Еколозите може би ще са възмутени от това, което ще прочетат, но този материал не е предназначен за тях. Той е за хора с повечко бензин в кръвта. По-конкретно става дума за един различен тест драйв, който направихме. Различен, защото става дума за нестандартен автомобил.
Действието се развива в полите на Витоша, но не се чува песента на птичките, а прекрасен звук на двигател. Агрегатът не е какъв да е, а битурбо V8 с мощност 560 конски сили. След като е достигнал оптимална температура подаваме газ и от изпускателната система се чува истинска музика за ушите.
Всъщност децибелите са доста високи, защото става дума за новото BMW M6 Convertible F12. Звукът плаши минувачите по пътя към Бистрица, но всички се обръщат и видимо гледката им допада. Малцина от тях обаче знаят какъв звяр се крие под капака на красивото кабрио.
Интериор и екстериор
Тук снимките говорят много повече, отколкото думите. Все пак трябва да отбележим, че екстериорният дизайн на M6 Convertible е ефектен и подчертано агресивен. Покривът е мек, но за разлика от останалите подобни кабриолети, наточената шестица изглежда добре не само с отворен таван.
Салонът също е спортно ориентиран, но той е доста сходен с останалите модели на марката. Основните разлики се откриват в големия мултимедиен дисплей, логото "М" и ръчно тапицираният волан, който се отличава с трицветна оплетка на конците в синьо, бяло и червено.
Двигател и ходови характеристики
Настройките на автомобила са доста, като най-общо казано те могат да бъдат, комфортни, нормални и спортни. Естествено, настройваме волан, окачване и педал на газта на режим sport и уникалният V8 (мощност 560 к.с. и максимален въртящ момент 680 Нм) започва да разкрива истинските си възможности.
Пиковият момент се предава на задните колела през седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, която в зависимост от режимите на колата (М1 и М2), дава възможност за контрол на скоростите ръчно или автоматично. Независимо от режима, смяната е мигновена, а дължината на предавките също може да се контролира.
Натиснете ли педала на газта до ламарината, веднага усещате умопомрачителната мощ на двата големи турбо компресора. Благодарение на тях, сравнително тежката кола може да ускори до 100 км/ч. за 4.3 секунди. Най-забележителното в M6 е неговото доускорение. На практика ускорението може да става във всички оборотни диапазони, а усещането е неописуемо. След 200 км/ч. автомобилът продължава да ускорява и огромната мощ бива възпряна чак на отметката 250, при това от електронния ограничител на скоростта. Усещането е невероятно, а единствено стабилизиращите помощни системи удържат автомобила в пътя.
Наред с гореспоменатите системи за стабилизация, 20-цоловите джанти, "обути" с широки нископрофилни високоскоростни гуми ви позволяват да стартирате мигновено, а ниския център на тежестта държи автомобила в завоите като залепен за пътя. Воланът е твърд и прецизно информативен, а возията в режим sport може да се определи като болезнена.
