28 Май, 2023 10:30 18 365 66

Собственик на кола с АГУ измина над 1 млн. км само на газ

  • агу-
  • пропан-бутан-
  • пробег-
  • skoda
Собственик на кола с АГУ измина над 1 млн. км само на газ - 1

Неведнъж сме чували истории за коли с монтирани газови уредби, които не издържат дълго. Мнозина твърдят, че газта убива двигателя и намалява ресурса му. Дали това е вярно и има ли тайни за дългосрочно използване на прупан-бутан, като гориво за бензинов автомобил - разбираме от първа ръка.

Собственикът на автомобила, за който ви разказваме е от Молдова и с гордост споделя своя опит и тънкости в управлението на автомобил с газова уредба. Става дума за използването на пропан-бутан, като алтернативно гориво и за изминаването на пробег от над милион километра - само на газ.

Собственик на кола с АГУ измина над 1 млн. км само на газ

Веднага трябва да се каже, че в този случай става дума за Skoda Octavia с двигател 1.6 MPI. Такъв двигател се счита за един от най-непретенциозните. Освен това този мотор безпроблемно "усвоява" газта. В момента пробегът на тази Шкода е 1 170 000 км! От тях колата е изминала почти 1 милион километра само на газ. Средният годишен пробег е 150 000 км.

Според обратната връзка от собственика на автомобила, който между другото редовно пътува от Молдова of Украйна, неговата Skoda е оборудвана с газова уредба Shark и с инжектори Fliper. АГУ-то се обслужва на 250 000 километра, като му се прави основна профилактика, а на 500 000 километра пробег собственикът е сменил и бутилката.

Собственик на кола с АГУ измина над 1 млн. км само на газ


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 62 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    140 6 Отговор
    Ако наистина АГУ-то скапваше двигателя, дали бакшишите всички щяха да са на газ и щяхада карат по половин милион километра?

    Коментиран от #9, #31

  • 2 Булпсихопат

    67 2 Отговор
    Къде е новината?
  • 3 яни

    47 109 Отговор
    Поне 3-4 пъти е вадил главата и е сменял клапани !!

    Коментиран от #18, #20, #41

  • 4 Сър

    86 16 Отговор
    Ква да е драмата, ония уикенд изминаха 900 км с платформа и разход 12.5 на газ. Няма дизел, който да може да тегли платформа и да плаща по-малко за гориво и същия пробег, отделно скъпите дюзи, демпфери, запушваници и куп други проблеми.
  • 5 Газаджията

    48 9 Отговор
    Е, някой колега се е престарал! Ако всички правехме като него, щяхме да умрем от глад! Този е срам за професията!
  • 6 ИВАН

    17 56 Отговор
    Лелеее, и къде е ходил тоя дзвер и какво е правил - малоумна му работа, че се и хвали, че и пишат за него ... то за това няма да има планета и живот на нея - заради такива "герои".
  • 7 газаджия

    52 21 Отговор
    е какво чудно има. аз с моята кола съм изминал около 2 милиона километра само на газ, за десетина години. Продадох я и сегашният й собственик продължава да я ползва.

    Коментиран от #12, #16, #44

  • 8 Колкото толкова

    70 5 Отговор
    В момента с двигател 1,2, газ-бензин на пропан бутан изминавам 100 км за цена 5,70 лв. Само за гориво разбира се ! С двигател дизел 1,4 с ектодизел изминавам 100 км на цена 12,70 лв. Цените на горивата са по Лукойл с всички отстъпки. Колите са сравнително нови - 4 годишни и двете. Газовата уредба е BRC.
    Няма нищо по достъпно в момента от пропан-бутана !
    Е, ако трябва да правим габровски сметки за година заедно с газта изгарям и до 15 литра бензин за пуск на газовата и то основно зимния сезон.

    Коментиран от #22, #49, #50, #51, #56

  • 9 Бивш бакшиш.

    47 9 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Хе хе, само половин милион...
    Лично съм навъртал почти милион и половина за осем години градско в София, само на газ. После продадох автомобила в движение. Не знам новия собственик какво е правил.

    Коментиран от #10

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Луд

    58 3 Отговор

    До коментар #7 от "газаджия":

    Много се радвам ,че си изминавал по 655 км на ден в България в продължение на 10 години.Сложил съм ти по 5 почивни дни на месец.
  • 13 Дуньо простия

    48 6 Отговор

    До коментар #10 от "Дистрибутора":

    Те бакшишите, са като риболовците.
    Все им е най, най...
  • 14 др.Бонев

    15 43 Отговор
    Трябва да пишат и колко тона масло е изгорила,щото на газ вложките и водачите заминават доста бързо.

