BMW увеличава разходите си за разработка на електрически автомобили, след като доставките на този тип коли се увеличиха повече от два пъти през първата половина на годината.
Завишеният интерес на купувачите към електромобилите означава, че BMW "инвестира повече от първоначално планираното в глобалното разрастване на електронната мобилност", заяви главният финансов директор Валтер Мертл в четвъртък, като добави, че инвестициите в батерии за настоящото и следващото поколение електромобили са "огромни".
През второто тримесечие разходите за развойна дейност са скочили с почти една пета до 1,84 млрд. евро.
Продажбите на автомобили, задвижвани с батерии, съставляват около 13% от доставките на групата през първото полугодие, водени от търсенето на модели, като i4 и SUV моделът iX3. През следващата година делът на доставките на електрически превозни средства ще нарасне до поне една пета, заявиха от BMW.
BMW също повиши прогнозата си за продажбите на автомобили за 2023 г., като сега очаква солидни ръстове, а новият седан Series 5 и неговият електрически брат i5 ще помогнат за увеличаване на обемите през втората половина на годината.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, който отдавна е привърженик на инвестирането в технологии за намаляване на въглеродните емисии, заяви в четвъртък, че все още е твърде рано да се определи крайна дата за спиране на производството на двигатели с вътрешно горене, тъй като продажбите все още са силни на основни растящи пазари като Китай и САЩ.
"Няма признаци, че светът се отказва от автомобилите с двигатели с вътрешно горене", каза Ципсе, като посочи, че сред големите пазари само Европа е определила крайна дата за продажбата на автомобили, които отделят въглеродни емисии. Липсата на инфраструктура за зареждане е основната пречка за по-бързото навлизане на електромобилите, добави той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДВГ са трудоемки и трудни за обслужване
Коментиран от #2
17:31 04.08.2023
2 тъй шъй
До коментар #1 от "ДВГ са трудоемки и трудни за обслужване":
И карбураторът не се запушва, а и делкото е по-надеждно. Хубава работа е елкарът, простичка.18:00 04.08.2023
3 тока му е майката
18:56 04.08.2023
4 Лежахте на стара слава години
Имате да гоните и Китайските производители в сегмента електрички.
Дано да ви е увряла зелката и да сте се ориентирали откъде духа вятъра. Ха дано но надали.
19:27 04.08.2023
5 111111
19:31 04.08.2023
6 никога повече BMW
Постоянни ремонти, течове на масла и антифризи, повредени електронни модули.
С голям мерак го взех, но с още по-голяма радост го продадох на един младеж, който много искаше да има BMW.
Коментиран от #7, #8
19:35 04.08.2023
7 оня с коня
До коментар #6 от "никога повече BMW":
Теч на Масло или Антифриз се дължи на износени Гумени/и не само/ Съединения,чието отстраняване в Сервиза е "Детска игра".Цялата работа е че ти просто НЕ СИ за БМВ.21:21 04.08.2023
8 Ввв
До коментар #6 от "никога повече BMW":
Така е,когато взимаш нов внос на 500к км.,то не става само с мерак,иска и акъл,и пари,но Ганьо плюе марката….00:24 05.08.2023