това означава 19,1 киловатчаса на 100 км за движение с 40 километра в час.

    Дори 5,5 киловата да беше общата изчислена от тебе механична мощност на колелата, пак си много далече от истината с реалния разход на енергия от батерията. Tesla харчи толкова при стотина километра в час. Намаляй още! Започна от до 8-10 киловата мощност за движение с 40 километра в час, сега падна на 5,5 киловата, но като намалиш още някой киловат, ще стигнеш до истината и ще видиш че коефициентите на гумите са напълно реални.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #32 от "Далече далече далече":

    В един форум на собственици на Тесла са дали разхода.При 20 квтч/100 по каталог измерени при незнайно каква скорост,собственика е измерил 27 квтч/100 при 100 км/ч на равен път с включено отопление.Пробег под 400 км с едно зареждане с 100 квтч батерия.Вземи прочети малко повече информация от собственик на Тесла, вместо да се впечатляваш от лъжите на Афрото.Разхода по каталог не е верен. Това е рекламен трик,за да клъвне шарана.

    Коментиран от #35

  • 34 Turbo

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Далече далече далече":

    Тесльо,200 N е общата съпротивителна сила при 40 км/ч.При тази скорост за автомобил 1 тон съпротивлението при триене е 100 N, въздушното също е 100 N.При 40 км/ч графиките на двете съпротивления се пресичат.Графиката на съпротивлението при триене е почти равна,не зависи от скоростта.Графиката на въздушното съпротивление след 60-70 км/ч продължава стръмно нагоре, скоростта е на квадрат.
    При 2,5 тонен автомобил във формулата нищо не се променя,заменяш 1 тон с 2,5 тона и се получават 5,5 квт.Правиш се на неразбрал.
  • 35 Хайде сега и отопление

    0 3 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    А ти какво очакваш бе умник? Отоплението ти е 5 киловата. Изключи отоплението и кажи колко е разходът само за колелата и то при 100 километра в час?

    Коментиран от #37

  • 36 Пак обърка енергия и мощност

    0 3 Отговор
    Хайде Сега сметни по същата тази формула в колко е разходът на същата тази Тесла 2,5 тона при 100 километра в час?
  • 37 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #35 от "Хайде сега и отопление":

    С 5 квт ще топлиш цял апартамент с термопомпа,мой.На една кола 1-2 квт и стигат.Опитваш се докараш разхода на Тесла колкото го дава производителя,не ти се получават опорките.

    Коментиран от #38, #40

  • 38 Дрън-дрън

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Тесла модел S до тази година нямаше термопомпи. Отоплението ставаше с 5 киловата нагревател. Освен това през зимата батерията се топли през нощта и също изразходва енергия дори без да се движи, което вдига разхода на 100 км.

    А в момента смятаме мощността на колелата, която няма нищо общо с консумацията на отоплението.

    Както виждаш онази Тесла е изхарчила 3,7 kW мощност от батерията, която е включвала и работа на автопилота, който харчи няколкостотин вата, музика, работа на екрана, работа на вентилатори за охлаждане и всякакви топлинни загуби. До колелата са ходили много по-малко от 3,7 kW, а турбо се опитва да ме убеди, че при този 3,7 киловата разход от батерията, само до колелата са стигали 5,5 киловата плюс допълнителните консуматори.

    Коментиран от #39, #44

  • 39 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Дрън-дрън":

    На източници от типа " Мъск каза" и на рекорди който не са направени пред незавим арбитър като Гинес,не вярвам.Това не е левитираща кола движеща се в вакуум.

    Коментиран от #43, #46

  • 40 Какъв производител?

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "Гост":

    Ето ти тук един дето мери разходите и ги споделя.

    Забележи че не е измерил само разходите на Тесла а на абсолютно всякакви електромобили и прави таблица за сравнение.

    Това е последния му клип от преди 6 часа на BMW ix.

    Дори този тежък 2,7 кютук с включено отопление на 22 градуса при 90 км в час харчи 21,7 киловатчаса на 100 километра.

    А от таблицата се вижда, че Тесла модел Х и то стария модел, харчи 17,7 киловатчаса на 100 км, а е по-голям и тежък модел от Тесла модел S, за който говорим.

    Турбо се опитва да каже че при 40 км в час, Tesla модел S харчи с 2 киловатчаса повече, отколкото Тесла модел Х при 90 км в час?

    Ти съгласен ли си с него?
  • 41 Клипът

    0 2 Отговор
    Ето го и клипът.

    Таблицата и в 19-ата минута. Можеш да видиш и разходите при 90 км в час и 120 км в час и за други тежки електрически SUV.

    Коментиран от #42

  • 42 Пак грешка в кода

    0 2 Отговор

    До коментар #41 от "Клипът":

    И клипа не е публикуван

    Коментиран от #45

  • 43 Абе ти

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    И във физичните закони не вярваш, ама това не ги отменя!
  • 44 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Дрън-дрън":

    Този от форума казва че Теслата му е с термопомпа,ядец не позна.Всички участници от форума споделят за завишен разход на енергия,нямаща нищо общо с дадения от производителя.На Афрото му вярват само сектантите.Това е новата религия.

    Коментиран от #47

  • 45 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #42 от "Пак грешка в кода":

    Това са рекламни клипове платени от производителите на електромобили в случая БМВ.
  • 46 Пък и какъв Мъск

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Все пак говорим за BMW!

    А ето ти и тест с съвсем неизвестна марка, с 37 км в час. Както виждаш, резултатите са подобни 8,3kwh/100км, което е мощност 3,07 киловата мощност от батерията и много по-малко от 3 киловата на колелата. Физичните закони са еднакви както за Тесла, така и за останалите автомобили на планетата Земя.

    Коментиран от #48

  • 47 Дай го този форум

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Кажи заглавието на темата, а аз ще го намеря? Дай да видим какви си ги измисляш пак? Отново нещо не си разбрал.

    Коментиран от #49, #52

  • 48 Клипът

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Пък и какъв Мъск":

    Този път май съм забравил линка за видеото защото нямаше грешки в кода

  • 49 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Дай го този форум":

    Написал съм го.Форум на собствениците на Тесла в България.Търси и чети.Реални хора споделят разочарованието си от качеството,липсата на сервиз и разхода на Тесла.Един споделя за 200 км пробег през зимата.Имаше подобна статия за до 60% намален пробег при -20 градуса.
    Точно затова не вярвам на разни рекорди направени при идеални условия.При много ниски температури батерията се топли,при много високи батерията се охлажда.Сметките на салфетки са чао.

    Коментиран от #53

  • 50 Plameni

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Избягваш темата":

    Как без сервизна акция ще монтират липсващи модули на Тесла модел 3, който Илон е спестил при производството с цел да не изостава с продажбите,че ще пострадат и акциите

    Коментиран от #51

  • 51 Дрън-дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #50 от "Plameni":

    Как пък все се правите на неразбрали? Тези модули са необходими само, ако си платиш full self driving, който струва 12 хиляди долара отделно от автомобила. Въпреки това ги монтират на абсолютно всички автомобили.

