7 914 72

Въвеждат пътни данъци и за електромобилите

  • електромобили-
  • данък-
  • данъци-
  • великобритания

Такава мярка предвижда законодателството във Великобритания от 2025 година

Въвеждат пътни данъци и за електромобилите - 1

Властите във Великобритания планират да въведат пътни данъци за електромобилите. Това ще се случи през 2025 година, точно пет години преди официалната забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, управата обещава данъците да са ниски с цена от около 20 евро за хората закупили коли с ниски емисии преди 2017 година.

Подобна мярка за лишаване на електромобилите от пътен данък бе приета от много страни през последните 10 години, включително и в България. Колите на ток се възползват и от допълнителни облаги в страната ни, като паркират безплатно в някои от големите градове.

През последните месеци имаше слухове, че българските власти също ще предприемат подобна стъпка и електрическите коли ще бъдат облагани с данъци, но официална информация за това все още няма.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 28 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    52 0 Отговор
    ….. “ и електрическите коли ще преминат на ток, ….” Върхът на мислата! Просто … не съм въобще очуден! Намирането на доказателства е фасулска работа - те ти се навират сами! Благодаря, че затвърждавате мнението ми.

    Коментиран от #3

  • 2 Турбо

    90 5 Отговор
    Безплатното зареждане приключи,въвеждат пътни данъци,следва отпадане на безплатното паркиране. Като се вдигне и цената на тока и всички предимства на електромобилите се изпариха.

    Коментиран от #6, #7

  • 3 Гост

    63 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Електрическите коли са на въглища,нали се зареждат с еко ток от ТЕЦ.
  • 4 Ами

    49 2 Отговор
    Балъците край нямат ...

  • 5 шампиона

    63 1 Отговор
    Хората са го казали, безплатния обяд е в капана на мишката..!
  • 6 Безплатен обяд няма

    30 5 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    Вече 100 пъти ти го повтарям. И колко пъти да ти обяснявам че пътните такси е логично да са по-големи за по-тежките автомобили.

    И ако засега е нормално да не плащат за паркиране в центъра на градовете, за да намалят шума и замърсяването, това също ще бъде прекратено като станат повече.

    Безплатното зареждане надали напълно ще отпадне точно безплатното паркиране в моловете, като им намалеят клиентите. Просто ще наслагат маломощни станции 3 до 5 kw, особено пък ако имат и фотоволтаици и не плащат тока който подаряват на клиентите.
    Дори да го подаряват, клиентът ще трябва да стои цял час за да зареди ток за лев 2, а през това време ще изхарчи 20.

    Коментиран от #48

  • 7 И основният въпрос

    7 27 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    "Като се вдигне и цената на тока и всички предимства на електромобилите се изпариха."

    Кога предвиждаш намаляване и спиране на търсенето на електромобили, щом са им свършили предимствата?
  • 8 Бай Ганя

    30 1 Отговор
    През последните месеци имаше слухове, че българските власти също ще предприемат подобна стъпка и електрическите коли ще преминат на ток, но официална информация за това все още няма.

    Връх на журналистическата мисъл 🤣🤣🤣
  • 9 3-фазния

    24 4 Отговор
    Това Електромобил е временно понятие. Когато всички минат на ток ще се казват просто коли.

    Коментиран от #10

  • 10 Това се опитвам да обясня

    4 19 Отговор

    До коментар #9 от "3-фазния":

    На турбо-антиелектриците. Към момента електромобилите се третират с особен статут, като разбира се в България това не е валидно дори днес, но от един момент нататък ще са просто коли, автомобили и т.н. , точно като телефон и телевизор, без да уточняваме дали е мобифон или gsm, дали въобще е мобилен телефон и дали телевизора е с кинескоп, плазма, LCD или LED, както беше почти задължително преди.

    И на ДВГ им минава времето, точно както на парните автомобили които едно време са били най-тихи и най-бързи и са се палили с копче, докато двг все още се е палил с манивелата и всички са обяснявали, че парния автомобил е най-напредналата технология.

