Властите във Великобритания планират да въведат пътни данъци за електромобилите. Това ще се случи през 2025 година, точно пет години преди официалната забрана за продажба на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, управата обещава данъците да са ниски с цена от около 20 евро за хората закупили коли с ниски емисии преди 2017 година.
Подобна мярка за лишаване на електромобилите от пътен данък бе приета от много страни през последните 10 години, включително и в България. Колите на ток се възползват и от допълнителни облаги в страната ни, като паркират безплатно в някои от големите градове.
През последните месеци имаше слухове, че българските власти също ще предприемат подобна стъпка и електрическите коли ще бъдат облагани с данъци, но официална информация за това все още няма.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #3
12:14 19.11.2022
2 Турбо
Коментиран от #6, #7
12:40 19.11.2022
3 Гост
До коментар #1 от "Гост":
Електрическите коли са на въглища,нали се зареждат с еко ток от ТЕЦ.12:43 19.11.2022
4 Ами
12:47 19.11.2022
5 шампиона
12:55 19.11.2022
6 Безплатен обяд няма
До коментар #2 от "Турбо":
Вече 100 пъти ти го повтарям. И колко пъти да ти обяснявам че пътните такси е логично да са по-големи за по-тежките автомобили.И ако засега е нормално да не плащат за паркиране в центъра на градовете, за да намалят шума и замърсяването, това също ще бъде прекратено като станат повече.
Безплатното зареждане надали напълно ще отпадне точно безплатното паркиране в моловете, като им намалеят клиентите. Просто ще наслагат маломощни станции 3 до 5 kw, особено пък ако имат и фотоволтаици и не плащат тока който подаряват на клиентите.
Дори да го подаряват, клиентът ще трябва да стои цял час за да зареди ток за лев 2, а през това време ще изхарчи 20.
Коментиран от #48
13:02 19.11.2022
7 И основният въпрос
До коментар #2 от "Турбо":
"Като се вдигне и цената на тока и всички предимства на електромобилите се изпариха."Кога предвиждаш намаляване и спиране на търсенето на електромобили, щом са им свършили предимствата?
13:09 19.11.2022
8 Бай Ганя
Връх на журналистическата мисъл 🤣🤣🤣
13:14 19.11.2022
9 3-фазния
Коментиран от #10
13:50 19.11.2022
10 Това се опитвам да обясня
До коментар #9 от "3-фазния":
На турбо-антиелектриците. Към момента електромобилите се третират с особен статут, като разбира се в България това не е валидно дори днес, но от един момент нататък ще са просто коли, автомобили и т.н. , точно като телефон и телевизор, без да уточняваме дали е мобифон или gsm, дали въобще е мобилен телефон и дали телевизора е с кинескоп, плазма, LCD или LED, както беше почти задължително преди.И на ДВГ им минава времето, точно както на парните автомобили които едно време са били най-тихи и най-бързи и са се палили с копче, докато двг все още се е палил с манивелата и всички са обяснявали, че парния автомобил е най-напредналата технология.
Коментиран от #15
14:10 19.11.2022
11 Ссссс
Коментиран от #14
14:19 19.11.2022
12 6Х6
14:26 19.11.2022
13 Така е
Това се прави и очевидно силно ще се изостри вбъдеще от крайнодесните зелени тоталитаристи.
Сега елкола се купува и още дълго време ще се купува
предимно от много богати и за разнообразие.Имам такива познати.Това е един много малък процент от населението.
Има много богати, които за разнообразие ще предпочитат мощно двг.Ама на тях тъмнозелената идеология казва -вие тровите и ние искаме да карате друг тип отровни коли.
Бих харесал електромобилите ако благодарение на голям спад в търсене на петрол страни като Русия и арабските, спрат да се богатеят от природни ресурси.Но това е много съмнително да стане.
А парните коли освен, че очевидно имат куп недостатъци, са били и много по-скъпи от двг.Пазарен механизъм ги спира.
Коментиран от #16, #17
14:40 19.11.2022
14 Все тебе те лъжат
До коментар #11 от "Ссссс":
Илон Мъск никога не е казвал, че винаги ще е така, а дори точно обратното. Приканваше хората да си купят Тесла, докато все още предлага безплатно зареждане за целият им живот.Точно както обеща, че цената за зареждане на електрическите камиони ще 7 цента за киловатчас за тези, които са ги поръчали.