    Коментиран от #40

  • 15 Голямо чудо

    53 2 Отговор
    Всички таксита в София са на газ и са на тези километри, даже и повече
  • 16 мазаджия

    41 13 Отговор

    До коментар #7 от "газаджия":

    Това е нищо. На моята Дачия,за 7 години и навъртях 12 милиона километра без никакъв ремонт.Даже маслото съм сменял само няколко пъти.

    Коментиран от #39

  • 17 7752

    11 0 Отговор

    До коментар #11 от "Как":

    Може да се направи. Но ще върви по-тромаво
  • 18 В грешка си

    20 5 Отговор

    До коментар #3 от "яни":

    Това става само на Хондите и някой други на японки
  • 19 Гошо

    12 7 Отговор
    Пежо 406 1.8 110кс 1мн километри повечето са на газ .
  • 20 999

    21 2 Отговор

    До коментар #3 от "яни":

    Има някой двигатели които не са подходящи за газифициране. При тях става това.

    При другите няма такива проблеми.

    А и едни клапани и глава не е драма и не е скъп ремонт
  • 21 Нормално. Това е най здравия двг на ваг

    22 7 Отговор
    Тази Шкода в статията е с двигател 1.6 MPI. 102 коня. Нормално е да мине 1млн км. Това е най здравия двигател на ВАГ. Слагат го и на Ауди и на Фолксваген
  • 22 Гост

    20 4 Отговор

    До коментар #8 от "Колкото толкова":

    Хммм, разхода на дизеловата ти горе долу се връзва. Би ли споделил модела с този бензинов двигател който харчи 6/100 газ? А, и ще е интересно да споделиш този 4 годишен 1.4 дизел, щото такава кубатура имаха само ВАГ и Тойота…, отдавна!

    Коментиран от #23

  • 23 Така е

    23 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Браво !
    Позна ! Тойота Корола 1.4 D-4D (90 кс) - от 4,6 до 4,8 л/100 км. реално макар че някои твърдят че било около 4,0 при тях !? Е, при мен е над 4.6. "Последния влак" бяха на склад декември 2018 г. Фейслифта мисля, че е 2017. Предналайсна между решетката и капака е от по "ниските", по тънка стои от предните години на същия модел.
    Бензина е Пежо 208 1.2 PureTech (82 кс) . Фейслифт 2015 се води пак от последните този фейслифт.

    Коментиран от #24, #47

  • 24 Фен на БМВ

    9 4 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Е как 2015 е 4 годишна кола. Както и да е. Аз имам Корса 1.0, 2001 модел, ако и се сложи газ, ще гори 6 колко да гори. Оттам нататък колкото по-нова, по-малко гори. Хубавото е, че 6 цилиндрово Бмв, 2000 бензин, 23 годишно гори 10 литра газ, градско в малък град.

    Коментиран от #27, #60

  • 25 антрашпиц

    16 1 Отговор
    Който е запознат знае,че мотора е БСЕ-8 клапанов,и е страшно издръжлив.Що не кажете колко км би изминал със FSI ....

    Коментиран от #48

  • 26 Мнение

    8 15 Отговор
    Пак от автомобилните технологии и анализи на бат Радо?!

    Авторчо, когато пишеш статиите си в стил "един приятел каза", няма как да убедиш читателите си, които са с поне минимално к-во активно сиво вещество!

    "Мнозина твърдят, че газта убива двигателя и намалява ресурса му."

    А ти авторе как установи, дали това е така или не е?!
    Колко изследвания проведе и какъв беше изводът от тях?! Каква бе мощността преди монтирането на уредбата и след пробег 1 000 000км на газ?!
    Само дрън, дрън и ежедневно проветряване на въздуха под клавишите на такива списвачи!

    Забелязвам, че доста автомобилни ентусиасти обсъждат дадена тема на чувство?!
    За дизела разни форумни философи "обясняваха", че въртящия момент служел за някакво "доускорение" в сравнение с бензиня?! Не е истина какви неща можете да прочетете от "разбирачи"!

    Сега за газаджииките четем, че двг-то нямало проблеми дори след милион км на газ, нищо че при ускорение едвам настигат тракторите?!