    Коментиран от #15

  • 11 Ссссс

    20 4 Отговор
    Абе ако си спомням мъск казваше че като си купиш тесла щял да си имал безпален ток за целия живот на автомобила а то се оказа друго. Разбира се че ще имат и такси и тока ще се плаща, от начало винаги е така лъжат мажат а после той не е толкова голям просто не си свикнал. Бъдещето е във водорода а не в електричеството. Както беше и с бензина и дизела.

    Коментиран от #14

  • 12 6Х6

    24 0 Отговор
    Започва се! Като е еко да не е по-леко? Батериите си тежат доста и пътищата трябва да се поддържат все пак!
  • 13 Така е

    7 5 Отговор
    Елколите се налагат и ще се налагат с непазарни методи.Тогава ще има тотално доминиране.
    Това се прави и очевидно силно ще се изостри вбъдеще от крайнодесните зелени тоталитаристи.
    Сега елкола се купува и още дълго време ще се купува
    предимно от много богати и за разнообразие.Имам такива познати.Това е един много малък процент от населението.
    Има много богати, които за разнообразие ще предпочитат мощно двг.Ама на тях тъмнозелената идеология казва -вие тровите и ние искаме да карате друг тип отровни коли.
    Бих харесал електромобилите ако благодарение на голям спад в търсене на петрол страни като Русия и арабските, спрат да се богатеят от природни ресурси.Но това е много съмнително да стане.
    А парните коли освен, че очевидно имат куп недостатъци, са били и много по-скъпи от двг.Пазарен механизъм ги спира.

    Коментиран от #16, #17

  • 14 Все тебе те лъжат

    4 10 Отговор

    До коментар #11 от "Ссссс":

    Илон Мъск никога не е казвал, че винаги ще е така, а дори точно обратното. Приканваше хората да си купят Тесла, докато все още предлага безплатно зареждане за целият им живот.

    Точно както обеща, че цената за зареждане на електрическите камиони ще 7 цента за киловатчас за тези, които са ги поръчали.

    Точно както подканваше хората да си купят автопилота за 2000 долара, а после няколко пъти качва цените и сега последно май беше 12 000.

    Виж това последното дори самият аз го считам за нечестно спрямо потребителите, защото този пълен автопилот го чакат вече пета година, а никой не знае дали няма да чакат още пет докато го довършат, защото идва и края на тази година, а той всяка година ще е готов в края на годината.

    Но от друга страна, всички някой той му е обещано безплатно зареждане и до днес си зареждат безплатно.

  • 15 Механик

    26 3 Отговор

    До коментар #10 от "Това се опитвам да обясня":

    Парен двигател се "пали" с копче?! Ти сериозно ли?
    Интелекта ти е точно колкото на писалият статията в тази и част, дето електирческите коли щели да минат на ток.
    Електомобилите в сегашния им вариант са просто скъпа играчка, за хора без техниеска грамотност. Хора, които не познават механизмите и машините и единственото нещо което могат да си представят че "върти" е електромора, понеже са го виждали на дядо си на фуражомелката.
    С тези батерии по 2 тона и стуващи колкото един прицеп, а се зареждат за 3-4-5 часа и минават средно 500 км. няма да стане това дето го мечтаете.
    А инак, няма лошо. Купувайте си каквото искате. Ваша си работа.

    Коментиран от #18, #35

  • 16 Ти да видиш!

    2 11 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Ето че и днес ми осмисли деня и ме накара да се хиля до несвяст!

    Значи казваш, че последните месеци богатите китайци милионери и милиардери с lamborghini-та и bugatti veyron в гаража, купуват електромобилите ей така за разнообразие и защото държавата щяла да им даде субсидии!

    Сигурно затова през последните месеци 35% от продадените нови автомобили в Китай се зареждат от контакта. Купили са ги китайските милиардери, защото смятат че електромобил за 4000 долара ще стои много добре до bugatti veyron в гаража им.