Точно както подканваше хората да си купят автопилота за 2000 долара, а после няколко пъти качва цените и сега последно май беше 12 000.
Виж това последното дори самият аз го считам за нечестно спрямо потребителите, защото този пълен автопилот го чакат вече пета година, а никой не знае дали няма да чакат още пет докато го довършат, защото идва и края на тази година, а той всяка година ще е готов в края на годината.
Но от друга страна, всички някой той му е обещано безплатно зареждане и до днес си зареждат безплатно.
14:43 19.11.2022
15 Механик
До коментар #10 от "Това се опитвам да обясня":
Парен двигател се "пали" с копче?! Ти сериозно ли?Интелекта ти е точно колкото на писалият статията в тази и част, дето електирческите коли щели да минат на ток.
Електомобилите в сегашния им вариант са просто скъпа играчка, за хора без техниеска грамотност. Хора, които не познават механизмите и машините и единственото нещо което могат да си представят че "върти" е електромора, понеже са го виждали на дядо си на фуражомелката.
С тези батерии по 2 тона и стуващи колкото един прицеп, а се зареждат за 3-4-5 часа и минават средно 500 км. няма да стане това дето го мечтаете.
А инак, няма лошо. Купувайте си каквото искате. Ваша си работа.
Коментиран от #18, #35
14:53 19.11.2022
16 Ти да видиш!
До коментар #13 от "Така е":
Ето че и днес ми осмисли деня и ме накара да се хиля до несвяст!Значи казваш, че последните месеци богатите китайци милионери и милиардери с lamborghini-та и bugatti veyron в гаража, купуват електромобилите ей така за разнообразие и защото държавата щяла да им даде субсидии!
Сигурно затова през последните месеци 35% от продадените нови автомобили в Китай се зареждат от контакта. Купили са ги китайските милиардери, защото смятат че електромобил за 4000 долара ще стои много добре до bugatti veyron в гаража им.
Не се ли усещаш че споменаването на субсидии и богати клиенти със скъпи автомобили са оксиморони и не трябва да ги употребяваш в едно изречение?
А оксиморона с богатия, който си купува електромобил за 4000 долара?
14:58 19.11.2022
17 Пазарна икономика
До коментар #13 от "Така е":
Много правилно си споменал, че парните автомобили, както и електрическите едно време, са изчезнали заради ford модел а, който е бил първия автомобил произвеждан на конвейер и съответно цената му е била много по-ниска от останалите.Ако ford беше решил да произвежда парен автомобил на този конвейер, вероятно светът щеше да премине на парни автомобили.
Точно по същата причина ще изчезнат и двигателите с ДВГ - заради цената. И не се лъжи по настоящите завишени цени на електромобилите! Китай показва пътя в момента!
А ако останалите не искат да произвеждат и продават евтини електромобили, китайците ще го направят и на техните пазари.
Коментиран от #19
14:59 19.11.2022
18 От кой век пишеш?
До коментар #15 от "Механик":
Не е лошо освен с механика да започнеш да се ограмотиш малко и за останалите раздели в техниката.Както вече писах най-продаваната скъпа играчка наречена електромобил в Китай струва 4000 долара.
Твоя евтин автомобил колко струва?
Дори китайските автомобили вече се зареждат за 10-15 минути, за какви три четири пет часа говориш?
А парния двигател се е палил с копче много преди да измислят стартера за ДВГ. Освен това е преминавал в работен режим за подаване на пара за по-малко от минута от натискане на копчето и е можел да потегли.
Освен това първият автомобил преминал границата от 200 км в час е бил с парен двигател. Този рекорд е останал непобеден десетилетия.
А българският паромобил DUX е бил един от най-високотехнологичните автомобили за времето си и е бил по-тих както от автомобилите с ДВГ, така и от електромобилите по това време.
Така че не слагай предразсъдъците пред общата култура, защото не правиш мен за смях, а онзи който всеки как сутрин гледаш в огледалото, като си миеш зъбите.
15:09 19.11.2022
19 Турбо
До коментар #17 от "Пазарна икономика":
Форд модел Т е първият автомобил,който се провежда на конвейер.Парният двигател е с външно горене и се пали с огън , а не с копче умнико.
Коментиран от #20
16:51 19.11.2022
20 Така е!