    Поради липса на компоненти са решили да си ги спестят за тези които не са си платили пакета, като не ги ощетяват по никакъв начин.

    Ако някой все пак реши на по-късен етап да си доплати 12 хиляди долара, ще му се наложи да отиде до сервиза, за да му монтират липсващата платка. Колко хора мислиш, че ще си доплатят 12 хиляди долара за нещо което почти няма никакви шансове да бъде завършено през следващите 2-3 години каквото и да разправя Илон Мъск?

    Последната му изцепка беше, че щял да бъде изненадан ако напълно автономното шофиране не стартира до края на годината. Ама той така разправя от три години насам, така че тази платка няма да е необходима на абсолютно никой през следващите години.
  • 52 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #47 от "Дай го този форум":

    Забравих опоплението и охлаждането на купето.Добави и тях.Само не ми казвай че зимата няма да се топлиш и ще караш с ушанка и кожух,а през лятото ще караш по гащи на отворени прозорци за да пестиш ток.Сметките на салфетки отидоха на боклука.На мен парното ми излиза безплатно с топлия антифриз от двигателя.

    Коментиран от #54

  • 53 Какви сметки на салфетки?

    0 3 Отговор

    До коментар #49 от "Гост":

    Ето че дори в учебника на турбо писан преди 50 години за москвичите тогава, казва че при 40 км в час един Москвич се нуждае от 1,1 киловата за съпротивление на търкаляне на гумите и още 1,1 киловата за преодоляване на въздушното съпротивление, само че турбо не може да разбере написаното.

    След като го публикува тук лъсна истината, че в учебника пише абсолютно същото което казвам аз от три години насам, но турбо не може да разбере написаното в учебника.

    Ако беше публикувал написаното в учебника още преди три години, щеше да си спести три години излагации и смяна на няколко Ника.

    След като в учебника пише, че москвича се нуждае от едно 1,1 киловата за преодоляване на въздушното съпротивление, защо тогава се учудвате че един от най-динамичните автомобили в света се нуждае само от 0,8 киловата?

    След като москвича с гуми Вида се нуждае от 1,1 киловата, при тегло един тон, защо тогава се учудвате че Тесла със съвременни гуми с ниско съпротивление при търкаляне се нуждае от 2,2 киловата при тегло 2,5 тона?

    Както виждаш всичко останало съвпада с учебника на турбо. Както моите сметки, така и практическите измервания на разхода. Само сметките на турбо не излизат!

    Така ще стане и с форума, който си чел. Всеки форум има стотици и хиляди теми. Помолих те, да дадеш заглавието на темата, където прочете тези глупости или вече затвори страницата и си изтрил хронологията и не можеш да се сетиш къде си го чел?

    Коментиран от #60

  • 54 Зарежи парното

    0 2 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Смятаме механична мощност на гумите.

    Коментиран от #58

  • 55 Ето един гневен собственик

    0 3 Отговор
    Направо болен се е разболял, че при 130 км в час стига до слънчев бряг само с едно зареждане а не му се налага да спира да почива. Освен това не се е сбъднало нищо, което пише по форумите и вместо 28 киловатчаса на 100 километра при 100 километра в час в, тъпата му Тесла харчи само 17 киловатчаса при 130 километра в час.

    Тази неговата Тесла сигурно има някакъв фабричен дефект?

    Да ти припомня ли, че само за разхода на механична енергия за задвижване на колелата, турбо сметна 5,5 киловата, което означаваше 19 киловатчаса на 100 км при 40 км в час, при измерени 17 със 130 км в час от българин в България по българската магистрала, по която не можело да се кара бързо?

    София Бургас 3:10 часа с две спирания за по цигара време. Турбо с баничарката ще се нуждае от около 4 часа и половина за да измине същото разстояние, ама няма да си купи електромобил защото се губи време.

    Коментиран от #56

  • 56 Клипът

    1 3 Отговор

    До коментар #55 от "Ето един гневен собственик":

    Този не бърза за разлика от турбо, но пък за сметка на това стига до морето с 68 киловатчаса по 14 стотинки, тоест за 9,50 лв изминава 420 км за 3,5 часа, а на турбо ще му трябват поне пет часа и половина и 20 литра гориво за 50 лв, ако кара много икономично.

  • 57 един

    1 4 Отговор
    Проба и грешка - това винаги е бил реалния живот. Тесла са пионери и е нормално да грешат. Ненормалното е , в разни български форуми , неграмотни жители на България , да изказват мнения по въпроси , от които са толкова далече ,колкото магаре от военна музика.
  • 58 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Зарежи парното":

    Още ли не можеш да вденеш.Вземаш резултатите от един тест при идеални условия, при 20 градуса и смяташ 3,7 квт за реални.Ето там ти е грешката.В реални условия няма да можеш да минеш толкова с 40 км/ч.Дали този рекорд може да бъде постигнат при -40 градуса в Сибир или при 50 градуса в Сахара.Едва ли.Батерията ще харчи за да се топли през зимата и за да се охлажда през лятото.Батериите не работят перфектно при много високи и много ниски температури.А тези италиански умници са избрали перфектната температура.Резултата е рекорд,който в реални условия е само за шарани.

    Коментиран от #59

  • 59 Да се върнем на гумите

    0 3 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Нуждаят ли се от повече от 3 киловата мощност за на съпротивлението на търкаляне и челното съпротивление при различни температури?

    Твоя автомобил е по-лек и не се нуждае от отопление, защото ползваш отпадната топлина от двигателя. От колко киловата мощност се нуждаят гумите му за да се движат при 40 км в час?


    Остави я тази Тесла намира? Тези физични закони важат за абсолютно всички автомобили, а вие обяснявате че с три киловата може да се захрани само косачка. Май започнахте да проглеждате в каква огромна заблуда сте били досега?

    Коментиран от #62

  • 60 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Какви сметки на салфетки?":

    Москвича не тежи 1 тон умнико.

    Коментиран от #61

  • 61 А колко тежи

    0 3 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Според тебе?
  • 62 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "Да се върнем на гумите":

    В подкрепа,че 3,7 квт са възножни само при определени условия.Цитирам autobild.bg
    Климатика е бил изключен през цялото време.
    Цитирам auto.offnews от 08.08 2017
    Такъв рекорд разбира се,няма как да бъде постигнат в ежедневието.

    Коментиран от #63

  • 63 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #62 от "Turbo":

    Никой не кара 27 часа с една и съща скорост каквато и да била тя. Само че в момента говорим за нещо съвсем различно - говорим за мощност, което е моментен разход на енергия. Стигат ли 3 киловата за поддържане на 40 км в час или не?

    Както виждаш дори по твоята формула , излизат 3,89 киловата за аеродинамиката на Москвич натоварен с товар до общо тегло 2,5 тона. Това че ти не успя да го сметнеш и изкара 5,5 киловата е съвсем отделен въпрос свързан, с образованието ти.

    Коментиран от #65

  • 64 И по-точно

    0 3 Отговор
    Щом за един тон автомобил с тази аеродинамика са необходими 1,1 киловата за колелата и 1,1 киловата за въздушно съпротивление, то при 2,5 тона Ще са необходими 2,75 киловата за съпротивление при търкаляне и 1,1 киловата за въздушно съпротивление, общо 3,85 киловата.

