31 23713

Любопитно за фенове на Opel Zafira

  • opel-
  • zafira-
  • flex7

Прилики и разлики между първата и настоящата системи за организация на вътрешното пространство на Zafira

 

През 1999-а, еднообемният автомобил Zafira поставя нов стандарт за напълно интегрирана организация на вътрешното пространство и гъвкавост с представянето на иновационната формула на Opel Flex7. Сега 15 години по-късно формулата Flex7 по същество е почти същата, както и през 1999-а: постигане на максимална гъвкавост в интериора без необходимост от изваждане на седалки. Какви обаче са разликите?
При първото поколение на Zafira, двете седалки на третия ред могат да бъдат индивидуално и изцяло сгънати, оформяйки по този начин равен под на багажното отделение. За постигане на впечатляващия багажен обем от 1 700 литра водачът трябва просто да сгъне седалките от втория ред и след това да ги измести към първия. Така за 15 секунди Zafira може да бъде трансформирана от седемместен в двуместен автомобил.
 
За второто поколение на Zafira, представено през 2005 година, инженерите на Opel оптимизират управлението на втория ред седалки така, че да могат да бъдат сгъвани в пропорция 40:20:40, позволяваща комфортно настаняване на възрастни на индивидуалните външни седалки. След това, през 2011 година, въвеждането на Flex7 Plus превръща новата Zafira Tourer в още по-многофункционално превозно средство.
Докато третият ред седалки все така може да бъде сгънат до ниво на равен под в багажното отделение, конструкцията на втория ред е напълно променена. Вече не се използва обща конфигурация, а организация с три отделни седалки, сгъващи се до напълно равен под. Трите седалки са конструирани така, че да се плъзгат надлъжно с ход от 210 мм независимо една от друга. Така товарният обем се увеличава до 1 860 литра.
 
Още нещо интересно за втория ред на Flex7 Plus е интелигентният за манипулации механизъм със сгъване/въртене, който трансформира вертикалната част на средната седалка в комфортна облегалка за ръцете на пътниците на външните седалки. Освен това седалките могат да се плъзнат с 50 мм навътре към централната линия на автомобила - идея имаща за цел да осигури пространство за раменете на пътниците.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
  • 2 laffil

    2 1 Отговор
  • 3 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    2 2 Отговор
    Чудесен автомобил !
  • 4 Станимир Драгов

    3 2 Отговор
    Имал съм Опел Зафира 2,2 дизел 2002г. топ версията за модела,имал съм и още 3 други ванове мога да кажа че такова дърво като зафирата няма.Още като си я купих един продавач на авточасти ми каза"Много се развалят,много скъпа подръжка,голям боклук са."Оказа се прав.ЕГР клапан сменях беше най-скъпия от всички марки коли,скоростна кутия сменях,хидравлика правих абе голям кичек.За по-новата зафира добре че взеха от Фиат двигател че малко да му мяза.

  • 5 Станимир Драгов

    5 2 Отговор
    Имал съм Опел Зафира 2,2 дизел 2002г. топ версията за модела,имал съм и още 3 други ванове мога да кажа че такова дърво като зафирата няма.Още като си я купих един продавач на авточасти ми каза"Много се развалят,много скъпа подръжка,голям боклук са."Оказа се прав.ЕГР клапан сменях беше най-скъпия от всички марки коли,скоростна кутия сменях,хидравлика правих абе голям кичек.За по-новата зафира добре че взеха от Фиат двигател че малко да му мяза.

    Коментиран от #6

  • 6 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Станимир Драгов":

    Да,да тия ги говори на децата пред блока !
  • 7 Симеон Тасев

    1 1 Отговор
    толкова е чудесен че един познат който си го купи се радва като малко дете че го продаде на скоро то не беше висене пред сервиза то не беше понеже колата е по-нова а опел има ли евтини части да бе да и аз така си мислех
  • 8 wulkan

    0 0 Отговор
    и аз съм чувал за скъпа издръжка. не съм имал такъв
  • 9 Иван Господинов

