Last news in Fakti

10 Май, 2013 08:00 10 916 7

503 коня за Golf GTI

  • volkswagen-
  • golf-
  • gti-
  • design vision gti-
  • wörthersee tour 2013

Volkswagen спази обещанието си да зарадва хилядите посетители на ежегодния фестивал в австрийския град Вьортерзее и представи екстремна версия на култовия Golf GTI. Концептуалният Design Vision GTI е базиран на седмото поколение на модела и според описанието на инженерите е конструиран за писта.

В технически план обаче прототипът има малко допирни точки със серийния автомобил. Четирицилиндровият двигател на стандартния GTI е заменен от 3.0-литров V6 с два турбокомпресора и директно впръскване. Агрегатът развива мощност 503 к.с. и въртящ момент 560 Нм.

Седемстепенна трансмисия DSG с два съединителя и система Haldex задвижват четирите колела. Така екипиран, анаболният GTI ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди, а максималната скорост 299 км/ч.

Зад 20-цоловите колела се виждат спирачни дискове с диаметър 381 мм отпред и 356 мм отзад. Спиците на джантите са оформени така, че да отвеждат топлината от загретите спирачки, а крепежните болтове са скрити.

Екипът, разработил Design Vision GTI под ръководството на шеф-дизанера на Volkswagen Клаус Бишоф, се е постарал да раздуе максимално предните и задните калници, които трябва да покриват значително по-широката колея и гумите с широчина 235 мм отпред и 275 мм отзад.

Интериорът напомня на серийния GTI, но е доста опростен, за да отразява състезателната същност на колата. На таблото има бутони за прекъсване на електрическото захранване, за активиране на пожарогасителна система и изключване на ESP-то.

Семплото и дори грубовато оформление на салона обаче не изключва лукса. Въгеродните нишки са комбинирани с Алкантара и Напа. Задна седалка липсва. На нейно място има X-образен антиролбар за подсилване на устойчивостта против усукване.

От Volkswagen обясняват, че целта на Design Vision GTI е да очертае бъдещето на легендарния горещ хечбек. Концептът надали ще влезе в серийно производство, но много от дизайнерските и конструктивни решения най-вероятно ще намерят място в състезателните версии на модела и екстремния Golf R, чиято премиера се очаква във Франкфурт наесен.

Фестивалът Wörthersee Tour, на който се събират фенове на продукцията на VAG, ще продължи до 11 май.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    3 1 Отговор
    Малко е. Сега геймърите ще кажат че пак не може да бие GTRa

    Коментиран от #3

  • 2 бате Ицо

    1 0 Отговор
    Красота!!!
  • 3 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    Не че нещо ама Haldex срещу ATESSA........ че и на по-слаб мотор....
  • 4 Delian Valchanov

    0 0 Отговор
    Звяр!!! ... Но само за писта :Д
  • 5 Венцислав Кацарски

    1 0 Отговор
    Перфектният голф !
  • 6 Борис Георгиев

    1 0 Отговор
    Много е красив.
  • 7 Делчо Тричков

    1 0 Отговор
    Изненадан съм от начина , по който е направен двигателния отсек , както и всичко останало .
    Красив , но и той като и Golf 5 W12 ще е прототип за съжаление ...