    Не се ли усещаш че споменаването на субсидии и богати клиенти със скъпи автомобили са оксиморони и не трябва да ги употребяваш в едно изречение?

    А оксиморона с богатия, който си купува електромобил за 4000 долара?
  • 17 Пазарна икономика

    7 7 Отговор

    До коментар #13 от "Така е":

    Много правилно си споменал, че парните автомобили, както и електрическите едно време, са изчезнали заради ford модел а, който е бил първия автомобил произвеждан на конвейер и съответно цената му е била много по-ниска от останалите.


    Ако ford беше решил да произвежда парен автомобил на този конвейер, вероятно светът щеше да премине на парни автомобили.

    Точно по същата причина ще изчезнат и двигателите с ДВГ - заради цената. И не се лъжи по настоящите завишени цени на електромобилите! Китай показва пътя в момента!

    А ако останалите не искат да произвеждат и продават евтини електромобили, китайците ще го направят и на техните пазари.

    Коментиран от #19

  • 18 От кой век пишеш?

    3 14 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    Не е лошо освен с механика да започнеш да се ограмотиш малко и за останалите раздели в техниката.

    Както вече писах най-продаваната скъпа играчка наречена електромобил в Китай струва 4000 долара.

    Твоя евтин автомобил колко струва?

    Дори китайските автомобили вече се зареждат за 10-15 минути, за какви три четири пет часа говориш?

    А парния двигател се е палил с копче много преди да измислят стартера за ДВГ. Освен това е преминавал в работен режим за подаване на пара за по-малко от минута от натискане на копчето и е можел да потегли.

    Освен това първият автомобил преминал границата от 200 км в час е бил с парен двигател. Този рекорд е останал непобеден десетилетия.

    А българският паромобил DUX е бил един от най-високотехнологичните автомобили за времето си и е бил по-тих както от автомобилите с ДВГ, така и от електромобилите по това време.

    Така че не слагай предразсъдъците пред общата култура, защото не правиш мен за смях, а онзи който всеки как сутрин гледаш в огледалото, като си миеш зъбите.
  • 19 Турбо

    14 0 Отговор

    До коментар #17 от "Пазарна икономика":

    Форд модел Т е първият автомобил,който се провежда на конвейер.
    Парният двигател е с външно горене и се пали с огън , а не с копче умнико.

    Коментиран от #20

  • 20 Така е!

    2 9 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Моя грешка, не е модел А, а е модел Т. Аз поне веднага и на момента си признавам грешките и приключвам с въпроса.

    Но ти очевидно, като инженер по двигатели си проспал часовете по история на двигателите, а от всички часове и учебници си запомнил само този по перпетууммобиле, а другото ти е мъгла.

    И с какво казваш се палели въглищата на парните двигатели на леките автомобили? С кибрита?

    Че аз дори въглищата на барбекюто не си паля с кибрит, а с пистолет с горещ въздух.

    Втори път ще ме уморите от смях днес. А аз до днес се имах за пълен лаик на тема двигатели. Не че от днес ще се имам за нещо повече, но виждам че има по-големи лаици и от мен и освен оня дето си мисли че ябълката е единствена и неповторима, има и такива които си мислят, че ДВГ е единствен и неповторим и винаги е било така.

    Коментиран от #21

  • 21 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #20 от "Така е!":

    Не различаваш двигател с външно и вътрешно горене.Точно с пистолет за горещ въздух са си палили пещите на парните двигатели.

    Коментиран от #22, #23

  • 22 Дрън-дрън

    0 8 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Продължаваш да ме разсмиваш! Очевидно наистина си представяш, че дори най-модерните парни автомобили едно време са се движили на въглища и са се палили с кибрита и е било невъзможно за онова време да измислят по онова време запалване с бутон?

    Май не внимаваш в картинката? Казах ти че за онова време парните двигатели са били най-високотехнологичните, дори по онова време са ускорявали до 100 за 10 секунди и са имали за времето си чудовищен въртящ момент, който им е позволявал достигането на тази скорост без съединител и предавки. Това последното да ти е познато предимство и от тези дни?