До коментар #19 от "Турбо":
Моя грешка, не е модел А, а е модел Т. Аз поне веднага и на момента си признавам грешките и приключвам с въпроса.Но ти очевидно, като инженер по двигатели си проспал часовете по история на двигателите, а от всички часове и учебници си запомнил само този по перпетууммобиле, а другото ти е мъгла.
И с какво казваш се палели въглищата на парните двигатели на леките автомобили? С кибрита?
Че аз дори въглищата на барбекюто не си паля с кибрит, а с пистолет с горещ въздух.
Втори път ще ме уморите от смях днес. А аз до днес се имах за пълен лаик на тема двигатели. Не че от днес ще се имам за нещо повече, но виждам че има по-големи лаици и от мен и освен оня дето си мисли че ябълката е единствена и неповторима, има и такива които си мислят, че ДВГ е единствен и неповторим и винаги е било така.
Коментиран от #21
18:19 19.11.2022
21 Турбо
До коментар #20 от "Така е!":
Не различаваш двигател с външно и вътрешно горене.Точно с пистолет за горещ въздух са си палили пещите на парните двигатели.Коментиран от #22, #23
18:47 19.11.2022
22 Дрън-дрън
До коментар #21 от "Турбо":
Продължаваш да ме разсмиваш! Очевидно наистина си представяш, че дори най-модерните парни автомобили едно време са се движили на въглища и са се палили с кибрита и е било невъзможно за онова време да измислят по онова време запалване с бутон?Май не внимаваш в картинката? Казах ти че за онова време парните двигатели са били най-високотехнологичните, дори по онова време са ускорявали до 100 за 10 секунди и са имали за времето си чудовищен въртящ момент, който им е позволявал достигането на тази скорост без съединител и предавки. Това последното да ти е познато предимство и от тези дни?
Очевидно си проспал половината часове наистина!
Коментиран от #24, #25
18:55 19.11.2022
23 Пропуснах
До коментар #21 от "Турбо":
"Не различаваш двигател с външно и вътрешно горене."И каква е разликата къде е горенето? Какво пречи горивото да се пали по същия начин?
19:03 19.11.2022
24 Гост
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Парните двигатели могат да работят с всичко което може да гори.Запалването според теб е с триене на две сухи пръчки по индианско ноу-хау.Почети първо в Уики,ставаш сме шен вече.19:28 19.11.2022
25 Гост
До коментар #22 от "Дрън-дрън":
Щом парните двигатели са били толкова високотехнологични,защо тогава не са се наложили,а са били изместени от двг.Нещо пак не си в час.Коментиран от #26
19:32 19.11.2022
26 И ти ли беше машинен инженер?
До коментар #25 от "Гост":
Май сте бяга ли от едни и същи часове с турбо и останалите антиелектрици които до един сте все сте инженери по ДВГ, ама само на думи!Вече съм ти отговорил на въпросите в мнение 10 и мнение е 17 и не случайно споменах паленето с копче на парните двигатели и това че електромобилите въобще не са имали нужда от палене. Това им е било най-голямото предимство.
После се е появил ford модел t с неговата ниска цена, който е наклонил везните към ДВГ, но последния пирон в ковчегът им е забил Делко, който е изобретил електрическия стартер за автомобили с ДВГ и е премахнал най-голямото предимство на парните двигатели - лесното палене.
Това са истории от преди ерата на уикипедия и съм ги научил от баща си. Всеки технически грамотен човек трябва да ги знае от обща култура. А вие се пишете специалисти и не ги знаете. Почти съм сигурен, че ще намериш нещо по въпроса и в Уикипедия сега, като ти подсказах какво да търсиш.
А това ще са същите причини за навлизането на електромобилите - по-добри параметри на по-ниска цена. Особено пък зареждането от покрива. Това и политиците не могат да го отменят! Процесът вече е необратим и е само въпрос на време. Доста време!
Коментиран от #27
20:08 19.11.2022
27 Турбо
До коментар #26 от "И ти ли беше машинен инженер?":
Електрическият стартер е изобретен от Чарлс Кетъринг и се използва за първи път от Кадилак хахахаха Делко е измислил съвсем друго нещо.Баща ти нещо те е метнал хахахаха.Коментиран от #28, #30, #32
20:26 19.11.2022
28 Продължавам да се хиля
До коментар #27 от "Турбо":
Какво е изобретил Делко и как му е фамилията?Е не мога повече, ще ме уморите от смях!
Коментиран от #29
20:35 19.11.2022
29 ...