    Както виждаш дори с аеродинамиката на Москвич и гуми от преди 50 години, резултатът е доста близо до консумацията на Тесла. Много по-близо от изчислените от тебе първоначално 8 до 10 киловата, които след това намаляха до 7,5 киловата, после до 5,5 киловата и накрая се оказа че в учебника пише че са 3,85 kW, когато бъдат сметнати правилно.

    Хайде сега да видим, ако натовариш твоята баничарка до общо тегло 2,5 тона и се нуждае от тези 4 киловата за да се движи с 40 километра в час, което е еквивалента на 0,4 литра дизел за изходяща мощност, с какво КПД работи от резервоара до колелата при разход 5 на 100? Аз ги изчислявам 8% КПД, а ти?

    Коментиран от #66, #67

  • 65 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #63 от "Е така де!":

    Гост ти обяснил много изчерпателно.Аз нямам какво повече да добавя.При - 20 °С пробега ще падне с 50 - 60% до 400 - 500 км.Тогава мощността ще ти скочи до 7-8 квт при 40 км/ч а разхода до 18-20 квтч/100 каквито и щеш гуми да сложиш.Това е реалния разход за движение в тези условия въпреки,че към гумите ще се подава по малко мощност за движение.
  • 66 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "И по-точно":

    Не ми се водят глупави спорове.Хвани си друга жертва.
  • 67 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #64 от "И по-точно":

    Ти качвал ли си се в кола някога?С 40 км/ч ще ти докарам разход 2 л/100.При 5,5 квт изчислена от мен мощност,се получават 27,5% КПД.Парната машина е с 10% КПД,ти добре ли си.Всичките ти сметки са все такива недомаслени.
  • 68 Как ги сметна 5,5

    0 3 Отговор
    Грешно разбира се.

    Нали ги сметна общо 2,2 киловата за Москвич с тегло 1 тон?

    Това означава 1,1 киловата за гуми при 1т. и 1,1 за въздушното съпротивление.

    При тегло 2,5 тона, съпротивлението на гумите става 2,5 пъти повече - 2,75 киловата

    Въздушното съпротивление не се променя и остава същото, защото теглото не му влияе. 1,1 киловата Грешката ти беше, че и него умножи по 2,5, а не трябваше.

    По друг начин нютоните на съпротивлението на търкаляне стават 250 , а на въздушното съпротивление не се променят и общо стават 350, а не 500 както ги сметна ти.

    А с баничарка 2,5 тона, знаеш ли кога ще докараш разход 2/100? Дори с празна ще ти е трудно, но тогава пък ще са необходими 1,1+ 1,43=2,53 киловата да се движиш с 40км/ч. и пак отиваш на 12,6% КПД при 2/100 разход.

    Коментиран от #69

  • 69 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Как ги сметна 5,5":

    Да не би да смяташ,че моята баничарка има коефициент на въздушно съпротивление 0,24 като на Тесла?Я смятай пак,тесльо.

    Коментиран от #71

  • 70 Turbo

    2 0 Отговор
    Даже даваш стойност 0,208.

    Коментиран от #72

  • 71 Не съм смятал аз

    0 3 Отговор

    До коментар #69 от "Turbo":

    Ти сам си смятал тези 100 нютона които са за аеродинамиката на Москвич, не ми обяснявай какво съм смятал аз. Преди 50 години, когато е писан учебникът, надали въобще са подозирали че е възможен коефициент 0,208 като на Tesla.

    Ти сам сметна 2,2 киловата за движение на Москвич с 40 километра в час. Сам каза че половината от тази мощност е за съпротивление при търкаляне а другата половина за аеродинамично съпротивление.

    Както виждаш смятал си за гуми от преди 50 години и аеродинамика на Москвич и дори тогава мощността излиза 3,8 киловата при тегло 2,5 тона. С аеродинамиката на Тесла и съвременни гуми тази мощност пада под три киловата. Тоест баничарката ти харчи много под 3,8 киловата при тази скорост, защото е много по-лека (и да искаш не можеш да й качиш 1200 килограма товар), по-аеродинамична и със съвременни гуми.

    При 30 км в час положението става плачевно - КПД пада под 5% от резервоара до гумите. Колко ти тежи баничарката? Колко харчи градско?
  • 72 Така е, Тесла се развива

    0 4 Отговор

    До коментар #70 от "Turbo":

    Нали разправяхте, че Tesla модел S не била помръднала в развитието си и дори новият модел бил същият като стария. Още през 2012 беше един от автомобилите с най-добра аеродинамика, но въпреки това успяха да намалят коефициентът от 0,24 през 2012 до 0,208 през 2022.

    Освен аеродинамиката, подобриха ефективността като замениха единия от двигателите с постоянни магнити и сега вместо скоростна кутия имат два вида двигатели. Единият е по-ефективен при ниски скорости и необходим висок въртящ момент, а другия двигател е ефективен при високи скорости.

    Замениха обикновеният реотан за отопление с термопомпа.

    Замениха клетките на батериите с по-ефективни с по-ниско вътрешно съпротивление, които не загряват толкова, защото топлината е загуба на енергия. По този начин намалиха и нуждата от охлаждането им което също се нуждае от енергия за вентилаторите и водните помпи.

    Сещаш ли се само от аеродинамиката колко се пести - от 0,8 киловата мощност преди, сега се нуждае само от 0,69 киловата за да поддържа 40 километра в час, което е огромно подобрение.

    Коментиран от #73

  • 73 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #72 от "Така е, Тесла се развива":

    Започна да вдяваш,тесльо.Баничарката има коефициент на въздушно съпротивление 0,4-0,5 и напречно сечение 1,8Х1,8=3,25 кв.м.Теглото и е 1,4 тона празна.Тесла има коефициент 0,208 и по малко напречно сечение,но е тежка 2,5 тона.
    Какъв е извода?При баничарката въздушното съпротивление е по голямо,заради лошата аеродинамика.Триенето е по малко заради по ниското тегло.При Тесла е обратното.Малко въздушно съпротивление,заради отлична аеродинамика и повишено триене заради голямо тегло.Мантрата за левитираща гуми не върви.
    Дал съм ти данни,смятай.Ще видиш,че съм прав.
    Сега разбра ли защо карам с икономична скорост,тесльо?

    Коментиран от #74, #75

  • 74 Какво си дал?

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Аз коефициент от тебе не съм прочел? Къде точно си го дал, че не го видях? Единственото което си дал са 100-те нютона за москвича от учебника преди 50 години. Както виждаш дори с данните от този учебник сметките излизат. Включително за гумите.

    Ти колко киловата мощност изкара за гумите на Тесла и 2,5 тона тегло, че последното за което се сещам беше 5,5 киловата?
  • 75 Мощност и енергия

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Turbo":

    Колко коня беше баничарката казваш и каква максимална скорост си вдигал?
  • 76 Turbo

    3 0 Отговор
    Сляп ли си или се правиш на бавно загряващ?Прочети пак пост 73.Сметни всичко с реални коефициенти и ще получиш толкова,колкото съм ти казал.На тесларски данни от гуру Мъск не вярвам.Тази Тесла да не левитира,бъркаш я с влака Маглев.Тесларска стъкмистика.