    Очевидно си проспал половината часове наистина!

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Пропуснах

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    "Не различаваш двигател с външно и вътрешно горене."

    И каква е разликата къде е горенето? Какво пречи горивото да се пали по същия начин?
  • 24 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Парните двигатели могат да работят с всичко което може да гори.Запалването според теб е с триене на две сухи пръчки по индианско ноу-хау.Почети първо в Уики,ставаш сме шен вече.

  • 25 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дрън-дрън":

    Щом парните двигатели са били толкова високотехнологични,защо тогава не са се наложили,а са били изместени от двг.Нещо пак не си в час.

    Коментиран от #26

  • 26 И ти ли беше машинен инженер?

    0 7 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Май сте бяга ли от едни и същи часове с турбо и останалите антиелектрици които до един сте все сте инженери по ДВГ, ама само на думи!

    Вече съм ти отговорил на въпросите в мнение 10 и мнение е 17 и не случайно споменах паленето с копче на парните двигатели и това че електромобилите въобще не са имали нужда от палене. Това им е било най-голямото предимство.

    После се е появил ford модел t с неговата ниска цена, който е наклонил везните към ДВГ, но последния пирон в ковчегът им е забил Делко, който е изобретил електрическия стартер за автомобили с ДВГ и е премахнал най-голямото предимство на парните двигатели - лесното палене.

    Това са истории от преди ерата на уикипедия и съм ги научил от баща си. Всеки технически грамотен човек трябва да ги знае от обща култура. А вие се пишете специалисти и не ги знаете. Почти съм сигурен, че ще намериш нещо по въпроса и в Уикипедия сега, като ти подсказах какво да търсиш.

    А това ще са същите причини за навлизането на електромобилите - по-добри параметри на по-ниска цена. Особено пък зареждането от покрива. Това и политиците не могат да го отменят! Процесът вече е необратим и е само въпрос на време. Доста време!

    Коментиран от #27

  • 27 Турбо

    9 1 Отговор

    До коментар #26 от "И ти ли беше машинен инженер?":

    Електрическият стартер е изобретен от Чарлс Кетъринг и се използва за първи път от Кадилак хахахаха Делко е измислил съвсем друго нещо.Баща ти нещо те е метнал хахахаха.

    Коментиран от #28, #30, #32

  • 28 Продължавам да се хиля

    0 4 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Какво е изобретил Делко и как му е фамилията?

    Е не мога повече, ще ме уморите от смях!

    Коментиран от #29

  • 29 ...

    7 0 Отговор

    До коментар #28 от "Продължавам да се хиля":

    хапчетата дето не ги пиеш е изобретил, специално за псевдозелени социопати :)

    Коментиран от #31

  • 30 Потърси ли в google

    0 5 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Как е фамилията на този изобретател Делко?

    Или това му е фамилията? Как му е първото име тогава? Че, тате ми каза, че освен очевидното - високоволтовата запалителна система, част от която на жаргон се казва Делко, всъщност този "изобретател", дето не му знаеш първото име е изобретил и системата която отваря касовите апарати и е позната от филмите ни с онова "дзън", а след това прави по-голямата му версия, която познаваме и до днес под името стартер и която е била най-важната причина богатите хора да зарежат електромобилите и парните автомобили. Особено вторите.

    И между другото, намери ли в google как са палели въглищата в двигателите с външно горене на леките автомобили с копче?

    Кажи следващия бисер, че цял час не съм се смял като луд!

    Коментиран от #39

  • 31 Не го чувам за първи път

    0 3 Отговор

    До коментар #29 от "...":

    На мен не ми се налага, но ти явно говориш от опит. Имам чувството, че заставате пред огледалото и пишете каквото имате да казвате на този отсреща.
  • 32 И дори това не си познал

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Всъщност първият електрически стартер е инсталиран на Arnold , адаптация на Benz Velo, построен през 1896 г. в Източен Пекъм , Англия , от електроинженера HJ Dowsing.

