Last news in Fakti

30 Ноември, 2023 11:25 8 089 16

Тествахме обновеното Volvo C40 – промяната не винаги трябва да е видима на пръв поглед

  • volvo-
  • c40-
  • тест-
  • xc 40-
  • recharge
Тествахме обновеното Volvo C40 – промяната не винаги трябва да е видима на пръв поглед - 1

Volvo C40 е сравнително нов модел в гамата на шведите, като бе представен пред широкия свят през 2019-та година. Сега, три години по-късно компанията представи обновения модел, който на пръв поглед изглежда идентичен с представения преди три години автомобил. Това е рядко срещано явление, тъй като в повечето случаи така наречения фейслифт, обикновено носи промени отвън, докато задвижването и основните агрегати остават същите. Е при Volvo C40 това е по-скоро наобратно.

Екстериор и интериор

Обновеният модел или MY24, както го наричат от Vovlo запазва познатия стайлинг на купе-кросоувъра, но с изцяло нови технологии. Както вече ви споменахме, фейслифта не се различава от модела, който бе представен през 2022-ра и вероятно само най-запалените фенове на шведите биха забелязали разликите. Ако не сте от тях, то ще споменем, че това са джантите, които са с размер от 19 цола и освен, че имат нова визия, всъщност помагат за аеродинамиката, което пък автоматично подобрява пробега.

В интериора промени също няма на пръв поглед, но при по-внимателно вглеждане в предлаганите от Volvo опции, можем да открием, че кожени материали вече липсват. Там се намират нови еко материали, които честно да си признаем са изненадващо добри на допир и се усещат с премиум качество. Конфигурацията е добре позната и от други модели на Volvo, като съчетава вертикален дисплей, който вече работи с Android Automotive (да не се бърка с Android Auto), както и максимално изчистен дизайн с втори дисплей пред водача.

Седалките са удобни с ясно изразена странична опора, която може да се регулира и ви придържат изключително добре. Мястото е напълно достатъчно, както отпред, така и отзад. Изненадващо, дори и по-едри хора се чувстват добре отзад, както по отношение на мястото за главата, така и по отношение на мястото за колената. Разбира се, трябва да имате предвид, че ако планирате да возите четирима мъже с ръст над 1.90, то вероятно това не е най-подходящия избор, но все пак скосеният таван не отнема толкова от пространството.

Минус, който можем да кажем за интериора или по-конкретно централният дисплей и неговата инфо-развлекателна система е сложността ѝ. Макар и оборудвана с Android Automotive, за момента тя е доста трудна за разгадаване или поне за времето което прекарахме с автомобилите. В допълнение, всичко по автомобила или поне това до което Volvo ви дава достъп се управлява именно от там, включително климатика или настройките на колата.

Двигател и ходови характеристики

Не наблегнахме толкова много на екстериора и интериора, защото най-важните промени при Volvo C40 се крият под обвивката и те са наистина важните. Обновените модели връщат отново на мода задното задвижване, като за момента у нас се предлагат три варианта на задвижване. Първият от тях разполага с единичен двигател, който вече е на задната ос и генерира 238 конски сили. Той работи заедно с 68кВтч батерия и може да гарантира пробег от 477 километра с едно зареждане. Наличен е и двигател с 252 конски сили, който пристига със 73кВтч батерия, която е достатъчна за пробег от 581 километра с едно зареждане.

Версията която тествахме ние бе най-мощната и разполагаше с два електромотора, по един на всяка ос, като системната им мощност бе 408 конски сили, а въртящият момент достига 660 нютон метра. Тук батерията е с капацитет от 78кВтч, а пробегът според спецификациите е 550 километра с едно зареждане. При по-големите батерии мощността на зареждане вече достига 200кВ, докато при по-малката е 130кВ.

Както вече споменахме, ние имахме възможността да шофираме най-мощната версия и за наша радост успяхме да я използваме в няколко различни ситуации, включително магистрално шофиране и дори драг, които както знаем не са най-щадящи за батерията. На специално обособено място на писта, успяхме да изправим едни срещу други тестовите C40, като усетихме всичките 408 електрически конски сили при старт от място и макар да не замерихме точните времена на автомобилите, можем да кажем, че наистина се усещат бързи. Ще се върнем към последното изречение от частта за интериора, като споменем, че от Volvo не са оставили избор на водача дали да изключи ESP системата или поне ние не успяхме да открием такава опция в менюто.

Все пак, Volvo не е компания, която се слави със своите чести появи на пистата през последните години, а дори обратното, компанията насочва голяма част от силите си в безопасността, което вероятно е и една от причините за горното.

След кратката отбивка на пистата, пристигнахме в Пловдив с повече от голям запас на батерия, но все пак трябваше да заредим преди да потеглим към София на другия ден. Тръгвайки с около 65% батерия от Пловдив и много далеч от икономично каране на магистралата, все пак успяхме да стигнем до София с оставащ около 15% заряд, като признаваме, че преди влизане в столицата ни намалихме темпото. В този ред на мисли, дали предписаният от Volvo пробег може да бъде постигнат с едно зареждане, вероятно да, но пък не и ако карате с максимално разрешената скорост на магистралата.

Въпреки, че моделът е причислен по-скоро към градските кросоувъри, то трябва да кажем, че представянето му извън града също е добро, като това се отнася и за завоите, където липсва накланянето на типичен кросоувър, поради това, че батериите свалят центъра на тежестта. Управлението е директно и преминаването от предно към задно задвижване се усеща в положителния смисъл.