    Коментиран от #32

  • 27 Фейслифт 2015

    14 0 Отговор

    До коментар #24 от "Фен на БМВ":

    Фейслифт 2015 бе човече ! Чети по добре иначе са купени декември 2018 тойотата и септември 2018 Пежото.
    Фейслифт НЕ означава година на производство !!!
    Добре, не са 4 годишни :)), но не са ходили на втория си ГТП на 5-тата година все още.
    Щом така те устройва, нека е така !
  • 28 Сметката в момента

    6 14 Отговор
    На газ и на ток е едно и също.

    Коментиран от #29, #46

  • 29 Гост

    14 4 Отговор

    До коментар #28 от "Сметката в момента":

    Сметката на ток на бърза зарядна и на бензин е една и съща.
  • 30 Глупости

    8 2 Отговор
    150 000 км на година
  • 31 БАКШИШ

    24 3 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Навремето взимаме нов Хюндай, слагаме му газ и караме 800 хил. Постоянно смяна масло и двигателя е като ей тая вилица лъснат. Новите Кадита 1.4 турбо не държат толкова. А тия с дизелите градско ... Това не са хора, тва са мазохисти за мене.

    Коментиран от #38

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Никси

    6 1 Отговор
    Радославчо защо ме триеш като нищо лошо не съм написал или някой съм убидил !!!.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "Дистрибутора":

    Знаеш ли кой бил Бакшиша , Радославчо , той за това ме трие , не взима пример от по-старите шофьори !!!.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Професор Вучков

    7 1 Отговор

    До коментар #14 от "др.Бонев":

    Малоумно заключение
  • 41 Байо

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "яни":

    Аз имам милион на газ,не съм ремонтирал нищо по двигателя,регулирам клапаните на 90-100 хиляди ,и нямам харч на масло Разбира се съм сменил много от останалите компоненти и а няма на всеки 200 000
  • 42 Гост

    3 28 Отговор
    Един въпрос-защо във Англия няма газ по бензиностанциите,само бензин и дизел.Поне видях.Дори в къщи не можеш да имаш газова бутилка за готвене или отопление,а само туристическа малка бутилка.Те да не са глупави.Просто знаят,че е опасно.

    Коментиран от #64

  • 43 Инж. Химик

    10 9 Отговор
    Тва са градски легенди. Бас лова, че поне 2-3 пъти е разлупвал мотора и е сменял изгорели клапани и седла. Айде и ние да сме карали на газ...
  • 44 Инж. Химик

    7 3 Отговор

    До коментар #7 от "газаджия":

    И кат се събуди, гледаш спал си на течение.
  • 45 Инж. Химик

    29 4 Отговор
    Аз рика като гледам кви километри хвърчат... Иважаеми сънародници , обяснете ми , как точно минавате по 1 000 000 км в България и то с лични коли? Пък даже и със служебни? Аз съм бил търговски преставител - от пон до петък съм бил на път и мноого трудно правех по 80 000 на година. Да не говорим , че служебна кола се бракува много преди 1 000 000 км. Кажете ми , как с лична кола правите по милион?
  • 46 Не си наясно

    18 1 Отговор

    До коментар #28 от "Сметката в момента":

    Имам Хюндай Кона-Е. В София разхода ми е 26-27 киловата на 100 км. На зарядна цената на киловат е 1 лв.
    Сам смятай. 26лв на 100 км.
  • 47 Пюре теча

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Така е":

    Този двигател по спомен беше поне веднъж двигател на годината. 1.2 трицилиндров с турбо, страхотен двигател за градски условия. На Ситроен Елис масата беше под 1000кг. Супер лека и икономична кола. Елементарен мотор безпроблемен на газ.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Толкова Колкото

    4 6 Отговор

    До коментар #8 от "Колкото толкова":

    То то пък Газовата уредба е (B.R.C) е много убава точно НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, ама Големият б.о.к.л.у.к
    Да беше си монтирал поне ИСТИНСКА газова уредба.
    Няма нищо по достъпно в момента от пропан-бутана ! - Абе ИМА, ИМА ама пара трябва, се бръкнеш.
    Е, ако трябва да правим габровски сметки и габровски НОМЕРА, както си направил ти да монтираш газова на Двигател със директно впръскване, за тия години, заедно с газта изгаряш и стотици литри бензин, и не само за пуск на газовата, ами и по време на работа, и то по основно всички сезони.
    Спокойно това не в измислено от сега, още преди 15 години има ДИЗЕЛОВИ, пикапи точно така Дизелови с по 5 хиляди кубика с монтирани уредби за втечнен петролен газ (Пропан - Бутан) , само къде зареждаш и Дизел и Газ паралелно щото ги гори заедно.
    А пък в горивната камера с директно впръскване ( без значение Бензин / Дизел ДВГ) там кви го.вна стават горе, Не ми се пише!
    За Индиректно впръскване за бензинов мотор става.
    Да беше си монтирал някоя ИСТИНСКА газова уредба а не това недоразумение (б.р.ц)
  • 52 Торанага

