12 Февруари, 2023 10:30 41 001 72

Все още не сме за електромобили: Сравнение между нова кола с АГУ и електрическа

  • сравнение-
  • кола с двг-
  • електромобил-
  • агу-
  • dacia

Електрическата Dacia Spring отстъпва по всички показатели (освен по екология в града) на Dacia-та с ДВГ и АГУ - Sandero

Все още не сме за електромобили: Сравнение между нова кола с АГУ и електрическа - 1

Като започнем от недостатъчната инфраструктура за зареждане у нас, минем през панелните блокове без гаражи в големите градове и стигнем до значително по-високата цена на електромобилите, става ясно, че българинът все още не е готов за електрификация на личния транспорт. Ако някой се съмнява в това твърдение, прилагаме един пример от милата родна картинка на пазара за нови автомобили.

И понеже сме най-бедната страна в ЕС, ще дадем пример с най-евтината електрическа кола у нас - Dacia Spring, като я сравним с една от най-евтините нови коли с ДВГ, отново дело на румънската марка. Става дума за Spring срещу Sandero. Какво ни предлагат тези две коли и на каква цена?

Моделът Spring e най-евтиния нов електрически автомобил на родния пазар? Не е изненадващо, че той е с марката Dacia. Поне ако не се вземат предвид четириколки като Citroën Ami, които не се считат за автомобили в точния смисъл. В България цената на Spring започва от 43 100 лв с ДДС.

Все още не сме за електромобили: Сравнение между нова кола с АГУ и електрическа

За тези пари получаваме градски електромобил, но с ограничена производителност, средно пътно поведение, много основно представяне, зарядно ограничено до 6.6 kW и само една звезда в краш теста на Euro NCAP. Но на тази цена не бива да очакваме повече. Просто електромобилите у нас все още са скъпи, а и държавата не предприема мерки под формата на бонуси, каквито всъщност има в повечето европейски държави.

Та към днешна дата становището ни е, че е много по-изгодно за българина предложението на същата марка, при това за по-голям модел, който на всичкото отгоре се предлага и с фабрична газова уредба. Става дума за Sandero, базовата цена на което започва у нас от 26 390 лв с ДДС, а само срещу 1 000 лв повече получавате и версията с АГУ. За почти 16 000 лева по-малко получаваме повече кола, с почти аналогични разходи за гориво.

Все още не сме за електромобили: Сравнение между нова кола с АГУ и електрическа

В бъдеще нещата моге и да се променят, тъй като от ЕС ни убеждават, че през 2026 година цената на кола с ДВГ и тази на електромобил ще се изравнят, но дали това ще се случи, ще покаже времето. а дотогава, ако искате нова евтина кола, все още е по-добре да заложите на конвенционален автомобил с фабрична АГУ.

Ползите от избор на електромобил се свеждат до безплатно паркиране в големите градове, една идея по-ниски данъци и до личното убеждение, че сте еко. Последното обаче все още е спорно, тъй като в града емисиите ще са по-ниски, но що се отнася до производство и рециклиране на батериите, то в този процес нещата хич не са екологични.

Все още не сме за електромобили: Сравнение между нова кола с АГУ и електрическа


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 98 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бачкатор

    113 52 Отговор
    Аз все още съм си за дизелов автомобил произведен през миналия век.Всяка седмица си точа по 10-15л нафта от служебния бус и си отивам безплатно до село.

    Коментиран от #3, #43, #49

  • 2 МЪСК💵

    26 53 Отговор
    Вие не сте. Ние сме.
    Сравнявайте коли. Какво е това? Чадър с гуми
  • 3 Смех 😆🤡🤣

    88 7 Отговор

    До коментар #1 от "Бачкатор":

    А бе коя е тая фирма бе дето ти дава да точиш

    Коментиран от #6

  • 4 мучо

    74 10 Отговор
    братятя китайци ще решат въпроса скоро и окончателно......
  • 5 От Перник