Цена

Цената на базовия модел с най-малкия двигател е 118 360 лева, като това е и единственото ниво на оборудване за версията с 238 конски сили. При по-мощната версия на задно е налично оборудване Plus и оборудване Ultimate, съответно с цени от 122 470 лева и 131 200 лева. Върховия модел започва от 132 330 лева и приключва с цена от 141 050 лева.

Ще приключим този наш тест, както го и започнахме, а именно да повторим, че фейслифтът на Volvo C40 не променя външността му, а променя по-важните неща при един автомобил, а именно неговите задвижващи агрегати. Тук шведите са се справили много добре с това си начинание и определено опитът за подобряването на електромобила е успешен. Новият модел е подобрил, както пътното си поведение, така и своите технологии и пробег, но за това трябва да заплатите и съответната цена.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БайБоцимир

    15 3 Отговор
    Един Хюндай или Киа дават доста повече за тези пари. Но Волво си има фенове, за които южнокерйските брандове едва ли са приемливи - все пак искат да покажат, че разполагат с пари, но не искат "мутренски" немски автомобил :)

    Коментиран от #4

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Друг

    12 0 Отговор
    В Америка С40 така наречената препоръчаната от производителя цена е 60000 за топ версията преди таксите и данъците за доставка които варират от около 6-7% в зависимост от щата.
    Това е около 110 000 лв. за “бедна” БГ.

    Коментиран от #6

  • 4 Китаец

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "БайБоцимир":

    И понеже се много умни, набиват две кофи пари за китайски автомобил, като междувременно се оправдават, че той всъщност се проектира в Швеция и само се сглобява в Китай. С китайски части върху китайска платфома!

    Но, всеки е свободен да вярва в Дядо Коледа и Червената Шапчица, колкот си иска.

    Коментиран от #5

  • 5 Име

    0 7 Отговор

    До коментар #4 от "Китаец":

    Аз затова карам Мазда....засега.
  • 6 Лайф Куоч

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Друг":

    Кризата в САЩ е много по-голяма отколкото се оповестява по медиите. От началото на годината цената на автомобилите там се срива доста сериозно. Тесла, Тойота и други марки там продават на 1/2 от цената ка която са продавали 2021-22 година. И това е един от индикаторите за началото на задълбочаващата се икономическа криза. Това ни чака и в ЕС догодина. :-D надявам се и тук колите да поевтинеят значително.
  • 7 без думи

    12 2 Отговор
    140 бона за китайска играчка от яйце ???!!! Щото ... има емблема на Волво ???!!! Да , бе , да !!! Туй електрокарче , по какво се отличава от китайското Москве на което толкова се смяхме , май ... само е по мъничко .
  • 8 Коджабангиев

    8 0 Отговор
    МПС с марка ВОЛВО следва да се купува само ако е производство до 2012 г. ,след това китайците го купиха и ... специализираните сервизи на марката рязко се напълниха и минха на 24 часов работен режим . Който не вярва - да прескочи до Мото Пфое /сервизен плац на бул. Сливница/ и да види какво е чудо от недвижими имоти с марките ВОЛВО и Ленд Ровер .
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 истина ти казвам

    2 2 Отговор
    Задницатаааа,много е грозна! Волво и Субару така и не се научиха! За информация на модератора и предишният ми коментар се отнасяше за колите а не за друго!

    Коментиран от #12

  • 11 Гост

    1 5 Отговор
    Както винаги, много бедни автори зеят! Няма 1000 лева за зимни гуми, ама иначе акъл за Волво дава!
  • 12 Субарист

    2 4 Отговор

    До коментар #10 от "истина ти казвам":

    Задницата си е идеална. Волво и Субару не са коли за гейтаци, дето все им е грозно нещо ...
  • 13 Хахохи

    2 0 Отговор
    За 78 000лв. взимам Тесла 3 highlend и мача приключва. За 40 000лв. новата Дачия Дъстър на газ.
  • 14 Дааа

    4 0 Отговор
    Волво от Китай? Що? С Косово е по-добро от BYD? За информация BYD има няколко автомобила в класацията най-добър автомобил на годината. Защо Волво, наистина? Марката умря. А разхода на ток? Колко е София - Пловдив и обратно? 300 км с макс скорост 140кмч. След дозареждане в Пловдив се връщат с 15% остатък батерия….което е близо до момента колата да откаже. Има още 50км пробег? Смях уважаеми зрители. А, ако е в Германия и кара с 220кмч? Батерията ще стигне за 100км? И накрая 120000 лв за кола с пробег 300км, след което търсиш контакт? Благодаря, но не благодаря.

    Коментиран от #15

  • 15 Дааа

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Дааа":

    И да допълня - да не ми свирят на струната на екологията и замърсяването. Когато богатите и управляващите т.н. държавници който могат да се возят или карат каквито си искат автомобили, откажат ДВГ колите и се качат на електрички, тогава и аз ще последвам този пример. Въобще да не ми лицемерничат колко е добре за околната среда. Всички вече знаем, че с електричките проблема просто е изместен там където не се вижда.
  • 16 Да ви осветля

    0 0 Отговор
    Електрическият T-Roc на Фолксваген е по-качествени и надежден.