Volkswagen спази обещанието си да зарадва хилядите посетители на ежегодния фестивал в австрийския град Вьортерзее и представи екстремна версия на култовия Golf GTI. Концептуалният Design Vision GTI е базиран на седмото поколение на модела и според описанието на инженерите е конструиран за писта.
В технически план обаче прототипът има малко допирни точки със серийния автомобил. Четирицилиндровият двигател на стандартния GTI е заменен от 3.0-литров V6 с два турбокомпресора и директно впръскване. Агрегатът развива мощност 503 к.с. и въртящ момент 560 Нм.
Седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя и система Haldex задвижват четирите колела. Така екипиран, анаболният GTI ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, а максималната скорост 299 км/ч.
Зад 20-цоловите колела се виждат спирачни дискове с диаметър 381 мм отпред и 356 мм отзад. Спиците на джантите са оформени така, че да отвеждат топлината от загретите спирачки, а крепежните болтове са скрити.
Екипът, разработил Design Vision GTI под ръководството на шеф-дизанера на Volkswagen Клаус Бишоф, се е постарал да раздуе максимално предните и задните калници, които трябва да покриват значително по-широката колея и гумите с широчина 235 мм отпред и 275 мм отзад.
Интериорът напомня на серийния GTI, но е доста опростен, за да отразява състезателната същност на колата. На таблото има бутони за прекъсване на електрическото захранване, за активиране на пожарогасителна система и изключване на ESP-то.
Семплото и дори грубовато оформление на салона обаче не изключва лукса. Въгеродните нишки са комбинирани с Алкантара и Напа. Задна седалка липсва. На нейно място има X-образен антиролбар за подсилване на устойчивостта против усукване.
От Volkswagen обясняват, че целта на Design Vision GTI е да очертае бъдещето на легендарния горещ хечбек. Концептът надали ще влезе в серийно производство, но много от дизайнерските и конструктивни решения най-вероятно ще намерят място в състезателните версии на модела и екстремния Golf R, чиято премиера се очаква във Франкфурт наесен.
Фестивалът Wörthersee Tour, на който се събират фенове на продукцията на VAG, ще продължи до 11 май.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
Коментиран от #3
12:26 10.05.2013
2 бате Ицо
13:49 10.05.2013
3 Име:
До коментар #1 от "Shmeker":
Не че нещо ама Haldex срещу ATESSA........ че и на по-слаб мотор....14:58 10.05.2013
4 Delian Valchanov
16:54 10.05.2013
5 Венцислав Кацарски
16:54 10.05.2013
6 Борис Георгиев
15:32 11.05.2013
7 Делчо Тричков
Красив , но и той като и Golf 5 W12 ще е прототип за съжаление ...
21:50 12.05.2013