    145 7 Отговор
    Още не е наболял проблема с " погребенията " на батериите ! Тогава ще видят екология ! Да не говорим за вторичният пазар ! Такъв просто няма да съществува ! Мислите ли , че имат капацитет , да направят за всеки човек , нова кола ?! И ако успеят , ще имате ли възможност за зареждане ?! Пълни глупости .... !
  • 6 Бачкатор

    99 18 Отговор

    До коментар #3 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ами собственика реално знае за това но не смее да ме накаже или уволни защото ако го направи ще трябва той да се качи на буса.От 4 месеца търси нови хора за работа но ако някой се изобщо появи на интервю най често лъха на алкохол или мирише на парясали чорапи а аз успявам да поддържам перфектни отношения с клиентите така,че съм в нещо като монополна позиция.

    Коментиран от #40

  • 7 Досега са печки с петролни продукти

    60 3 Отговор
    Сега са Жисиеми на четири колела и седалки и врати със стъкла
  • 8 Иван

    98 16 Отговор
    Само комплексари и будали с промити мозъци хвърлят много пари за електрокари!
  • 9 Манталитет

    85 19 Отговор
    Чудно ми е как блок 107 в Люлин с 38474928474 домакинства би зареждал по една кола на домакинство на вечер.
    Всичко с тия електрички е за развитите държави.
    Заслужаваме си Жужите и Мохерите и изобщо да не надигаме глава от тинята. Бойко до там ни докара, да се радваме на нова кола с АГУ. Мизерия и срам ..

    Коментиран от #11

  • 10 Браво

    51 3 Отговор
    Много добре представено сравнение. Липсват някой детайли в автономията и наличие на автоматик при електрическия автомобил. Определено много любопитно сравнение, което отразява нашата действителност доста точно - браво !

    Коментиран от #67

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Така е

    56 7 Отговор
    Аз пък все се надявах масово от вси страни да се купуват електрокари и да падне цената на бензина поради малко търсене. Явно се отлага за неопределено време. Пък казваха, че били без алтернатива елкарите. Тази елДачия не беше ли под 30х. Наистина е 43х. базова цена. Заслужава си-скъпа,тясна,опасна,бавна,с малък пробег, ама иновативна-електро.
  • 13 гост

    13 44 Отговор
    Не виждам никакво сравнение , освен на началната цена и субективните и доста елементарни , да не казвам точните думи "твърдения" на автора !!! НИТО ЕДНА КОНКРЕТНА цифра !! Дори немските автомобилни издания въпреки очевадните си пристрастия се опитват да докажат тезите си с цифри , макар и не съвсем коректни !! Да започнем с най елементарното !! Безплатното паркиране в големите градове , които се предполага , че ще са основното пребивавне на тия модели струва между 10 и 20 лева НА ДЕН !!!!! Особенно ако работиш в тоя център и искаш с колата си да ходиш на работа и да се прибираш , което е основното за такива коли !! Съвсем скоро дори живущите в тия центрове ще трябва да плащат подобни суми и то ако имат автомобили над Евро 5 , защото по-старите изобщо няма да се допускат в тях !!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Пейо

    42 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Тезата за паркинга е добра, но пак не е оферта. Евтино излиза ако я зареждаш вкъщи, но в нашите панелни квартали няма как да стане това.

    Коментиран от #16, #17

  • 15 гост

    13 62 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Та само от въпросното паркиране разликата от 16 000 лева (без субсидия за електромобила) се избива за около 2 години , айде 3 от мен да мине !! Ако сложим и гаранционната "поддръжка" на Сандерото , която за 3 години е поне 2-3 000 лева може да паднем и под 2 години !! Ако пък прибавим и субсидията от минимум 10 000 лева , която е залегнала дори в прословутия "план за възстановяване" и ще бъде платена директно от ЕС , разликата в началните цени направо изчезва още на старта , а безплатното паркирне свежда разходите за зареждане практически до нула , защото електрическата Дачия НЕ МОЖЕ да изгори ток за 10 лева дневно посмъртно !! Защото зареждането и на нощна тарифа излиза около 2-3 лева , а второ през деня може да има ако мине над 200 км за деня , което е почти изключено , но и да го има при липса на бързо зареждане ще отнеме 4-5 часа , тоест при всички положение НЕ МОЖЕ да "изгори" повече от 10 лева ток !! За зареждането безплатно по крайпътни заведения няма да споменавам сега , но твърдението , че разхода на бензиновата Дачия бил "почти същия" може да предизвика само недоумение и смях у всеки с акъла си !! Който е наясно . че дори на газ и с "фабричната" си уредба , слагана в България , хахахаххахах , тя не гори по-малко от 7-8 , а най-често 9-10 на сто газ , особено на градско , където се предполага , че ще се движи основно !! Което си е 11-12 лева на 100 отвсякъде !! Тоест между 3 и 5 ПЪТИ по-висок разход в пари от електриче

