Преди броени минути Ferrari разкри един от най-бруталните си модели, получаващи означението XX.За разлика от предходните коли с тези две букви, новото SF90 XX може да се кара не само на писта и е напълно легално за обществените пътища. От модела ще бъдат направени само 1398 броя, 799 купета и 599 кабриота.
И в двата модела продължава да се използва 4,0-литров V8 с две турбини, подпомаган от три електромотора - два за предния мост и един между двигателя и трансмисията. Мощността нараства до общо 1016 к.с. спрямо 986 к.с. за стандартното SF90 Stradale. Сам по себе си V8 двигателят в SF90 XX Stradale генерира 786 конски сили) вместо 769 конски сили при стандартната версия. Моторът разполага с нови бутала, специфична обработка на горивната камера и нови всмукателни и изпускателни тръби.
Електрическите двигатели също са с повишена мощност - общо 229 к.с. в сравнение с 217 к.с. при предишната итерация. Капацитетът на батерията остава 7.9 киловатчаса. Когато се движи само на електрическа енергия, пробегът все още е 25 км, а максималната скорост в режим EV остава непроменена - 135 км/ч.
Налице е нова функция за допълнителен тласък от електромоторите, когато SF90 XX е в режим на шофиране Qualifying. Системата добавя повече мощност при излизане от завой и Ferrari твърди, че функцията намалява времето за обиколка на пистата Фиорано с 0,25 секунди. Батерията разполага с достатъчно капацитет, за да осигури до 30 такива енергийни тласъка.
Наточеният модел е по-агресивен благодарение на допълнителни отвори за въздух в предната част, които постигат до 45 килограма повече притискателна сила при 250км/ч. Задницата също е много по-различна от тази при стандартния модел, благодарение на огромен дифузьор и спойлер Нови са още отворите върху предните и задните калници.
Вътрешните промени са по-незначителни. SF90 XX има арматурно табло от алкантара и много елементи от въглеродни влакна. Селекторът на скоростния лост е по-напред. Седалките изглеждат като еднокомпонентна конструкция, но еластична тапицерия свързва горната и долната част, така че пътниците да могат да регулират облегалката.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Екофрендли
Коментиран от #3
13:21 29.06.2023
2 така ли
14:43 29.06.2023
3 Драйвър
До коментар #1 от "Екофрендли":
В този случай хибридната система е за скорост, а това, че "зелените" промитомозъчни човечета си мислят, че нещо става много еко като му буфнеш 3 електромотора, е съвсем отделен въпрос...15:27 29.06.2023