Кризата с различни компоненти, които влошават автомобилното производство изглежда не пречи сериозно на Tesla и компанията успя да се похвали с рекордни продажби от началото на тази година и едновременно с това да постави рекорд за най-много продадени електромобили за едно тримесечие.
Хората на Мъск са сключили точно 310 048 успешни сделки за всякакви модели от марката Tesla и са успели да произведат 305 407 коли. Данните са с близо 70% повече от тези за същия период на изминалата година, въпреки, че фабриката в Шанхай отново бе спряна за кратко време.
Очаквано най-продавана е двойката Model 3 и Model Y, които заемат 95% от всички продажби с 295 324 броя, докато Model S и Model X се отчитат със само 14 724 продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Феномен Д
19:20 04.04.2022
2 Бутикова фирма
Коментиран от #5, #7
20:44 04.04.2022
3 ЗЕЛЕН ГАНЬО
П.П. за успокоение на ганьо, ще кажа че и данъци, и обслужване на пушещите таралясници ще стават все по-скъпи.
Коментиран от #4
20:51 04.04.2022
4 Бутикова фирма е тесла
До коментар #3 от "ЗЕЛЕН ГАНЬО":
Кое тва че едни Ренаулт за продали над два милиона и половина коли в Света дето продават само в Европа и АфрикаКоментиран от #8, #17
21:13 04.04.2022
5 Пламен
До коментар #2 от "Бутикова фирма":
Чуваш ли се какво говориш? Ферари произвежда под 20 000 броя годишно, я се освести малко.21:21 04.04.2022
6 smeh
21:34 04.04.2022
7 Дрън-дрън та пляс
До коментар #2 от "Бутикова фирма":
Ferrari за последните 40 години не са продали общо 310 хиляди автомобила.Porsche никога в историята си не са продали 310 хиляди броя годишно.
И понеже трудно схващаш, Тесла е продала тези 310 хиляди само за последното тримесечие.
Искрено съжалявам, че ти разбих фалшивите очаквания, но такава е реалността! Тесла вече пълномащабен автомобилен производител и продава повече автомобили от porsche, jaguar, land rover, Mitsubishi, Subaru, Volvo, Skoda, Seat, и още доста други, а напълно вероятно и от audi, които успяха да продадат само един милион миналата година, а при 310 000 за най-слабото тримесечие от годината, Тесла има производствен капацитет 1,2 милиона годишно. Ще видим дали не е е продала повече и от audi тази година.
Коментиран от #10
21:43 04.04.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Бутикова фирма
До коментар #8 от "Ама ти сериозен ли си?":
Ми разликата е огромна и това при спад на Рено да не мислиш че тесла някога ще продаде над 500к авромобила и това благодарение ма модел У и 3 отдавна модел ес е със спад от по 40% а някой да си спомня за модела оня с вдигащите се врати даже му забравих иметоКоментиран от #11
22:19 04.04.2022
10 факт
До коментар #7 от "Дрън-дрън та пляс":
Не ти не схващаш миналата година Порше имат над 300к продадени колиКоментиран от #13
22:20 04.04.2022
11 Колко да е огромна разликата?
До коментар #9 от "Бутикова фирма":
От 310 до 500 хиляди разликата е 61%. Тоест има голяма вероятност още първото тримесечие на 2023 година Tesla да ги постигне.Ако можеш да смяташ от 88,4 хиляди през 2020-та до 184,8 хиляди през 2021, увеличението е 109%, а след това до 310 хиляди ръстът е още 68%
Коментиран от #15, #61
22:39 04.04.2022
12 Гост
22:41 04.04.2022
13 Можеш ли да смяташ?
До коментар #10 от "факт":
На моето твърдение:"Porsche никога в историята си не са продали 310 хиляди броя годишно."
Ти отговаряш:
"Не ти не схващаш миналата година Порше имат над 300к продадени коли"
Ще ми обясниш ли по кои математически правила, 300 000 са повече от 310 000?
Продължавам да твърдя, че през цялата си история porsche не са продали за година повече бройки, отколкото Тесла е продала само за първото тримесечие на тази година и това е неопровержим факт.
Ако ще говориш с факти, кажи през коя година porsche са продали повече от 310 048 броя и ще призная, че греша?
