През последния месец Tesla обяви няколко сериозни сервизни акции за своите автомобили, една от които засегна над 580 хиляди автомобила, а изглежда сега почти същата бройка автомобили е засегната от друг проблем. Според разследване на Националната администрация по безопасност на движението, 578 607 автомобила произведени между 2017 година и 2022 година страдат от един и същи проблем, свързан с външен говорител, който издава звук при движение.
Според законите на САЩ, всеки електрически автомобил трябва да разполага с такъв говорител, който да издава разпознаваем звук при движение, за да предупреди пешеходците, ако такъв ги приближава. Както знаем, електрическите автомобили не издават почти никакъв звук при движение, което може да ги направи трудно забележими при някои условия.
От Tesla съобщиха, че проблемът ще бъде отстранен чрез софтуерен ъпдейт и собствениците на засегнати автомобили няма да има нужда да посещават сервиз. Това са колите от моделите – Model 3 произведени между 2017 година и 2022 година, Model Y произведени между 2020 година и 2022 година, Model S произведени между 2020 година и 2022 година, както и Model X произведени в същия период.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 милиционер
12:27 11.02.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Алфa Вълкът
Коментиран от #9
12:48 11.02.2022
6 Turbo
Коментиран от #18, #20
12:54 11.02.2022
7 DrivingPleasure
То май няма нещо дето да не им се троши
12:57 11.02.2022
8 Този
Коментиран от #14
13:09 11.02.2022
9 🎉🎉🎉🎉
До коментар #5 от "Алфa Вълкът":
Ремонт??? Те в сервиз няма да ходят бе, аланколоу!14:20 11.02.2022
10 Къпан пор
14:55 11.02.2022
11 Komapak
19:47 11.02.2022
12 някой
20:45 11.02.2022
13 Пак фалшива новина
Преди няколко седмици Тесла пусна ъпдейт с който се появи нова функция - мегафон. Тя позволява да кажеш нещо то външния говорител, предназначен за пешеходците.
Сега агенцията по безопасност на САЩ, искат от Тесла да забрани тази функция, когато автомобила е в движение.
Това е целия "проблем" , който ще бъде "оправен" със следващия ъпдейт. Това е "сервизната акция" и "изтеглянето" на автомобили. Поредната "новина" за пиукане.
580 хиляди собственика на Тесла, няма и пръста да си мръднат и всичко ще бъде "поправено" без да ходят никъде, за разлика от останалите марки, които трябва да ходят в сервиз или им казват по възможност да не си ползват автомобилите от съображения за безопасност, за да не се запалят.
00:19 12.02.2022
14 Te_SLAP!
До коментар #8 от "Този":
Какви светофари, какви знаци...Това са пистови болиди за цивилно ползване01:36 12.02.2022
15 Фен
Коментиран от #16
09:43 12.02.2022
16 И какви са проблемите?
До коментар #15 от "Фен":
Не се ли усещаш, че тези проблеми са във функции, които са се появили като екстри 5 години след производството на автомобила? Тоест през 2022 година се е появила функция мегафон в автомобил произведен през 2017 година и сега агенцията по безопасност на движението на САЩ има някакви претенции по тази функция.Кога точно очакваш някоя друга марка да има проблем от подобен характер? Техните автомобили произведени през 2017 година, през 2027 година ще имат абсолютно същите функции и екстри с които са продадени и нито една в повече.
Тесла произведена през 2017 година е имала много по-малко екстри отколкото Тесла произведена през 2022 година. Само че в момента и двата автомобила имат еднакви екстри. Правиш ли разликата?
Например до миналия месец автопилотът е спирал на абсолютно всички стопове и при поредния update му е добавена функция rolling стоп, което позволява само при определени обстоятелства, да не спира напълно на стопа, а да го премине с пет километра в час ако от никъде няма никакви автомобили и ограниченията на скоростта на това кръстовище от всички посоки е 30 километра в час.
Това не се харесва на агенцията и го забраняват и при следващия ъпдейт ще бъде махнато за страните, в които това не е позволено по закон.
Кога очакваш това да се случи с друга марка?
Това не са технически проблеми, а са проблеми от правно естество. На практика в техническо отношение автомобила става все по-добър и по-добър години след като е излязъл от прои
10:12 12.02.2022
17 Данчо ментата
10:23 12.02.2022
18 Дълъг е списъкът
До коментар #6 от "Turbo":
Много ясно че списъка с детски болести на Тесла е дълъг и ще става все по-дълъг и все по-дълъг.Ето че оправиха детската болест на мегафона. Предполагам, че мегафона на баничарката ти си работи без проблем и производителя се е сетил да го изключва когато автомобилът е в движение още при производството на баничарката и не се налага сервизна акция.
Сигурно и автопилотът ти спира на всеки стоп? Сигурно и коланите на задните седалки започват да пищят, веднага след като включиш на контакт още преди да си тръгнал, а не чак след като вдигнеш 20 км в час и не се налага да оправят и тази детска болест с update.
Сещаш ли се че Тесла оправя детски болести на функции, които дори не си сънувал?
Сещаш ли се че Тесла оправи детските болести на двигателите и батериите на Тесла модел S и след оправянето на детските болести има батерии които са изминали над милион километра и двигатели над 1,2 милиона километра, а абсолютно всички произведени електромобили на general motors ще им сменят гранционно батериите заради риск от пожар и защото десетки автомобили се самозапалиха? И тази детска болест не е решена още и производството е спряно.
Hyundai имат подобни проблеми.
Правиш ли разлика между двете детски болести - като тази например при каква скорост можеш да ползваш мегафона?
Коментиран от #23
10:24 12.02.2022
19 Дърводелец
10:31 12.02.2022
20 И нищо не каза
До коментар #6 от "Turbo":
Тесла научили ли са се да правят ефективни автомобили?Избяга с 200 от темата за разхода на енергия при движение на 2,5 тона Тесла с 40 километра в час?
Защо не споменеш за тази "детска болест" която са решили още в началото и са постигнали 2,2 киловата разход за енергия за съпротивление при търкаляне и само 0,8 киловата въздушно съпротивление, общо три киловата за движение с 40 километра в час.
И това е при стария коефициент 0,24 , а сега след фейслифта коефициентът падна на 0,208 и е един от най-добрите в света.
Сметна ли колко е мощността за съпротивление при търкаляне с гумите с коефициент от 0,008 до 0,01 с които Tesla излиза от завода?
Или по стар обичай, ще говориш само празни приказки без никакви доказателства на принципа аз казвам че спах със сестрата на Тесла пък после тя да разправя, че няма сестра?
10:33 12.02.2022
21 Владимир
11:06 12.02.2022
22 Мечо
11:12 12.02.2022
23 Turbo
До коментар #18 от "Дълъг е списъкът":
Карам коли с марката Пежо повече от 20 години.За този период от време НИКОГА не са ме викали за сервизна акция,никога не съм правил сериозен ремонт.Само консумативи съм сменял.Детските болести на Тесла, при Пежо липсват.Това са изключително здрави коли от среден клас на добра цена.Изчислих ти 5,5 квт при 40 км/ч.Не ме занимавай с кривите си тесларски сметки с фантасмагорични коефициенти на съпротивление възможни само на Марс,с ниска гравитация и разредена атмосфера при левитация.Иди да лъжеш децата и бабичките на село.Те са добри слушатели и ще повярват на форумен гении като теб.
Коментиран от #26
11:54 12.02.2022
24 Turbo
Коментиран от #25
12:00 12.02.2022
25 5,5 какво?
До коментар #24 от "Turbo":
Чакай малко, нали 5,5 киловата бяха само за съпротивление на търкаляне на гумите? Ако добавиш и съпротивлението на въздуха колко стават?Нещо не ти излизат сметките. Tesla харчи толкова но при 90 км в час, също споделени по форумите и измерени по клиповете, което също е повече отколкото Тесла дава по каталог.
Гума с коефициент 0,02, какъвто смяташ ти няма в производство от десетилетия. Най-лошият коефициент който дават за автомобилни гуми е 0,015
Дори гумите за камион са с коефициент от 0,008 за който ти сметнах при Тесла за движение с 40 км в час и 2,2 киловата за съпротивление при търкаляне.
Коментиран от #27
12:36 12.02.2022
26 Не бил ходил в сервиз
До коментар #23 от "Turbo":
А кой собственик на Тесла ще ходи в сервиз за тази "сервизна акция"Не се ли усещаш че ставаш смешен с оправданието че не са ти викали в сервиз за да ти оправят автопилота да спира на стоп?