    Коментиран от #18

  • 16 гост

    6 44 Отговор

    До коментар #14 от "Пейо":

    Верно ли няма как да стане ? Или така ти се ще ?? Щото тоя автомобил със зарядното си 6,6 квт се включва в обикновен контакт !! Изкарването на такъв контакт в заключващо се метално табло на паркинга на блока ти , свързан с личния ти електромер , заедно с копането и окабеляването струва не повече от 1000 лева от лицензирана фирма , а повечето могат да си го направят и само срещу разхода от 100-150 лева за материали !! Които ще избият още първия месец от икономията на "гориво" !!

    Коментиран от #19, #22

  • 17 гост

    10 35 Отговор

    До коментар #14 от "Пейо":

    Да не говорим , че купувачите на коли за по 40 000 лева обикновено не живеят в стара панелка , а в сравнително нова кооперация , където това е направено още при строежа и има конкретен норматив на колко паркоместа колко трябва да са с място за зарядна станция и то много по-сериозна от обикновен контакт ! И това много скоро ще стане задължително и за старите сгради , включително панелките !

    Коментиран от #23, #24

  • 18 Гост

    24 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Караш ли още нафтенката Рено Сценик?
  • 19 Гост

    27 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Купи си електричка,тъкмо ще си избиеш горницата от цената от паркиране в София.
  • 20 нене

    40 4 Отговор
    Еми да не сме!
    Първо, защото махнаха безплатните станции, за зареждане!
    Тоя ЕлДрайв сложи ръка на всякъде и сега ако искаш да караш и зареждаш сметни си 20кв по 0.90ст и минаваш 100км зимата и смятай сам, по добре малолитражка дизел или най-добре кола с газова уретба!
    Хем няма да се притесняваш, че ще закъсаш за ток по пътя и плащаш 300-400лв за пътна помощ, хем ще си също толкова икономичен! Още цената им засега е неоправдано скъпа и няма избиване от гориво, требва 400 000км да я караш без да се троши!

    Коментиран от #25

  • 21 Класика

    32 5 Отговор
    Глупости!!!! Точно по екология ел колите са най опасни за озона и здравето на човека!!!!...
    Трябва стачки и тези престъпници които ги лансират да ги пратим спешно при бай Ставри!
  • 22 да да да

    36 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    И тоя паркинг, там до таблото, ще е лично твой нали?
    То така стават нещата.... в София няма къде да се паркира, няма как да си гарантираш, лично парко място до таблото, понеже, ще бъдеш линчуван грозно и то от най-близките си съкооператори! Да не говорим за деруги по колата, пукнати гуми и тн! Това дето разправяш в България, няма как да стане!
    Далавера си бяха безплатните станции, но вече ги няма - поръчвайте Спарк - ако ви се кара електрическо и без това те са монополиста...

    Коментиран от #28

  • 23 Сънчо

    20 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Пак си спал на течение.
  • 24 дидо

    19 2 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Те тези коли се взимат най-вече на изплащане. Така че ако някой си печели 2000-2500лв няма да има проблем да отдели 500лв на месец, при положение че други разходи по колата почти няма, едно обслужване годишно и това е!
    Така че всеки при желание, може да си вземе кола за 40000лв - въпроса е оправдано ли е да е електрическа, щото за 40000 е само дачия спринг - другите са нагоре!