Коментиран от #14, #16
22:45 04.04.2022
14 смех
До коментар #13 от "Можеш ли да смяташ?":
а 300к достатъчно далеч ли са от 310кКоментиран от #58
22:48 04.04.2022
15 смех
До коментар #11 от "Колко да е огромна разликата?":
а на теб ясно ли ти е какво са близо 3 милиона коли и 500к колиКоментиран от #19
22:48 04.04.2022
16 Гост
До коментар #13 от "Можеш ли да смяташ?":
Сигурен ли си? Многониковото да си признае грешката?Коментиран от #21
22:49 04.04.2022
17 Ама ти сериозен ли си?
До коментар #4 от "Бутикова фирма е тесла":
Компанията Рено е основана на 25 февруари 1899 г. от братята Луи, Марсел и Фернан Рено.Тесла
Основана през юли 2003 г. от Мартин Еберхард и Марк Тарпенинг.
Вярно ли сложи на един кантар тези две фирми и се опитваш да им сравняваш продажбите?
Не знам колко са продали от Рено за първото тримесечие, но при 2,5 милиона годишно, средно за тримесечие означават 625 хиляди за тримесечие.
Тесла за първото тримесечие на:
2020 година е продала 88.4 хиляди автомобила
2021 - 184.8 хиляди автомобила
2022 - 310 хиляди автомобила
Как смяташ, колко време и остава да задмине Рено по продажби?
ПП това е нередактирания изтрит коментар номер 8.
Някой вижда ли нещо нередно, за да ми помогне да не пиша такива неща за да не ми трият коментарите, защото аз не се сещам каква е била причината за изтриването. Благодаря предварително на всеки който ми даде разумен съвет и предполагаема причина за изтриването.
Коментиран от #20
22:51 04.04.2022
18 гост
Коментиран от #22
22:51 04.04.2022
19 Е колко да е огромна разликата
До коментар #15 от "смех":
500 хиляди за тримесечие и то най-слабото, са 2 милиона годишно при 2,5 милиона продажби на Рено за миналата година и спадащи продажби тази година.22:53 04.04.2022
20 смех
До коментар #17 от "Ама ти сериозен ли си?":
Ама ти сериозно ли мислиш че щом досега са нараствали с толкова ще продължат по същия начин и по кой закон ще стане това.Коментиран от #23
22:55 04.04.2022
21 Ами ще си я призная
До коментар #16 от "Гост":
Ти само докажи, че porsche някога през историята си са продавали повече от 310 000 броя годишно, защото такъв случай няма!Тесла за първото тримесечие е продала повече, отколкото porsche за цялата минала година. Факт! Неопровержим при това!
Коментиран от #24
22:56 04.04.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 По онзи същия закон
До коментар #20 от "смех":
Който отричате от 2015-та година, когато Тесла обяви че смята да поддържа 50% ръст на продажбите през следващите 10 години и ще продаде 500 хиляди броя през 2020 година.Както виждаш, Tesla продължава да поддържа ръста на продажбите във вид на геометрична прогресия.
Такъв е математическия закон - геометрична прогресия и ще продължава до 20 милиона продажби през 2030 година - следващата цел на Тесла
Коментиран от #25, #26
23:01 04.04.2022
24 Гост
До коментар #21 от "Ами ще си я призная":
За друго ти говоря.Ти никога не си признаваш грешките.Тесла не може да расте до безкрайност.Всеки гимназист разбиращ математиката за тройка ,ще ти докаже че това е невъзможно.23:01 04.04.2022
25 едва ли
До коментар #23 от "По онзи същия закон":
дали?Едва ли над половината продажби на Тесла са в Китай без тях ще продават много по-малко.А китайската конкуренция не спи.23:08 04.04.2022
26 Гост
До коментар #23 от "По онзи същия закон":
Едно е да искаш,друго е да можеш и трето е да го постигнеш.Досега Тесла успява,но докога ще успява да поддържа ръст 50%?Ще става все по-трудно.Намери някой,който разбира математиката,да те консултира какво е геометрична прогресия.Ставаш смешен вече.Коментиран от #27, #28, #29
23:10 04.04.2022
27 смех
До коментар #26 от "Гост":
Как ще подържа растеж в геометеична прогресия в продължение на 10-летие и защо да го подържа щото на Мъск му се иска ама чакай малко кой е мъск всъщност.23:13 04.04.2022
28 смех
До коментар #26 от "Гост":
Ягуар Ленд Ровер които имат спад в продажбите всяка година са продали с над 100к повече от Тесла за годинаКоментиран от #32
23:16 04.04.2022
29 Това ли е геометрична прогресия
До коментар #26 от "Гост":
2015 50 0002016 75 000
2017 112 500
2018 168 750
2019 253 125
2020 379 688
2021 569 531
2022 854 297
2023 1 281 445
2024 1 922 168
2025 2 883 252
2026 4 324 878
2027 6 487 317
2028 9 730 975
2029 14 596 463
2030 21 894 695
Тази таблица я публикувам вече трета година и питам през коя година според вас Тесла няма да може да изпълни 50-процентния ръст, планиран през 2015 година, при положение че предишната 2014 година бяха продадени само 33 000 броя.