Това е все едно да слушам някой, който се хвали, че жигулито му никога не е имало проблем с Климатроника, навигацията, мултимедията, парктроника, турбото и никога не му се е налагало да ги ремонтира през всичките 40 години, които си кара автомобила.
И пак пропускаш, че последните "сервизни акции" за които ни информират тук, са за изключване на функции които работят и точно затова искат да ги изключат. Тоест проблемите не са технически, а са от юридическо естество.
Не позволяват на собствениците да ползват новите екстри, които Тесла им е предоставила напълно безплатно, години след като са си купили автомобила и не са били налични тогава.
Баничарката каква екстра получи по този начин за последните години?
Коментиран от #28
12:46 12.02.2022
27 Turbo
До коментар #25 от "5,5 какво?":
Върни се в темата "на бензин или ток шофирането е по икономично" и прочети пост 124.ОБЩАТА мощност за движение на Тесла 2,5 тона с 40 км/ч съм ти изчислил 5,5 квт.Коментиран от #32
12:55 12.02.2022
28 Turbo
До коментар #26 от "Не бил ходил в сервиз":
Счупен носач,паднала броня,хвръкнало стъкло,липсващи накладки и т.н да не ти ги изреждам всичките, без посещение в сервиз няма как да се отстранят.Тези повреди не се отстраняват софтуерно.А аз не съм стъпвал изобщо в сервиза на Пежо за сервизна акция.Да ти повторя още веднъж,че бавно схващаш.Коментиран от #29
13:01 12.02.2022
29 Избягваш темата
До коментар #28 от "Turbo":
За коя от тези повреди е имало сервизна акция?За това че на два милиона произведени тесли, някой от работниците е обърнал едната накладка обратно, смяташ ли че е необходима сервизна акция? Смяташ ли че ако се беше случило на някоя баничарка, а вероятно се е случвало, цял свят щеше да разбере? Не виждаш ли, че ютубърите изкарват милиони от всяка "сензация" свързана с тесла? В Китай вече има десетки осъдени за манипулация по автомобилите на Тесла, за да станат известни. Включително онази дето скачаше по таваните на Тесла по изложенията с тениска с надпис "спирачките не работят"
Това е много далеч от понятията сервизна акция и детски болести.
Единствената сервизна акция от изброените беше за дефектна партида носачи от поддоставчик, доколкото си спомням.
Поне да беше споменал, че всяка чисто нова Тесла, и желание от собственика, преминава през сервиз, за да бъдат отстранени драскотините по боята и неравномерните фуги при монтажа на някои елементи, защото Тесла няма дилъри които да се погрижат за тези дребни забележки преди да предадат автомобилите на купувачите. Това никога не съм го отричал и щях да се съглася.
Коментиран от #30, #50
13:13 12.02.2022
30 Turbo
До коментар #29 от "Избягваш темата":
Търси си някоя друга жертва за спор.С форумен гениине споря.
Коментиран от #31
13:35 12.02.2022
31 Няма как да спориш
До коментар #30 от "Turbo":
Спори се с факти, а ти нямаш такива.След като казваш, че това не са реални коефициенти на гуми, дай реалните де?
Посочи и реални сервизни акции на Тесла, за които е трябвало да ходят в сервиз?
Пак не можеш. Е за какъв спор може да става въпрос тогава?
Спорът е, че ти лъжеш, а аз трябва да ти опровергавам лъжите с факти.
13:49 12.02.2022
32 Далече далече далече
До коментар #27 от "Turbo":
"Отделно в учебника пише,че за движение на автомобил с тегло 1 тон трябва да се приложи 200 N сила.Р= 200.11,1 м/с=2,2 квт за тон.При 2,5 тона се получава 5,5 квт мощност за движение с 40 км/ч."
Хайде сега отвори учебника виж какво си смятал, защото по този начин се смята съпротивление при търкаляне и няма помен от въздушно съпротивление. Виж че имаш само един коефициент свързан с теглото и толкова. При каквато и скорост да смяташ, накрая все ще излезе 13,75 киловатчаса за 100 километра
И да видиш колко си далече от истината, дори при споменатите от тебе 5,5 киловата и 13,75 на 100 километра, това все още е мощност или енергия на гумите. Като сложиш 10% загуби в трансмисията, и 80% КПД на преобразуването на електричеството в механична енергия, отидохме на 6,11 киловата механична мощност от двигателя и 7,64 киловата черпени от батерията. Това означава 19,1 киловатчаса на 100 км за движение с 40 километра в час.
Дори 5,5 киловата да беше общата изчислена от тебе механична мощност на колелата, пак си много далече от истината с реалния разход на енергия от батерията. Tesla харчи толкова при стотина километра в час. Намаляй още! Започна от до 8-10 киловата мощност за движение с 40 километра в час, сега падна на 5,5 киловата, но като намалиш още някой киловат, ще стигнеш до истината и ще видиш че коефициентите на гумите са напълно реални.
Коментиран от #33, #34
14:14 12.02.2022
33 Turbo
До коментар #32 от "Далече далече далече":
В един форум на собственици на Тесла са дали разхода.При 20 квтч/100 по каталог измерени при незнайно каква скорост,собственика е измерил 27 квтч/100 при 100 км/ч на равен път с включено отопление.Пробег под 400 км с едно зареждане с 100 квтч батерия.Вземи прочети малко повече информация от собственик на Тесла, вместо да се впечатляваш от лъжите на Афрото.Разхода по каталог не е верен. Това е рекламен трик,за да клъвне шарана.Коментиран от #35
15:06 12.02.2022
34 Turbo
До коментар #32 от "Далече далече далече":
Тесльо,200 N е общата съпротивителна сила при 40 км/ч.При тази скорост за автомобил 1 тон съпротивлението при триене е 100 N, въздушното също е 100 N.При 40 км/ч графиките на двете съпротивления се пресичат.Графиката на съпротивлението при триене е почти равна,не зависи от скоростта.Графиката на въздушното съпротивление след 60-70 км/ч продължава стръмно нагоре, скоростта е на квадрат.При 2,5 тонен автомобил във формулата нищо не се променя,заменяш 1 тон с 2,5 тона и се получават 5,5 квт.Правиш се на неразбрал.
15:18 12.02.2022
35 Хайде сега и отопление
До коментар #33 от "Turbo":
А ти какво очакваш бе умник? Отоплението ти е 5 киловата. Изключи отоплението и кажи колко е разходът само за колелата и то при 100 километра в час?Коментиран от #37
15:30 12.02.2022
36 Пак обърка енергия и мощност
15:41 12.02.2022
37 Гост
До коментар #35 от "Хайде сега и отопление":
С 5 квт ще топлиш цял апартамент с термопомпа,мой.На една кола 1-2 квт и стигат.Опитваш се докараш разхода на Тесла колкото го дава производителя,не ти се получават опорките.Коментиран от #38, #40
16:12 12.02.2022
38 Дрън-дрън
До коментар #37 от "Гост":
Тесла модел S до тази година нямаше термопомпи. Отоплението ставаше с 5 киловата нагревател. Освен това през зимата батерията се топли през нощта и също изразходва енергия дори без да се движи, което вдига разхода на 100 км.А в момента смятаме мощността на колелата, която няма нищо общо с консумацията на отоплението.
Както виждаш онази Тесла е изхарчила 3,7 kW мощност от батерията, която е включвала и работа на автопилота, който харчи няколкостотин вата, музика, работа на екрана, работа на вентилатори за охлаждане и всякакви топлинни загуби. До колелата са ходили много по-малко от 3,7 kW, а турбо се опитва да ме убеди, че при този 3,7 киловата разход от батерията, само до колелата са стигали 5,5 киловата плюс допълнителните консуматори.
Коментиран от #39, #44
16:17 12.02.2022
39 Гост
До коментар #38 от "Дрън-дрън":
На източници от типа " Мъск каза" и на рекорди който не са направени пред незавим арбитър като Гинес,не вярвам.Това не е левитираща кола движеща се в вакуум.Коментиран от #43, #46
16:30 12.02.2022
40 Какъв производител?
До коментар #37 от "Гост":
Ето ти тук един дето мери разходите и ги споделя.Забележи че не е измерил само разходите на Тесла а на абсолютно всякакви електромобили и прави таблица за сравнение.
