Забраните за достъп на автомобили с газови и метанови уредби в закрити паркинги имат съвсем резонно основание. Снимки като тези дават добра представа какви биха били последствията от взривяване на бутилка с алтернативно гориво в подземието на някой търговски център или гараж.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 йордан иванов
12:29 02.02.2014
2 Николай Николов
Коментиран от #4
12:44 02.02.2014
3 The Bear
Коментиран от #17
12:55 02.02.2014
4 The Bear
До коментар #2 от "Николай Николов":
И метанът, и пропан-бутанът са газове. "каране на газ" би могло да се каже и за двете горива.13:11 02.02.2014
5 Красимир Димитров
13:18 02.02.2014
6 Симеон Тасев
13:24 02.02.2014
7 Easy ryder
А ползите от пропан бутана спрямо дизела са очевадни.По малко замърсяване по ниски разходи за горивна апаатура и филтри.На дизела като почне една смяна на дюзи,свещи и акаквото се сетиш става страшно.Зимата коагто някой тарикат на бензиностанцията добави вода и тя замръзне в помпата всичко става на дроб и ремонта е хиляди.Който реши да се набута с дизел на старо добре да помисли.Дизел се купува само нов и като направи 150 000 се продава на бедните.
Коментиран от #8, #9, #27
13:47 02.02.2014
8 Симеон Тасев
До коментар #7 от "Easy ryder":
а вредата от метана върху двигатела на колата не е малка такаче трай разбирачо хансКоментиран от #14
13:51 02.02.2014
9 Xterminatorable .
До коментар #7 от "Easy ryder":
Ше си кажеш ти, че сивика е на газКоментиран от #11, #12
14:54 02.02.2014
10 maratoneca .
15:27 02.02.2014
11 ани иванова
До коментар #9 от "Xterminatorable .":
zashto da ne to az imam priatelka maja i si kupi novata s klasa i q karat na gaz15:46 02.02.2014
12 Easy ryder
До коментар #9 от "Xterminatorable .":
За твое сведение има повече БМВ та от сивици на газ.Щото отворкото с БМв то не му стигат стотинките да нахрани баварската ламя.Коментиран от #37
15:55 02.02.2014
13 kabin40
Коментиран от #26
15:59 02.02.2014
14 Easy ryder
До коментар #8 от "Симеон Тасев":
И каква е вредата разбирачо можеш ли да обясниш или не ти стигат думичките до там.Във всеки случай икономията ти от гориво спрямо дизела е средно 5000 лева на 100 000 киломера.Ще ти стигне да си купиш още една кола докато оня си прави ремонтите по дизела.
Ако не беше изгодно дали всички бакшиши нямаше да са на нафта вместо а газ.Иди ги питай колко са им повредени двигателите след 400 000 километра например.
Коментиран от #15, #19, #48
16:02 02.02.2014
15 ВИП АМГ
До коментар #14 от "Easy ryder":
16:31 02.02.2014
16 galaxy
17:36 02.02.2014
17 galaxy
До коментар #3 от "The Bear":
100% съм съгласен с теб.17:38 02.02.2014
18 Виктор Георгиев
http://www.youtube.com/watch?v=4jF1hLN7dmQ
Това е един много стар тест на газова забележете ИЗПРАВНА бутилка.То във Варна до преди месец и автобус се запали ,но да забраним дизела ли.На мой приятел се запали опела от скъсал се бензинов маркуч и да вземем да забраним бензина и да се върнем на каручките ,че по безопасно и не се палят и взривяват
17:48 02.02.2014
19 nikolai manolov
До коментар #14 от "Easy ryder":
яж тогава само хляб за да ти е евтино,доколкото 5000лв е по евтино явно не си карал 100 000км на газ та да видиж каква кочина ти става двигателя на газ какво ти се случва с бензиновите дюзите с клапаните и т.н17:51 02.02.2014
20 Любомир Петков
стъклопласт,който е чувствителен на стареене и на ниски или високи температури.В случая има съчетание от ниска температура
стара бутилка и вероятно високо налягане.В живота винаги има опасност от ,какви ли не инциденти,колкото и да се пазиш.Тоталното отричане на една или друга технология не води
до прогрес,нямаше да ги има сегашните автомобили ако в зората
на автомобила го бяха забранили по една или друга причина.