    15 години преди да го изобрети и патентова онзи Делко, дето не му знаеш първото име и да го използват в cadillac.

    Поне като четеш в Уикипедия, чети като хората!
  • 33 Турбо

    1 1 Отговор
    Ерик се казва.
  • 34 Турбо

    4 2 Отговор
    Ерик Делко от сериала "От местопрестъплението Маями " хахахаха различаваш ли Делко от ДЕЛКО,тесльо?Едното е име на човек,другото е на американска фирма.Гъбаркам те без да се усетиш.

    Коментиран от #36

  • 35 еКарс БГ

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    След 4 години, 100 000 км и над 400 монтажа на частни и публични зарядни станции в цяла България с едно единствено Рено Зое 40, и ние ли не разбираме? Това беше риторичен въпрос :) Фактите за нас са ясни. На база реален, полеви опит и отзиви от хиляди клиенти и собственици на електромобили.
    P.S. А Зоето има едва 5% деградация. NMC (nickel manganese cobalt) клетките се използват масово в различни модели и са доказано надеждни.
  • 36 Малко по малко ще се усетиш

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Турбо":

    Какви глупости изписа дотук. Те и въглищата в парния двигател, всъщност не са баш въглища както си мислиш и не се палят с кибрита, както си мислиш!

    В крайна сметка стартера от Делко ли е изобретен и въведен в масово производство или не?

    Парните автомобили могли ли са да се палят с копче или не?

    Чарлс Кетъринг сам ли го е изобретил този стартер или не?

    Коментиран от #41

  • 37 ще дам зелена светлина на елвктрокара

    3 1 Отговор
    Когато петролното царство се завайка за загубения си бизнес
  • 38 Уса

    4 1 Отговор
    Батериите са по-скъпи от електрокара и изобщо не са това за което ги представят.С времето една по една дават фира,както при останалите батерии с малка разлика
  • 39 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Потърси ли в google":

    Нали знаеш кои хора се смеят сами.
  • 40 Гост

    1 1 Отговор
    Кой е измислил радиото и телефона.Още се спори кой точно,претендентите са винаги най малко двама.
  • 41 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Малко по малко ще се усетиш":

    Котела на парната машина гори всичко и се избира да се пали по най лесния и евтин начин.Бабите на село ползват нафта за печките,баровците си палят камините с сух спирт.

    Коментиран от #42

  • 42 Най добре се смее ...

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    този който се смее последен! А смехът е здраве, както казват габровци, така че съм ви благодарен, че се грижите за здравето ми и почваш от сутрешното ми кафе!

    Значи според тебе бабите в наши дни се топлят на нафта, а баровците на сух спирт! Поредното доказателство, че живееш с другите ти никове в паралелен свят, който ние простосмъртните дори не можем да си представим. Свят изпълнен с чудеса и перпетууммобилета.

    Въпросът обаче не беше за горивото, а за запалването. Едно време преди 2 века, са палели парните котли с копче. Във вашата реалност бабите и баровците с какво си палят дизеловите и спиртните отоплителни уреди? С най - технологичното и съвременно изобретение - кибрит или с примитивно копче, като преди повече от 200 години?

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "Най добре се смее ...":

    Бабите разпалват само дървата и въглищата с малко нафта,с сухия спирт също.Пак се правиш на интересен.

    Коментиран от #44, #45

  • 44 Въобще не се правя на интересен

    1 2 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Просто продължавам да се хиля! И с този Ник продължаваш да не знаеш за какво ти говоря!

    Аз ти говоря, че Делко е патентовал стартера и с това е забил последния пирон в ковчега на парните двигатели, чието основно предимство е било че се палят с копче.

    А ти четеш в google, че Кетъринг бил изобретил стартера и идваш да се правиш на интересен, без да се усетиш, че Делко е компанията на Кетъринг, а си пропуснал и че това не е негово самостоятелно изобретение, а и друг е участвал.