Това е последния му клип от преди 6 часа на BMW ix.
Дори този тежък 2,7 кютук с включено отопление на 22 градуса при 90 км в час харчи 21,7 киловатчаса на 100 километра.
А от таблицата се вижда, че Тесла модел Х и то стария модел, харчи 17,7 киловатчаса на 100 км, а е по-голям и тежък модел от Тесла модел S, за който говорим.
Турбо се опитва да каже че при 40 км в час, Tesla модел S харчи с 2 киловатчаса повече, отколкото Тесла модел Х при 90 км в час?
Ти съгласен ли си с него?
16:36 12.02.2022
41 Клипът
Таблицата и в 19-ата минута. Можеш да видиш и разходите при 90 км в час и 120 км в час и за други тежки електрически SUV.
Коментиран от #42
16:37 12.02.2022
42 Пак грешка в кода
До коментар #41 от "Клипът":
И клипа не е публикуванКоментиран от #45
16:38 12.02.2022
43 Абе ти
До коментар #39 от "Гост":
И във физичните закони не вярваш, ама това не ги отменя!16:39 12.02.2022
44 Гост
До коментар #38 от "Дрън-дрън":
Този от форума казва че Теслата му е с термопомпа,ядец не позна.Всички участници от форума споделят за завишен разход на енергия,нямаща нищо общо с дадения от производителя.На Афрото му вярват само сектантите.Това е новата религия.Коментиран от #47
16:43 12.02.2022
45 Гост
До коментар #42 от "Пак грешка в кода":
Това са рекламни клипове платени от производителите на електромобили в случая БМВ.16:50 12.02.2022
46 Пък и какъв Мъск
До коментар #39 от "Гост":
Все пак говорим за BMW!А ето ти и тест с съвсем неизвестна марка, с 37 км в час. Както виждаш, резултатите са подобни 8,3kwh/100км, което е мощност 3,07 киловата мощност от батерията и много по-малко от 3 киловата на колелата. Физичните закони са еднакви както за Тесла, така и за останалите автомобили на планетата Земя.
Коментиран от #48
16:56 12.02.2022
47 Дай го този форум
До коментар #44 от "Гост":
Кажи заглавието на темата, а аз ще го намеря? Дай да видим какви си ги измисляш пак? Отново нещо не си разбрал.Коментиран от #49, #52
16:58 12.02.2022
48 Клипът
До коментар #46 от "Пък и какъв Мъск":
Този път май съм забравил линка за видеото защото нямаше грешки в кода16:59 12.02.2022
49 Гост
До коментар #47 от "Дай го този форум":
Написал съм го.Форум на собствениците на Тесла в България.Търси и чети.Реални хора споделят разочарованието си от качеството,липсата на сервиз и разхода на Тесла.Един споделя за 200 км пробег през зимата.Имаше подобна статия за до 60% намален пробег при -20 градуса.Точно затова не вярвам на разни рекорди направени при идеални условия.При много ниски температури батерията се топли,при много високи батерията се охлажда.Сметките на салфетки са чао.
Коментиран от #53
18:27 12.02.2022
50 Plameni
До коментар #29 от "Избягваш темата":
Как без сервизна акция ще монтират липсващи модули на Тесла модел 3, който Илон е спестил при производството с цел да не изостава с продажбите,че ще пострадат и акциитеКоментиран от #51
18:28 12.02.2022
51 Дрън-дрън
До коментар #50 от "Plameni":
Как пък все се правите на неразбрали? Тези модули са необходими само, ако си платиш full self driving, който струва 12 хиляди долара отделно от автомобила. Въпреки това ги монтират на абсолютно всички автомобили.Поради липса на компоненти са решили да си ги спестят за тези които не са си платили пакета, като не ги ощетяват по никакъв начин.
Ако някой все пак реши на по-късен етап да си доплати 12 хиляди долара, ще му се наложи да отиде до сервиза, за да му монтират липсващата платка. Колко хора мислиш, че ще си доплатят 12 хиляди долара за нещо което почти няма никакви шансове да бъде завършено през следващите 2-3 години каквото и да разправя Илон Мъск?
Последната му изцепка беше, че щял да бъде изненадан ако напълно автономното шофиране не стартира до края на годината. Ама той така разправя от три години насам, така че тази платка няма да е необходима на абсолютно никой през следващите години.
18:38 12.02.2022
52 Гост
До коментар #47 от "Дай го този форум":
Забравих опоплението и охлаждането на купето.Добави и тях.Само не ми казвай че зимата няма да се топлиш и ще караш с ушанка и кожух,а през лятото ще караш по гащи на отворени прозорци за да пестиш ток.Сметките на салфетки отидоха на боклука.На мен парното ми излиза безплатно с топлия антифриз от двигателя.Коментиран от #54
18:47 12.02.2022
53 Какви сметки на салфетки?
До коментар #49 от "Гост":
Ето че дори в учебника на турбо писан преди 50 години за москвичите тогава, казва че при 40 км в час един Москвич се нуждае от 1,1 киловата за съпротивление на търкаляне на гумите и още 1,1 киловата за преодоляване на въздушното съпротивление, само че турбо не може да разбере написаното.След като го публикува тук лъсна истината, че в учебника пише абсолютно същото което казвам аз от три години насам, но турбо не може да разбере написаното в учебника.
Ако беше публикувал написаното в учебника още преди три години, щеше да си спести три години излагации и смяна на няколко Ника.
След като в учебника пише, че москвича се нуждае от едно 1,1 киловата за преодоляване на въздушното съпротивление, защо тогава се учудвате че един от най-динамичните автомобили в света се нуждае само от 0,8 киловата?
След като москвича с гуми Вида се нуждае от 1,1 киловата, при тегло един тон, защо тогава се учудвате че Тесла със съвременни гуми с ниско съпротивление при търкаляне се нуждае от 2,2 киловата при тегло 2,5 тона?
Както виждаш всичко останало съвпада с учебника на турбо. Както моите сметки, така и практическите измервания на разхода. Само сметките на турбо не излизат!
Така ще стане и с форума, който си чел. Всеки форум има стотици и хиляди теми. Помолих те, да дадеш заглавието на темата, където прочете тези глупости или вече затвори страницата и си изтрил хронологията и не можеш да се сетиш къде си го чел?
Коментиран от #60
18:49 12.02.2022
54 Зарежи парното
До коментар #52 от "Гост":
Смятаме механична мощност на гумите.Коментиран от #58
18:50 12.02.2022
55 Ето един гневен собственик
Тази неговата Тесла сигурно има някакъв фабричен дефект?
Да ти припомня ли, че само за разхода на механична енергия за задвижване на колелата, турбо сметна 5,5 киловата, което означаваше 19 киловатчаса на 100 км при 40 км в час, при измерени 17 със 130 км в час от българин в България по българската магистрала, по която не можело да се кара бързо?
София Бургас 3:10 часа с две спирания за по цигара време. Турбо с баничарката ще се нуждае от около 4 часа и половина за да измине същото разстояние, ама няма да си купи електромобил защото се губи време.
Коментиран от #56
18:59 12.02.2022
56 Клипът
До коментар #55 от "Ето един гневен собственик":
Този не бърза за разлика от турбо, но пък за сметка на това стига до морето с 68 киловатчаса по 14 стотинки, тоест за 9,50 лв изминава 420 км за 3,5 часа, а на турбо ще му трябват поне пет часа и половина и 20 литра гориво за 50 лв, ако кара много икономично.19:03 12.02.2022
57 един
19:13 12.02.2022
58 Гост
До коментар #54 от "Зарежи парното":
Още ли не можеш да вденеш.Вземаш резултатите от един тест при идеални условия, при 20 градуса и смяташ 3,7 квт за реални.Ето там ти е грешката.В реални условия няма да можеш да минеш толкова с 40 км/ч.Дали този рекорд може да бъде постигнат при -40 градуса в Сибир или при 50 градуса в Сахара.Едва ли.Батерията ще харчи за да се топли през зимата и за да се охлажда през лятото.Батериите не работят перфектно при много високи и много ниски температури.А тези италиански умници са избрали перфектната температура.Резултата е рекорд,който в реални условия е само за шарани.Коментиран от #59
19:13 12.02.2022
59 Да се върнем на гумите
До коментар #58 от "Гост":
Нуждаят ли се от повече от 3 киловата мощност за на съпротивлението на търкаляне и челното съпротивление при различни температури?Твоя автомобил е по-лек и не се нуждае от отопление, защото ползваш отпадната топлина от двигателя. От колко киловата мощност се нуждаят гумите му за да се движат при 40 км в час?