    Коментиран от #78

  • 77 Дай коефициентите де

    0 3 Отговор
    Къде видя коефициент за съпротивление на търкаляне в пост 73?

    Каква сметка ти излиза? Без да ти знам нито драг коефициентът, нито челната площ, ако изкараш повече от 1 киловат за въздушно съпротивление при 40 км в час за твоята баничарка, дори да левитираш и гумите да нямат никакво съпротивление, пак ми говориш за перпетуум мобиле, което харчи повече мощност отколкото може да му достави двигателя.

    Я ми припомни каква мощност сметна за челно съпротивление на баничарката ти при 40 км в час?
  • 78 Най-гадният коефициент

    0 3 Отговор

    До коментар #76 от "Turbo":

    Взех възможно най-лошия коефициент който някога е измерван и надали ще намериш на пазара толкова калпави гуми - 0,015 дори с него - три пъти по-лош от добра камионски гума за ТИР.

    Дори с него, в най-лошия сценарий съпротивлението на търкаляне на баничарката е 2,45 kW. На практика със сигурност е под два киловата.

    На теория с най-добрите гуми, ще е 0,82 киловата.

    Тоест при реални коефициенти, границата ти е 0,82-2,45 kW.

    Ето сметнах ти с реални коефициенти и ако изкараш нещо извън тези граници, пак противоречиш на физичните закони.

    Просто нямаш шансове, да докараш нещо над 3,5 киловата общо съпротивление дори на теория, да не кажа над 3 с реалният ти коефициент на гумите.

    Коментиран от #79

  • 79 Turbo

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Най-гадният коефициент":

    Как искаш да получиш верни резултати,с грешни коефициенти.Нещо много нули си сложил хахахаха тесларска стъкмистика.
  • 80 Дай реални коефициенти де

    0 2 Отговор
    Цяла седмица го чакам този коефициент да сметна с него? Ти с какъв коефициент сметна? Пак не си правил сметки, нали? Караш го на предразсъдъци. Точно както с първоначалните 23,45 киловата мощност на колелата при 50 км в час.

    Още преди три години ти казах, че си далече от истината, ама ти косачка та косачка с три киловата.

    Като не ти харесва онзи клип, отваряш Уикипедия и четеш за Rolling resistance

    Там са ти дали коефициентите.

    0.0062 to 0.015029 Car tire measurements
    0.0100 to 0.015030 Ordinary car tires on concrete
    0.0385 to 0.073031 Stage coach (19th century) on dirt road. Soft snow on road for worst case.
    0.300030 Ordinary car tires on sand

    И там ли лъжат? Илон Мъск да не е купил и Уикипедия за да ни облъчва?

    Коментиран от #81

  • 81 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #80 от "Дай реални коефициенти де":

    Ти откъде знаеш с какво гуми карам и какъв им е коефициента на триене? Какъв е коефициента на въздушно съпротивление на купето на баничарката?
    Използваш неверни данни и получаваш грешни резултати.

    Коментиран от #82, #84

  • 82 Нали ти казах че не знам

    0 2 Отговор

    До коментар #81 от "Turbo":

    Затова ти сметнах коефициентите от най-добрия възможен до най-лошия възможен.

    Какво си недоволен тогава? Нали не караш с по-калпави гуми от 0,015 коефициент. По-лош коефициент няма на пазара и дори китайските гуми са с по-добър.

    Пак те питам колко киловата изкара на гумите?

    Ти с какъв коефициент смята? Да не е за онзи за който са писали в Уикипедия от 19 век в кални пътища 0,038?

    И на него нулите са му толкова.

    Давай ги тези реални коефициенти да смятаме?

    Или и ти си като жените - "не знам как е, ама знам че не е така"


    Ето аз ти дадох всички формули и коефициенти по които смятам. Давам и резултатите. Ти какво си дал дотук?

    Изкараш ли нещо повече от три киловата обща мощност за движение с 40 км в час, отиваш на перпетуум мобиле. От три години насам ти го обяснявам.

    Коментиран от #83

  • 83 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Нали ти казах че не знам":

    Ще те оставя да поумуваш още малко,ще се погъбаркам с теб до Коледа.Иди да нахраниш конете или бяха магарета?
  • 84 Забравих въздуха

    0 2 Отговор

    До коментар #81 от "Turbo":

    Автомобилът ти е с 64 коня мощност. Казваш че си вдигал с него 160 км в час. Дори да предположим, че си използвал всичките 64 коня в режим левитация и не е имало други сили, които да преодоляваш, освен въздушното съпротивление, само за него при намаляване два пъти на мощността, ще са ти необходими 64/8= 8 киловата мощност за движение с 80 километра в час.


    Ако намалим още два пъти скоростта, ще се нуждаем от 8 пъти по-малко енергия при 40 км в час, което е 8/8=1 киловат за преодоляване на въздушното съпротивление при 40 км в час в режим левитация.


    Ако приемем, че все пак имаш и гуми, ще трябва да отделиш малко мощност и за тях, което автоматично сваля мощността за въздушно съпротивление под един киловат и въобще не ми трябват коефициенти за да го знам. Коефициент ще ми е необходим, ако трябва да правя точно изчисление, но дори тази точност трябва да те устройва, защото по-голямата точност ще даде още по-ниска стойност.

    Ето че и за въздушното съпротивление намерихме най-високата теоретична възможна стойност в най-лошия случай.

    Кажи сега какво не си съгласен със сметките и ги поправи, ако можеш?

    Коментиран от #86, #89, #93

  • 85 Абе гъбарко

    0 2 Отговор
    Не виждаш ли че се гъбаркам с вас вече трета година господин перпетуум мобиле? Не виждаш ли, че всички ви взимат за мезе и не ви обръщат внимание на глупостите. Инженери по перпетуум-мобиле.

    Моите сметки излизат точно както съм ги казал преди 3 години. Ти само тази седмица свали мощността от 10 на 5,5 киловата и сега ще сваляш още докато стигнеш цифрата, която съм казал преди 3 години.
  • 86 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Забравих въздуха":

    Я пробвай с 90 к.с..

    Коментиран от #94

  • 87 Turbo

    2 0 Отговор
    После пробвай с 130 к.с.Може да уцелиш.Успех.

    Коментиран от #90

  • 88 Turbo

    2 0 Отговор
    Fв= 0,6.3,74.1,29.11,1.11,1/2=178,3N
    Рв=178,3.11,1=1,979 квт
    Fт=0,015.2000.9,81=294,3 N
    Рт=294,3.11,1=3,26 квт
    Р=Рв+Рт=1,979+3,26=5,239 квт
    Първият път получих малко повече,защото съм смятал с по голям коефициент на съпротивление при търкаляне.

    Коментиран от #92

  • 89 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Забравих въздуха":

    Забравих да отбележа,че си голям майстор на стъкмистиката хахахаха 64:8=8. 8:8=1 квт точно колкото ти трябва за да си подкрепиш опорката хахахаха Тръгна от 64 коня и получи 1 квт хахахаха браво майстор си признавам.Само,че Партнер с мощност 64 к.с. няма.Има с 75 кс,90кс и 130 кс.Специално за случая от Пежо са ти направили Партнер 64 кс.