    После без дори да провериш обясняваш, че Делко изобретил друго нещо, а не стартера, без да се усетиш че дори запалителната система, която визираш отново е дело на Кетъринг.

    После не се усещаш защо въобще те питам как се пали спирта и другите течни горива с които бабите се разпалват печките на дърва, като очевидно все още не си проверил в google как се палили въглищата и дървата в котлите на парните автомобили преди два века? Дали пък не са ги палили по същия начин - с бензин и спирт, които да запалят с копче?

    Я иди провери, да видиш кой се прави на интересен и кой отново става за смях? Совите (парните автомобили) не са това което са! Захвърлете ги тези предразсъдъци!

    Коментиран от #49

  • 45 И между другото

    1 3 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Време е да смениш ника, изкарай другия адвокат да дойде да ти защитава останалите никове! Турбо и гост можеш да ги пратиш единият да работи а другия във Велинград на СПА. А ти опипай почвата с някой от останалите никове, както правиш обикновено за да не се излагаш само с единия. Дежавю! Знаем се!

    Коментиран от #46, #50

  • 46 Пипии

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "И между другото":

    а ако ти се спре нета, от къде ще черпиш „безграничните” си “познания”, бе пипонеее???
    И като идея си нямаш от автомобили и двигатели, както сам си признаваш, с какво право изобщо се произнасяш за или против ДВГ???
    Смешно му било…. насила се правиш на интересен….

    Коментиран от #47

  • 47 100 пъти съм казвал

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "Пипии":

    Че ще ми е голям кеф да спорим на живо по същите въпроси с господин уикипедия и с господин google познанията, които се имат за инженери по двигатели с вътрешно горене!

    А при липса на обща култура в комбинация с функционална неграмотност, дори с google не могат да се оправят, защото не могат да осмислят написаното, а термините им звучат като на японски и трябва да ги търсят един по един и тях в google какво точно означават.

    Хайде сега кажи с кое от всичко ти не си съгласен? Кое не е така както аз го казвам и кажи кое е правилното, а не да адвокатстваш с трети четвърти пети и осми ник с лични нападки и нищо по темата?

    А историята има лошия навик да се повтаря. Ако знаеш историческите причини за навлизането на една технология и отпадането на друга е лесно да се досетиш кога ще дойде следващата смяна на технологиите.

    А аз нямам нищо против ДВГ. Дори го харесвам. Ползвал съм го, ползвам го и ще продължа да го ползвам още дълги години, дори и след като премина на електромобил. За мен светът не е черно-бял и всяко нещо си има и предимства и недостатъци. Имам както бензинова така и електрическа резачка. И двете си имат и предимства и недостатъци и затова ги държа и двете.

    Хайде сега ти да ми обясниш защо си само против електромобилите и не виждаш нито едно тяхно предимство?

    Аз виждам предимствата дори в парните двигатели едно време, а ти?
  • 48 Държавата няма да се лиши

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Безплатен обяд няма":

    от парите които получава от акциза на петролните горива. Ще ти монтират един електромер на елколата и ще си плащаш акциза като поп. Ако ще и без пари със собствен фотоволтаик да зареждаш пак ще си платиш акциза. Някои смятат 100кВтч по 12ст.(нощна тарифа) са 12лв. и ще карам 500км с тях, хаха. АС и ДС зарядните купуват промишлен ток и като ти сложат ДДС и печалба и отделно акциза ще си мечтаеш за дизел 4л./100км.
  • 49 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #44 от "Въобще не се правя на интересен":

    Не бях чувал,че парен котел може да се запали с копче.Интересно!

    Коментиран от #51, #54

  • 50 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "И между другото":

    Днес съм бил цял ден в гаража хахахаха Не забеляза ли,че ме няма във форума.Да, Кетъринг е изобретил стартера и Делко е компания на Кетъринг.Какъв е проблема?

