Oбновеният Ford Kuga за европейския пазар може да ви изглежда познат и за това има основателна причина. Неговият американски аналог, Escape, претърпя фейслифт към края на 2022 г., а сега Ford пренася промените към компактния кросоувър в Европа, като въвежда някои актуализации.
Kuga вече се предлага за първи път в ниво на оборудване Active, което се отличава с допълнителна пластмасова облицовка на каросерията, за да придаде по-корав външен вид. Авантюристичният вариант е разположен 10 мм по-високо на предния мост и с 5 мм по-високо отзад, което осигурява по-голям пътен просвет. Ford въвежда и режим на шофиране Trail, който регулира реакцията на газта и контрола на сцеплението, за да подобри сцеплението в кал, пясък и други меки повърхности.
В интериора на Kuga Active има нова облицовка от тъмна дървесина на таблото и панелите на вратите, допълнена от ексклузивна тапицерия на седалките, регулируеми в 18 посоки. Докато в САЩ Escape има за базов модел модификацията Active, европейската Kuga от 2024 г. ще се предлага и във версии Titanium и ST-Line, всяка от които се отличава с фини стилистични подобрения в сравнение с аналозите си преди фейслифта.
Както се очакваше, Kuga 2024 възприема информационно-развлекателната система SYNC4 на Ford, включваща 13,2-инчов сензорен екран и 12,3-инчов цифров инструментален панел. Централната конзола е опростена, като са премахнати повечето традиционни контролни уреди и функциите им са интегрирани в уголемения дисплей.
Гамата двигатели вече не включва дизелова опция, което отразява спада в популярността на дизеловите двигатели в Европа след скандала с Volkswagen Group. Базовата версия е оборудвана с 1,5-литров EcoBoost двигател с турбокомпресор, предоставящ 148 к.с. на предния мост чрез шестстепенна механична скоростна кутия. Има и опция за самозареждащ се хибрид с 2,5-литров бензинов двигател и електромотор, произвеждащ комбинирана мощност от 177 к.с. във версията с FWD и малко повече - 180 к.с. в модела с AWD.
Отличава се модернизираният plug-in хибрид, също с 2,5-литров двигател, който вече разполага с комбинирана мощност от 240 к.с., което е с 30 к.с. повече в сравнение с Escape PHEV. Той е оборудван с модернизирана автоматична трансмисия с разделно предаване на мощността, споделена с Kuga Hybrid AWD. Kuga PHEV ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, което е с почти две секунди по-бързо от преди. Капацитетът на теглене е нараснал с над 30% до 2100 кг, а литиево-йонният акумулаторен пакет с капацитет 14,4 kWh осигурява максимален електрически пробег от 69 км по цикъла WLTP.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Съдията Дред
13:01 17.01.2024
2 Поредна изцепка на ФОРД!
Коментиран от #3, #5
13:10 17.01.2024
3 Знайко
До коментар #2 от "Поредна изцепка на ФОРД!":
Хубаво , но трябваше да е 20 см по-широко.Иначе тия мотори не изглеждат смешни.
....но се сещам за цените на частите от моторкрафт веднага ме заболява главата и се връщам в реалността.
18:55 17.01.2024
4 Факт
19:13 17.01.2024
5 зле
До коментар #2 от "Поредна изцепка на ФОРД!":
куга е най-успешния форд за момента не се изказвай неподготвен и си използвай малко мозъка, разбираш ли11:19 18.01.2024
6 Готин
16:39 19.01.2024