    1 1 Отговор
    Opel - компанията която откри ръждата и е внедри във всичките си автомобили както и във всичко до което се докоснат. Сърбал съм им попарата - това за ръждата беше само виц новите наистина не гният но това е единствената добра новина . Частите са скъпи , сервизите им са пълен т...к. Електроника и Опел на едно място не виреят. Маслото извира отвсякъде нон-стоп нещо е развалено . Да им се радват нещастниците които са ги купили - влезте във Опел форумите самите собственици плюят по колите си и препоръчват на питащите да се насочват към други марки .... какво да си говорим повече . Влезте и четете аз четох над 3 години освен нашите форуми , чуждите , книги , ръководства , станах диагностик ОП-КОМ си купих на Хайнес ръководствата но въпреки това Вектрата си се разваляше без спирка - накрая я продадох единственото вярно решение което може да вземе собственик на Опел

    Коментиран от #10

  • 10 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Иван Господинов":

    Така е,човек прав си ! Кажи им го на ония от "Car Of The Year",на разбирачи ще ми се правят ! Да четат форуми та да се понаучат на нещо или поне си остави телефон да ти звънкат от време на време !

    Коментиран от #11

  • 11 Иван Господинов

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    "Car Of The Year" ще свирят за всеки който плаща - да не забравяме че Опел са водещата марка на GM и съответно там е най-голямото наливане на пари за реклама . На времето когато купувах моята Вектра Ц от Аутобилд я сравняваха с Е класата на Мерцедес - не просто я сравняваха ами твърдяха че Вектрата е значително по-добра . Статията я пазех и си остана в жабката на колата и така си отиде и в новия собственик . Реалността беше съвсем различна от хвалебствията а да се сравнява с Е класата просто смехотворно . Вектрата ми беше 2.2 автоматик лично съм я сравнявал с аналогична Е класа .... просто няма място за сравнение . Продадох я на 75 000км изглеждаше като чисто нова , кътана , гаражна - топ изпълнението уж с най-добрия двигател прехваленият Z22SE - до ден днешен си спомням кодировките и на скоростната кутия и на всичко . Тоя боклук ме превърна във инженер , диагностик , механик но не и в човек който има надеждна кола въпреки че не съм пестил пари . Никога повече Опел - това са тотални боклуци . Аз свърших със тая марка . Дори от лотария да ми се падне тяхна кола ще я продам без даже да я пробвам . Най-добрия опел е продаденият та дори и на загуба та дори и на голяма загуба .

    Коментиран от #12

  • 12 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Иван Господинов":

    И какво купил си си прецакана Вектра,не си попаднал на майстори и край вече за тебе Опел не стават ! Е как так пък аз съм карал Corsa C и D и Astra H и то служебни на чука си км. и не съм имал никакви проблеми,вкл. и дизелови ! Карани нонстоп със студени двигатели (пали-загаси),по отвратителните ни софийски пътища и доеи след лизинга се продадоха на доста високи цени !
  • 13 Стефан Лазаров

    3 0 Отговор
    В България има много майстори както зад щанда на някой магазин за авто части,така и в сервизите.Майстори,но в кавички,ако ме разбирате. В нашата мила родина също така някой като си закупи автомобил нов - "втора,трета ръка" и като даде 300-400 лв. за ремонти и край!Марката е боклук,не става ,много се чупят и са супер разочаровани.
    В същото време дори си взимаме гуми и части втора употреба,за да ни е по-евтинко.Защо?Защото българина няма пара.
    Сами разбирате че ще е смешно някой да вземе насериозно тези факти и да даде реална оценка на дадена марка ако използва тези критерии. Особенно ако колата е 10+ години.
    На Зафира А има две много скъпи части: Задна лагер главина и Мас метъра-Дебитомера.И то ако ги искате от най-реномирана марка.Всичко останало е на прилични цени и дори са евтини .

    Иване вземи си Е-класа и си свиркай,взел си Вектрата защото е по-евтина.Не го крии тоя факт. Мерцедес си имат цена ,която отговаря на качеството. Като вметна че става дума за нов автомобил.За коли на старо е смешно да пишем и да водим някакъв диалог въобще.

    Имам Зафира А бензин,взета на старо , посмених малко части на стойност 300 лв. и от 2,5 год. я карам без да имам проблем.