    Коментиран от #52

  • 51 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Турбо":

    Може да ги палят с тротил.Натискаш копчето ииии бум.

    Коментиран от #53

  • 52 Ето това е проблема

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    "Електрическият стартер е изобретен от Чарлс Кетъринг и се използва за първи път от Кадилак хахахаха Делко е ИЗМИСЛИЛ СЪВСЕМ ДРУГО НЕЩО.Баща ти нещо те е метнал хахахаха."
  • 53 Поне разбра ли

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Гост":

    На дърва или на въглища са се движили модерните парни автомобили едно време дето са се палили с копче?
  • 54 Е щом не си чул, значи няма!

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "Турбо":

    А, тебе одеве съм те пропуснал че сте се върнали заедно с Госта от гаража! Изобретихте ли някое ново перпетуумобиле?

    Щом като пелетен котел може да се пали сам в определен час, защо парните автомобили да не могат да се запалят с копче ?

    Или пак си на принципа, щом ти не го знаеш и не си го виждал, значи със сигурност не съществува?

    Също като онзи Делко, който не е въвел в масова експлоатация стартера, за да премахне предимството на парните автомобили с палене на копче?

    Коментиран от #55, #62

  • 55 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Е щом не си чул, значи няма!":

    Заяждаш се.За пелетните камини си прав,виждал съм как става.

    Коментиран от #56

  • 56 Е какъв е проблема тогава

    1 2 Отговор

    До коментар #55 от "Турбо":

    Да се запали с копче и парен автомобил?

    И за да не те мъча, ще ти кажа че горивото на парния котел се запълва по абсолютно същия начин, както се пали в бензиновия ДВГ.

    И него ли го палиш с кибрита? И въобще не се заяждам а те питам как си представяш, че се пали парен автомобил? Опиши ми го? Въобще не се шегувам!

    Коментиран от #57, #59

  • 57 Пак редактора

    0 1 Отговор

    До коментар #56 от "Е какъв е проблема тогава":

    горивото на парния котел се запАлва по абсолютно същия начин, както се пали в бензиновия ДВГ.

    Коментиран от #60

  • 58 Турбо

    1 0 Отговор
    Завършил съм двигатели с ВЪТРЕШЕНО горене,а не двигатели с ВЪНШНО горене.Усети ли разликата?

    Коментиран от #61, #63, #65, #71

  • 59 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #56 от "Е какъв е проблема тогава":

    Всезнаещ,всеможещ и винаги прав,дори когато греши.Ето това е многониковия спейшълист.
  • 60 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Пак редактора":

    Провери първо при каква температура се палят въглищата и дървата, тогава си съчинявай теории.

    Коментиран от #64

  • 61 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    Това е много сложно за неговите възможности.Давай представи му го по семпло,като за ниво първокласник.
  • 62 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Е щом не си чул, значи няма!":

    Натискаш копчето и парния автомобил тръгва.На парния котел му трябва време да загрее водата до пара,за да задвижи буталото.
  • 63 Няма никакво значение

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    Аз не съм завършил никакви двигатели и очевидно от обща култура знам повече за историята на двигателите, отколкото тебе!

    Още си спомням как докато баща ми обясняваше принципа на действие на балканчето, когато бях десетина годишен и ме учеше да го карам, ми обясняваше как се пали, кое е свещ, бобина, чукче и наковалня. Какво е горна мъртва точка е как да разбера кога е с помощта на отвертката през отвора за свещта и защо трябва да ритам с крака за да го запаля и как от Делко са измислили как същата система да работи на четирите цилиндъра на Москвича с дистрибуторна капачка с помощта на една единствена бобина за всички цилиндри.

    Показа ми и отвора под предния номер в който се пъха манивелата за ръчно палене на москвича и ми обясни, че едно време всички автомобили са се палели по същия начин, докато от Делко не са изобретили и стартера. Даже в гаража имахме такава манивела. Не знам дали е дошла комплект с москвича или я е купувал отделно.