    Коментиран от #39, #54

  • 25 гост

    6 45 Отговор

    До коментар #20 от "нене":

    Зарядните станции в България в момента са над 1200 ОБЩЕСТВЕНИ , а частните са към 5-6 000 !!! От тях на Елдрайф са не повече от 20-30 !! Ако на това му викаш "сложи ръка навсякъде" , май някой е сложил ръка на междуушието ти !! И не знам кои безплатни станции са "махнали" , като повечето в градовете са правени с европейски средства и да искат не могат ги махна , щото ще трябва да върнат парите и то с лихвите !! А тези по частните обекти пък съвсем , най-много да им ограничат мощността на зареждане , което си е нормално ! И изобщо с напъни на явна тролска пропаганда от рода "Русия нападна Украйна за да се защити " , хахахаххахах , освен умствено ощетени няма кой да впечатлиш !!

    Коментиран от #26, #27, #56

  • 26 вевдв

    43 2 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Я ми направи списък на безплатните зарядни станции в София 53kw и 22kw
    Къде ги, че аз лично помня само две на Била България - дето вече е елдрайв и на Еко - дето вече си е платена !
    Кажи къде са другите ... че не се сещам - празни приказки не ми се четат!

    Коментиран от #30

  • 27 изказваш се

    23 1 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Изказваш се много голичко, без никакви аргументи и факти - нещо типично за този форум!
    Важно е празни приказки да се говорят, лошото е че леконравните ще ти повярват ....

    Коментиран от #33

  • 28 Ток

    4 16 Отговор

    До коментар #22 от "да да да":

    "Далавера си бяха безплатните станции, но вече ги няма"


    Тук са си още. Това е снимано преди няколко дни. София-Солун за без пари и без нужда от спиране за зареждане при каране със 140-150

    Коментиран от #31, #53

  • 29 ндсс(

    29 0 Отговор
    И това със зоните безплатно паркиране, като ви го махнат следващите кметове на София - незнам дали сте ги видели.... ще ви питам тогава и да ви питам още как зареждате с монофазен ток без станиция с повече от 2.5кw на час и, за колко време теоритично би се заредила една 64kw батерия? Или трябва да дозареждаш да скапеш батерията по-бързо! Офертата е 53kw зарядни станции но безплатни вече няма!!!
  • 30 гост

    6 21 Отговор

    До коментар #26 от "вевдв":

    Еми ти още малко и 100 квт безплатна станция ще искаш , не че няма и 250 квт вече , ама само за Тесла и то не всяка Тесла !! А иначе безплатни станции са по 7 или най-много 11 квт и са по заведения и хотели , ако си клиент на същите естествено !! Ама даже и да си клиент някъде да предлагат дизел и бензин безплатно ?? Или даже газ ??

    Коментиран от #32

  • 31 нстс

    25 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ток":

    говорим за София и за кола която минава 100км с едно зареждане а не 300-400км
    дай линк къде в София може да зареди безплатно човек, 53kw и 22kw
    Напиши ги това което знаеш, цял клип нямам време да гледам!
  • 32 днднд

    23 2 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    що да неискам - на екото станцията беше 53kw
    махнаха я безплатна беше!
    Иначе и 11kw да има зареждаш едно Рено Зои с малката батерия за час и половина!!
    Въпроса е че ги няма вече, защото елдрайва се наложиха и при 90ст на kw - хич не е изгодно да караш електрическа!
    Е те това се коментира!

    Коментиран от #34

  • 33 гост

    0 16 Отговор

    До коментар #27 от "изказваш се":

    Кое ми е "голичкото " изказване или понеже ти си "голичък" в знанията така ти се ше ?? Отваряш всичко ток , че не дават линкове аз да ти го отворя и виждаш карта с ПОИМЕННО указани всички обществени станции в България ! За частните има други карти , ама мисля и обществените ти стигат !! А и има и бройката по вид , да не се мъчиш да ги броиш !!