До коментар #28 от "Продължавам да се хиля":
хапчетата дето не ги пиеш е изобретил, специално за псевдозелени социопати :)Коментиран от #31
21:44 19.11.2022
30 Потърси ли в google
До коментар #27 от "Турбо":
Как е фамилията на този изобретател Делко?Или това му е фамилията? Как му е първото име тогава? Че, тате ми каза, че освен очевидното - високоволтовата запалителна система, част от която на жаргон се казва Делко, всъщност този "изобретател", дето не му знаеш първото име е изобретил и системата която отваря касовите апарати и е позната от филмите ни с онова "дзън", а след това прави по-голямата му версия, която познаваме и до днес под името стартер и която е била най-важната причина богатите хора да зарежат електромобилите и парните автомобили. Особено вторите.
И между другото, намери ли в google как са палели въглищата в двигателите с външно горене на леките автомобили с копче?
Кажи следващия бисер, че цял час не съм се смял като луд!
Коментиран от #39
21:48 19.11.2022
31 Не го чувам за първи път
До коментар #29 от "...":
На мен не ми се налага, но ти явно говориш от опит. Имам чувството, че заставате пред огледалото и пишете каквото имате да казвате на този отсреща.21:51 19.11.2022
32 И дори това не си познал
До коментар #27 от "Турбо":
Всъщност първият електрически стартер е инсталиран на Arnold , адаптация на Benz Velo, построен през 1896 г. в Източен Пекъм , Англия , от електроинженера HJ Dowsing.15 години преди да го изобрети и патентова онзи Делко, дето не му знаеш първото име и да го използват в cadillac.
Поне като четеш в Уикипедия, чети като хората!
22:18 19.11.2022
33 Турбо
22:45 19.11.2022
34 Турбо
Коментиран от #36
22:49 19.11.2022
35 еКарс БГ
До коментар #15 от "Механик":
След 4 години, 100 000 км и над 400 монтажа на частни и публични зарядни станции в цяла България с едно единствено Рено Зое 40, и ние ли не разбираме? Това беше риторичен въпрос :) Фактите за нас са ясни. На база реален, полеви опит и отзиви от хиляди клиенти и собственици на електромобили.P.S. А Зоето има едва 5% деградация. NMC (nickel manganese cobalt) клетките се използват масово в различни модели и са доказано надеждни.
23:20 19.11.2022
36 Малко по малко ще се усетиш
До коментар #34 от "Турбо":
Какви глупости изписа дотук. Те и въглищата в парния двигател, всъщност не са баш въглища както си мислиш и не се палят с кибрита, както си мислиш!В крайна сметка стартера от Делко ли е изобретен и въведен в масово производство или не?
Парните автомобили могли ли са да се палят с копче или не?
Чарлс Кетъринг сам ли го е изобретил този стартер или не?
Коментиран от #41
23:59 19.11.2022
37 ще дам зелена светлина на елвктрокара
00:42 20.11.2022
38 Уса
02:01 20.11.2022
39 Гост
До коментар #30 от "Потърси ли в google":
Нали знаеш кои хора се смеят сами.07:34 20.11.2022
40 Гост
07:36 20.11.2022
41 Гост
До коментар #36 от "Малко по малко ще се усетиш":
Котела на парната машина гори всичко и се избира да се пали по най лесния и евтин начин.Бабите на село ползват нафта за печките,баровците си палят камините с сух спирт.Коментиран от #42
07:39 20.11.2022
42 Най добре се смее ...
До коментар #41 от "Гост":
този който се смее последен! А смехът е здраве, както казват габровци, така че съм ви благодарен, че се грижите за здравето ми и почваш от сутрешното ми кафе!Значи според тебе бабите в наши дни се топлят на нафта, а баровците на сух спирт! Поредното доказателство, че живееш с другите ти никове в паралелен свят, който ние простосмъртните дори не можем да си представим. Свят изпълнен с чудеса и перпетууммобилета.
Въпросът обаче не беше за горивото, а за запалването. Едно време преди 2 века, са палели парните котли с копче. Във вашата реалност бабите и баровците с какво си палят дизеловите и спиртните отоплителни уреди? С най - технологичното и съвременно изобретение - кибрит или с примитивно копче, като преди повече от 200 години?