17:55 02.02.2014
21 dhcp
Коментиран от #22, #24
18:15 02.02.2014
22 FIAT
До коментар #21 от "dhcp ":
точно така колега18:27 02.02.2014
23 Бай Иван
Коментиран от #25
18:57 02.02.2014
24 Xterminatorable .
До коментар #21 от "dhcp ":
Значи на теб ще ти препоръчам да прочетеш "Приказка за стълбата" на Христо Смирненски19:31 02.02.2014
25 Xterminatorable .
До коментар #23 от "Бай Иван":
Да, много по-лошо става. На мястото на взрива се вдига гъба като от атомна бомба и се евакуира целия град заради радиацията.19:31 02.02.2014
26 Красимир Димитров
До коментар #13 от "kabin40":
Килограм тротилов еквивалент = 4,184 мегаджаула (MJ),LPG има топлина на изгаряне около 46,1 MJ / кг .И за всички други физици дето много ги страх от газта ,можете да си махнете бойлерите и да се къпете със студена вода защото и бойлерите са бомби.19:33 02.02.2014
27 Xterminatorable .
До коментар #7 от "Easy ryder":
Вече си ми ясен, че си японски газаджияГоривото изгаряло много по-пълно... Ами какво става със сегментите и гумичките - кокал. Маслото и то започва да изгаря много по-пълно.
Ама нищо не ти пречи да си вземеш един ГТР, да го направиш 5000 коня на колелата и да му сложиш едно газово, за да изгаря по-добре горивото и да бъде по-екологичен.
Па тия с S-класите на газ просто няма смисъл да ги коментирам. За тях в пълна степен важи поговорката "От глад умри, гъзар бъди". Жорко си купи S класа от 2002-ра, aма ся няма пари за винетка
Коментиран от #42, #50
19:38 02.02.2014
28 Тодор Колев
Коментиран от #29, #31, #36
19:39 02.02.2014
29 DRAG SPIDER
До коментар #28 от "Тодор Колев":
Нали викаш всеки сам да прецени... Кви са тия реклами на дизела посред зима с БГ нафтаКоментиран от #32
19:51 02.02.2014
30 Hristo Gatov
19:51 02.02.2014
31 maratoneca .
До коментар #28 от "Тодор Колев":
Колега,може би караш дизелова кола и затова защитаваш тази теория.В България почти всички коли ,които са на бензин са и на газ.Колко пъти си чул за експлодирали коли на газ,дори и при катастрофа?Колата на снимката виждам,че е на паркинг.Няма пострадал човек,което означава ,че е била с неработещ двигател,което пък означава,че по всяка вероятност е умишлено действие на злосторници!Това,което знам за коли на газ е,че точно обратното,газта щади двигателя,единственото нещо е,че на 3-4 години в зависимост от километрите,трябва да се почистват дюзите на ултразвук/за коли с инжекцион/.За икономичност-газта е доста по-икономична от дизела.Поне литър на сто км.20:01 02.02.2014
32 Тодор Колев
До коментар #29 от "DRAG SPIDER":
До сега не ми е замръзвала нафтата. Колата ми пали веднага. Съвременните дизели са на високо ниво, така че проблеми или притеснения няма. А на Hristo Gatov от тежките железни бутилки няма да му издържат амортесьорите на колата. Сигурно колата му изглежда, като моторна лодка с вирната предница и ниска задница. А и от бутилките в багажника почти не остава място за багаж. Няма що, : "Голяма далавера!"Коментиран от #34, #35
20:05 02.02.2014
33 EMSKI
20:31 02.02.2014
34 DRAG SPIDER
До коментар #32 от "Тодор Колев":
e tva e diagnoza pe4ka-nikoi ne moe da ti pomogne20:51 02.02.2014
35 Todor Petkov
До коментар #32 от "Тодор Колев":
Карай ти по 4000 - 5000 километра на месец твоя дизелов автомобил и давай по 1000 лева на месец и нека ние с газовите уредби за същите километри да даваме по 200-300 лева и после спори.Като успееш с мизерния си дизел дето му правиш по 10 000 км на година да направиш моите километри с парите с които аз ги правя ми се обади.Коментиран от #45, #80
20:57 02.02.2014
36 Iaroslav Stanchev
До коментар #28 от "Тодор Колев":
Я виж туй клипчеLPG Car Fire Tests
1 кола на бензин-3,5 мин. и резервоара избухва.
