Известното немско тунинг ателие Carlsson, специализирано в доработка на автомобили Mercedes-Benz престана да съществува. Основано през 1989 г., тунинг студиото Carlsson си създаде сериозно име с модифицирането на автомобили Mercedes-Benz. Компанията, създадена от братята Херберт, Ролф и Андреас Хартге, получи името си в чест на шведския рали пилот Ингвар Карлсон, който си сътрудничи със студиото.
Сега обаче, знаменитата компания не успя да отпразнува 35-ата си годишнина, тъй като внезапно реши да ограничи дейността си и вече да не се занимава с модификации на автомобили. Компанията разпродаде всичките си комплекти за доработка на Mercedes-Benz и дори се отърва от колекцията си от класически автомобили. Немското студио с шведски корени е затворено и обявено за продажба, но все още не се е намерил желаещ да купи известната компания.
Carlsson е в продължителна криза от 2007 година, след като компанията първо беше закупена от бизнесмена Матиас Алберт, а пет години по-късно той продаде 70% от акциите на холдинга Zhongsheng от Хонконг. През 2015 г. компанията е обявена в несъстоятелност и закупена от южнокорейската компания Sambo Motors.
Новите собственици преместиха централата си в Саарлуис и също така създадоха под-марката Carlsson Peninsula, студио за доработка на автомобили Hyundai и Kia. Идеята обаче се оказа доста успешна - Carlsson Peninsula продължава да предлага пакети за корейски автомобили, но това не се оказа достатъчно за да изведе основната марка Carlsson отново на печалба. Така ръководството взе решението да се отърве от нерентабилното предприятие и тунингът от Carlsson вече е в историята.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Читател
Коментиран от #7
10:15 08.10.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 факуса
10:26 08.10.2023
4 АмиФакти
Коментиран от #15
10:29 08.10.2023
5 мда
Коментиран от #6
10:29 08.10.2023
6 Ку-ку
До коментар #5 от "мда":
Сменяй дилъра, че тези не ти понасят... 😂10:33 08.10.2023
7 Иво
До коментар #1 от "Читател":
АМГ първоначално беше странично тунинг ателие, както е и Брабус, впоследствие купено от Мерцедес.Карлсон да проба с тунинг на Дачия, може и да изплува 😂
10:34 08.10.2023
8 фен
10:34 08.10.2023
9 Пилот на Ферари
10:48 08.10.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Баце ЕООД
11:05 08.10.2023
12 Баце ЕООД
До коментар #10 от "За дъщеря си и сина си ли говориш":
Ама иначе бай Тошово време и комунизма са лоши..Коментиран от #16, #18
11:08 08.10.2023
13 Гост
11:12 08.10.2023
14 Копейка
11:13 08.10.2023
15 Яд ли те е?
До коментар #4 от "АмиФакти":
"Ами фактите са, че цели немски индустрий фалираха през последните 30 години - докатао се правят на преданни на големия брат, то не беше в енергетиката, телекомуникациите, медицината"Фалираха, защото японците им взеха хляба, защото бяха визионери и предложиха нови технологии, които замениха цели армии от централистки например, които работиха в пощите и ги замениха с автоматични телефонни централи предимно на panasonic.
Но колелото на историята се върти и сега японската автомобилна промишленост скоро ще фалира, от натиска на китайската автомобилна промишленост, защото китайците излязоха по-големи визионери и имат по-добри технологии както от японците така и от немците. Немците поне се борят, а японците тотално са се предали и отричат реалността, като мислят че модата на електромобилите ще отмине и ще си продават ДВГ до края на света. Много бизнеси ще умрат покрай ДВГ. Затова е цялата тази пропаганда срещу електромобилите. Но единственият въпрос е кога, а не дали ще дойде края на ДВГ и всички съпътстващи индустрии и компании.
Коментиран от #27, #33
11:14 08.10.2023
16 Няма лоши времена
До коментар #12 от "Баце ЕООД":
В годините за които говориш по бай тошово време, в цял свят се живееше по лесно, отколкото днес. Ако мислиш, че не е така дай пример? В коя държава Днес се живее по-добре отколкото се живееше тогава?Пък и не забравяй момента, че времената бяха хубави защото и ние бяхме млади. С умиление се сещам дори за казармата и училището, въпреки че докато съм преживявал онези времена съм се молил на всички богове да свършат колкото се може по-скоро.
11:18 08.10.2023
17 Санитар
11:36 08.10.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Форум
До коментар #18 от "Антикомуне":
То сега ама въобще не се краде,те окрадойа цела държава,ама иначе всичко е цветя и рози12:30 08.10.2023
21 Лекувам наркозависимост
Коментиран от #22, #23, #25, #31
12:43 08.10.2023
22 Гад
До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":
И като излезе от пубертета какво стана? А, пардон, ти не си излизал.13:21 08.10.2023
23 Ти да видиш
До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":
Забравил си да споменеш че mercedes-а е бил най-наточеното AMG, А ти си бил с 20-годишно дизелово audi 80 коня.Също така пропусна да споменеш че човека ти е предложил бартер и даже да ти доплати, но ти си отказал!
Чак ме разочарова, че не ги спомена тези подробности!
16:52 08.10.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Факт
До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":
Не знам защо така но забелязвам че БМВ и алуди се карат от най големите малоумници.Не казвам че всички са такива но малоумниците и масово налитат на тях като си мислят че карат Ферари.Коментиран от #32
17:35 08.10.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Едва ли
До коментар #15 от "Яд ли те е?":
това е причината.Факторите за затваряне на кепенцата са както преки,така и косвени.Едно е да произведеш с евтина работна ръка и евтини енергоносители,предимно руска газ,и съвсем друго е да плащаш здраво на своите бюргери и да произвеждат със скъпа американска газ.Гастарбайтерите не са квалифицирана работна сила и не могат да заменят дойчовците.Така е и с газта,руснаците им даваха евтино и немците даже продаваха на разни балъци руска газ по реверсивни газопроводи и печелеха яко.20:32 08.10.2023
28 Има рима : )
До коментар #10 от "За дъщеря си и сина си ли говориш":
Богаташите минават на ток, за да са в крак с модата и нищо повече! Това си е така, от времето на Приус - има няма 30 годинки. Маниаците си падат по осмаците : )20:40 08.10.2023
29 Ами не беше хубав тунинг
23:51 08.10.2023
30 Ако нема рима, удари ма
01:37 09.10.2023
31 бивш наркоман няма
До коментар #21 от "Лекувам наркозависимост":
а ти като си се събудил си вядял че краката си ги развил11:30 09.10.2023
32 не бе
До коментар #25 от "Факт":
те не си мислят че карат ферари що не са виждали и на картинка ферари просто се изживяват по пътищата като пилоти от F1 а какви коли карат е другата драма... и после по новините като тоя на жълтите да ама е с автомобил е баба му е милионерка от ме здра така е няма лошо11:39 09.10.2023
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 дрфтгъхуй
До коментар #33 от "дрфтгъхуй":
...После идва нуждата от преносна мрежа- далекопроводи, трафопостове, десетки и дори стотици хиляди км. яки жици за захранване на тея мощни зарядни станции и безобразно много и скъпо оборудване...
Кой ще плаща всичко- държавата не може... Инвеститор който да налее буквално стотици милиарди в сложна мрежа с мизерна възвращаемост, и то след минимум 25 години просто няма да намериш...
Автобуси, таксита, камиони за доставки в града да са ток е перфектно и е задължително да се случи, но това ще е- чисто електрическата кола НИКОГА няма да стане масово явление. НЕВЪЗМОЖНО Е по технологични причини...
12:48 09.10.2023