Last news in Fakti

19 Април, 2022 11:10 6 087 16

Наистина ли колата за безопасност във Formula 1 е прекалено бавна?

  • aston martin-
  • кола за безопасност-
  • vantage-
  • formula 1

FIA излезе с официална позиция по повод оплакванията към Aston Martin

Наистина ли колата за безопасност във Formula 1 е прекалено бавна? - 1

През тази година Aston Martin бе избран за марката, която ще съпровожда болидите от Formula 1 като кола за безопасност с модела Vantage и DBX за лекарския екип. На пръв поглед оборудвания с бензинов 4.0-литров V8 Vantage трябваше да се справи със задачата, но след първото състезание за сезона се появиха много от топ пилотите на Formula 1, че колата всъщност е бавна и не им позволява да поддържат оптимална температура на гумите си.

Наистина ли колата за безопасност във Formula 1 е прекалено бавна?

Ситуацията се разводни толкова, че от FIA бяха принудени да излязат с официална позиция относно проблема. Според асоциацията, ограничената скорост не е повлияна от автомобила, а е диктувана от състезателния контрол. В допълнение се казва, че автомобилите са от две от топ марките в света и са управлявани от опитен водач и навигатор.

Наистина ли колата за безопасност във Formula 1 е прекалено бавна?

В коментарите пък се появиха мнения, че пилотите трябва да са благодарни, че колите за безопасност са това, което са в момента, придружени със снимка от миналия век, където тази длъжност се изпълнява от Opel Vectra.

Наистина ли колата за безопасност във Formula 1 е прекалено бавна?


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тотьо

    9 1 Отговор
    .ах тая вектра те гумите й по широки от на болидите бе!
  • 2 Гост

    12 14 Отговор
    Този Астън си има същия вървеж като Mercedes-AMG GT R и даже е по-добре балансиран от него защото двигателя е изнесен зад предната ос. Преди 15-тина години масово бяха разни CLK-та и SLK-та, които не вървят и наполовина на това.

    Коментиран от #4

  • 3 bbб

    16 2 Отговор
    Опел е голяма машина ей....
  • 4 CL500

    21 7 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Луд ли си, честно? Първо тоя Астън е по-тежък от спортния Мерцедес. Второ този Мерцедес ГТ-Р на писта е уникален. Не само, че въпреки само на задно правеше смешни Нисан ГТ-Р Нисмо на писта, но и точно този модел направи и държеше рекорда на Ринга за серийна кола, от какъвто и да е тип, подобрявайки рекорда на едно Ламбо Хурикан. Само прототипите бяха по-бързи. Надявам се даваш си сметка и, че този ГТ-Р не е стоковия, а е Блек Серията с над 700 коня. Мисля, че наистина не си много наясно специално с ГТ-Р, който се скъсаха да го хвалят, когато излезе, как най-накрая Мерц са направили кола с уникално пътно поведение, супер директно. Отделно виж и цената на тая Блек Серия и на Астъна и ще видиш, кое е много по-скъпо. Просто на писта, не са много колите, които могат да се опрат на тоя Мерц специално.

    Коментиран от #5

  • 5 Име

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "CL500":

    Абе, Астъна мисля,че е със същия мотор като на Мерцедеса, ама явно другото куца. И да, АМГ ГТ е уникална кола, ще е интересно да видим наследника, кой вече ще е хибрид и 4х4, вярвам че ще е страхотия...

    Коментиран от #6

  • 6 CL500

    8 3 Отговор

    До коментар #5 от "Име":

    По мнения на Леклерк и Ръсел, тоя Астън е около цели 5 секунди на обиколка по-бавен от Мерцедеса. Това е огромна разлика. А иначе за двигателите - сравняваме тези тук в тези коли, не стоковите. Мерцът е със 730 коня, Астъна тук е с 528 коня. Блек серията е супер подобрена от стоковата, която също е уникална. Има куп карбонови елементи и съвършено друга аеродинамика. При 200 км/час Мерцът има 249 кг даунфорс, а астъна само 159 кг. Мерцът е 1520 кг, Астъна е 1570 кг. Максималният въртящ момент на Мерца е 800 н.м., на Астъна е 685 н.м. Не знам, какво да пиша още .... Пилотът на сейфти-кара Мейлендер каза, че тоя Мерц направо му е отвял представите. Огромен скок спрямо предните сейфти-кари и е супер близко до истинска състезателна кола в целия смисъл на определението. Има ли смистъл да пиша повече ...