2 кола с изправна АГУ-12 мин. и чак тогава пропан-бутана започва да гори от бутилката,взрив няма.
3 кола с "тарикатски" монтаж на АГУ-14 мин. чак тогава мощен взрив.
А сега кажи кое гориво се взривява най-бързо и най-лесно.Дали не е бензина.
Коментиран от #39
21:01 02.02.2014
37 триста итридесети
До коментар #12 от "Easy ryder":
Сега видях, че си ял ципури.Знаеш ли колко сивици и акорди и алтеси всякакви японски кочинки ми дишат мъгела когато съм на газ, а те на 100+ октана, едно че дават повече пари, друго че не върви, трето че са каручки, и т.н.
А пък ти си пиши тука коментари, боли ме фара
21:14 02.02.2014
38 Тодор Колев
21:34 02.02.2014
39 Xterminatorable .
До коментар #36 от "Iaroslav Stanchev":
Ейй хора, помислете малко преди да пишете. Да не би като сложите газова уредба да отпада риска от взрива на бензиновата горивна система?! Да не би след като сложите газ да я махате? Нали пак палите на бензин? Тогава рискът става двоен. Когато кола на бензин се запали, естествено че от това ще пострада и газовата уредба и взрива ще стане още по-мощенКоментиран от #40
21:34 02.02.2014
40 Easy ryder
До коментар #39 от "Xterminatorable .":
Много неуко си.Това със сегментите и гумичките от къде го измисли не знам.Газта дори запазва двигателя повече има по голяма детонационна устойчивост и е много по чисто гориво от пушлливата нафта.Щом хората правят автобуси на газ си прави сметката.А твоите приятели с бензиновите Е36 ци до един са на газ.Ти си пуши с трактора и плащай дебело като ти е толкова акъла.
22:33 02.02.2014
41 dhcp
22:39 02.02.2014
42 Easy ryder
До коментар #27 от "Xterminatorable .":
Ами и той като теб с дизеловата кочина която пука глави по план пък тръгнал за сегменти да говори.Като отвориш един път дизелов двигател и видиш каква скарап е вътре след 150 000 ще питаш за газ.Коментиран от #43
22:42 02.02.2014
43 Xterminatorable .
До коментар #42 от "Easy ryder":
Ученото със сивика на газЧовекът с 1.8турбо от ВАГ с 5-те клапана на цилиндър, не забравяй да доливаш редовно маслото, че да не завариш някъде буталата и да се налага да си използваш спестяванията, за да си купиш още една такава даракуда.
Пък на мен пари не ми трябва да пестя от гориво. Аз съм си направил сметката каква кола да си взема, за да ми е добре. Вие ако искате спестявайте от закуски, за да си купите ГО и винетки и да си платите данъците навреме.
23:00 02.02.2014
44 setfan333 .
И още нещо колеги...разхода на километър не се смята само литри на 100 х цената на литър. Цената на пътуването с автомобил се смята по следният начин: Данък + Гражданска+винетка+разходи за обслужване на година (сервиз)+разхода на гориво! След като направите тази сметка ще разберете точно колко ви струва 1 изминат километър с дадена кола!!!!!
23:04 02.02.2014
45 Junek
До коментар #35 от "Todor Petkov":
Доста необосновано изказване ... в което няма много истина. Но това е нещо нормално - много голяма част от изказваният тука са чисто и просто мерене на пи*ки. Все пак смятам, че всички тук са завършили поне 5 клас и владеят някаква проста математика. Ако погледнем един и същи модел кола, с горе-долу еднакви по мощност двигатели съвсем лесно можем да си направим сметки кое гориво е по-евтино и с колко. Един прост пример с Гоуфо (понеже гледам, че доста се спомена техният прословут 1,8Т) - по официални данни 1,8Т гори 8,9л/100км разход при смесен цикъл (градско/извънградско), което значи за 1000км - 89 литра газ - което е около 120лв. Същото возило, обаче оборудвано с 1,9TDI - 150 кс. по същите официални данни гори 5,3 л/100км при смесен цикъл, за 1000км - 53 литра нафта - около 137 лв.Та какво стана - явно след едни сметки като за 4 клас стигаме до извода че газта е по-евтина с цели 17лв. за 1000км или още 170лв за 10 000км или 1700лв за 100 000км. ... Но да ми разправяте такива фантасмагории че икономисвате по 5 000 лв. за 1-2 години от това че карате на газ, а не на нафта ... това си е чиста доза самозалъгване, да не говорим че всички от вас палят първо на бензин докато позагрее возилото и стопли изпарителя, така че разликата определено може да се стопи. До това колко е безопасно и т.н. - всичко зависи от това как се поддържа колата. Както има бараки сред дизеловите коли, така съществуват и бараки сред газаджиите.