Цена
Удоволствието е несравнимо, но има и риск. Управлявайки високотехнологичното чудо BMW M6 Convertible F12 много лесно може да ви бъде отнето свидетелството за правоуправление, защото изкушението е голямо. За да го изпитате обаче ще трябва да отделите немалка сума пари - 268 400 лв. Популярният израз "Кеф цена няма" обаче, тук важи с пълна сила.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Славчо Димитров
10:16 09.08.2013
2 Biancko Nero
Коментиран от #4, #5, #6
10:24 09.08.2013
3 Biancko Nero
10:26 09.08.2013
4 Vladislav Qkov
До коментар #2 от "Biancko Nero":
i kak upreli4i 4e bmw e cigansko i kenef mai jega ne ti vliiae dobre dava6 ocenka za avtobil det dori nemoi i da go dokosne610:55 09.08.2013
5 Vladislav Qkov
До коментар #2 от "Biancko Nero":
bmw m610:55 09.08.2013
6 Marin Ivanov
До коментар #2 от "Biancko Nero":
ograni4eni hora kato teb mnogo kak moi6 da kaje6 na bialoto 4erno tva e unikalno bmw i to m6 pri tova .11:11 09.08.2013
7 Marin Stoyanov
Коментиран от #9
11:37 09.08.2013
8 Десс
11:44 09.08.2013
9 Vladislav Qkov
До коментар #7 от "Marin Stoyanov":
i kvo iska6e da kaji6 s tva klip4e 4e nisana po grozen e fak ama drugo ne vidiah12:42 09.08.2013
10 IVAN
13:53 09.08.2013
11 Николай Попов
14:09 09.08.2013
12 Стефан Димитров
14:28 09.08.2013
13 Maurice
Коментиран от #14, #16, #18, #20, #29, #35
14:58 09.08.2013
14 триста итридесети
До коментар #13 от "Maurice":
маруся, как си, добре ли си?15:11 09.08.2013
15 Dimitar Nikolov
15:33 09.08.2013
16 Vladislav Qkov
До коментар #13 от "Maurice":
ti mi razbvi be 4ovek da ni se vozil 520 na gaz i da si si mislil 4e m516:23 09.08.2013
17 Ярослав Станчев
То тука има няколко образа дето на всяка статия за БМВ,МБ или Ауди все навират гтр-а или други японски марки,ама ко да прайш,то с този нийд фор спийд е така.
16:35 09.08.2013
18 Iaroslav Stanchev
До коментар #13 от "Maurice":
V10,5000 см3,507 к.с.,0-100 за 4,7 сек, и викаш направо е спряло бемвето,а.Щото и аз не съм им фен на баварките,ама като гледам,това е м5 е60.И ако за него кажеш,че не върви,Хехехе,друго си е гтр-а,яко тунек в NFS или Asphalt 6,това 2,2 sek. до 100 и 400-450 км/ч за нищо ги няма,а.
Коментиран от #19
19:32 09.08.2013
19 Maurice
До коментар #18 от "Iaroslav Stanchev":
Ами да де, за това става дума. Аз съм я карал тази кола, а ти и четеш статистиката в нета и ми даваш акъл. 507к.с. на 2 тона купе не е ами Разни разнообразни, дето ходят на съборите в Калояново и на панаира в Пловдив смятат, че БМВ е голяма работа. Истината е, че има няма 100 производителя, които правят коли за образец на БМВ! Аре духайте супата, яжте я и лягайте по креватите...Коментиран от #21
20:28 09.08.2013
20 Dr. Dick
До коментар #13 от "Maurice":
http://www.youtube.com/watch?v=49r2jv5rw08Да, съвсем нормално си върви и подминава моторите с 330. Абсолютно ежедневна, нормално вървяща кола с ежедневните 330 км/ч.
А когато бмв направиха първия си common rail и най-икономичния дизел в света японците още са карали изузуто на трансформаторно масло.