    7 2 Отговор
    Почти всички бакшиши изминават над милион км. с колите си !!!!
  • 53 Ехааа

    18 0 Отговор
    Нещо не разбирам този вечен спор. Който иска, като мен да си кара на газ. Аз освен на LPG, на друго не карам. А който иска да си кара на бензин, дизел, ток. Всеки си има мнение.
  • 54 патето Яки

    10 0 Отговор
    Това е нищо, аз пък навъртях 3 млн километра с Опела на газ и без да сменям масло, сменях само борчето да ми мирише индрише.

    Коментиран от #58

  • 55 Милен

    1 0 Отговор
    Моята измина 500 х. км само на газ и се пали на газ, след това я продадох, един път съм сменял клапани и водачи и към края
  • 56 Знайко

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Колкото толкова":

    Субарчо е 3.0 208 коня, 6 цилиндъра, газово с 2 изпарителя с дюзи Hama от най-бързите-1600 лв, свещи NGK LPG laserline 7 специално за газ с намалени температури на изгаряне,6 х38 лв, ел. омаслител на леглата на клапаните-300 лв, лубрикант за омаслителя-29-33 лв за литър и гори милилитър на литър газ....краен резултат-движа се с 115-120 и имам разход 12.5-13 литра газ. Газовата бутилка е 42 литра, а резервоара 63 литра . Който иска да смята колко е рейнджа с напълно зареден автомобил. Колата тежи 1630 кг което е с 250 кг над средното! Естествено , че когато съм на Пауър и я сритам над 4000 оборота си пуска сама бензина, щото не харесва газта!

    Коментиран от #57

  • 57 Знайко

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Знайко":

    ...с тази конфигурация имам над 70 000 км , а казват че този двигател без омаслителя изкарва не повече от 20000 км на газ....е аз ги прехвърлих тройно така че съм доволен и продължавам да си джъткам на половин цена!
  • 58 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #54 от "патето Яки":

    Лъжеш.....единствения вариант да изкараш без смяна на масло е да доливаш редовно!
  • 59 турбо дизел

    3 0 Отговор
    Аз пък имам антигравитационна чиния ,втора ръка я взех от един марсианец , нищо не гори ,много съм доволен.
  • 60 Рено клио

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Фен на БМВ":

    С реното 1.4 мпи ми гори 8 градско, извънградско все тая. А като го пазарих мислих че тия миксери повече от 6 не горят, щот нали така пише в книжките

    Коментиран от #66

  • 61 газта дава икономия

    1 0 Отговор
    но само ако е руска - тази от щатите направо е менте !
  • 62 АЛИ БЕГОВ - пазарна икономика - яжте ми

    2 0 Отговор
    Прогноза: LPG в Източна Европа ще поскъпне много скоро
    Прогноза: LPG в Източна Европа ще поскъпне много скоро
  • 63 кога се е СЛУЧВАЛО НЕЩО ДА Е НА ДАЛАВЕРА

    1 0 Отговор
    И ДА НЕ ГО ВДИГНАТ ИЛИ ДА НЕ ГО ОТКРАДНАТ - ПРОПАН- БУТАНА БЕШЕ 1,10ЛВ. БУТИЛКАТА , СЕГА Е 1,30 ЛИТЪРА А БУТИЛКАТА Е 27 ЛИТРА - СМЕТНЕТЕ ГО !
  • 64 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    В грешка сте, има газ колонки във Великобритания по бензиностанциите. Има и водородни колконки, но са много рядко.

    Коментиран от #65

  • 65 нидялко

    0 0 Отговор

    До коментар #64 от "Име":

    Пропан бутана хич не е нарядко. Постоянно зареждам. В Лондон.
  • 66 Толкова е

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Рено клио":

    8 на газ, 6.7 на бензин. Скоро ще направи половин милион. На 300 000 правих ревизия на главата и ми сложиха керамични легла на клапаните. Редовно изпреварвам на над 4000 оборота. Спазвам три правила: Карам между 2500 и 3500 оборота, сменям маслото Елф 5W30 синтетика на 10 000 км и не вдигам повече от 120, освен ако не се налага да изпреварвам на магистрала.