Важното е колите да ни вършат работа, б
Коментиран от #46, #49
23:29 02.02.2014
46 plamen vassilev
До коментар #45 от "Junek":
Сега може да сложиш в тънката си сметка и другите разходи, които съпътстват притежаването на един дизел:Масло бензинов автомобил - 3,5 до 4литра, за дизелов 9 до 12 литра,
цена на една дюза (сипеш ли кофти нафта дюзите заминават от веднъж това е от първа ръка) за модерен комън рейл 1800лв, ако върнеш старата 1200лв....FAP(за твърди частици) филтър и цялата останала поддръжка на дизела е около 1,5-2 пъти по-скъпа от тази на бензиновия дори цената на един дизел е по-висока за покупка от тази на бензин , но като сложим и цената на АГУ-то да кажем , че се изравняват нещата тук
Говорим както каза за модерни двигатели, а не за Голф '89 TDI
07:54 03.02.2014
47 Бай Иван
08:44 03.02.2014
48 Симеон Тасев
До коментар #14 от "Easy ryder":
абе умнико точно бакшиши са ми се вайка ли как си прават основен ремонт през 2 години от този "хубав метан" айде мерси стига с това икономичен и върви който няма пари не кара кола08:55 03.02.2014
49 Бай Иван
До коментар #45 от "Junek":
Като правиш такива глобални изчисления взе ли предвид калпавата нафта по безанджийниците която съсипва помпи, дюзи и какви са ценита за ремонта им.А и малко са съвременните дизели които горят 5л нафта.В града повечето кошници качван на 8л ,че и 10л.08:56 03.02.2014
50 Симеон Тасев
До коментар #27 от "Xterminatorable .":
уви колега прав си много не само от глад умри и гъзар бъди това си е баш пишман гъзари дето немогат да си прават сметка като нямат пари да карат и жигула а реват пред балкан стар08:58 03.02.2014
51 Цветомир Попов
09:39 03.02.2014
52 Junek
Дюза за Мерцедес Спринтер 2010г - от официален представител в Германия - 330 евро чисто нова - купувал съм и мога да ти гарантирам за цената и то без да връщаш каквото и да е. Това, че в България има доста пишман тарикати и кожодери е друг въпрос ... Колкото до филтъра за твърди частици - премахва се без проблеми както софтуерно, така и механично от колата - стига да не отидеш при бай Кольо от кварталния гараж "дето много ги разбира".
Колкото до колегата Бай Иван - че е калпава е калпава спор няма, то като цяло всичките ни горива в милата родина са скапан
09:52 03.02.2014
53 Петър Петров
10:14 03.02.2014
54 PROFESIONALISTA
11:04 03.02.2014
55 йордан иванов
18:13 03.02.2014
56 Бай Иван
Коментиран от #57
18:52 03.02.2014
57 Iaroslav Stanchev
До коментар #56 от "Бай Иван":
Така е ,бай Иване,ама в белите държави.Тука и на вода да караме ще ни сложат водомер на резервоара,само и само още да ни дерат.А в белите държави не е така,който кара на алтернативно гориво там,държавата го подпомага и морално и финансово.Защото пази околната среда.А тук без да искаме пазим екологията,а държавата ни дере и заради това.А на този човечец колата му е гръмнала най-вероятно,щото е гледал да мине по-тънко в монтажа.Ама то пак от нямане да го ева.Всеки гледа да се отърве най-евтино,щото сме бедни и търпеливи.