Остави я тази Тесла намира? Тези физични закони важат за абсолютно всички автомобили, а вие обяснявате че с три киловата може да се захрани само косачка. Май започнахте да проглеждате в каква огромна заблуда сте били досега?
Коментиран от #62
19:18 12.02.2022
60 Гост
До коментар #53 от "Какви сметки на салфетки?":
Москвича не тежи 1 тон умнико.Коментиран от #61
19:18 12.02.2022
61 А колко тежи
До коментар #60 от "Гост":
Според тебе?19:37 12.02.2022
62 Turbo
До коментар #59 от "Да се върнем на гумите":
В подкрепа,че 3,7 квт са възножни само при определени условия.Цитирам autobild.bgКлиматика е бил изключен през цялото време.
Цитирам auto.offnews от 08.08 2017
Такъв рекорд разбира се,няма как да бъде постигнат в ежедневието.
Коментиран от #63
21:08 12.02.2022
63 Е така де!
До коментар #62 от "Turbo":
Никой не кара 27 часа с една и съща скорост каквато и да била тя. Само че в момента говорим за нещо съвсем различно - говорим за мощност, което е моментен разход на енергия. Стигат ли 3 киловата за поддържане на 40 км в час или не?Както виждаш дори по твоята формула , излизат 3,89 киловата за аеродинамиката на Москвич натоварен с товар до общо тегло 2,5 тона. Това че ти не успя да го сметнеш и изкара 5,5 киловата е съвсем отделен въпрос свързан, с образованието ти.
Коментиран от #65
21:20 12.02.2022
64 И по-точно
Както виждаш дори с аеродинамиката на Москвич и гуми от преди 50 години, резултатът е доста близо до консумацията на Тесла. Много по-близо от изчислените от тебе първоначално 8 до 10 киловата, които след това намаляха до 7,5 киловата, после до 5,5 киловата и накрая се оказа че в учебника пише че са 3,85 kW, когато бъдат сметнати правилно.
Хайде сега да видим, ако натовариш твоята баничарка до общо тегло 2,5 тона и се нуждае от тези 4 киловата за да се движи с 40 километра в час, което е еквивалента на 0,4 литра дизел за изходяща мощност, с какво КПД работи от резервоара до колелата при разход 5 на 100? Аз ги изчислявам 8% КПД, а ти?
Коментиран от #66, #67
22:16 12.02.2022
65 Turbo
До коментар #63 от "Е така де!":
Гост ти обяснил много изчерпателно.Аз нямам какво повече да добавя.При - 20 °С пробега ще падне с 50 - 60% до 400 - 500 км.Тогава мощността ще ти скочи до 7-8 квт при 40 км/ч а разхода до 18-20 квтч/100 каквито и щеш гуми да сложиш.Това е реалния разход за движение в тези условия въпреки,че към гумите ще се подава по малко мощност за движение.22:18 12.02.2022
66 Turbo
До коментар #64 от "И по-точно":
Не ми се водят глупави спорове.Хвани си друга жертва.22:23 12.02.2022
67 Turbo
До коментар #64 от "И по-точно":
Ти качвал ли си се в кола някога?С 40 км/ч ще ти докарам разход 2 л/100.При 5,5 квт изчислена от мен мощност,се получават 27,5% КПД.Парната машина е с 10% КПД,ти добре ли си.Всичките ти сметки са все такива недомаслени.22:42 12.02.2022
68 Как ги сметна 5,5
Нали ги сметна общо 2,2 киловата за Москвич с тегло 1 тон?
Това означава 1,1 киловата за гуми при 1т. и 1,1 за въздушното съпротивление.
При тегло 2,5 тона, съпротивлението на гумите става 2,5 пъти повече - 2,75 киловата
Въздушното съпротивление не се променя и остава същото, защото теглото не му влияе. 1,1 киловата Грешката ти беше, че и него умножи по 2,5, а не трябваше.
По друг начин нютоните на съпротивлението на търкаляне стават 250 , а на въздушното съпротивление не се променят и общо стават 350, а не 500 както ги сметна ти.
А с баничарка 2,5 тона, знаеш ли кога ще докараш разход 2/100? Дори с празна ще ти е трудно, но тогава пък ще са необходими 1,1+ 1,43=2,53 киловата да се движиш с 40км/ч. и пак отиваш на 12,6% КПД при 2/100 разход.
Коментиран от #69
23:23 12.02.2022
69 Turbo
До коментар #68 от "Как ги сметна 5,5":
Да не би да смяташ,че моята баничарка има коефициент на въздушно съпротивление 0,24 като на Тесла?Я смятай пак,тесльо.Коментиран от #71
08:34 13.02.2022
70 Turbo
Коментиран от #72
09:01 13.02.2022
71 Не съм смятал аз
До коментар #69 от "Turbo":
Ти сам си смятал тези 100 нютона които са за аеродинамиката на Москвич, не ми обяснявай какво съм смятал аз. Преди 50 години, когато е писан учебникът, надали въобще са подозирали че е възможен коефициент 0,208 като на Tesla.Ти сам сметна 2,2 киловата за движение на Москвич с 40 километра в час. Сам каза че половината от тази мощност е за съпротивление при търкаляне а другата половина за аеродинамично съпротивление.
Както виждаш смятал си за гуми от преди 50 години и аеродинамика на Москвич и дори тогава мощността излиза 3,8 киловата при тегло 2,5 тона. С аеродинамиката на Тесла и съвременни гуми тази мощност пада под три киловата. Тоест баничарката ти харчи много под 3,8 киловата при тази скорост, защото е много по-лека (и да искаш не можеш да й качиш 1200 килограма товар), по-аеродинамична и със съвременни гуми.
При 30 км в час положението става плачевно - КПД пада под 5% от резервоара до гумите. Колко ти тежи баничарката? Колко харчи градско?
09:13 13.02.2022
72 Така е, Тесла се развива
До коментар #70 от "Turbo":
Нали разправяхте, че Tesla модел S не била помръднала в развитието си и дори новият модел бил същият като стария. Още през 2012 беше един от автомобилите с най-добра аеродинамика, но въпреки това успяха да намалят коефициентът от 0,24 през 2012 до 0,208 през 2022.Освен аеродинамиката, подобриха ефективността като замениха единия от двигателите с постоянни магнити и сега вместо скоростна кутия имат два вида двигатели. Единият е по-ефективен при ниски скорости и необходим висок въртящ момент, а другия двигател е ефективен при високи скорости.
Замениха обикновеният реотан за отопление с термопомпа.
Замениха клетките на батериите с по-ефективни с по-ниско вътрешно съпротивление, които не загряват толкова, защото топлината е загуба на енергия. По този начин намалиха и нуждата от охлаждането им което също се нуждае от енергия за вентилаторите и водните помпи.
Сещаш ли се само от аеродинамиката колко се пести - от 0,8 киловата мощност преди, сега се нуждае само от 0,69 киловата за да поддържа 40 километра в час, което е огромно подобрение.
Коментиран от #73
09:31 13.02.2022
73 Turbo
До коментар #72 от "Така е, Тесла се развива":
Започна да вдяваш,тесльо.Баничарката има коефициент на въздушно съпротивление 0,4-0,5 и напречно сечение 1,8Х1,8=3,25 кв.м.Теглото и е 1,4 тона празна.Тесла има коефициент 0,208 и по малко напречно сечение,но е тежка 2,5 тона.Какъв е извода?При баничарката въздушното съпротивление е по голямо,заради лошата аеродинамика.Триенето е по малко заради по ниското тегло.При Тесла е обратното.Малко въздушно съпротивление,заради отлична аеродинамика и повишено триене заради голямо тегло.Мантрата за левитираща гуми не върви.
Дал съм ти данни,смятай.Ще видиш,че съм прав.
Сега разбра ли защо карам с икономична скорост,тесльо?
Коментиран от #74, #75
09:51 13.02.2022
74 Какво си дал?
До коментар #73 от "Turbo":
Аз коефициент от тебе не съм прочел? Къде точно си го дал, че не го видях? Единственото което си дал са 100-те нютона за москвича от учебника преди 50 години. Както виждаш дори с данните от този учебник сметките излизат. Включително за гумите.Ти колко киловата мощност изкара за гумите на Тесла и 2,5 тона тегло, че последното за което се сещам беше 5,5 киловата?
10:47 13.02.2022
75 Мощност и енергия
До коментар #73 от "Turbo":
Колко коня беше баничарката казваш и каква максимална скорост си вдигал?10:57 13.02.2022
76 Turbo
Коментиран от #78
11:16 13.02.2022
77 Дай коефициентите де
Каква сметка ти излиза? Без да ти знам нито драг коефициентът, нито челната площ, ако изкараш повече от 1 киловат за въздушно съпротивление при 40 км в час за твоята баничарка, дори да левитираш и гумите да нямат никакво съпротивление, пак ми говориш за перпетуум мобиле, което харчи повече мощност отколкото може да му достави двигателя.
Я ми припомни каква мощност сметна за челно съпротивление на баничарката ти при 40 км в час?
11:32 13.02.2022
78 Най-гадният коефициент
До коментар #76 от "Turbo":
Взех възможно най-лошия коефициент който някога е измерван и надали ще намериш на пазара толкова калпави гуми - 0,015 дори с него - три пъти по-лош от добра камионски гума за ТИР.Дори с него, в най-лошия сценарий съпротивлението на търкаляне на баничарката е 2,45 kW. На практика със сигурност е под два киловата.
На теория с най-добрите гуми, ще е 0,82 киловата.
Тоест при реални коефициенти, границата ти е 0,82-2,45 kW.
Ето сметнах ти с реални коефициенти и ако изкараш нещо извън тези граници, пак противоречиш на физичните закони.
Просто нямаш шансове, да докараш нещо над 3,5 киловата общо съпротивление дори на теория, да не кажа над 3 с реалният ти коефициент на гумите.
Коментиран от #79
12:06 13.02.2022
79 Turbo
До коментар #78 от "Най-гадният коефициент":
Как искаш да получиш верни резултати,с грешни коефициенти.Нещо много нули си сложил хахахаха тесларска стъкмистика.12:15 13.02.2022
80 Дай реални коефициенти де
Още преди три години ти казах, че си далече от истината, ама ти косачка та косачка с три киловата.
Като не ти харесва онзи клип, отваряш Уикипедия и четеш за Rolling resistance
Там са ти дали коефициентите.
0.0062 to 0.015029 Car tire measurements
0.0100 to 0.015030 Ordinary car tires on concrete
0.0385 to 0.073031 Stage coach (19th century) on dirt road. Soft snow on road for worst case.
0.300030 Ordinary car tires on sand
И там ли лъжат? Илон Мъск да не е купил и Уикипедия за да ни облъчва?
Коментиран от #81
12:33 13.02.2022
81 Turbo
До коментар #80 от "Дай реални коефициенти де":
Ти откъде знаеш с какво гуми карам и какъв им е коефициента на триене? Какъв е коефициента на въздушно съпротивление на купето на баничарката?Използваш неверни данни и получаваш грешни резултати.
Коментиран от #82, #84
13:07 13.02.2022
82 Нали ти казах че не знам
До коментар #81 от "Turbo":
Затова ти сметнах коефициентите от най-добрия възможен до най-лошия възможен.Какво си недоволен тогава? Нали не караш с по-калпави гуми от 0,015 коефициент. По-лош коефициент няма на пазара и дори китайските гуми са с по-добър.
Пак те питам колко киловата изкара на гумите?
Ти с какъв коефициент смята? Да не е за онзи за който са писали в Уикипедия от 19 век в кални пътища 0,038?
И на него нулите са му толкова.
Давай ги тези реални коефициенти да смятаме?
Или и ти си като жените - "не знам как е, ама знам че не е така"
Ето аз ти дадох всички формули и коефициенти по които смятам. Давам и резултатите. Ти какво си дал дотук?
Изкараш ли нещо повече от три киловата обща мощност за движение с 40 км в час, отиваш на перпетуум мобиле. От три години насам ти го обяснявам.
Коментиран от #83
13:27 13.02.2022
83 Turbo
До коментар #82 от "Нали ти казах че не знам":
Ще те оставя да поумуваш още малко,ще се погъбаркам с теб до Коледа.Иди да нахраниш конете или бяха магарета?13:32 13.02.2022
84 Забравих въздуха
До коментар #81 от "Turbo":
Автомобилът ти е с 64 коня мощност. Казваш че си вдигал с него 160 км в час. Дори да предположим, че си използвал всичките 64 коня в режим левитация и не е имало други сили, които да преодоляваш, освен въздушното съпротивление, само за него при намаляване два пъти на мощността, ще са ти необходими 64/8= 8 киловата мощност за движение с 80 километра в час.Ако намалим още два пъти скоростта, ще се нуждаем от 8 пъти по-малко енергия при 40 км в час, което е 8/8=1 киловат за преодоляване на въздушното съпротивление при 40 км в час в режим левитация.
Ако приемем, че все пак имаш и гуми, ще трябва да отделиш малко мощност и за тях, което автоматично сваля мощността за въздушно съпротивление под един киловат и въобще не ми трябват коефициенти за да го знам. Коефициент ще ми е необходим, ако трябва да правя точно изчисление, но дори тази точност трябва да те устройва, защото по-голямата точност ще даде още по-ниска стойност.
Ето че и за въздушното съпротивление намерихме най-високата теоретична възможна стойност в най-лошия случай.
Кажи сега какво не си съгласен със сметките и ги поправи, ако можеш?
Коментиран от #86, #89, #93
13:35 13.02.2022
85 Абе гъбарко
Моите сметки излизат точно както съм ги казал преди 3 години. Ти само тази седмица свали мощността от 10 на 5,5 киловата и сега ще сваляш още докато стигнеш цифрата, която съм казал преди 3 години.
13:37 13.02.2022
86 Turbo
До коментар #84 от "Забравих въздуха":
Я пробвай с 90 к.с..Коментиран от #94
14:44 13.02.2022
87 Turbo
Коментиран от #90
14:53 13.02.2022
88 Turbo
Рв=178,3.11,1=1,979 квт
Fт=0,015.2000.9,81=294,3 N
Рт=294,3.11,1=3,26 квт
Р=Рв+Рт=1,979+3,26=5,239 квт
Първият път получих малко повече,защото съм смятал с по голям коефициент на съпротивление при търкаляне.
Коментиран от #92
15:15 13.02.2022
89 Turbo
До коментар #84 от "Забравих въздуха":
Забравих да отбележа,че си голям майстор на стъкмистиката хахахаха 64:8=8. 8:8=1 квт точно колкото ти трябва за да си подкрепиш опорката хахахаха Тръгна от 64 коня и получи 1 квт хахахаха браво майстор си признавам.Само,че Партнер с мощност 64 к.с. няма.Има с 75 кс,90кс и 130 кс.Специално за случая от Пежо са ти направили Партнер 64 кс.Коментиран от #91
15:44 13.02.2022
90 Ами давай да пробваме
До коментар #87 от "Turbo":
Р=Рв+Рт=1,979+3,26=5,239 квт за 40 километра в часЗа 80 км в час 1,979х8=15,832kW при левитация + 6,5kW за колелата = 22,35kW общо. При 40% КПД от резервоара до колелата, разхода в този случай трябва да е 7/100.
Толкова ли е? Отговаря ли на реалния разход, защото такова КПД е невъзможно дори на теория и разхода трябва да е по-голям на практика.
Нека сметнем за 160 км в час?
15,832kW х 8= 126,6kW само за съпротивление на въздуха в режим левитация. Знам че със 160 км ти се е струвало, че летиш но те уверявам че колелата все пак са опирали в земята и са създавали допълнителни 13 киловата съпротивление и отидохме на 140 киловата мощност.
И тази проверка не излезе успешна, и 130 коня не стигат?
Пробвай пак?
Този път гледай при насрещната проверка, 90 коня да стигнат, защото скоро имаше клип с баничарка, която вдигна 160 само със 78 коня.
16:02 13.02.2022
91 Киловати киловатчаса и конски сили
До коментар #89 от "Turbo":
Това не е едно и също и не е лошо да направиш разликата.90 коня са 67 кв. Смятах с 64 защото е по-лесно, но не променя крайния резултат. Ако мислиш, че 1,046875 киловата те устройва повече и сметките ти излизат, приеми го че съм сгрешил в сметките и сега съм ги поправил.