Коментиран от #43
09:03 20.11.2022
43 Гост
До коментар #42 от "Най добре се смее ...":
Бабите разпалват само дървата и въглищата с малко нафта,с сухия спирт също.Пак се правиш на интересен.Коментиран от #44, #45
09:11 20.11.2022
44 Въобще не се правя на интересен
До коментар #43 от "Гост":
Просто продължавам да се хиля! И с този Ник продължаваш да не знаеш за какво ти говоря!Аз ти говоря, че Делко е патентовал стартера и с това е забил последния пирон в ковчега на парните двигатели, чието основно предимство е било че се палят с копче.
А ти четеш в google, че Кетъринг бил изобретил стартера и идваш да се правиш на интересен, без да се усетиш, че Делко е компанията на Кетъринг, а си пропуснал и че това не е негово самостоятелно изобретение, а и друг е участвал.
После без дори да провериш обясняваш, че Делко изобретил друго нещо, а не стартера, без да се усетиш че дори запалителната система, която визираш отново е дело на Кетъринг.
После не се усещаш защо въобще те питам как се пали спирта и другите течни горива с които бабите се разпалват печките на дърва, като очевидно все още не си проверил в google как се палили въглищата и дървата в котлите на парните автомобили преди два века? Дали пък не са ги палили по същия начин - с бензин и спирт, които да запалят с копче?
Я иди провери, да видиш кой се прави на интересен и кой отново става за смях? Совите (парните автомобили) не са това което са! Захвърлете ги тези предразсъдъци!
Коментиран от #49
09:41 20.11.2022
45 И между другото
До коментар #43 от "Гост":
Време е да смениш ника, изкарай другия адвокат да дойде да ти защитава останалите никове! Турбо и гост можеш да ги пратиш единият да работи а другия във Велинград на СПА. А ти опипай почвата с някой от останалите никове, както правиш обикновено за да не се излагаш само с единия. Дежавю! Знаем се!Коментиран от #46, #50
09:52 20.11.2022
46 Пипии
До коментар #45 от "И между другото":
а ако ти се спре нета, от къде ще черпиш „безграничните” си “познания”, бе пипонеее???И като идея си нямаш от автомобили и двигатели, както сам си признаваш, с какво право изобщо се произнасяш за или против ДВГ???
Смешно му било…. насила се правиш на интересен….
Коментиран от #47
13:01 20.11.2022
47 100 пъти съм казвал
До коментар #46 от "Пипии":
Че ще ми е голям кеф да спорим на живо по същите въпроси с господин уикипедия и с господин google познанията, които се имат за инженери по двигатели с вътрешно горене!А при липса на обща култура в комбинация с функционална неграмотност, дори с google не могат да се оправят, защото не могат да осмислят написаното, а термините им звучат като на японски и трябва да ги търсят един по един и тях в google какво точно означават.
Хайде сега кажи с кое от всичко ти не си съгласен? Кое не е така както аз го казвам и кажи кое е правилното, а не да адвокатстваш с трети четвърти пети и осми ник с лични нападки и нищо по темата?
А историята има лошия навик да се повтаря. Ако знаеш историческите причини за навлизането на една технология и отпадането на друга е лесно да се досетиш кога ще дойде следващата смяна на технологиите.
А аз нямам нищо против ДВГ. Дори го харесвам. Ползвал съм го, ползвам го и ще продължа да го ползвам още дълги години, дори и след като премина на електромобил. За мен светът не е черно-бял и всяко нещо си има и предимства и недостатъци. Имам както бензинова така и електрическа резачка. И двете си имат и предимства и недостатъци и затова ги държа и двете.
Хайде сега ти да ми обясниш защо си само против електромобилите и не виждаш нито едно тяхно предимство?
Аз виждам предимствата дори в парните двигатели едно време, а ти?