Две коли имах на газ и третата сега пак е на газ,но монтаж само в сервиз с гаранция и поддръжка само там.Бензин няма да види от как е минала германската граница.Проблеми съм имал заради калпавата газ,пак заради алчните фирми,които също искат да дерат,а да не дават нищо.Важното е да минавам повече километри с по-малко пари,а дали мотора се запазва или не хич не ми дреме,няма да векувам с тая кола.
19:53 03.02.2014
58 Xterminatorable .
Единия спестил 5 бона от газ, другия правел автобуси на газ. Направо с тия газови уредби ше вземете милионери да станете.
Пък тоя, където изръси бисера, че дизеловите двигатели били с 9-12 литра масло дори няма да му се смея. Това да не е Актрос?!
Всеки който е имал дизел е наясно, че ако знаеш как да го караш и искаш, може да бъде много икономично.
Истината е, че ако имахте възможност или ако бензина беше 50 ст/л едва ли щяхте да гърмите по светофарите като пуканки, да изпреварвате по 2 часа и щеше да ви е през оная работа за природата.
Коментиран от #63, #74
22:44 03.02.2014
59 Borislav Iliev
1.Наистина, ако бензина беше 50 стотинки, а газта както си е сега към 1.25лв. всички щяхме да си караме на бензин.
2.Да те повозя, за да видиш дали изпреварвам по 2 часа? ;)
00:10 04.02.2014
60 George Evgeniev
Коментиран от #61
00:23 04.02.2014
61 George Evgeniev
До коментар #60 от "George Evgeniev":
И е тъпо хора, придържащи се към единия тип, да плюят другия, при положение, че нямат и представа за какво става дума. Както дизелът ни "замръзва" при минус 10-15 градуса, така и пълнят цистерните с графит и унищожават газта, всеки гледа да преметне другите. Така си е у нас, за съжаление. Еми и безаварийно колеги!00:29 04.02.2014
62 George Evgeniev
00:57 04.02.2014
63 Бай Иван
До коментар #58 от "Xterminatorable .":
Опитваш се да си оригинален , но ставаш смешен! Естесвено ,че двигателите се запазват по добре когато работят на газ.При метана е по зле.Ми естествено ,че когато се кара на газ се икономисва много.Бензина е 2.60 ако не си забелязал.А дизелите са още по зле с цената на горивото а и вече няма от къде да се купува крадена нафта.Една дизелова мерцедес 124 ка 2000куб събира 7.5л масло за твое сведение.Никой не е тръгнал да гърми като пуканка.Това е просто инцидент който може да се лучи с всяка кола.Не забравяй как изгоряха навремето Гунди и Котков а тяхната кола не е била с газова!Коментиран от #64, #65
08:29 04.02.2014
64 Циг Циг
До коментар #63 от "Бай Иван":
Запазва се двигателя дрънци,на теб така ти се иска!Няма нищо по добро от автомобил на бензин.Всичко друго е компромис и скъсаняшка работа!Дизел,газ,метан!Истинските карачи ще ме разберат.НЕ ГЛЕДАЙТЕ КАК ДА СПЕСТИТЕ ОТ ГОРИВО,А КАК ДА СИ УВЕЛИЧИТЕ ПРИХОДИТЕ.ТОВА Е ПРАВИЛО НОМЕР ЕДНО В ЖИВОТА.13:36 04.02.2014
65 Циг Циг
До коментар #63 от "Бай Иван":
Няма нищо по- добро да усетиш моща и пъргавината на бензинов мощен двигател.Карам си на бензин,едната ми кола която карам зимата ми гори 12 на 100км.но никога няма да сложа бомба в багажника зад гърба на детето ми...и не е само това причината.Нормале човек съм не богат,имал съм моменти когато съм слагал бензин и за 5 лева и съм знаел ,че ще измина 18км.и пак не съм си мислил за газ.Които иска да усети сладоста на шофирането да си кара на бензин.13:45 04.02.2014
66 триста итридесети
14:21 04.02.2014
67 Циг Циг
14:57 04.02.2014
68 Циг Циг
Коментиран от #70
15:12 04.02.2014
69 триста итридесети
17:25 04.02.2014
70 George Evgeniev
До коментар #68 от "Циг Циг":
Все си мисля, че тук не му е мястото да си избиваш комплексите, излез на улицата и си говори глупостите, колкото си искаш. Пък, ако имаш късмет, може някой да ти "нашока репата" и да ти дойде акъла. Ама както се пееше в една песен, наскоро: а а дано, ама надали!22:26 04.02.2014
71 brake point
Има и състезатели даже.За състезателите ще кажа че директно впръскване на газ вдига мощноста поне 10% спрямо бензин.Октаново число 110 познайте кое върви повече.