Досега нито един конкретен отговор не съм чул. Само оправдания Как не може да стане, но никой не казва през коя година ще започне да става невъзможно този ръст да се поддържа.
Коментиран от #30, #31, #51
23:16 04.04.2022
30 Гост
До коментар #29 от "Това ли е геометрична прогресия":
Ще ти отговоря.В следващите години на Тесла ще им бъде изключително трудно да поддържат желания от тях ръст.Ще дойде и момента на насищане на пазара и за произведените Тесли няма да има купувачи.Прогресията ще се превърне в регресия.Другите автомобилни производители също увеличават производството на електромобили.Тесла няма да достигнат до 20 млн електрически автомобила за година.
Коментиран от #33
23:28 04.04.2022
31 смех
До коментар #29 от "Това ли е геометрична прогресия":
геометеична прогресия е нарастване с квадрата от предходната стойност такова нещо няма.А и какво през 2030 Тесла ще продава 22 милиона коли та това е смешно.Коментиран от #34
23:34 04.04.2022
32 Някакви цифри?
До коментар #28 от "смех":
Или пак празни приказки?Моята информация е за 420 хиляди продажби на jaguar-land rover и 936 хиляди на Тесла за 2021 година.
Тесла с печалба 5 милиарда евро, а JLR 870 милиона евро, ама не печалба, а загуби.
Твоята информация каква е? Цифри?
Коментиран от #35
23:39 04.04.2022
33 Нищо не отговори
До коментар #30 от "Гост":
Коя година? Много ясно, че е невъзможно завинаги. Тесла са казали, че това ще е 2030, а ти?23:42 04.04.2022
34 Дрън-дрън
До коментар #31 от "смех":
От Уикипедия:В математиката геометрична прогресия е редица от числа, в която първото число е различно от нула, а всяко друго число е получено от предишното чрез умножение с константа, различна от нула. Тази константа се нарича частно.
В случая първото число е продажбите през 2014г. - 33 000, а частното е 1,5 (50% ръст).
Пак питам, през коя година виждаш проблем?
Десетата?
Коментиран от #36
23:50 04.04.2022
35 смех
До коментар #32 от "Някакви цифри?":
Те каквото искат могат да си пишат вярваш ли им на данните за миналата година би трябвало да са продали в Сащ само 311998 коли още 240 000 коли в Китай общо близо 551998 коли и къде са продали другите 348 002 коли извън Сащ и Китай още в Берлин даже нямаше завод а продали извън Сащ и Китай повече коли отколкото в Сащ дето им е най-големият пазар къде са ги продали в Камбоджа Лаос Шри Ланка23:57 04.04.2022
36 смех
До коментар #34 от "Дрън-дрън":
Мойто момче и идея си нямаш по закона на Геометричната прогресия през 2030-та с такъв темп на нарастване Тесла трябва да продава по 21 675 747 коли на година.Ясно ли ти е е как ще стане това беКоментиран от #38
00:04 05.04.2022
37 Стига лъга
Китай 319 102 - грешна ти е информацията.
Коментиран от #39, #40, #44
00:21 05.04.2022
38 Пак питам?
До коментар #36 от "смех":
Отново и отново и отново и отново и отновоПрез коя година виждаш проблема преди 2030?
Погледни таблицата в мнение 29, която публикувам от 2018 година насам и слушам едни и същи глупости и кажи кога според теб Тесла ще има проблем с постигане на 50% среден ръст?
2029?
Или още 2025?
Или още тази година?
Коментиран от #41
00:26 05.04.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 смех
До коментар #38 от "Пак питам?":
Кое отново аз ти казвам че Тесла няма как да продава по 22 милиона коли през 2030-та Тойота продаде за миналата година 10 милиона коли.Коментиран от #42
00:31 05.04.2022
42 Пак питам?
