Най-големият профсъюз на частния сектор в Норвегия заяви, че ще блокира транзитните доставки на автомобили Tesla, предназначени за шведския пазар, като част от разрастващото се скандинавско движение в подкрепа на стачкуващите механици в Швеция.
Отделно от това PensionDanmark, един от най-големите датски пенсионни фондове, заяви, че е решил да продаде дяловете си в Tesla заради отказа на производителя на електромобили да сключи споразумения с профсъюзите.
Шведските профсъюзи, ръководени от IF Metall, предприеха индустриални действия срещу Tesla от октомври насам, за да се опитат да принудят компанията да подпише колективни трудови договори с механиците.
Докерите в Швеция вече отказват да разтоварват автомобилите на Tesla, пристигащи с кораби, а много групи шведски електротехници, чистачи, пощенски служители и поне един доставчик също заявиха, че ще откажат на компанията услугите си.
Норвежкият профсъюз Fellesforbundet заяви, че възнамерява да изпрати "ясен сигнал на Tesla" и да направи необходимото, за да гарантира, че всички доставки на автомобили през Норвегия за Швеция ще бъдат блокирани, но отказа да каже какви точно мерки може да предприеме.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Борчè с анцуг и ланец
Едно време полицията ни обвиняваше, като правихме така и ни наричаха рекетьори!
Коментиран от #2
14:10 07.12.2023
2 Хахахаха
До коментар #1 от "Борчè с анцуг и ланец":
А в нормалните държави се нарича синдикати които работят.Коментиран от #3
14:19 07.12.2023
3 Каква е разликата
До коментар #2 от "Хахахаха":
Предлагам от Тесла да направят компромисно решение и да подпишат договор с който са свободни да принудят главния синдик да подпише договор за мияч на тоалетни и той да няма право да откаже. освен това като нямат работници да хванат първия човек от улицата и да го принудят да подпише договор за работа в Тесла при каквито и да е условие без право на отказ.Какви синдици в частна фирма? Работника като не го устройва работата или заплатата не подписва договор и си търси друга работа, включително в някоя в която има синдикат тях.
А доколкото разбрах, Тесла не е отказала да вдигне заплатите или да промени условията на труд на някакви си 180 човека. Отказва да подпише договор със синдикалната организация. Предпочита сама да си договоря условията индивидуално с всеки работник. Това са си лични взаимоотношения.
Коментиран от #4
14:58 07.12.2023
4 Мара бандерката
До коментар #3 от "Каква е разликата":
Това да не ти е България или краварника? Скандинавските държави са комунисти, а другаря Найлон Мъсковски се прави на десен капиталист ама нещо не му се получава, понеже неомарксистите ги подкукоросват.Коментиран от #7
15:04 07.12.2023
5 Те да внимават,че Мъск няма много да ги
15:32 07.12.2023
6 Батко
Коментиран от #8
15:32 07.12.2023
7 Като гледам колко му пука
До коментар #4 от "Мара бандерката":
Той на байдън не цепи басма, та на тези 180 работника ли?Когато немците му забавиха разрешителните за завода за батерии, най демонстративно разглоби поточните линии и ги закара в САЩ, където освен че дават разрешителните по-бързо, му дават и субсидии за произведените в САЩ батерии и електромобили като цяло. Няма да изгуби от едно затворено представителство. Който иска да си купи Тесла ще си внесе от друга държава и ще ходи на сервиз в друга държава. България е чудесен пример за това.
15:42 07.12.2023
8 Драйвър
До коментар #6 от "Батко":
А защо няма тестове при които се дърпат от 120 нагоре?Може би защото Теслата реално е по-бавна от почти всички коли на пазара...
Почти няма джип, който да има по-ниска максимална скорост от Теслата, дори 20-годишен дизелов VW Touareg за под 10 хиляди лв. развива по-висока максимална скорост от това недуразумение...
Коментиран от #9
17:38 07.12.2023
9 Ами сигурно
До коментар #8 от "Драйвър":
Защото си достатъчно неграмотен, за да разбереш че става въпрос за 130 мили в час, което са 210 км в час. За какво му е на пикап по-голяма скорост? Трябват много по-скъпи гуми и за какво, след като както виждаш и lamborghini не може да му се опре на четвърт миля, на ускорение от място и на доускорение.Lamborghini-то със сигурност ще го бие от 210 км в час нататък, щом това те успокоява.
На писта също ще го бие. Само че си помисли дали някога си стъпвал на писта и дали 99,9% от километрите които въртят шофьорите не са на права отсечка, където дори тритонния пикап се оказва по-бърз от porsche-та, lamborghini-та, а да не говорим за останалите марки надолу по веригата.
Коментиран от #10, #12
18:23 07.12.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Драйвър
До коментар #9 от "Ами сигурно":
Естествено, че знам, че става въпрос за мили, но потеглят само от място и от 30 мили в час в тия състезания.Нали всички казват колко бърз бил, а не бих описал превозно средство, което вдига само 210км/ч. като бързо.
А сега ми вадиш картата с това, че било пикап...
Ще решите ли последно дали това било супер спортен и бърз автомобил, или просто един тежък пикап?
Защото двете неща са (очевадно) противоположни...
А за какво му е на един 20-годишен дизелов VW Touareg да вдига 225км/ч, със скъпи гуми ли е?
Защото в реалния свят - 400 метрова гонка от място не съществува.
Не искам да се изтъквам но по писти най-вероятно имам повече километри, отколкото ти по публичните пътища.
А сега си помисли дали през 80% от времето на северната дъга, малко по-мощните коли не се движат с 200+ км/ч...
Коментиран от #13
20:21 07.12.2023
13 Кой купува пикап
До коментар #12 от "Драйвър":
За Нюрбургринг? Щом караш само и единствено там, пикапа не е за тебе. Той е по-бърз от ламбо и порше ссмо в реални пътни условия в които карат нормалните хора!Коментиран от #14, #15
22:49 07.12.2023
14 МЪСК
До коментар #13 от "Кой купува пикап":
TESLA е за карачи, интернета за форумни мрънкачи00:53 08.12.2023
15 Драйвър
До коментар #13 от "Кой купува пикап":
Иронията тук е, че северната дъга по закон си се води публичен път, а тия 400-метрови драг писти, които наричаш реални пътни условия, не са част от публичната пътна мрежа.Също - искам да видя гонка на 1000 метра, било то и на права отсечка...
Коментиран от #16
02:52 08.12.2023
16 В реални пътни условия
До коментар #15 от "Драйвър":
400 м са всеки светофарДо ускорение е всяко едно изпреварване
След три секунди е вече късно да се гониш с тесла, защото тя е достигнала максималната позволена от закона скорост.
Тоест след пет потегляния в градски условия и спазване на ограничението на скоростта ще си три светофара назад.
07:32 08.12.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.