    Също тогава ми е обяснявал за парните двигатели, но не си спомням да е споменал нищо за електрически.

    За тях обаче най-много съм научил от Джей Лено и пак от обща култура. И се оказа, че совите не са това което са.

    Но ти е очевидно не си от тези с общата култура и не си задаваш въпроса ЗАЩО. Защо ДВГ е победил тогава и ще изгуби сега. Защото ти още не си го осъзнал още, но ДВГ няма шанс по технически причини и историята се повтаря.

    Коментиран от #67

  • 64 Това ще го оставя на турбо

    0 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гост":

    Той ще ти обясни как става запалването на парния двигател с високоволтова бобина и запалителна свещ, защото са му го преподавали професорите, а аз съм самоук и мога да объркам някоя запетайка при обяснението, за което да се заяждате.

    Факт е обаче, че очевидно запалителната свещ не се пали с кибрит, както твърдите и съм 100% сигурен в това, въпреки че не съм инженер по ДВГ като вас.
  • 65 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    Електроджендърите не различават външно от вътрешно горене.

    Коментиран от #66

  • 66 Последно?

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "Гост":

    Знаеш за парен двигател с вътрешно горене ли?

    За разлика от вас, аз не отричам нещо, за което не съм чувал и ще те помоля да ми дадеш пример, за който мога да намеря информация и да обогатя общата си култура!


    Благодаря предварително за информацията, която ще ми дадеш.

    Оценявам смеха който ми осигурявате и това че се грижите за здравето ми, но за мен е много по-ценно че в тези наши спорове аз обогатявам общата си култура и това за мен не е много по-ценно от поредната порция смях.

    Коментиран от #68

  • 67 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #63 от "Няма никакво значение":

    Щом си се учил от Джей Лено и от приказки под шипковия храст на баща ти,значи си един много велик ерудиран специалист.Какво знаем ние с университетските дипломи и години трудов опит ,в сравнение с твоите възможности.
  • 68 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Последно?":

    Парния двигател е с външно горене.Не ми се извъртай като сап на лопата.

    Коментиран от #69, #70

  • 69 Ами нали си специалист висшист

    1 1 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Обясни ми къде точно бъркам двигател с вътрешно с двигател с външно горене?

    Кажи къде ми е грешката?

    Защото за разлика от вас, аз не съм спрял да уча в училище и да смятам че там съм придобил всички знания необходими за живота ми, а продължавам да се уча дори при споровете с вас. Смятам, че човек трябва да се учи през целия си живот и да се усъвършенства, защото живота и технологиите се променят не с дни, а с часове и това което си научил вчера може днес вече да е остаряло като информация.

    За разлика от вас които си мислите че последните новости в автомобилната промишленост са били преди 50 години когато сте учили и днес няма какво ново да научите.

    Ама като гледам вие и тогава не сте учили достатъчно дори за отминалите факти и събития за които ви говоря.

    А дори без да се задълбочаваш, ако имаше поне малка обща култура кой е Джей Лено и да следиш новините за него, в момента нямаше да се излагаш по най-голямата специалност в живота ти - тази за която си изгубил години от живота си - двигателите.

    Дано наистина не работиш по специалността, защото горко им на клиентите със знанията ти от преди 50 години.
  • 70 Накратко

    0 2 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Защо смяташ, че бъркам двигател с вътрешно горене и двигател с външно горене?
  • 71 Това ли ти бяха аргументите

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Турбо":

    Два минуса и това, че за разлика от вас нямам висше образование по ДВГ и затова не знам разликата между двигатели с външно и двигатели с вътрешно горене и ги бъркам?

    Дай поне едно мое грешно изказване което да го доказва, защото двата минуса не са никакъв аргумент, а перченето с диплома в момента повече те излага, отколкото да ти помага?
  • 72 Въвеждат пътни данъци и за електромобили

    1 0 Отговор
    Такава мярка предвижда законодателството във Великобритания от 2025 година ХАЙЛ , ЧАСТИТО !