    Коментиран от #91

  • 90 Ами давай да пробваме

    0 2 Отговор

    До коментар #87 от "Turbo":

    Р=Рв+Рт=1,979+3,26=5,239 квт за 40 километра в час

    За 80 км в час 1,979х8=15,832kW при левитация + 6,5kW за колелата = 22,35kW общо. При 40% КПД от резервоара до колелата, разхода в този случай трябва да е 7/100.

    Толкова ли е? Отговаря ли на реалния разход, защото такова КПД е невъзможно дори на теория и разхода трябва да е по-голям на практика.

    Нека сметнем за 160 км в час?


    15,832kW х 8= 126,6kW само за съпротивление на въздуха в режим левитация. Знам че със 160 км ти се е струвало, че летиш но те уверявам че колелата все пак са опирали в земята и са създавали допълнителни 13 киловата съпротивление и отидохме на 140 киловата мощност.

    И тази проверка не излезе успешна, и 130 коня не стигат?

    Пробвай пак?

    Този път гледай при насрещната проверка, 90 коня да стигнат, защото скоро имаше клип с баничарка, която вдигна 160 само със 78 коня.
  • 91 Киловати киловатчаса и конски сили

    0 2 Отговор

    До коментар #89 от "Turbo":

    Това не е едно и също и не е лошо да направиш разликата.

    90 коня са 67 кв. Смятах с 64 защото е по-лесно, но не променя крайния резултат. Ако мислиш, че 1,046875 киловата те устройва повече и сметките ти излизат, приеми го че съм сгрешил в сметките и сега съм ги поправил.

    После гледай да изкараш по-малко от киловат. Смятай както си искаш!
  • 92 И къде ги намери тези гуми

    0 2 Отговор

    До коментар #88 от "Turbo":

    Спаднати ли ги караш, та докара коефициентът на най-калпавите гуми които съществуват в света?

    И много го поливаш този partner, бая е пораснал от предния път. Предишния път беше 1,4 тона, сега е качил на 2 тона! Браво, машала! Все така да го храниш да расте и да наддава.

    А между другото погледни и разхода при 160 км в час,
    Че при невъзможното дори на теория КПД от резервоара до колелата 40% разхода отива на 22 на сто.

    Коментиран от #95, #98

  • 93 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #84 от "Забравих въздуха":

    Прочети пак коментар 84.Писал си си 64 коня.

    Коментиран от #96

  • 94 Сега видях грешката

    0 2 Отговор

    До коментар #86 от "Turbo":

    "Автомобилът ти е с 64 коня мощност."

    Да се чете 64 киловата мощност, която е на практика е 67.

    Извинявам се за грешката. Не е умишлена, както се вижда по-надолу в сметките.
  • 95 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #92 от "И къде ги намери тези гуми":

    Ти предложи да смятам с натоварена баничарка.

    Коментиран от #97

  • 96 Така е!

    1 1 Отговор

    До коментар #93 от "Turbo":

    Поправих се и се извинявам още веднъж! Аз поне си признавам грешките.
  • 97 Няма лошо!

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "Turbo":

    Нека да е натоварена. Това няма да ти промени сметките с много. После само не забравяй, когато смяташ КПД, да не слагаш разход 2 на сто за два тона баничарка.

    И вземи си купи едни свестни гуми, че тези ще те разорят да купуваш нафта! Скапват и предницата.

    Разходът който си дал за съпротивление при търкаляне отговаря на 6 тонен микробус с хубави гуми при същата скорост.

    Коментиран от #99, #101

  • 98 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #92 от "И къде ги намери тези гуми":

    Карам със съвсем нормални гуми с коефициент 0,015.Тези с нисък коефициент на триене ми идват скъпи.Лошата аеродинамика дава коефициент 0,6.Напречната площ е голяма 3,74 кв.м.
    Някъде да виждаш грешка?

    Коментиран от #100

  • 99 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "Няма лошо!":

    Смятам за празна баничарка с тегло 1,4 тона.
    Рт=2,3 квт
    Р=2,3+1,979=4,3 квт

    Коментиран от #102

  • 100 Виждам разбира се

    0 2 Отговор

    До коментар #98 от "Turbo":

    Разходът, който казваш не отговаря на мощността която си сметнал. При 80 км в час не трябва да можеш да свалиш под 7 на сто при настоящите сметки. За вдигане на 160 км в час и дума не може да става.

    Ако очакваш подсказване, камионът на Тесла има коефициент на въздушно съпротивление 0,31 а площта не се мери височина по широчина. Най-малкото отдолу имаш пътен просвет, а широчината не навсякъде ти е 180.

    Но каквото и да смяташ в никакъв случай не го изкарвай повече от киловат, иначе няма да е вярно и ще е поредното ти перпетуум мобиле.

    Колко ти е разхода при 80 км в час?

    Коментиран от #103

  • 101 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #97 от "Няма лошо!":

    Разликата в разхода на дизела празен или натоварен не голяма.Ако празен с 90 км/ч ми дава 4 л/100 км ,пълен дава 5 -5,5 л/100 км.Виж при бензина е друго.

    Коментиран от #105

  • 102 Не ти е проблема в теглото

    0 2 Отговор

    До коментар #99 от "Turbo":

    А във въздушното съпротивление.

    Както виждаш дори с два тона и с невъзможен коефициент, който от години не можеш да намериш на пазара, съпротивлението при търкаляне при 160 км в час ти е само 13kW. Празна баничарка с Нормални гуми ще го намали наполовина, но пак няма да ти реши проблема. Както виждаш и при левитация няма да ти стигне мощността при това аеродинамично съпротивление, което си сметнал.

    И не бъркай скъпите качествени гуми с такива с ниско съпротивление на търкаляне. Триенето при спиране няма нищо общо със съпротивлението на търкаляне на гумите. Точно евтините пластмасови гуми имат ниско съпротивление при търкаляне, но пък не мога да ти да спират. Качествената гума не е задължително да има ниско съпротивление при търкаляне. А най-скъпите съчетават най-доброто от двата свята.

    Коментиран от #104

  • 103 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #100 от "Виждам разбира се":

    В учебника от който гледам има скица на автомобил и формула за пресмятане на напречната проекция на челната площ на автомобила.
    S=A.H кв.м
    А - ширината на автомобила
    Н - височината на автомобила

    Коментиран от #106

  • 104 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #102 от "Не ти е проблема в теглото":

    Предпочитам гуми от марките Michelin и Continental.Имат отлично сцепление,но за съжаление бързо се износват.
    Всеки грамотен инженер различава двата вида триене.
  • 105 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #101 от "Turbo":

    Празна баничарка при 4 на сто разход ти дава 3,2 литра на час при 80 км в час, което е 12,8 механична мощност на изхода на двигателя при 40% КПД.

    След скоростната кутия остават 11,5 киловата.