После гледай да изкараш по-малко от киловат. Смятай както си искаш!
16:06 13.02.2022
92 И къде ги намери тези гуми
До коментар #88 от "Turbo":
Спаднати ли ги караш, та докара коефициентът на най-калпавите гуми които съществуват в света?И много го поливаш този partner, бая е пораснал от предния път. Предишния път беше 1,4 тона, сега е качил на 2 тона! Браво, машала! Все така да го храниш да расте и да наддава.
А между другото погледни и разхода при 160 км в час,
Че при невъзможното дори на теория КПД от резервоара до колелата 40% разхода отива на 22 на сто.
Коментиран от #95, #98
16:15 13.02.2022
93 Turbo
До коментар #84 от "Забравих въздуха":
Прочети пак коментар 84.Писал си си 64 коня.Коментиран от #96
16:29 13.02.2022
94 Сега видях грешката
До коментар #86 от "Turbo":
"Автомобилът ти е с 64 коня мощност."Да се чете 64 киловата мощност, която е на практика е 67.
Извинявам се за грешката. Не е умишлена, както се вижда по-надолу в сметките.
16:30 13.02.2022
95 Turbo
До коментар #92 от "И къде ги намери тези гуми":
Ти предложи да смятам с натоварена баничарка.Коментиран от #97
16:31 13.02.2022
96 Така е!
До коментар #93 от "Turbo":
Поправих се и се извинявам още веднъж! Аз поне си признавам грешките.16:31 13.02.2022
97 Няма лошо!
До коментар #95 от "Turbo":
Нека да е натоварена. Това няма да ти промени сметките с много. После само не забравяй, когато смяташ КПД, да не слагаш разход 2 на сто за два тона баничарка.И вземи си купи едни свестни гуми, че тези ще те разорят да купуваш нафта! Скапват и предницата.
Разходът който си дал за съпротивление при търкаляне отговаря на 6 тонен микробус с хубави гуми при същата скорост.
Коментиран от #99, #101
16:36 13.02.2022
98 Turbo
До коментар #92 от "И къде ги намери тези гуми":
Карам със съвсем нормални гуми с коефициент 0,015.Тези с нисък коефициент на триене ми идват скъпи.Лошата аеродинамика дава коефициент 0,6.Напречната площ е голяма 3,74 кв.м.Някъде да виждаш грешка?
Коментиран от #100
16:37 13.02.2022
99 Turbo
До коментар #97 от "Няма лошо!":
Смятам за празна баничарка с тегло 1,4 тона.Рт=2,3 квт
Р=2,3+1,979=4,3 квт
Коментиран от #102
16:45 13.02.2022
100 Виждам разбира се
До коментар #98 от "Turbo":
Разходът, който казваш не отговаря на мощността която си сметнал. При 80 км в час не трябва да можеш да свалиш под 7 на сто при настоящите сметки. За вдигане на 160 км в час и дума не може да става.Ако очакваш подсказване, камионът на Тесла има коефициент на въздушно съпротивление 0,31 а площта не се мери височина по широчина. Най-малкото отдолу имаш пътен просвет, а широчината не навсякъде ти е 180.
Но каквото и да смяташ в никакъв случай не го изкарвай повече от киловат, иначе няма да е вярно и ще е поредното ти перпетуум мобиле.
Колко ти е разхода при 80 км в час?
Коментиран от #103
16:47 13.02.2022
101 Turbo
До коментар #97 от "Няма лошо!":
Разликата в разхода на дизела празен или натоварен не голяма.Ако празен с 90 км/ч ми дава 4 л/100 км ,пълен дава 5 -5,5 л/100 км.Виж при бензина е друго.Коментиран от #105
16:49 13.02.2022
102 Не ти е проблема в теглото
До коментар #99 от "Turbo":
А във въздушното съпротивление.Както виждаш дори с два тона и с невъзможен коефициент, който от години не можеш да намериш на пазара, съпротивлението при търкаляне при 160 км в час ти е само 13kW. Празна баничарка с Нормални гуми ще го намали наполовина, но пак няма да ти реши проблема. Както виждаш и при левитация няма да ти стигне мощността при това аеродинамично съпротивление, което си сметнал.
И не бъркай скъпите качествени гуми с такива с ниско съпротивление на търкаляне. Триенето при спиране няма нищо общо със съпротивлението на търкаляне на гумите. Точно евтините пластмасови гуми имат ниско съпротивление при търкаляне, но пък не мога да ти да спират. Качествената гума не е задължително да има ниско съпротивление при търкаляне. А най-скъпите съчетават най-доброто от двата свята.
Коментиран от #104
16:58 13.02.2022
103 Turbo
До коментар #100 от "Виждам разбира се":
В учебника от който гледам има скица на автомобил и формула за пресмятане на напречната проекция на челната площ на автомобила.S=A.H кв.м
А - ширината на автомобила
Н - височината на автомобила
Коментиран от #106
17:03 13.02.2022
104 Turbo
До коментар #102 от "Не ти е проблема в теглото":
Предпочитам гуми от марките Michelin и Continental.Имат отлично сцепление,но за съжаление бързо се износват.Всеки грамотен инженер различава двата вида триене.
17:10 13.02.2022
105 Е така де!
До коментар #101 от "Turbo":
Празна баничарка при 4 на сто разход ти дава 3,2 литра на час при 80 км в час, което е 12,8 механична мощност на изхода на двигателя при 40% КПД.След скоростната кутия остават 11,5 киловата.
При 4,6 киловата съпротивление при търкаляне, ти остават 7,2 киловата, които трябва да разделиш на 8 за да получиш въздушното съпротивление при 40 км в час.
Оттам нататък всичко ти излиза. Смятай да видиш.
Разбира се тези мощности ще са малко по-малки, защото реалното КПД няма да е 40%, но е приемливо за примера. Ако теоретичният ти разход на гориво е близо до реалния значи сметките са ти приблизително верни.
17:11 13.02.2022
106 Е хайде помисли малко де?
До коментар #103 от "Turbo":
Между гумите нямаш ли пространство и пътен просвет? Те не са ли включени във височината на автомобила? Не мислиш ли че трябва да извадиш този пътен просвет от площта?Да не говорим за разни заобляния. Да не говорим откъде го взе този невъзможен коефициент 0,6
Коментиран от #107
17:14 13.02.2022
107 Turbo
До коментар #106 от "Е хайде помисли малко де?":
Не успях да намеря информация колко точно е коефициента на въздушно съпротивление за Пежо Партнер.Взех коефициента от таблицата в учебника,за високи коли като пикапи и джипове дават толкова.Защо мислиш,че не карам с висока скорост?Заради лоша аеродинамика разхода се вдига.Като погледна моментния разход на гориво от борд компютъра и отпускам газта.Коментиран от #108
17:33 13.02.2022
108 Хайде дойдохме си на думата
До коментар #107 от "Turbo":
Нямаше нужда да ми казваш, че това не е реален коефициент. Както виждаш с над киловат няма как да ти излязат сметките. От друга страна не съществуват гуми, които да ти вдигнат съпротивлението при търкаляне над 3,2 киловата, което прави общо 4,2 киловата дори при претоварена баничарка със скапани гуми огромна челна площ и отчайващ коефициент за въздушно съпротивление.Не допускаш ли в такъв случай, че серийния автомобил с най-доброто челно съпротивление в света, който има доста по-малка челна площ от баничарка и е обут с най-добрите гуми с най-ниското съпротивление при въртене в света за да тръгне да прави световен рекорд, е възможно да се нуждае от 3 киловата мощност за да се движи със същата скорост?
Както виждаш не съм променил и запетайка отпреди 3 години, когато спорихме с инженер Радев, че неговото peugeot при същите условия се нуждае от 20 киловата на колелата.
Физиката не се е променила оттогава. По-скоро Тесла вече се промени и вече харчи по-малко за въздушно съпротивление.
Редно е да го приемеш, че при тази скорост автомобилите се нуждаят от три киловата, колкото е косачката.
Хубаво е и да приемеш, че при 40 километра в час, КПД на автомобилът ти е десетина процента в най-добрия случай и започва да се вдига чак когато му се вдигне разхода и скоростта.