    Коментиран от #36, #37

  • 34 гост

    0 20 Отговор

    До коментар #32 от "днднд":

    Коментира се , че правиш хората на прости , ама само ще покажеш , че ти си такъв !! Пак повтарям , от НАД 1200 Обществени станции в България в момента на Елдрайв са не повече от 30 !! Което е под 3 % и НИКОЙ НЕ ТЕ КАРА НАСИЛА да зареждаш на тях !! Това са бързи станции за хора които не се интересуват от цената и искат максимално бързо зареждане и да не чакат на опашка !!! Съответно цената е направена отблъскваща за такива като теб !! За които има предостатъчно други станции и то на доста близко разстояние до тия на Елдрайв !!

    Коментиран от #35, #38

  • 35 пнп

    29 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Къде са тези станции бе гостенино ? Дай списък - празни неща пишеш, приложи факти!
    Ама освен да изплюеш злобата си и да обиждаш, друго не направи в този си поуст!
    Дай ми списък на безплатните станции в София, втори път те приканям!

    А дали платените са отблъскващи за такива като мен, да така е! Затова стоят празни по цял ден, явно защото хората мислят рационално! Не бих пълнил гушата на монополиста по никакъв начин... но това ти не може да го разбереш и вероятно си купил Тесла, щото е модерно на 150 000км ударена и направена тук - еми честито и си я карай! С писаниците си показваш само, що за човек си!

    Коментиран от #69

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Заблуден си

    14 1 Отговор

    До коментар #24 от "дидо":

    Сметни също ГО,каско на 8% от цената и ток който никъде не е безплатен.
  • 40 Костадинов

    15 6 Отговор

    До коментар #6 от "Бачкатор":

    Тоест, хвалиш се, че си крадец (и то нагъл, на всичкото отгоре...)

    Коментиран от #47

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 неразбиращ

    25 3 Отговор
    Сандеро на газ е номер 1 ! След 20 дни го взимам . А "разбирачите" да продължават да коментират.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 да, да

    2 0 Отговор
    Ще ми счупиш патето с език.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Бате Иво

    4 5 Отговор
    Ве осем атмосферно
    Евентуално ве десет
    Или ве дванадесет
    Шестнадесет литров дизел
    Няма с какво да се замени
    Евентуално със осемнадесет литра
  • 47 Бачкатор

    25 1 Отговор

    До коментар #40 от "Костадинов":

    Не се хваля а такава е реалноста.Когато започне да ми плаща осигуровките на реалната заплата както и извънредния труд,тогава из ще бъда лоялен спрямо него.Веднъж си подадох молбата за напускане а той ми падна на колене с куп обещания от които не изпълни нито едно и вече съжалявам ужасно,че проявих слабост на характера като склоних да остана защото пропуснах възможност за работа при по-добри условия но това да ми е за урок.
  • 48 ха ха ха ха ха ха ха

    19 8 Отговор
    Дачия става само за служебна кола. За лична употреба си е чист мазохизъм.

    Коментиран от #57

  • 49 Такоз иеее

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бачкатор":

    Труе стори :р
  • 50 Именно

    6 3 Отговор
    Единственият (не-малък) проблем на ел.колите са батериите.
    Висока цена и прекалено тегло при модели с по-голям пробег.
    Второто не е толкова голям проблем за он-роуд каране, но все пак е фактор.
    Но докато батериите надуват цената на ел.колите и освен това им изяждат стойността от препродажба след 5-10 години няма да станат масови. Иначе във всички други отношения ел.колите са по-добре (освен може би в екстремни ситуации като екстремни студове или офф-роуд).
    Но 1-2 итерации на технологии за батерии и нещата могат да се променят напълно.
  • 51 Именно

    5 10 Отговор
    Сравнението е тотално извратено!
    Сравняват се нискобюджетни модели от 2 технологии - едната която се развива от 100 години и в която ниският клас е доста достъпен финансово;
    и другата, която започна да навлиза малко по-масово от 2012-та насам и то все още е в класа на луксозните коли.
    нормално е резултатът да не е в полза на ел.кола.
  • 52 Излишно