Коментиран от #77
15:16 05.02.2014
72 George Evgeniev
Коментиран от #73
16:21 05.02.2014
73 George Evgeniev
До коментар #72 от "George Evgeniev":
не ПРИ обикновения газов инжекцион.16:22 05.02.2014
74 hienata
До коментар #58 от "Xterminatorable .":
Дано не е късно да отговоря на хора като теб и George Evgeniev. Разхода на газ спрямо бензин се увеличава до 10% т.е моята Корса харчи около 8 лв на газ и около 15 на бензин за 100км (минавам средно по 3000 -3300 км на месец) икономия 210лв месечно. Имам и дизелова (Авенсис) кола харчи около 15лв на 100км. Газовата си я избих за 5 месеца, сам си чистя изпарителя и рейката(и калибрирам), настройките си ги правя сам (купих си комуникационен кабел, софтуеъра е безплатен). Газаджиите ми поставиха уредба с OBD комуникация и чек лампата ми святка само при проблем в мотора (както на всяка нормална кола). Разлика при "вървенето" не се усеща,маслото се зацапва по-малко. Бутилката е на мястото на резервната гума с евро сонда (5 защити).Нямам пари да ги хвърлям на вятъра за да мога да се похваля в някой сайт:..." Аз карам на бензин".George Evgeniev като се изцапаш с масло или грес с какво се миеш с "мазен" бензин или със "суха" газ.
Коментиран от #75, #76
21:19 05.02.2014
75 George Evgeniev
До коментар #74 от "hienata":
Може ли само, да не ме слагаш под всякакъв тип знаменатели, най-вече от типа на: "хора като теб". Мисля, че не ме познаваш, за да ме конкретизираш по такъв начин. Благодаря предварително.Коментиран от #78
00:19 06.02.2014
76 George Evgeniev
До коментар #74 от "hienata":
Да с по-висока температура от 13 градуса! 1977 на 199000:23 06.02.2014
77 Xterminatorable .
До коментар #71 от "brake point":
Лягай да спиш и се завий хубаво! Мислех си, че като сте фенове на японското автомобилостроене е възможно да имате някакви принципи и че може да карате някои по-наточени модели ама вие сте дървени философи на газ с по 1.4 ДВГ по 70 коня. Голям смях!! Довиждане
00:43 06.02.2014
78 hienata
До коментар #75 от "George Evgeniev":
Под "хора като теб" имах предвид "Xterminatorable", нямали досег с газова уредба,а даващи компетентно мнение. По този начин омаловажаващи работата на голям брой хора работещи тази работа. Към теб се отнасяше изречението за "сухата" газ и "мазния" бензин.А това за понижаването на температурата го пише в сайтовете продаващи течност за омасляване. Всеки има право да им вярва или не. Аз нямам такава система.21:15 06.02.2014
79 Газта е за цигани
11:55 02.11.2015
80 Газта е за цигани
До коментар #35 от "Todor Petkov":
Интересно как изминавате 4500 километра "на газ" с 250 лева, че не стана ясно ? Това са 45 пъти по 100 километра. Колата ви трябва да харчи 5 литра газ на 100, за да постигнете подобна икономия. Само че ТАКВА КОЛА НЯМА и вие си измисляте врели - некипели. На газ се икономисва максимум 25 % от разходите за бензин. Всичко друго са реклами на газаджии.Коментиран от #82
12:18 02.11.2015
81 Селски тарикат
00:06 30.09.2018
82 Автомонтьор
До коментар #80 от "Газта е за цигани":
Икономията е майка на мизерията!!!00:08 30.09.2018
83 SKIN HEAD
00:11 30.09.2018
84 Аман от разбирачи
Пък вие си карайте дизеляците които между впрочем започнаха да ги забраняват дори и във България.
09:03 02.10.2018
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.