През тази година Aston Martin бе избран за марката, която ще съпровожда болидите от Formula 1 като кола за безопасност с модела Vantage и DBX за лекарския екип. На пръв поглед оборудвания с бензинов 4.0-литров V8 Vantage трябваше да се справи със задачата, но след първото състезание за сезона се появиха много от топ пилотите на Formula 1, че колата всъщност е бавна и не им позволява да поддържат оптимална температура на гумите си.
Ситуацията се разводни толкова, че от FIA бяха принудени да излязат с официална позиция относно проблема. Според асоциацията, ограничената скорост не е повлияна от автомобила, а е диктувана от състезателния контрол. В допълнение се казва, че автомобилите са от две от топ марките в света и са управлявани от опитен водач и навигатор.
В коментарите пък се появиха мнения, че пилотите трябва да са благодарни, че колите за безопасност са това, което са в момента, придружени със снимка от миналия век, където тази длъжност се изпълнява от Opel Vectra.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тотьо
11:47 19.04.2022
2 Гост
Коментиран от #4
11:59 19.04.2022
3 bbб
12:05 19.04.2022
4 CL500
До коментар #2 от "Гост":
Луд ли си, честно? Първо тоя Астън е по-тежък от спортния Мерцедес. Второ този Мерцедес ГТ-Р на писта е уникален. Не само, че въпреки само на задно правеше смешни Нисан ГТ-Р Нисмо на писта, но и точно този модел направи и държеше рекорда на Ринга за серийна кола, от какъвто и да е тип, подобрявайки рекорда на едно Ламбо Хурикан. Само прототипите бяха по-бързи. Надявам се даваш си сметка и, че този ГТ-Р не е стоковия, а е Блек Серията с над 700 коня. Мисля, че наистина не си много наясно специално с ГТ-Р, който се скъсаха да го хвалят, когато излезе, как най-накрая Мерц са направили кола с уникално пътно поведение, супер директно. Отделно виж и цената на тая Блек Серия и на Астъна и ще видиш, кое е много по-скъпо. Просто на писта, не са много колите, които могат да се опрат на тоя Мерц специално.Коментиран от #5
12:28 19.04.2022
5 Име
До коментар #4 от "CL500":
Абе, Астъна мисля,че е със същия мотор като на Мерцедеса, ама явно другото куца. И да, АМГ ГТ е уникална кола, ще е интересно да видим наследника, кой вече ще е хибрид и 4х4, вярвам че ще е страхотия...Коментиран от #6
12:36 19.04.2022
6 CL500
До коментар #5 от "Име":
По мнения на Леклерк и Ръсел, тоя Астън е около цели 5 секунди на обиколка по-бавен от Мерцедеса. Това е огромна разлика. А иначе за двигателите - сравняваме тези тук в тези коли, не стоковите. Мерцът е със 730 коня, Астъна тук е с 528 коня. Блек серията е супер подобрена от стоковата, която също е уникална. Има куп карбонови елементи и съвършено друга аеродинамика. При 200 км/час Мерцът има 249 кг даунфорс, а астъна само 159 кг. Мерцът е 1520 кг, Астъна е 1570 кг. Максималният въртящ момент на Мерца е 800 н.м., на Астъна е 685 н.м. Не знам, какво да пиша още .... Пилотът на сейфти-кара Мейлендер каза, че тоя Мерц направо му е отвял представите. Огромен скок спрямо предните сейфти-кари и е супер близко до истинска състезателна кола в целия смисъл на определението. Има ли смистъл да пиша повече ...Коментиран от #7
13:21 19.04.2022
7 Гост
До коментар #6 от "CL500":
Казах AMG GT R, а не AMG GT Black Series който е доста по-наточена версия за писта. Стоковият R e 577 коня. Това на снимката е Vantage F1 Edition и е 530 коня и около 100 килограма по-лек (1530 срещу 1650).Коментиран от #8, #9
13:48 19.04.2022
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 CL500
До коментар #7 от "Гост":
Статията е за сейфти-карите, затова и сравнявам тях. Дори и ти сега казваш за това на снимката. Последно кое сравняваме - стоковите или сейфти-карите? Но и за ГТ-Р да говорим, за стоковия ... И той е много по-бърз на писта от стоков Астън, който и да е. Гаранция! Както писах, стоков ГТ-Р прави по-добри времена на писта от ГТР-Нисмо, а камо ли на стоков Астън.Коментиран от #10
14:41 19.04.2022
10 Гост
До коментар #9 от "CL500":
Правилната модификация за сравнение с базов Vantage e AMG GT "S". Подобни коне, различни настройки на ECU-то. Основни разлики - в Астъна същия мотор е монтиран по-назад и по-ниско, и 8-скоростния ZF (а не 7-скоростен AMG DCT) се намира на задната ос до дифа. След това идват по-наточените AMG GT C и GT R, чиито близък аналог при Астън е Vantage AMR. Този F1 edition пък е много подобен на Vantage AMR. Black Series е идеи по-хардкор и няма подобен Vantage с мерцедесовия V8 двигател.15:27 19.04.2022
11 Младен
17:04 19.04.2022
12 Не зная какво се
Коментиран от #13
18:20 19.04.2022
13 CL500
До коментар #12 от "Не зная какво се":
Не е точно така. В зоната на инцидента скоростта може да е по-ниска с оглед сигурността, но в другите участъци на пистата скоростта може и трябва да е много по-висока, според възможностите на сейфти-кара. Болидите тябва да поддържат температура в гумите. Аналогично и при по-лек инцидент има жълти флагове само в определен сектор.Коментиран от #15
18:30 19.04.2022
14 Бмв
22:19 19.04.2022
15 Шкода камик
До коментар #13 от "CL500":
Колега стига ги хвали тея мерцедеси.Мерцедеса е всичко друго, но не и бърз.Е може на някой пенсионер (предимно такива ги карат)да му се стори ,че много "върви".Коментиран от #16
22:22 19.04.2022
16 CL500
До коментар #15 от "Шкода камик":
Абе, виждам, че ти си знаеш тая стара някаква мантра за Мерцедесите. Покарай малко, което и да АМГ и пак ела да коментираш. За ускорение и вървеж, Мерцовете въобще не отстъпват на аналогичните модели на БМВ, Ауди и т.н., да не кажа и, че ги превъзхождат. А от станаха вече много години, редица модели на Мерц им подобриха адски много управлението, за да бъде директно и по-спортно, от което и затова доста Мерцове си загубиха бая от комфорта. А за ГТ серията и особено за ГТ-Р, няма какво да говоря. Не си се интересувал, не знаеш, колко сполучлив, спортен и съответно скъп е този модел. Погледни времената му на писта, има куп видеа. БМВ нямат такъв модел, който да го бие, за Ауди само върхово Р8 може да е конкуренция, но за писта пак не мисля, че ще му се опре. А относно статията за сейфти-карите - това го казва пилота им, Мейлендер. Той казва тая Блек серия е направо състезателен автомобил. Представи си го така: разликата между твоята кола и една спортна кола да я приложиш между спорта кола и СЪСТЕЗАТЕЛНА кола. С думи прости, ако те повозят в стоков спортен автомобил, ще се припотиш леко, а ако те повозят в същия автомобил, но направен и подготвен състезателен, ще се нас..еш, направо :-)07:34 20.04.2022