13:19 20.11.2022
48 Държавата няма да се лиши
До коментар #6 от "Безплатен обяд няма":
от парите които получава от акциза на петролните горива. Ще ти монтират един електромер на елколата и ще си плащаш акциза като поп. Ако ще и без пари със собствен фотоволтаик да зареждаш пак ще си платиш акциза. Някои смятат 100кВтч по 12ст.(нощна тарифа) са 12лв. и ще карам 500км с тях, хаха. АС и ДС зарядните купуват промишлен ток и като ти сложат ДДС и печалба и отделно акциза ще си мечтаеш за дизел 4л./100км.14:25 20.11.2022
49 Турбо
До коментар #44 от "Въобще не се правя на интересен":
Не бях чувал,че парен котел може да се запали с копче.Интересно!Коментиран от #51, #54
17:32 20.11.2022
50 Гост
До коментар #45 от "И между другото":
Днес съм бил цял ден в гаража хахахаха Не забеляза ли,че ме няма във форума.Да, Кетъринг е изобретил стартера и Делко е компания на Кетъринг.Какъв е проблема?Коментиран от #52
17:36 20.11.2022
51 Гост
До коментар #49 от "Турбо":
Може да ги палят с тротил.Натискаш копчето ииии бум.Коментиран от #53
17:42 20.11.2022
52 Ето това е проблема
До коментар #50 от "Гост":
"Електрическият стартер е изобретен от Чарлс Кетъринг и се използва за първи път от Кадилак хахахаха Делко е ИЗМИСЛИЛ СЪВСЕМ ДРУГО НЕЩО.Баща ти нещо те е метнал хахахаха."17:49 20.11.2022
53 Поне разбра ли
До коментар #51 от "Гост":
На дърва или на въглища са се движили модерните парни автомобили едно време дето са се палили с копче?17:50 20.11.2022
54 Е щом не си чул, значи няма!
До коментар #49 от "Турбо":
А, тебе одеве съм те пропуснал че сте се върнали заедно с Госта от гаража! Изобретихте ли някое ново перпетуумобиле?Щом като пелетен котел може да се пали сам в определен час, защо парните автомобили да не могат да се запалят с копче ?
Или пак си на принципа, щом ти не го знаеш и не си го виждал, значи със сигурност не съществува?
Също като онзи Делко, който не е въвел в масова експлоатация стартера, за да премахне предимството на парните автомобили с палене на копче?
Коментиран от #55, #62
18:17 20.11.2022
55 Турбо
До коментар #54 от "Е щом не си чул, значи няма!":
Заяждаш се.За пелетните камини си прав,виждал съм как става.Коментиран от #56
18:53 20.11.2022
56 Е какъв е проблема тогава
До коментар #55 от "Турбо":
Да се запали с копче и парен автомобил?И за да не те мъча, ще ти кажа че горивото на парния котел се запълва по абсолютно същия начин, както се пали в бензиновия ДВГ.
И него ли го палиш с кибрита? И въобще не се заяждам а те питам как си представяш, че се пали парен автомобил? Опиши ми го? Въобще не се шегувам!
Коментиран от #57, #59
19:29 20.11.2022
57 Пак редактора
До коментар #56 от "Е какъв е проблема тогава":
горивото на парния котел се запАлва по абсолютно същия начин, както се пали в бензиновия ДВГ.Коментиран от #60
19:30 20.11.2022
58 Турбо
Коментиран от #61, #63, #65, #71
07:55 21.11.2022
59 Гост
До коментар #56 от "Е какъв е проблема тогава":
Всезнаещ,всеможещ и винаги прав,дори когато греши.Ето това е многониковия спейшълист.08:36 21.11.2022
60 Гост
До коментар #57 от "Пак редактора":
Провери първо при каква температура се палят въглищата и дървата, тогава си съчинявай теории.Коментиран от #64
08:38 21.11.2022
61 Гост
До коментар #58 от "Турбо":
Това е много сложно за неговите възможности.Давай представи му го по семпло,като за ниво първокласник.08:40 21.11.2022
62 Гост
До коментар #54 от "Е щом не си чул, значи няма!":
Натискаш копчето и парния автомобил тръгва.На парния котел му трябва време да загрее водата до пара,за да задвижи буталото.08:43 21.11.2022
63 Няма никакво значение
До коментар #58 от "Турбо":
Аз не съм завършил никакви двигатели и очевидно от обща култура знам повече за историята на двигателите, отколкото тебе!Още си спомням как докато баща ми обясняваше принципа на действие на балканчето, когато бях десетина годишен и ме учеше да го карам, ми обясняваше как се пали, кое е свещ, бобина, чукче и наковалня. Какво е горна мъртва точка е как да разбера кога е с помощта на отвертката през отвора за свещта и защо трябва да ритам с крака за да го запаля и как от Делко са измислили как същата система да работи на четирите цилиндъра на Москвича с дистрибуторна капачка с помощта на една единствена бобина за всички цилиндри.