Коментиран от #109
17:46 13.02.2022
109 Turbo
До коментар #108 от "Хайде дойдохме си на думата":
Да не би да смяташ,че една баничарка с лоша аеродинамика ще се сравнява с Тесла? Коефициент на въздушно съпротивление от 0,24 е невъзможен за Партнер.Когато ти липсват данни,ползваш по аналогия данни от подобен автомобил.Нищо ново в инженерните изчисления.Ти колко предлагаш да е коефициента?Коментиран от #110, #111
17:56 13.02.2022
110 И аз те намерих
До коментар #109 от "Turbo":
Поне не на първа страница, а няма да си губя повече от две минути за глупостиЕто ти данни за Volkswagen caddy
Drag coefficient (Cd, Cx, Cw) 0.4 Frontal area (A) 2.83 m2 (est.)
Aerodynamic coefficient (Cd×A) 1.13 m2 (est.)
Коментиран от #116
18:41 13.02.2022
111 Намерих
До коментар #109 от "Turbo":
От същия сайт, но за бензинов partner.Очевидно е по аеродинамичен от Кадиров
Length 4150 mm Total (curb) weight 1200 kg
Width 1730 mm Dry weight
Height 1810 mm Load capacity 580 kg
Wheelbase 2700 mm Gross (max.) weight 1780 kg
Track front Towing weight 900 kg
Track rear Weight distribution (front)
Ground clearance Fuel capacity 55 l
Length/wheelbase ratio 1.54
Aerodynamics
Drag coefficient (Cd, Cx, Cw) 0.3 Frontal area (A) 2.66 m2 (est.)
Aerodynamic coefficient (Cd×A) 0.80 m2 (est.) Aerodynamic resistance (Aero horse power) at 100 km/h (62 mph) 19.8 kW (est.)
Коментиран от #112
18:51 13.02.2022
112 Turbo
До коментар #111 от "Намерих":
Нещо пак послъгваш хахахаха щях да се съглася на 0,5 коефициент и да си стиснем ръцете. Коефициент 0,3 за пикап,подиграваш ли ми се?Данните са друг автомобил.Партнер дължина 4,40м , тегло 1,4 т да не ти изреждам останалите,който също не съвпадат.
19:42 13.02.2022
113 Дрън-дрън
carspector.com/car/peugeot/047562
Можеш да провериш и сам и да си намираш точно твоя модел. Да не съм си ги измислил тези цифри, че да стискаме ръце?
Казах ти, че на камиона на Тесла коефициентът е 0,31
Коментиран от #114, #115
19:47 13.02.2022
114 Като не чета така става
До коментар #113 от "Дрън-дрън":
Може и да не е за твоят partner...Така му се е причуло и аз не съм видял, за да го оправя.
А като сложи минусчето, да беше казал едно благодаря за информацията? Дали съм си измислил цифрите или съм ги прочел и съм ти ги споделил?
20:13 13.02.2022
115 Turbo
До коментар #113 от "Дрън-дрън":
Благодаря за невярната информация.Тесла Семи 0,36
Пежо 206 0,33
Пежо 309 0,33
Пежо 406 0,32
Пежо 504 0,44
Пежо 305 0,44
Ленд Ровър 0,59
Аеродинамичният Партнер бил с коефициент 0,3 ,по нисък от този на Пежо 206 с коефициент 0,33 хахахаха ти ме взе за канарче,тесльо.Браво,добър опит.Според мен коефициента е някъде между този на Пежо 305 с 0,44 и Ленд Ровър с 0,59.Като гледам купето на Партнера,май коефициента е по близо до Ровъра.
Коментиран от #118
20:37 13.02.2022
116 Turbo
До коментар #110 от "И аз те намерих":
Казваш Фолксваген Кади е с 0,4.Фолксваген Бийтъл е с 0,45.Квадратното Кади с по добър коефициент от лека кола като Бийтъл? хахахаха Отвори широко прозорците да излетят канарчетата.21:17 13.02.2022
117 Ще викат "бръм-бръм"
22:58 13.02.2022
118 Канарче
До коментар #115 от "Turbo":
АЕРОДИНАМИКААеродинамичните линии на Peugeot 5008 и неговата долна част са специално разработени за оптимален разход на гориво. Поради тази причина превозвачът на хора представя един от най-добрите коефициенти на съпротивление за своята категория: 0,29.
Извинявам се за google преводача, но щяха да го изтрият на английски.
Коментиран от #119
08:05 14.02.2022
119 Гост
До коментар #118 от "Канарче":
Правиш ли разлика между СУВ и пикап?Очевидно не правиш,щом сравняваш точно тези купета.На пикапа коефициента му е над 0,4,с тези размери и ръбато купе.На 5008 купето е много по заоблено.Коментиран от #120
09:20 14.02.2022
120 Ето че пак намеси размери
До коментар #119 от "Гост":
Размерите нямат никакво значение за коефициентът на въздушно съпротивление. Две еднакви по форма автомобила ще имат един и същ коефициент, дори единия да е три пъти по-голям от другия.А ако поне малко разбираш от физика и автомобили, щеше да се сетиш че няма как да постигнеш 4 на сто разход при тази огромна площ на пикапа, който не е никакъв пикап, трябва да имаш страхотен аеродинамичен коефициент, иначе разходът при тази скорост щеше да е в небесата.
Направих си труда да сметна по данните от онзи сайт 0,3 коефициент и 2,66 челна площ и излязоха 0,7 кв за 40 километра в час, около 11 киловата при 100 километра в час и 45 kW при 160 километра в час.
Тоест тя отговаря както на мощността на двигателя ти, така и на разхода на гориво.
Сметна ли при твоите данни колко отива мощността на въздушно съпротивление при 160 километра в час?
Сметни и кажи, че аз ги изкарах над 160 коня, които не знам как ги изкара от 90 коня двигател, когато си вдигал 160 км в час? Някой да не те е дърпал?
Коментиран от #121, #122
09:31 14.02.2022
121 Turbo
До коментар #120 от "Ето че пак намеси размери":
С грешни изходни данни няма как да се получат верни резултати.Щом Партнера е толкова аеродинамичен,мисля да се пробвам в някое рали хахахаха ще взема купата ама на 30 февруари.Коментиран от #123
11:49 14.02.2022
122 Turbo
До коментар #120 от "Ето че пак намеси размери":
Размера на купето има значение само за изчисляване на напречното сечение на автомобила.11:50 14.02.2022
123 Ох горкия
До коментар #121 от "Turbo":
А не се ли сещаш какво става с аеродинамиката заради тези спойлери? Погледни едно bugatti chiron - има по-лоша аеродинамика от peugeot 206 и камиона на Тесла.Състезателните коли нямат кой знае колко добра аеродинамика, а имат много коне. С твоите 90 дръгливи коня, няма и да те допуснат да минеш линията.
Но като гледам май само надписите са ти 1,6HDI и само по документи са 90 коня, щом си успял да вдигнеш 160 км в час, а според физичните закони за това са нужни 165 коня при напречното сечение и коефициентът на въздушно съпротивление, които твърдиш че има твоята баничарка.
Втори двигател ли му слага или само го чипира? Да не си го направил 4 по 4 с два двигателя, като електромобилите? По един двигател на всяка ос? Какви спойлери си му слагал? Може би антикрила отзад, за да си стабилен при движение с 320 км в час?
Опс, ти повече от 80 не вдигаш, че харчи повече от 4 на 100 ....
Коментиран от #124, #125
13:29 14.02.2022
124 Turbo
До коментар #123 от "Ох горкия":
Щом ми докара баничарката с коефициент на въздушно съпротивление близък до най аеродинамичните автомобили,остава да сложа гуми с ниско съпротивление при търкаляне.Баничарката направо ще литне и ще започне да връща гориво в резервоара,вместо да го гори хахахаха тесльо как не се усещаш,направо се наака от зор да се изкараш прав хахахаха после се сърдиш,че хората ти се подиграват хахахахаКоментиран от #126
14:16 14.02.2022
125 Turbo
До коментар #123 от "Ох горкия":
Ти откри топлата вода, тесльо хахахаха всички спортни автомобили са със спойлери,който увеличават въздушното съпротивление,за да се увеличи притискането към асфалта и от там се подобрява сцеплението на гумите с пътя.Браво,поне това твърдение ти е вярно.Започнал си да проглеждаш хахахаха14:21 14.02.2022
126 Не съм аз
До коментар #124 от "Turbo":
Ти изкара баничарката си аеродинамична. Малко седани могат да покажат 4 на сто разход при движение с 100 километра в час. А площта им е по-малка от на баничарка.Пак те питам колко киловата мощност изкара при този коефициент със 160 километра в час? Пак ли перпетум мобиле със 165 коня на колелата само за въздушното съпротивление от 90 коня двигател? Ще ми обясниш ли този феномен, че аз не съм чел учебника за перпетуум-мобиле и не знам как стават нещата?