До коментар #41 от "смех":
Отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново и отново?Коя година или колко милиона ще е препъни камъка?
Ще може ли да произведе 14 милиона през 2029?
Коментиран от #43
00:36 05.04.2022
43 смех
До коментар #42 от "Пак питам?":
Ти май нещо не си в ред ти твърдиш че нарастването на продажбите на тесла се изпълнява по закона на геометричната прогресия след заместтването във формълата изразяваща този закон с твоите данни ти написах че според тази прогноза и очаквания през 2030-та година продажбите на тесла трябва да са между 21 и 22 милиона което според мен няма да се случи като за пример давам че тойота продаде през 2021 малко над 10 милиона леки автомобила в Света.Тесла няма производственият капацитет на Тойота. Айде лек ти пътКоментиран от #45
00:48 05.04.2022
44 смех
До коментар #37 от "Стига лъга":
пак не ти излиза сметката дори да добавим твоите 167969 коли от Европа стават 719967 коли къде са останалите 216033 коли до 936000.Коментиран от #46
00:55 05.04.2022
45 И защо трябваше да смяташ?
До коментар #43 от "смех":
Не прочете ли пост 29 където всичко ти е сметнато за 16 години напред?Преди 16 години, когато е съставен този план, Тесла имаше производствен капацитет 33 000 автомобила годишно - 10 пъти по-малък от на Порше.
Днес, 8 години по-късно, Тесла има 10 пъти по-малък производствен капацитет от Тойота и три пъти по-голям производствен капацитет от Порше. Защо смяташ, че това няма да се повтори и с Тойота?
Коментиран от #47, #48, #50
00:58 05.04.2022
46 Провери ли колко са в Китай
До коментар #44 от "смех":
Производство и износ?Коментиран от #49
00:59 05.04.2022
47 смех
До коментар #45 от "И защо трябваше да смяташ?":
кое гарантира че продажбите ще вървят в този ред.Коментиран от #59
01:16 05.04.2022
48 смех
До коментар #45 от "И защо трябваше да смяташ?":
И какво от това просто няма кой да купува тесла кое не е ясно.Покупателната способност на населението в Света не е достатъчна да купува Тесла.А и тесла е смаотен играч досега.Китайските компании ще размажат тесла а и не само.01:18 05.04.2022
49 смех
До коментар #46 от "Провери ли колко са в Китай":
Цитирам продажби продажба е едно производство е друго.Ние говорим за продажби.Коментиран от #55
01:30 05.04.2022
50 смех
До коментар #45 от "И защо трябваше да смяташ?":
И откъде тръгна темата от факта че Ренаулт са продали 2 600 000 коли за 2021 а Тесла 936 00 ако са толкова ама май са 700 000 някъде и какво излиза че Ренаулт продава повече от Тесла въпреки Китай където продажбите на ТЕсла няма повече да растат както и в Европа където въпреки гига БЕрлин освен екзотичният Норвежки пазар и още 2-3 чиито продажби няма да надхвърлят този в Норвегия няма кой да ги купува.Та факта е че Ренаулт със сриващи се продажби и пазари само в Европа Африка и малко в Латинска Америка продава близо три пъти повече от тесла.Какво щяло да стане 2030 не знаем може и Тесла изобщо да не съществува дотогава.01:38 05.04.2022
51 Turbo
До коментар #29 от "Това ли е геометрична прогресия":
Дощяло му се на тесльо 50% ръст всяка година и 20 млн. Тесли 2030 година хахахаха тесларски фантазии.Щом Фолксваген и Тойота не произвеждат повече от 10 млн. автомобила това означава,че толкова могат да продадат.Тесла къде ще пласира 20 млн. електромобила на Марс ли?Първата Тесла вече лети натам.Пазара ще покаже колко точно Тесли могат да се произведат и продадат.Гадаенето и фантазиите са по твоята специалност.Коментиран от #53
07:39 05.04.2022
52 12345
08:04 05.04.2022
53 Хайде още един хейтър
До коментар #51 от "Turbo":
И какво общо има някаква си марка към автомобилния пазар? Както виждаш и porsche не може да продава повече от 300 хиляди, но Тесла продава три пъти повече.Продава повече и от dacia, за да не кажеш, че porsche е скъпа марка.
По-важни са други неща.