    Коментиран от #7

  • 7 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "CL500":

    Казах AMG GT R, а не AMG GT Black Series който е доста по-наточена версия за писта. Стоковият R e 577 коня. Това на снимката е Vantage F1 Edition и е 530 коня и около 100 килограма по-лек (1530 срещу 1650).

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Статията е за сейфти-карите, затова и сравнявам тях. Дори и ти сега казваш за това на снимката. Последно кое сравняваме - стоковите или сейфти-карите? Но и за ГТ-Р да говорим, за стоковия ... И той е много по-бърз на писта от стоков Астън, който и да е. Гаранция! Както писах, стоков ГТ-Р прави по-добри времена на писта от ГТР-Нисмо, а камо ли на стоков Астън.

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "CL500":

    Правилната модификация за сравнение с базов Vantage e AMG GT "S". Подобни коне, различни настройки на ECU-то. Основни разлики - в Астъна същия мотор е монтиран по-назад и по-ниско, и 8-скоростния ZF (а не 7-скоростен AMG DCT) се намира на задната ос до дифа. След това идват по-наточените AMG GT C и GT R, чиито близък аналог при Астън е Vantage AMR. Този F1 edition пък е много подобен на Vantage AMR. Black Series е идеи по-хардкор и няма подобен Vantage с мерцедесовия V8 двигател.
  • 11 Младен

    12 0 Отговор
    Просто си върнете вектра та то се вижда че другите не стават😂😂😂
  • 12 Не зная какво се

    1 1 Отговор
    напъвате като скоростта се определя не отвъзможностите на автомобила а от тази на реис контрола. Все едно скоростта в бокса да коментирате на болидите,когато влизат в бокса за смяна ан гуми.Възможностите на този Астон Мартин са почти идентични с тези на предните коли за сигурност от марката Мерцедес,а това 1 сек на обиколка кой бил по-бърз в случая няма никакво значение.това е кола за сигурност не състезателна кола и скоростта и трябва да е точно такава за да осигурява сигурност,защото и тези машини излизащи на пистата и работнизците чистещи пистата трябва да са осигурени ,че няма ад им се случи нищо. Май семейните седани от среден клас са най-подходящи и за икономия и за сигурност.

    Коментиран от #13

  • 13 CL500

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Не зная какво се":

    Не е точно така. В зоната на инцидента скоростта може да е по-ниска с оглед сигурността, но в другите участъци на пистата скоростта може и трябва да е много по-висока, според възможностите на сейфти-кара. Болидите тябва да поддържат температура в гумите. Аналогично и при по-лек инцидент има жълти флагове само в определен сектор.

    Коментиран от #15

  • 14 Бмв

    0 4 Отговор
    Ами бавничко си е.Карал съм астън.Мудна кола е,но отвън изглежда агресивно и спортно,но интериора вътре е леш.
  • 15 Шкода камик

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "CL500":

    Колега стига ги хвали тея мерцедеси.Мерцедеса е всичко друго, но не и бърз.Е може на някой пенсионер (предимно такива ги карат)да му се стори ,че много "върви".

    Коментиран от #16

  • 16 CL500

    5 1 Отговор

    До коментар #15 от "Шкода камик":

    Абе, виждам, че ти си знаеш тая стара някаква мантра за Мерцедесите. Покарай малко, което и да АМГ и пак ела да коментираш. За ускорение и вървеж, Мерцовете въобще не отстъпват на аналогичните модели на БМВ, Ауди и т.н., да не кажа и, че ги превъзхождат. А от станаха вече много години, редица модели на Мерц им подобриха адски много управлението, за да бъде директно и по-спортно, от което и затова доста Мерцове си загубиха бая от комфорта. А за ГТ серията и особено за ГТ-Р, няма какво да говоря. Не си се интересувал, не знаеш, колко сполучлив, спортен и съответно скъп е този модел. Погледни времената му на писта, има куп видеа. БМВ нямат такъв модел, който да го бие, за Ауди само върхово Р8 може да е конкуренция, но за писта пак не мисля, че ще му се опре. А относно статията за сейфти-карите - това го казва пилота им, Мейлендер. Той казва тая Блек серия е направо състезателен автомобил. Представи си го така: разликата между твоята кола и една спортна кола да я приложиш между спорта кола и СЪСТЕЗАТЕЛНА кола. С думи прости, ако те повозят в стоков спортен автомобил, ще се припотиш леко, а ако те повозят в същия автомобил, но направен и подготвен състезателен, ще се нас..еш, направо :-)