Last news in Fakti

26 Октомври, 2002 00:00 1 697 0

Welcome to the jungle

  • suzuki-
  • suzuki liana-
  • sedan 1.6 l

Може би ще е уместно да се направи сравнение между световния автомобилен пазар с неговата изключително разнообразна продукция и разнородната буйна растителност в джунглата. Марките, моделите и модификациите на автомобилите са толкова много, колкото и различните видове растения в джунглата. Сега обаче ще си говорим за точно определено четириколесно, името на което съвпада с известен вид увивни растения. Може би вече е ясно, че темата на материала ни е свързана със Suzuki Liana и по-конкретно с модификацията Sedan 1.6 L.

Всъщност името на разглеждания от нас модел произлиза от съкращение на фразата “Life in a New Age”, което в превод означава “Живот в нова ера”. При избора на име японците са силно повлияни от модното в Европа и Америка течение “Нова ера”, което призовава хората да погледнат на живота през друг поглед и да видят само красивото. Ние обаче не сме повлияни от предизвикателството New Age и ще се опитаме да ви покажем и преимуществата и недостатъците на японската кола, която най-общо се характеризира като оптимална комбинация между градски и семеен автомобил.

Екстериор

Въпреки доста екстравагантния си външен вид, Liana е построена на платформата на популярния, но вече поостарял модел Baleno. По отношение на външния вид прилики с първообраза има, но те са малко и трудно забележими. На фона на Baleno новият седан изглежда доста модерно, но сравнен с другата разновидност, приличаща на компактен ван, e доста различен и традиционен. При по сериозен оглед се долавят общи черти с европейския хит Ford Focus, но и разликите не са малко. Основните различия са в радиаторната решетка, предните халогенни фарове в стил New Age, по-голямото ветроупорно стъкло и солидните задни светлини. Впечатление правят и големите размери на четирите врати, които без да се набиват на очи осигуряват добър комфорт при влизане и излизане. Броните, огледалата за обратно виждане и лайсните опасващи автомобила са боядисани с цвета на купето, факт който допринася още повече за стилния екстериор на Liana Sedan.

Интериор

Първото, което ще забележите в салона, са доста големите му габарити. В стремежа си да създадат максимално широко пространство, конструкторите явно са “преиграли”, защото височината на салона е очевадно голяма. Водач със среден ръст например, има свободно пространство над главата си около 30 сантиметра, което, ако не му причини комплекс, то ще го накара да се чувства малко некомфортно. За сметка на това например арматурното табло впечатлява с футуристичен дизайн. Скоростта се отчита от електронен цифров дисплей, а вместо стандартния оборотомер има електронна скала, приличаща на самурайски меч. Доколко оправдани са тези иновации ще покаже само времето, но според специалистите информативността на приборите е значително намалена за сметка на излишната екстравагантност. Едно от удачните решения е монтирането на аудио системата в горната част на таблото. Японските инженери са на мнение, че по този начин се улеснява водачът, а вниманието му е отнето за значително по-кратко време. Шофьорската седалка също оставя у водача приятно усещане. Оптималната є твърдост е предпоставка за добър комфорт дори и при по-дълги пътувания. Регулировката на всички седалки е механична, като електрическа не се предлага дори и като опция. Воланът също се регулира по височина, удобен е за хващане и е лек и приятен за управление. Като цяло салонът е направен сравнително просто и надеждно. Видимостта е добра, като за това помага и заимстваното от Vitara огледало за обратно виждане. Багажният обем е по-малък от този на универсала, но е достатъчен за кола от този клас. Ако се наложи да превозвате повече багаж задната седалка е делима в съотношение 55/45, което ще ви осигури допълнително пространство.

Двигател

103 конски сили - много ли са или малко? 1.6-литровият агрегат е взет от Baleno и като се има предвид, че Liana Sedan е по-тежка от предшественика си, това неминуемо се отразява на ускорението. Двигателят е малко муден, но пък за сметка на това е безшумен. Липсата на вибрации и шум в купето се постига чрез окачване на мотора на специални хидравлични тампони. Въпреки сравнително високата мощност на двигателя той се отличава с икономичност и емисии, отговарящи на последните европейски стандарти.

Стабилността е следствие на основната конфигурация на Liana, която съчитава голямо междуосие и здрав скелет на купето. Окачването на автомобила е от типа MacPherson, настроено за европейските пътни условия, като намалява надлъжното колебание при потегляне и спиране. Като цяло возията е малко твърда, но това е за сметка на минималния страничен крен в остри завои.

Цена

Сумата, необходима ви за Suzuki Liana Sedan 1.6L не е никак голяма. Екстрите, предлагани в базовото оборудване са прилични, като се изключи липсата на климатик. Така че ако искате да притежавате нов автомобил от т. нар. Голфов клас и се лутате в джунглата от предлагани модели, не се блазните от именити конкуренти и сте с предпочитения към японски четириколесни, Liana Sedan е прилично предложение.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА