7 Декември, 2023 13:56 3 300 17

Норвегия също подкрепи служителите на Tesla и заяви, че ще блокира доставките

  • tesla-
  • служители-
  • швеция-
  • стачка

Колите предназначени за шведския пазар ще бъдат спирани

Норвегия също подкрепи служителите на Tesla и заяви, че ще блокира доставките - 1

Най-големият профсъюз на частния сектор в Норвегия заяви, че ще блокира транзитните доставки на автомобили Tesla, предназначени за шведския пазар, като част от разрастващото се скандинавско движение в подкрепа на стачкуващите механици в Швеция.

Отделно от това PensionDanmark, един от най-големите датски пенсионни фондове, заяви, че е решил да продаде дяловете си в Tesla заради отказа на производителя на електромобили да сключи споразумения с профсъюзите.

Шведските профсъюзи, ръководени от IF Metall, предприеха индустриални действия срещу Tesla от октомври насам, за да се опитат да принудят компанията да подпише колективни трудови договори с механиците.

Докерите в Швеция вече отказват да разтоварват автомобилите на Tesla, пристигащи с кораби, а много групи шведски електротехници, чистачи, пощенски служители и поне един доставчик също заявиха, че ще откажат на компанията услугите си.

Норвежкият профсъюз Fellesforbundet заяви, че възнамерява да изпрати "ясен сигнал на Tesla" и да направи необходимото, за да гарантира, че всички доставки на автомобили през Норвегия за Швеция ще бъдат блокирани, но отказа да каже какви точно мерки може да предприеме.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Борчè с анцуг и ланец

    12 4 Отговор
    "за да се опитат да принудят компанията да подпише"

    Едно време полицията ни обвиняваше, като правихме така и ни наричаха рекетьори!

    Коментиран от #2

  • 2 Хахахаха

    13 4 Отговор

    До коментар #1 от "Борчè с анцуг и ланец":

    А в нормалните държави се нарича синдикати които работят.

    Коментиран от #3

  • 3 Каква е разликата

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Хахахаха":

    Предлагам от Тесла да направят компромисно решение и да подпишат договор с който са свободни да принудят главния синдик да подпише договор за мияч на тоалетни и той да няма право да откаже. освен това като нямат работници да хванат първия човек от улицата и да го принудят да подпише договор за работа в Тесла при каквито и да е условие без право на отказ.

    Какви синдици в частна фирма? Работника като не го устройва работата или заплатата не подписва договор и си търси друга работа, включително в някоя в която има синдикат тях.

    А доколкото разбрах, Тесла не е отказала да вдигне заплатите или да промени условията на труд на някакви си 180 човека. Отказва да подпише договор със синдикалната организация. Предпочита сама да си договоря условията индивидуално с всеки работник. Това са си лични взаимоотношения.

    Коментиран от #4

  • 4 Мара бандерката

    3 5 Отговор

    До коментар #3 от "Каква е разликата":

    Това да не ти е България или краварника? Скандинавските държави са комунисти, а другаря Найлон Мъсковски се прави на десен капиталист ама нещо не му се получава, понеже неомарксистите ги подкукоросват.

    Коментиран от #7

  • 5 Те да внимават,че Мъск няма много да ги

    4 3 Отговор
    Трае - ще премести всичко за 1 година оттам
  • 6 Батко

    2 2 Отговор
    Батко ще си разплете вълнения чорап по тоя повод

    Коментиран от #8

  • 7 Като гледам колко му пука

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Мара бандерката":

    Той на байдън не цепи басма, та на тези 180 работника ли?

    Когато немците му забавиха разрешителните за завода за батерии, най демонстративно разглоби поточните линии и ги закара в САЩ, където освен че дават разрешителните по-бързо, му дават и субсидии за произведените в САЩ батерии и електромобили като цяло. Няма да изгуби от едно затворено представителство. Който иска да си купи Тесла ще си внесе от друга държава и ще ходи на сервиз в друга държава. България е чудесен пример за това.
  • 8 Драйвър

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Батко":

    А защо няма тестове при които се дърпат от 120 нагоре?
    Може би защото Теслата реално е по-бавна от почти всички коли на пазара...
    Почти няма джип, който да има по-ниска максимална скорост от Теслата, дори 20-годишен дизелов VW Touareg за под 10 хиляди лв. развива по-висока максимална скорост от това недуразумение...

    Коментиран от #9

  • 9 Ами сигурно

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Драйвър":

    Защото си достатъчно неграмотен, за да разбереш че става въпрос за 130 мили в час, което са 210 км в час. За какво му е на пикап по-голяма скорост? Трябват много по-скъпи гуми и за какво, след като както виждаш и lamborghini не може да му се опре на четвърт миля, на ускорение от място и на доускорение.

    Lamborghini-то със сигурност ще го бие от 210 км в час нататък, щом това те успокоява.

    На писта също ще го бие. Само че си помисли дали някога си стъпвал на писта и дали 99,9% от километрите които въртят шофьорите не са на права отсечка, където дори тритонния пикап се оказва по-бърз от porsche-та, lamborghini-та, а да не говорим за останалите марки надолу по веригата.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Драйвър

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ами сигурно":

    Естествено, че знам, че става въпрос за мили, но потеглят само от място и от 30 мили в час в тия състезания.
    Нали всички казват колко бърз бил, а не бих описал превозно средство, което вдига само 210км/ч. като бързо.
    А сега ми вадиш картата с това, че било пикап...
    Ще решите ли последно дали това било супер спортен и бърз автомобил, или просто един тежък пикап?
    Защото двете неща са (очевадно) противоположни...
    А за какво му е на един 20-годишен дизелов VW Touareg да вдига 225км/ч, със скъпи гуми ли е?
    Защото в реалния свят - 400 метрова гонка от място не съществува.
    Не искам да се изтъквам но по писти най-вероятно имам повече километри, отколкото ти по публичните пътища.
    А сега си помисли дали през 80% от времето на северната дъга, малко по-мощните коли не се движат с 200+ км/ч...

    Коментиран от #13

  • 13 Кой купува пикап

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Драйвър":

    За Нюрбургринг? Щом караш само и единствено там, пикапа не е за тебе. Той е по-бърз от ламбо и порше ссмо в реални пътни условия в които карат нормалните хора!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 МЪСК

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "Кой купува пикап":

    TESLA е за карачи, интернета за форумни мрънкачи

  • 15 Драйвър

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Кой купува пикап":

    Иронията тук е, че северната дъга по закон си се води публичен път, а тия 400-метрови драг писти, които наричаш реални пътни условия, не са част от публичната пътна мрежа.
    Също - искам да видя гонка на 1000 метра, било то и на права отсечка...

    Коментиран от #16

  • 16 В реални пътни условия

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Драйвър":

    400 м са всеки светофар

    До ускорение е всяко едно изпреварване

    След три секунди е вече късно да се гониш с тесла, защото тя е достигнала максималната позволена от закона скорост.

    Тоест след пет потегляния в градски условия и спазване на ограничението на скоростта ще си три светофара назад.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.