    При 4,6 киловата съпротивление при търкаляне, ти остават 7,2 киловата, които трябва да разделиш на 8 за да получиш въздушното съпротивление при 40 км в час.

    Оттам нататък всичко ти излиза. Смятай да видиш.

    Разбира се тези мощности ще са малко по-малки, защото реалното КПД няма да е 40%, но е приемливо за примера. Ако теоретичният ти разход на гориво е близо до реалния значи сметките са ти приблизително верни.
  • 106 Е хайде помисли малко де?

    0 2 Отговор

    До коментар #103 от "Turbo":

    Между гумите нямаш ли пространство и пътен просвет? Те не са ли включени във височината на автомобила? Не мислиш ли че трябва да извадиш този пътен просвет от площта?

    Да не говорим за разни заобляния. Да не говорим откъде го взе този невъзможен коефициент 0,6

    Коментиран от #107

  • 107 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Е хайде помисли малко де?":

    Не успях да намеря информация колко точно е коефициента на въздушно съпротивление за Пежо Партнер.Взех коефициента от таблицата в учебника,за високи коли като пикапи и джипове дават толкова.Защо мислиш,че не карам с висока скорост?Заради лоша аеродинамика разхода се вдига.Като погледна моментния разход на гориво от борд компютъра и отпускам газта.

    Коментиран от #108

  • 108 Хайде дойдохме си на думата

    0 2 Отговор

    До коментар #107 от "Turbo":

    Нямаше нужда да ми казваш, че това не е реален коефициент. Както виждаш с над киловат няма как да ти излязат сметките. От друга страна не съществуват гуми, които да ти вдигнат съпротивлението при търкаляне над 3,2 киловата, което прави общо 4,2 киловата дори при претоварена баничарка със скапани гуми огромна челна площ и отчайващ коефициент за въздушно съпротивление.

    Не допускаш ли в такъв случай, че серийния автомобил с най-доброто челно съпротивление в света, който има доста по-малка челна площ от баничарка и е обут с най-добрите гуми с най-ниското съпротивление при въртене в света за да тръгне да прави световен рекорд, е възможно да се нуждае от 3 киловата мощност за да се движи със същата скорост?

    Както виждаш не съм променил и запетайка отпреди 3 години, когато спорихме с инженер Радев, че неговото peugeot при същите условия се нуждае от 20 киловата на колелата.

    Физиката не се е променила оттогава. По-скоро Тесла вече се промени и вече харчи по-малко за въздушно съпротивление.

    Редно е да го приемеш, че при тази скорост автомобилите се нуждаят от три киловата, колкото е косачката.

    Хубаво е и да приемеш, че при 40 километра в час, КПД на автомобилът ти е десетина процента в най-добрия случай и започва да се вдига чак когато му се вдигне разхода и скоростта.

    Коментиран от #109

  • 109 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #108 от "Хайде дойдохме си на думата":

    Да не би да смяташ,че една баничарка с лоша аеродинамика ще се сравнява с Тесла? Коефициент на въздушно съпротивление от 0,24 е невъзможен за Партнер.Когато ти липсват данни,ползваш по аналогия данни от подобен автомобил.Нищо ново в инженерните изчисления.Ти колко предлагаш да е коефициента?

    Коментиран от #110, #111

  • 110 И аз те намерих

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Turbo":

    Поне не на първа страница, а няма да си губя повече от две минути за глупости

    Ето ти данни за Volkswagen caddy


    Drag coefficient (Cd, Cx, Cw) 0.4 Frontal area (A) 2.83 m2 (est.)
    Aerodynamic coefficient (Cd×A) 1.13 m2 (est.)

    Коментиран от #116

  • 111 Намерих

    0 2 Отговор

    До коментар #109 от "Turbo":

    От същия сайт, но за бензинов partner.

    Очевидно е по аеродинамичен от Кадиров


    Length 4150 mm Total (curb) weight 1200 kg
    Width 1730 mm Dry weight
    Height 1810 mm Load capacity 580 kg
    Wheelbase 2700 mm Gross (max.) weight 1780 kg
    Track front Towing weight 900 kg
    Track rear Weight distribution (front)
    Ground clearance Fuel capacity 55 l
    Length/wheelbase ratio 1.54
    Aerodynamics
    Drag coefficient (Cd, Cx, Cw) 0.3 Frontal area (A) 2.66 m2 (est.)
    Aerodynamic coefficient (Cd×A) 0.80 m2 (est.) Aerodynamic resistance (Aero horse power) at 100 km/h (62 mph) 19.8 kW (est.)

    Коментиран от #112

  • 112 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #111 от "Намерих":

    Нещо пак послъгваш хахахаха щях да се съглася на 0,5 коефициент и да си стиснем ръцете. Коефициент 0,3 за пикап,подиграваш ли ми се?
    Данните са друг автомобил.Партнер дължина 4,40м , тегло 1,4 т да не ти изреждам останалите,който също не съвпадат.
  • 113 Дрън-дрън

    0 2 Отговор
    Може и да не затворят partner, но всичките имат подобен коефициент, независимо от двигателя

    carspector.com/car/peugeot/047562

    Можеш да провериш и сам и да си намираш точно твоя модел. Да не съм си ги измислил тези цифри, че да стискаме ръце?

    Казах ти, че на камиона на Тесла коефициентът е 0,31

    Коментиран от #114, #115

  • 114 Като не чета така става

    0 2 Отговор

    До коментар #113 от "Дрън-дрън":

    Може и да не е за твоят partner...

    Така му се е причуло и аз не съм видял, за да го оправя.

    А като сложи минусчето, да беше казал едно благодаря за информацията? Дали съм си измислил цифрите или съм ги прочел и съм ти ги споделил?
  • 115 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #113 от "Дрън-дрън":

    Благодаря за невярната информация.
    Тесла Семи 0,36
    Пежо 206 0,33
    Пежо 309 0,33
    Пежо 406 0,32
    Пежо 504 0,44
    Пежо 305 0,44
    Ленд Ровър 0,59
    Аеродинамичният Партнер бил с коефициент 0,3 ,по нисък от този на Пежо 206 с коефициент 0,33 хахахаха ти ме взе за канарче,тесльо.Браво,добър опит.Според мен коефициента е някъде между този на Пежо 305 с 0,44 и Ленд Ровър с 0,59.Като гледам купето на Партнера,май коефициента е по близо до Ровъра.

    Коментиран от #118

  • 116 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #110 от "И аз те намерих":

    Казваш Фолксваген Кади е с 0,4.Фолксваген Бийтъл е с 0,45.Квадратното Кади с по добър коефициент от лека кола като Бийтъл? хахахаха Отвори широко прозорците да излетят канарчетата.
  • 117 Ще викат "бръм-бръм"

    2 0 Отговор
    Да могат да ги форсират че да плашат пешеходци, сякаш са със стар премиум кошниник по малки СФ улички и зебри 😁
  • 118 Канарче

    0 2 Отговор

    До коментар #115 от "Turbo":

    АЕРОДИНАМИКА
    Аеродинамичните линии на Peugeot 5008 и неговата долна част са специално разработени за оптимален разход на гориво. Поради тази причина превозвачът на хора представя един от най-добрите коефициенти на съпротивление за своята категория: 0,29.