1. Автомобилния пазар е около 100 милиона годишно, така че Това е ограничаващия фактор.
2. Светът преминава към електромобили, а Тесла произвежда най-добрите електромобили на пазара на най-добри цени. Нито Фолксваген нито Toyota могат да се борят с тях.
3. Последно по ред, но първо по важност, дори цената и качеството не са по-важни от него и последните две години го доказаха. Произвежда този, който има материали за производство. Тесла е единствената компания, която има планове за собствено производство на 3 тераватчаса батерии годишно, които ще са достатъчни за около 40 милиона електромобила, а освен това имат дългосрочни договори с почти всички производители на батерии в света да им купуват всякакви количества, които могат да произведат за Тесла.
Вече са подписали дългосрочни договори за увеличаващи се доставки до 2030 година за материали за тези три тераватчаса батерии и освен това разработват и собствени мини и предприятия за обработка на тези материали.
4. Volkswagen и Toyota разчитат на външни фирми както за доставка на части, включително батерии, така и за хардуер, но по-важно и софтуер за всякакви системи и оставят печалбите в тези външни фирми. Тоест никога не могат да предложат ц
08:14 05.04.2022
54 Хайде още един хейтър
Тоест поне на този етап, за следващите години няма кой да настигне Тесла и няма разумна пречка да не направи поне 14 милиона продажби до 2029 година, защото и аз смятам, че 20 милиона е прекалено голям залък за Тесла до 2030 година, но не невъзможен по принцип.
За разлика от вас обаче, аз поне казвам някаква цифра, а вие само бълнувате че 50% ръст дългосрочен план бил невъзможен, но упорито три години отказвате да отговорите какво значи дългосрочен план.
Даже през декември месец 2020 година, повечето, включително ти, обяснявахте как този ръст бил приключил и било невъзможно Тесла да произведе половин милион, както беше планирано за 2020 година през 2015 година. Е произведен ги и продължава по план 20 милиона за 2030. Дали ще ги постигне, поживьом увидим, но поне до 2028 година е абсолютно сигурно, че ще си постигне целите а според мен д
08:25 05.04.2022
55 Е така де!
До коментар #49 от "смех":
Колко автомобила са произведени в Китай и колко от тях са били за износ? Останалите са продадени в Китай.Само декември месец, почти нямаше износ и 70000 броя, които бяха произведени за месеца бяха продадени в Китай. Само декември 70 хиляди броя, са 840 хиляди броя производствен капацитет само на тази фабрика, на която строежа започна през 2019 година.
08:30 05.04.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Хахахаха
До коментар #14 от "смех":
А тримесечие и година едно и също ли е? Хахахаха. Тук е за тримесечие, разберете разликата!09:38 05.04.2022
59 Няма гаранции!
До коментар #47 от "смех":
"кое гарантира че продажбите ще вървят в този ред."Няма никакви гаранции, че всяка година ръстът ще е точно 50%. Както виждаш, някоя година е нагоре някоя надолу от 50%, но средния ръст реално е над 50% за последните 8 години и Тесла изпреварва графика, който уж беше невъзможен.
Точно затова ви питам кога Тесла ще започне да изостава от този график според вас, но отговор не получавам, когато говорим за цифри. Бягате жестоко от реалността и имате нереалистични представи и вярвания.
Самият факт, че Тесла поддържа този ръст само с две фабрики произвеждащи за цял свят, трябва да ти говори нещо. Само от тези две фабрики, едната от които в началото на 2019-та година беше гола поляна, а вече има производствен капацитет около 840 хиляди, Тесла може да произвежда повече от половината от производството на Mercedes и BMW, които имат десетки фабрики по цял свят, а като отвори и другите две фабрики ще може да произвежда повече от тях, защото фабриката в Тексас е най-голямата и има планиран производствен капацитет поне два пъти по-голям от тази в Китай, а заработи от гола поляна за година и половина.
Тоест само от тези 4 фабрики, без да строи нови може да се справи с този ред от таблицата
2026 година 4 324 878 броя. А до 2026 година може да построи още няколко фабрики, като тази в Тексас.
11:43 05.04.2022
60 Пресметлив
Аз залагам за близо 2 милиона, а вие?
13:21 05.04.2022
61 някой
До коментар #11 от "Колко да е огромна разликата?":
190 хиляди е 61 % от 500 хиляди ? наплискай се и лягай01:49 08.04.2022