    4 14 Отговор
    Електрическата кола все още е премиум до суб-премиум сегмент. Например 740 нормална и 7i на БМВ са подобни като цена, но електрическата е 2-3 пъти по-готина откъм екстрите и реално цената почти няма разлика, а пробега е около 400 км. на 140-150 км/ч и зареждането е много бързо. Но това е реално сравнение при хора с пари. Ако искаш да ползваш АГУ, то нямаш парите за премиум електрическа кола.
  • 53 Токчоо

    22 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ток":

    защо лъжеш за пореден път??? 140-150 ама за има-няма 100-на килочметра….после 90-100 до границата и надолу 120…..и със зор “long range” версията мина 300 км, като накрая работата беше на “кръстеж” с тия 2-3%…. и пак вися почти час за заряд от 20-25% до 100%…. и накрая вместо да се прибере, хайде стой поне час-час и половина на мол-а…..айде мерси ти, карайте си ги ел. тротинетките, но не се опитвайте да ги предлагате и хвалите на хората…страшно постижение….минава 300 км на положителни температури….всяка съвременна ДВГ кола среден клас ще го направи това БЕЗ зареждане, без съобразяване, няма да чака няколко часа на зарядни станции и ще има поне още 200 км да мине, след като се прибере…..
  • 54 Нема ремонти не

    15 3 Отговор

    До коментар #24 от "дидо":

    Едно обалужване годишно?

    Ти май нямаш лична кола щом не знаеш разходите на една кола

    Само ще ти напомня смяна на гуми есен и пролет, смяна филтри
    Поне на купето ще имаш филтър но ще имаш спирачките сигурни са ти вечни шарнирите и амортисьорите са ти вечни

    Колко неща мига да ту изредя ама ти си бякоя лапе дето си мисли като си купиш кола ай готово
  • 55 Собственик

    12 6 Отговор
    Само за справка според мен към момента най-добре е да се заложи на хибрида. В момента на този студ за разстояние 4-10км. по компютър ми дава 4/100. Като пукне пролетта очаквам 2.5-3/100.
  • 56 12345

    12 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Вие сте невероятно заблуден индивид. Едно нещо дето сте написал не е вярно.

    Погледнете си минусите, трябва да ви говори нещо.
  • 57 12345

    12 5 Отговор

    До коментар #48 от "ха ха ха ха ха ха ха":

    Пак заучени фрази.

    Предишните Дачии, да, бяха скърцаща пластама и див ужас.

    Новата СМФ платформ, демек новите Дачии нямат нищо общо, имат модерно оборудване, добър дизайн и возят супер.

    И цената е добра, просто обаче се чака.
  • 58 Именит

    2 21 Отговор
    Кое му е сходно в данъците?
    Електромобила не плаща данък !
    Второ, ако работиш в синя зона или имаш работа в синя зона ще спестяваш стотици на година.
    Трето, нищо не казахте за поддръжката и обслужването на ДВГ -то всяка година!
    Четвърто, каква е обезценката на колите, защото след 4 години гаранцията на Сандеро ще е изтекла, а на Spring ще й остават още 4 години на батерията и електромотор !
    Въобще не е точна статията...

    Коментиран от #60, #61, #62

  • 59 Само си представете

    19 0 Отговор
    Цяла София да зарежда през нощта
  • 60 12345

    30 0 Отговор

    До коментар #58 от "Именит":

    Вие карал ли сте Спринг или Сандеро, явно не.

    Аз съм ги карал и двете, Спринг е градско автомобилче, дори до Пловдив трудно ще стигнете, зимата 100% на средата на пътя оставате. Не е зле, но е за града, седалките са неудобни, воланът не се регулира, от всичко е пестено. Накрая 45к лева. Тия не са нормални.