    Извинявам се за google преводача, но щяха да го изтрият на английски.

    Коментиран от #119

  • 119 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #118 от "Канарче":

    Правиш ли разлика между СУВ и пикап?Очевидно не правиш,щом сравняваш точно тези купета.На пикапа коефициента му е над 0,4,с тези размери и ръбато купе.На 5008 купето е много по заоблено.

    Коментиран от #120

  • 120 Ето че пак намеси размери

    0 2 Отговор

    До коментар #119 от "Гост":

    Размерите нямат никакво значение за коефициентът на въздушно съпротивление. Две еднакви по форма автомобила ще имат един и същ коефициент, дори единия да е три пъти по-голям от другия.

    А ако поне малко разбираш от физика и автомобили, щеше да се сетиш че няма как да постигнеш 4 на сто разход при тази огромна площ на пикапа, който не е никакъв пикап, трябва да имаш страхотен аеродинамичен коефициент, иначе разходът при тази скорост щеше да е в небесата.

    Направих си труда да сметна по данните от онзи сайт 0,3 коефициент и 2,66 челна площ и излязоха 0,7 кв за 40 километра в час, около 11 киловата при 100 километра в час и 45 kW при 160 километра в час.

    Тоест тя отговаря както на мощността на двигателя ти, така и на разхода на гориво.

    Сметна ли при твоите данни колко отива мощността на въздушно съпротивление при 160 километра в час?

    Сметни и кажи, че аз ги изкарах над 160 коня, които не знам как ги изкара от 90 коня двигател, когато си вдигал 160 км в час? Някой да не те е дърпал?

    Коментиран от #121, #122

  • 121 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Ето че пак намеси размери":

    С грешни изходни данни няма как да се получат верни резултати.Щом Партнера е толкова аеродинамичен,мисля да се пробвам в някое рали хахахаха ще взема купата ама на 30 февруари.

    Коментиран от #123

  • 122 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #120 от "Ето че пак намеси размери":

    Размера на купето има значение само за изчисляване на напречното сечение на автомобила.
  • 123 Ох горкия

    0 2 Отговор

    До коментар #121 от "Turbo":

    А не се ли сещаш какво става с аеродинамиката заради тези спойлери? Погледни едно bugatti chiron - има по-лоша аеродинамика от peugeot 206 и камиона на Тесла.

    Състезателните коли нямат кой знае колко добра аеродинамика, а имат много коне. С твоите 90 дръгливи коня, няма и да те допуснат да минеш линията.

    Но като гледам май само надписите са ти 1,6HDI и само по документи са 90 коня, щом си успял да вдигнеш 160 км в час, а според физичните закони за това са нужни 165 коня при напречното сечение и коефициентът на въздушно съпротивление, които твърдиш че има твоята баничарка.

    Втори двигател ли му слага или само го чипира? Да не си го направил 4 по 4 с два двигателя, като електромобилите? По един двигател на всяка ос? Какви спойлери си му слагал? Може би антикрила отзад, за да си стабилен при движение с 320 км в час?
    Опс, ти повече от 80 не вдигаш, че харчи повече от 4 на 100 ....

    Коментиран от #124, #125

  • 124 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #123 от "Ох горкия":

    Щом ми докара баничарката с коефициент на въздушно съпротивление близък до най аеродинамичните автомобили,остава да сложа гуми с ниско съпротивление при търкаляне.Баничарката направо ще литне и ще започне да връща гориво в резервоара,вместо да го гори хахахаха тесльо как не се усещаш,направо се наака от зор да се изкараш прав хахахаха после се сърдиш,че хората ти се подиграват хахахаха

    Коментиран от #126

  • 125 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #123 от "Ох горкия":

    Ти откри топлата вода, тесльо хахахаха всички спортни автомобили са със спойлери,който увеличават въздушното съпротивление,за да се увеличи притискането към асфалта и от там се подобрява сцеплението на гумите с пътя.Браво,поне това твърдение ти е вярно.Започнал си да проглеждаш хахахаха
  • 126 Не съм аз

    0 2 Отговор

    До коментар #124 от "Turbo":

    Ти изкара баничарката си аеродинамична. Малко седани могат да покажат 4 на сто разход при движение с 100 километра в час. А площта им е по-малка от на баничарка.


    Пак те питам колко киловата мощност изкара при този коефициент със 160 километра в час? Пак ли перпетум мобиле със 165 коня на колелата само за въздушното съпротивление от 90 коня двигател? Ще ми обясниш ли този феномен, че аз не съм чел учебника за перпетуум-мобиле и не знам как стават нещата?

    При данните за коефициент 0,30 от линка който ти дадох, необходимата мощност е 45 киловата за въздушно съпротивление при 160 километра в час ни не противоречи на физичните закони. Също така предполага разход 7 на сто при 40% КПД.

    Както виждаш всичко излиза спрямо данните от онзи сайт, а спрямо твоите предположения изсмукани от пръстите, както наклона от 30% на прохода Шипка, пак излиза перпетуум мобиле.

    Ако не си съгласен с онези данни, намери други, вместо да си ги измисляш.

    Коментиран от #127

  • 127 Turbo

    2 0 Отговор

    До коментар #126 от "Не съм аз":

    Погледни в сайта на Пежо технически характеристики за Пежо Партнер Типи 1,6 Hdi 90 к.с. разход извънградско дават 4,5 л/100.При празна кола разхода пада на 4 л/100.
    Ти си смяташ с тесларски коефициенти измерени на Марс и затова не са ти верни коефициент на въздушно съпротивление 0,3 се доближава до този на Тесла?Сравняваш аеродинамиката на пикап с Тесла?Само мало умник може да сравнява така.
  • 128 Turbo

    2 0 Отговор
    Исках да проверя до къде ще стигне наглостта ти тесльо хахахаха мислиш ли,че не проверих данните в карспектор?Мислиш ли,че може да ме излъжеш толкова елементарно?Още вчера проверих, данни за моя модел Партнер произвеждан от 2012 до 2018 година няма.Намерих и страницата с техническите данни,които си ми цитирал.Напречното сведение за този модел е наистина 2,66 кв,м.Но срещу драг коефициент няма нищо.Празно квадратче.Зная,че си паталогичен лъжец,но да се опитваш да ме излъжеш толкова елементарно нямам думи.Всеки автомобилен инженер ще ти се измее,ако му заявиш 0,3 драг коефициент.Чао лъжецо.
  • 129 Turbo

    2 0 Отговор
    Гледал си данни за Пежо Партнер Комби Спортиум, което няма нищо общо с пикап хахахаха.Има снимки в нета,това е лека кола,лъжецо.

    Коментиран от #130

  • 130 Ти въобще отвори ли линка

    0 2 Отговор

    До коментар #129 от "Turbo":

    Или продължаваш да говориш по инерция?
  • 131 Turbo

    2 0 Отговор
    Още вчера го отворих и видях,че ме лъжеш.Зададох на търсачката марката и модела и видях,че предлагат информация за много стари модели 1999 до 2007 година.Моята кола е произведена 2015 година.
    Коефициентът 0,3 се отнася за лека кола Пежо Партнер Комби Спортиум 2007 година.Не познаваш моделите на Пежо смота няко.
  • 132 Дрън-дрън

    0 2 Отговор
    Всъщност линкът беше за Peugeot Partner Grand Filou Cool 75

    Разликата между типи и комби е че едното е пътническо а другото товарно, но външните размери и аеродинамиката им е една и съща.