21:38 09.08.2013
21 Iaroslav Stanchev
До коментар #19 от "Maurice":
Абе мен,тази кола с двигател на камион и 3 тона да е,пак ще върви повече от половината таратайки дето се търкалят по пътя.Хахаха,все едно аз да ръгна на моята бангия един чеп и да почна да раздавам бинокли на РС6-те.А спри с тоз плей стейшън,че съвсем си се бъгнал бе. Карал я бил,бе ти ще имаш късмет ако се возиш на задната седалка на такава кола,ама да не забравиш да си обуеш кафявите гащи.Коментиран от #22
21:48 09.08.2013
22 Vladislav Qkov
До коментар #21 от "Iaroslav Stanchev":
ustavi hora da si igriat na pleiste6ana toi sigorno tam go e probaval ka nabira i ner mu e haresolo na 4oveka ko da sa prai sigorno kop4etoo za gazta dava defekt21:53 09.08.2013
23 Виктор Христов
Коментиран от #24, #25, #27
21:53 09.08.2013
24 Dr. Dick
До коментар #23 от "Виктор Христов":
Ами в автокъщата сигурно имаш и Ситроен Пикасо. Е, той не вози твърдо - вози се на него.21:57 09.08.2013
25 Vladislav Qkov
До коментар #23 от "Виктор Христов":
takovo s tvurd pokriv niama tvoito da ne poru4kovoКоментиран от #26, #31
21:57 09.08.2013
26 Антонио Милев
До коментар #25 от "Vladislav Qkov":
Специално за него инженерите са измислили и модел с твърд покрив.Коментиран от #30
22:00 09.08.2013
27 Vladislav Qkov
До коментар #23 от "Виктор Христов":
grozdeto kat nemoi da stigne e kiselo vikat horata22:02 09.08.2013
28 ludfen
22:03 09.08.2013
29 Martin Tocev
До коментар #13 от "Maurice":
xaxa E90 330i e 272 k.c. ако не се лъжа, а М5 е 507 к.с. и с 20 чипа 330-та няма шанс а и Е60 е кенеф тва как го прецени сигурно и ти си от феновете на опел и голф според които по- удобна, бърза и икономична кола няма23:00 09.08.2013
30 Vladislav Qkov
До коментар #26 от "Антонио Милев":
da be sigorno ia pokaji snimka na tva bmw 4e mi intereno da go vida kak izglezjda s tvurd tavan23:12 09.08.2013
31 Виктор Христов
До коментар #25 от "Vladislav Qkov":
Да изобщо няма с твърд покрив. Трябва да си поръчаш нов мозъкhttp://www.mobile.bg/11363353470183526
Коментиран от #37
01:27 10.08.2013
32 Ivailo Chankov
Най-смешното е, че не става дума само за GT-R, почти всеки автомобил на който цената му е близка до тази на БМВ-то буквално може да направи 6-тицата смешна : Audi R8 е по-динамично и изглежда по-добре, Ferrari California си е Ферари, по-добро от БМВ-то във всички аспекти, Jaguar F-Type V8 притежава уникален звук, голям комфорт и огромен адреналин, Lamborghini Gallardo LP560-4 е ултра екзотичен италиански суперавтомобил, БМВ-то до него изглежда като VW костенурка, Porsche 911 Turbo Cabriolet е от страната от която идва и БМВ-то, с тази разлика, че 911 е в пъти по-добро и с доста по-качествена сглобка и конструкция като цяло, всичките автомобили които съм изброил са на цена около тази на БМВ-то и са по-добри и по-бързи от него, готов съм да получа доста минусчета от комплексарите с 20 годишни баварски кошници които ускоряват от 0 до 100 за 15 минути .
Коментиран от #38
02:49 10.08.2013
33 Joro Manekena
Коментиран от #41
03:44 10.08.2013
34 Борис Георгиев
05:14 10.08.2013
35 Пламен Пепелов
До коментар #13 от "Maurice":
13, на 4 колела винаги е по-бързо и винаги ще е по-бързо, във всяко едно отношение, като спиране, завиване и т.н.08:20 10.08.2013
36 rus...