При данните за коефициент 0,30 от линка който ти дадох, необходимата мощност е 45 киловата за въздушно съпротивление при 160 километра в час ни не противоречи на физичните закони. Също така предполага разход 7 на сто при 40% КПД.
Както виждаш всичко излиза спрямо данните от онзи сайт, а спрямо твоите предположения изсмукани от пръстите, както наклона от 30% на прохода Шипка, пак излиза перпетуум мобиле.
Ако не си съгласен с онези данни, намери други, вместо да си ги измисляш.
Коментиран от #127
15:43 14.02.2022
127 Turbo
До коментар #126 от "Не съм аз":
Погледни в сайта на Пежо технически характеристики за Пежо Партнер Типи 1,6 Hdi 90 к.с. разход извънградско дават 4,5 л/100.При празна кола разхода пада на 4 л/100.Ти си смяташ с тесларски коефициенти измерени на Марс и затова не са ти верни коефициент на въздушно съпротивление 0,3 се доближава до този на Тесла?Сравняваш аеродинамиката на пикап с Тесла?Само мало умник може да сравнява така.
17:23 14.02.2022
128 Turbo
17:56 14.02.2022
129 Turbo
Коментиран от #130
18:13 14.02.2022
130 Ти въобще отвори ли линка
До коментар #129 от "Turbo":
Или продължаваш да говориш по инерция?18:56 14.02.2022
131 Turbo
Коефициентът 0,3 се отнася за лека кола Пежо Партнер Комби Спортиум 2007 година.Не познаваш моделите на Пежо смота няко.
19:36 14.02.2022
132 Дрън-дрън
Разликата между типи и комби е че едното е пътническо а другото товарно, но външните размери и аеродинамиката им е една и съща.
Видно е и по челната площ.
carspector.com/car/peugeot/047566
Ето ти и за Peugeot Partner HDi Grand Escapade
Ако не знаеш какво е, пусни едно търсене по картинка за да не се излагаш отново.
Е Ще ми дадеш ли едно логично обяснение, ако за модела от 2007 година са имали коефициент 0,30 за следващия модел да го вдигнат на 0,60, вместо да го смъкнат надолу?
20:08 14.02.2022
133 И преди да говориш глупости
Твоя модел дали не е още по-заоблен?
Коментиран от #134
20:17 14.02.2022
134 Turbo
До коментар #133 от "И преди да говориш глупости":
Това не моят модел.Късай сметките на салфетки и в тоалетната.Коментиран от #135
21:08 14.02.2022
135 Знам че не е
До коментар #134 от "Turbo":
Това е стария модел, но твоя не е по-голям и е още по аеродинамиичен.Но да се върнем на сметките. Излизат ли ти сметките при коефициент 0,60? Колко е мощността при 160 километра в час? Няма ли да сметнеш накрая?
Аз поне ти давам линкове откъде взимам информацията, макар и за стария модел. Ти откъде взе твоята информация? Или я нагласи, както наклонът от 30 градуса на прохода Шипка?
Коментиран от #136
21:57 14.02.2022
136 Turbo
До коментар #135 от "Знам че не е":
Това беше първото ми Пежо Партнер.Ето ти размери.стар нов
дължина 4140 4380
ширина. 1720 1810
височина. 1810 1852
тегло. 1310 1435
Много са еднакви,почти близнаци.Хвърляй сметките на салфетки не ти се получава.
Коментиран от #137
22:18 14.02.2022
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Пак обърка площ и коефициент
automobile-catalog.com/autadetails1.php
0,35 и за старото и за новото поколение.
След като старият ти автомобил е имал 0,3 коефициент, а новия има 0,6 старият колко харчеше при 100 километра в час? 2 на сто, след като сегашния е 4 на сто? Кой харчеше повече?
Коментиран от #140
22:33 14.02.2022
139 Линка не работи
22:34 14.02.2022
140 Turbo
До коментар #138 от "Пак обърка площ и коефициент":
Я се понапъни малко и свали коефициента на въздушно съпротивление до 0,24 колкото е на Тесла SОгледай формите на Тесла и я сравни с моята баничарка.Размерите на автомобила влияят на площта на напречното сечение.По голям автомобил,по голяма сила на въздушното съпротивление по формулата.Повечето масови автомобили са с коефициент на въздушно съпротивление 0,3-0,35.Невъзможно е моя квадратен кутюк да има по добра аеродинамика от стандартен автомобил.В нета има таблица с коефициентите на масовите автомобили.Потърси и прочети.
Коментиран от #141
08:43 15.02.2022
141 Друг е въпросът
До коментар #140 от "Turbo":
Питам те дали е възможно при 160 км в час мощността за преодоляване на въздушно съпротивление което си сметнал да е два пъти повече отколкото е мощността на автомобила ти?Възможно ли е всички да лъжат за аеродинамичното съпротивление на баничарките си?
Виждаш ли някаква визуална разлика между старата Тесла модел S отпреди една година и новата? Е как тогава е свален коефициентът на въздушно съпротивление от 0,24 на 0,208?
Как така твоята баничарка има коефициент 0,3, а братът-близнак от citroen 0,35? Не става само със заоблени форми.
Докато не свалиш мощността при 160 км в час да стане по-малка от 80 коня, караш поредното перпетуум мобиле, което на изхода има повече мощност отколкото на входа. ТОЧКА.
Казах ти че дори не ме интересува коефициентът на въздушно съпротивление, за да сметна максималната теоретична мощност при 40 километра в час дори в режим левитация - 1,04 киловата. Всичко над тази цифра е перпетуум мобиле.
Коментиран от #142
09:02 15.02.2022
142 Turbo
До коментар #141 от "Друг е въпросът":
Всеки грамотен инженер завършил ДВГ,ще ти се изсмее.Точно това отличава професионалиста от аматьора.Професионалиста всичко ще ти изчисли при каквато искаш скорост.От професионален опит ще прецени,че щом една нормална кола е с коефициент 0,3-0,35,един пикап ще е с повече.Без да гадае по звездите.Виж някой твой близък,ако има баничарка да те повози.При висока скорост въздуха свири яко.Защо ли?Защото купето е с лоша аеродинамика,предното стъкло е с голям ъгъл на наклона, въздуха се завихря.Бъди здрав,тесльо.Продължавай да мечтаеш.
Коментиран от #143, #144
11:49 15.02.2022
143 Ами нали това те питам
До коментар #142 от "Turbo":
След като можеш, вземи да изчислиш каква мощност ще ти е необходима при този коефициент 0,6 за движение със 160 км в час. За разлика от тебе аз не говоря празни приказки, а ги изчислих 165 коня, а ти само разтягаш локуми.Пак те питам може ли един двигател с 90 коня максимална мощност да се движиш със 165 коня при 160 км в час?
Даже не е нужно да си инженер за да отговориш на този въпрос.
12:04 15.02.2022
144 И не е нужно да ме возят
До коментар #142 от "Turbo":
Имал съм баничарка и съм я карал със 150 км в час. Не си ли спомняш как ти се смях, когато ми каза, че при 150 км в час, твоята баничарка харчи 6 на сто? Още тогава ти казах, че или никога не си имал баничарка или никога не си вдигал такава скорост.Което пък автоматично ме подсеща, че при онзи спор се опитваше да ме убедиш, че при 150 км в час мощността била по-ниска, отколкото като качваш Шипка. И без да се връщам, се сещам че беше изкарал под 50 киловата мощност за 150 км в час. Тогава също обясняваше, че си смятал по формули.
Сега единственият въпрос е дали тогава си лъгал че си смятал или сега лъжеш? Защото очевидно мощността при движение със 150 км в час зависи от гледната точка и какво си казал преди това.
Тогава с какъв коефициент смята? И него ли го сметна, като наклона на Шипка 30 градуса? Яко нагласяне за да ти излезе опорната точка вярна.
Коментиран от #145
12:10 15.02.2022
145 Гост
До коментар #144 от "И не е нужно да ме возят":
Не учи ученото.Кога ще монтираш на Теслата моторче от косачка.Пробвай и с два катъра.Палячо.16:47 15.02.2022
146 Игнор
16:55 15.02.2022