    Другото е пълноразмерна кола с оборудване, екстри и може и до Прага да стигнете с едно зареждане.
  • 61 На това Сандеро

    14 0 Отговор

    До коментар #58 от "Именит":

    обслужването на “ДВГ-то”, което плаши вас - технически неграмотните няма да надвишава 500 лв на година…
  • 62 кумчо Вълчо

    29 1 Отговор

    До коментар #58 от "Именит":

    Стотинките,които ще спестиш от ток,данъци и паркинг,си ги събирай в касичка,че ще ти трябват за да платиш за смяна на батериите и електромотора на електричката.
  • 63 А бе

    18 5 Отговор
    Засега газта е номер 1. Мен ме интересува лятото от София до Синеморец дали ще стигна евтино и на един път. Засега само на газ ми се получава - с50 литрова бутилка. А колата е Сафран - много по комфортна от сегашните.
    Предишната беше Скорпио - също така невероятно комфортна. Може би бензиново Волво s80 би било също вариант.
    Цената само на застраховката на Тесла би обесмислила всяко сравнение. Разбира се, ако имахме западен стандарт, щяхме да имаме и други приоритети.
  • 64 основен въпрос

    2 0 Отговор
    Кой първи ще допълзи до 2030г. ЕС или електрокара?
  • 65 боли ме швепса за електрокара

    7 1 Отговор
    Ще карам кюмбе, когато и последната бензиностанция обрасне с бръшлян и див пелин.
  • 66 Хемус

    3 3 Отговор
    Евала брате САФРАН е невероятен автомобил!
  • 67 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Браво":

    И часовете по български език липсват
  • 68 Електрически

    4 1 Отговор
    И понеже сте най бедната страна е пълно с мерцедеси Бугати Ферари и...,
  • 69 Един

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "пнп":

    В София вече няма безплатни станции. След 15 март всичко е платено. По големите пътища всичко е платено. А в северна БГ е голяма мъка със зарядните. От София до В. Търново няма ни една. А във В.Търново 2 бр. Та така. А че Ел драйв са монополисти е истина. Сега свалиха на 0,80 ст. Но при цена в къщи 0,16 ст.на дневна тарифа, станциите им стоят празни. Само спаркове зареждат.А до морето по Тракия е по евтино на газ спрямо ток точно поради дозареждането на 0,80 ст. Само едно безплатно паркиране не е стимул за покупка на елкар. Това в момента е доста луксозна , модерна, както се казва лайфстайл стока. Но не е практична, неудобна е,и скъпа за масово използване.
  • 70 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    Подозирам, че много малко от коментиращите някога са купували нова кола. Никой не обърна внимание, че за нова кола си трябва Каско, а при тия разлики в цената застраховката на елкара е поне 800 лева отгоре на година. Отделно,че едното става за каране само в градски условия, другото си е кола , скромна, но кола, с която може да пътуваш. Никой и не обръща внимание , че елкара е със само 1 звезда на краштеста, на Сандерото е с 5, съществена разлика , нали ? Не обръщате внимание и на съществените разлики в размерите на колите. А, и като ни искарат догодина на свободния пазар за тока, тия 16 стотинки за киловатчас ще останат само спомен, и ще се доближат до цените на Елдрайв. Иначе, по повод бодрите слова за светлото зелено бъдеще, някак си се връщам в първи клас, когато другарката учителка ни каза, че през 1980 година в България щял да настъпи комунизма, и на всекиго ще му се дава според потребностите. Когато след години попитах дей комунизма, щото 1980 мина, само дето не ме арестуваха, оказа се, че постановката се сменила.
  • 71 Морския

    0 1 Отговор
    От 30 години карам само на газ и съм минал над един милион километра. Нищо по хубаво и по на сметка още не е измислено. На тези балъци с електричките и винтовертите им желая много здраве и здрави нерви. Ще им трябват.
  • 72 Само Ток

    0 0 Отговор
    За мен електричката е супер. И можеш да си пускаш дистанционно парно/охлаждане което ДВГ версията го няма. Цената на км при обществени станции е малко по ниска от тази на газ ама пък нямаш данък и синя/зелена зона и зареждаш докато пазаруваш защото почти всеки хипермаркет има зарядна вече. Ако пък имаш гараж цена от 2лв/100км няма как да докараш с газ метан и тн.