Показа ми и отвора под предния номер в който се пъха манивелата за ръчно палене на москвича и ми обясни, че едно време всички автомобили са се палели по същия начин, докато от Делко не са изобретили и стартера. Даже в гаража имахме такава манивела. Не знам дали е дошла комплект с москвича или я е купувал отделно.
Също тогава ми е обяснявал за парните двигатели, но не си спомням да е споменал нищо за електрически.
За тях обаче най-много съм научил от Джей Лено и пак от обща култура. И се оказа, че совите не са това което са.
Но ти е очевидно не си от тези с общата култура и не си задаваш въпроса ЗАЩО. Защо ДВГ е победил тогава и ще изгуби сега. Защото ти още не си го осъзнал още, но ДВГ няма шанс по технически причини и историята се повтаря.
Коментиран от #67
08:47 21.11.2022
64 Това ще го оставя на турбо
До коментар #60 от "Гост":
Той ще ти обясни как става запалването на парния двигател с високоволтова бобина и запалителна свещ, защото са му го преподавали професорите, а аз съм самоук и мога да объркам някоя запетайка при обяснението, за което да се заяждате.Факт е обаче, че очевидно запалителната свещ не се пали с кибрит, както твърдите и съм 100% сигурен в това, въпреки че не съм инженер по ДВГ като вас.
08:53 21.11.2022
65 Гост
До коментар #58 от "Турбо":
Електроджендърите не различават външно от вътрешно горене.Коментиран от #66
09:14 21.11.2022
66 Последно?
До коментар #65 от "Гост":
Знаеш за парен двигател с вътрешно горене ли?За разлика от вас, аз не отричам нещо, за което не съм чувал и ще те помоля да ми дадеш пример, за който мога да намеря информация и да обогатя общата си култура!
Благодаря предварително за информацията, която ще ми дадеш.
Оценявам смеха който ми осигурявате и това че се грижите за здравето ми, но за мен е много по-ценно че в тези наши спорове аз обогатявам общата си култура и това за мен не е много по-ценно от поредната порция смях.
Коментиран от #68
09:20 21.11.2022
67 Гост
До коментар #63 от "Няма никакво значение":
Щом си се учил от Джей Лено и от приказки под шипковия храст на баща ти,значи си един много велик ерудиран специалист.Какво знаем ние с университетските дипломи и години трудов опит ,в сравнение с твоите възможности.09:21 21.11.2022
68 Гост
До коментар #66 от "Последно?":
Парния двигател е с външно горене.Не ми се извъртай като сап на лопата.Коментиран от #69, #70
09:22 21.11.2022
69 Ами нали си специалист висшист
До коментар #68 от "Гост":
Обясни ми къде точно бъркам двигател с вътрешно с двигател с външно горене?Кажи къде ми е грешката?
Защото за разлика от вас, аз не съм спрял да уча в училище и да смятам че там съм придобил всички знания необходими за живота ми, а продължавам да се уча дори при споровете с вас. Смятам, че човек трябва да се учи през целия си живот и да се усъвършенства, защото живота и технологиите се променят не с дни, а с часове и това което си научил вчера може днес вече да е остаряло като информация.
За разлика от вас които си мислите че последните новости в автомобилната промишленост са били преди 50 години когато сте учили и днес няма какво ново да научите.
Ама като гледам вие и тогава не сте учили достатъчно дори за отминалите факти и събития за които ви говоря.
А дори без да се задълбочаваш, ако имаше поне малка обща култура кой е Джей Лено и да следиш новините за него, в момента нямаше да се излагаш по най-голямата специалност в живота ти - тази за която си изгубил години от живота си - двигателите.
Дано наистина не работиш по специалността, защото горко им на клиентите със знанията ти от преди 50 години.
09:50 21.11.2022
70 Накратко
До коментар #68 от "Гост":
Защо смяташ, че бъркам двигател с вътрешно горене и двигател с външно горене?10:06 21.11.2022
71 Това ли ти бяха аргументите
До коментар #58 от "Турбо":
Два минуса и това, че за разлика от вас нямам висше образование по ДВГ и затова не знам разликата между двигатели с външно и двигатели с вътрешно горене и ги бъркам?Дай поне едно мое грешно изказване което да го доказва, защото двата минуса не са никакъв аргумент, а перченето с диплома в момента повече те излага, отколкото да ти помага?
11:43 21.11.2022
72 Въвеждат пътни данъци и за електромобили
13:25 22.11.2022