    Видно е и по челната площ.




    carspector.com/car/peugeot/047566

    Ето ти и за Peugeot Partner HDi Grand Escapade

    Ако не знаеш какво е, пусни едно търсене по картинка за да не се излагаш отново.

    Е Ще ми дадеш ли едно логично обяснение, ако за модела от 2007 година са имали коефициент 0,30 за следващия модел да го вдигнат на 0,60, вместо да го смъкнат надолу?
  • 133 И преди да говориш глупости

    0 1 Отговор
    Изгледай клипа и виж дали става въпрос за лек автомобил. Ето това трупче има 0,30 коефициент.

    Твоя модел дали не е още по-заоблен?

    Коментиран от #134

  • 134 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #133 от "И преди да говориш глупости":

    Това не моят модел.Късай сметките на салфетки и в тоалетната.

    Коментиран от #135

  • 135 Знам че не е

    0 1 Отговор

    До коментар #134 от "Turbo":

    Това е стария модел, но твоя не е по-голям и е още по аеродинамиичен.

    Но да се върнем на сметките. Излизат ли ти сметките при коефициент 0,60? Колко е мощността при 160 километра в час? Няма ли да сметнеш накрая?

    Аз поне ти давам линкове откъде взимам информацията, макар и за стария модел. Ти откъде взе твоята информация? Или я нагласи, както наклонът от 30 градуса на прохода Шипка?

    Коментиран от #136

  • 136 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #135 от "Знам че не е":

    Това беше първото ми Пежо Партнер.Ето ти размери.
    стар нов
    дължина 4140 4380
    ширина. 1720 1810
    височина. 1810 1852
    тегло. 1310 1435
    Много са еднакви,почти близнаци.Хвърляй сметките на салфетки не ти се получава.

    Коментиран от #137

  • 137 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 138 Пак обърка площ и коефициент

    0 1 Отговор
    Ето ти данните за брата близнак на твоя автомобил
    automobile-catalog.com/autadetails1.php


    0,35 и за старото и за новото поколение.

    След като старият ти автомобил е имал 0,3 коефициент, а новия има 0,6 старият колко харчеше при 100 километра в час? 2 на сто, след като сегашния е 4 на сто? Кой харчеше повече?

    Коментиран от #140

  • 139 Линка не работи

    0 1 Отговор
    Намери данните за citroen berlingo - близнакът на твоя автомобил.
  • 140 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #138 от "Пак обърка площ и коефициент":

    Я се понапъни малко и свали коефициента на въздушно съпротивление до 0,24 колкото е на Тесла S
    Огледай формите на Тесла и я сравни с моята баничарка.Размерите на автомобила влияят на площта на напречното сечение.По голям автомобил,по голяма сила на въздушното съпротивление по формулата.Повечето масови автомобили са с коефициент на въздушно съпротивление 0,3-0,35.Невъзможно е моя квадратен кутюк да има по добра аеродинамика от стандартен автомобил.В нета има таблица с коефициентите на масовите автомобили.Потърси и прочети.

    Коментиран от #141

  • 141 Друг е въпросът

    0 1 Отговор

    До коментар #140 от "Turbo":

    Питам те дали е възможно при 160 км в час мощността за преодоляване на въздушно съпротивление което си сметнал да е два пъти повече отколкото е мощността на автомобила ти?

    Възможно ли е всички да лъжат за аеродинамичното съпротивление на баничарките си?

    Виждаш ли някаква визуална разлика между старата Тесла модел S отпреди една година и новата? Е как тогава е свален коефициентът на въздушно съпротивление от 0,24 на 0,208?


    Как така твоята баничарка има коефициент 0,3, а братът-близнак от citroen 0,35? Не става само със заоблени форми.


    Докато не свалиш мощността при 160 км в час да стане по-малка от 80 коня, караш поредното перпетуум мобиле, което на изхода има повече мощност отколкото на входа. ТОЧКА.

    Казах ти че дори не ме интересува коефициентът на въздушно съпротивление, за да сметна максималната теоретична мощност при 40 километра в час дори в режим левитация - 1,04 киловата. Всичко над тази цифра е перпетуум мобиле.

    Коментиран от #142

  • 142 Turbo

    1 0 Отговор

    До коментар #141 от "Друг е въпросът":

    Всеки грамотен инженер завършил ДВГ,ще ти се изсмее.Точно това отличава професионалиста от аматьора.Професионалиста всичко ще ти изчисли при каквато искаш скорост.От професионален опит ще прецени,че щом една нормална кола е с коефициент 0,3-0,35,един пикап ще е с повече.Без да гадае по звездите.Виж някой твой близък,ако има баничарка да те повози.При висока скорост въздуха свири яко.Защо ли?Защото купето е с лоша аеродинамика,предното стъкло е с голям ъгъл на наклона, въздуха се завихря.
    Бъди здрав,тесльо.Продължавай да мечтаеш.

    Коментиран от #143, #144

  • 143 Ами нали това те питам

    0 1 Отговор

    До коментар #142 от "Turbo":

    След като можеш, вземи да изчислиш каква мощност ще ти е необходима при този коефициент 0,6 за движение със 160 км в час. За разлика от тебе аз не говоря празни приказки, а ги изчислих 165 коня, а ти само разтягаш локуми.

    Пак те питам може ли един двигател с 90 коня максимална мощност да се движиш със 165 коня при 160 км в час?

    Даже не е нужно да си инженер за да отговориш на този въпрос.
  • 144 И не е нужно да ме возят

    0 1 Отговор

    До коментар #142 от "Turbo":

    Имал съм баничарка и съм я карал със 150 км в час. Не си ли спомняш как ти се смях, когато ми каза, че при 150 км в час, твоята баничарка харчи 6 на сто? Още тогава ти казах, че или никога не си имал баничарка или никога не си вдигал такава скорост.

    Което пък автоматично ме подсеща, че при онзи спор се опитваше да ме убедиш, че при 150 км в час мощността била по-ниска, отколкото като качваш Шипка. И без да се връщам, се сещам че беше изкарал под 50 киловата мощност за 150 км в час. Тогава също обясняваше, че си смятал по формули.

    Сега единственият въпрос е дали тогава си лъгал че си смятал или сега лъжеш? Защото очевидно мощността при движение със 150 км в час зависи от гледната точка и какво си казал преди това.

    Тогава с какъв коефициент смята? И него ли го сметна, като наклона на Шипка 30 градуса? Яко нагласяне за да ти излезе опорната точка вярна.

    Коментиран от #145

  • 145 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #144 от "И не е нужно да ме возят":

    Не учи ученото.Кога ще монтираш на Теслата моторче от косачка.Пробвай и с два катъра.Палячо.
  • 146 Игнор

    0 0 Отговор
    Психопат такъв!