Коментиран от #39
09:30 10.08.2013
37 Vladislav Qkov
До коментар #31 от "Виктор Христов":
tva e kupe ne kabrio govirhme za kabrio 4e naiama tako s tvurd tavan i tva ne m6 mi dizel abi ti nesi dobre mai nz za ko stava na duma09:39 10.08.2013
38 Vladislav Qkov
До коментар #32 от "Ivailo Chankov":
ti cila lekcia iznesi be 40vek i ti si kluba na golfajite ti ima6li niakoi ot tia koli det gi izbroi karalsigi 4e da gi sravniava6 m6 kompleksarКоментиран от #40
09:44 10.08.2013
39 Славчо Димитров
До коментар #36 от "rus...":
Е, че ти в БГ не си ли виждал автомобил с чужда регистрация, а 200 съм вдигал преди Белчин баня10:00 10.08.2013
40 Ivailo Chankov
До коментар #38 от "Vladislav Qkov":
Не съм ги карал естествено, просто съм доста начетен по тази тема и това ми е напълно достатъчно да определя автомобилите и комплексарят тук не знам кой е, защото никой не ми е дал факти, че БМВ-то е по-добро от нещо друго в неговия клас, не искам глупости от родът на "БМВ-то е супер щото е немско" , искам факти !И като за последно : не съм от клубът на Голф, дори не харесвам Голф, макар, че GTi-тата са прекрасни автомобили за класът си, но просто не са мой стил, аз харесвам различните автомобили, чудя се защо всички искате да сте еднакви, например : сигурно има повече от 1000 Е36-тици в България, БМВ-тата са изтъркани автомобили вече, има ги на всеки ъгъл, та дори и скъпите са супер масови, обичам редките автомобили, искам като имам автомобил да знам, че в България има максимум около 10 автомобила като моя, а не като излизам от супермаркета и съм забравил къде съм я паркирал да не мога да си я позная, всяко БМВ е вече селска радост и това е факт, ако искате истински лукс си вземете Бентли например .
Коментиран от #43, #44
12:47 10.08.2013
41 Ivailo Chankov
До коментар #33 от "Joro Manekena":
Не съм имал GT-R, но си знам спецификациите на тези автомобили и мисля, че е напълно достатъчно за да ги определям, а за да си наказвал Поршета и Ферарита, или трябва да си доста добър шофьор или другите са били много зле зад волана, иначе автомобилите които изброих са на цени близки до тези на БМВ-то, нещо не можах да намеря в сайтовете на официалните дилъри цените им, но си помогнах с едно немско сайтче за продажба на нови и втора употреба автомобили, ето едно чисто ново R8 : http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-r8-5-2-fsi-quattro-386-kw-r-tronic-exklusiv-diez/180720811.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=29&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=333&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&export=ALSO_EXPORT, нетната цена му е около 220 хил. лв, а брутната около 265, ето и Ferrari California : http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ferrari-california-f1-ferrari-m%C3%BCnchen-m%C3%BCnchen/168648401.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=38&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&export=ALSO_EXPORT , то е с нетна цена от около 24Коментиран от #45
13:08 10.08.2013
42 Ivailo Chankov
Коментиран от #46, #47
13:13 10.08.2013
43 Vladislav Qkov
До коментар #40 от "Ivailo Chankov":
6tom gi ima na vseki ugul na4i hubali koli i predpo4itani sam go kazva6 a otnosno tva m6 neznam da go ima na vseki ugul a i neznam benlitli kak moje da ti haresva kat prili4a na kamion otpred osuznaise malko14:44 10.08.2013
44 Vladislav Qkov
До коментар #40 от "Ivailo Chankov":
kvi fakti ti kat si tolkova umen vuri kaji na ihjerite v munhen germania 4e neprat hubavi koli dai ti akul za po hubavi modifikaci14:47 10.08.2013
45 Vladislav Qkov
До коментар #41 от "Ivailo Chankov":
az sigoren 4e ako niakoi ti go dade da sedni6 vutre bez da go kara6 samo da sedne6 6a zabrai6 ko si goviril za bmw14:50 10.08.2013
46 триста итридесети
До коментар #42 от "Ivailo Chankov":
с какво е по-хубаво бентлито от М6 ?19:08 10.08.2013
47 Manuk Manukyan
До коментар #42 от "Ivailo Chankov":
интересно че повечето коли, който споменаваш са доста по-малки от 6-цата и въобще ама въобще не са в един клас.да не говорим че за цените на бенти и ферари доста си се объркал... все има един интернет разбирач който само чете по сайтовете(сигурно и книжка няма) на който са му много ясни колите по 200 000 лв. но всъшност не е карал кола над 150 коня, и щом си мислиш че разни цифрички на хартия са ти достатъчни да сравниш 2 коли по-добре си ги сравнявай на ум10:45 11.08.2013