20 50947

Audi чества 20 години RS със специален модел

  • audi-
  • rs-
  • rs2-
  • rs4-
  • avant-
  • nogaro selection-
  • женева 2014

През март 1994 г. Audi пуска в продажба първия автомобил от култовото семейство RS. Базираното на B4/8C комби RS2 е разработено в сътрудничество с Porsche, има 2.2-литров петцилиндров турбодвигател с 315 к.с. и ускорява до 100 км/ч за 4.8 секунди. Първоначално от Audi планират да произведат 2 200 екземпляра от модела, но заради високото търсене тиражът е увеличен до 2 891 бройки, а индексът "RS" (от немски RennSport, "състезателен/спортен") се превръща в синоним на мощност и скорост.



В Инголщад отбелязват 20-ата годишнина на RS2 със специална серия на днешния му еквивалент. RS4 Avant Nogaro Selection ще бъде показан на салона в Женева идния месец. Суперкомбито ще се предлага в култовия син цвят Nogaro blue, черна радиаторна решетка, овални накрайници на ауспусите и матирани релинги на покрива. От стандартната RS-четворка ще го отличават и 20-цоловите джанти с 5 V-образни спици.



Салонът на Nogaro Selection ще бъде тапициран с черна кожа Valcona или с Алкантара. Специалният статус на модификацията ще бъде подчертан с емблема на скоростния лост и лога на вратите.



Audi RS4 Avant Nogaro Selection ще се оборудва със същия 4.2-литров V8, който се монтира на стандартния модел. Агрегатът развива 450 к.с. при 8 250 об/мин и 430 Нм при 4 000 об/мин. Ускорението до 100 км/ч отнема 4.7 сек., а максималната скорост е 280 км/ч. Цената на специалната серия в Германия стартира от €87 300.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    6 3 Отговор
    Маалеее... само да ми паднат.. и двете

    Коментиран от #15

  • 2 Бате Цецо

    2 6 Отговор
    За 20 години са добавили 135 к с и са подобрили ускорението от 0 до 100 км/ч с 0.1 секунда. Можеше и с повече да го подобрят. Иначе и двете са много яки.

    Коментиран от #4, #6

  • 3 galaxy

    1 1 Отговор
  • 4 MC LooP

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Бате Цецо":

    Не забравяи човеко че audi s2 е грандиозен изрод, още повече предвид датата на раждане....

  • 5 Xterminatorable .

    2 7 Отговор
    Тогава япончетата още са носели мечове, яздели каляските, мигали са на парцали и са си водили записки.

    Коментиран от #7, #12, #14

  • 6 Shmeker

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Бате Цецо":

    Не забравяй и че новото RS4 е 1800 кила, а RS2 е 350 отдолу.
  • 7 Ивайло Големански

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Xterminatorable .":

    хахах, само да ти кажа че първия GTR произведен 1969. Дано можеш да смяташ, за да разбереш от кога произвеждат спортни коли :D. Хора като теб голям смях правят
  • 8 Shmeker

    1 4 Отговор
    Ако говориш за Datsun 240Z - да от 1969 започват. Ама нито е GTR, нито NISSAN... не знам кво е точно.

    Ако говориш за SKYLINE - ами тва е седан през тия години, след това става купе.

    Така, че не говори за японците. В годините запазват маркетинговите наименования, но моделите нямат нищо общо... обаче GTR не значи нищо през 69-та.

    Коментиран от #9, #11

  • 9 Ивайло Големански

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Май май ти не знаеш:

    Between 1969 and 1974, and again between 1989 and 2002, Nissan produced a high performance version of its Skyline sedan called the Nissan Skyline GT-R.
  • 10 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    3 1 Отговор
    Честито и на сервизите !
  • 11 George Evgeniev

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Shmeker":

    Ако си мислиш, че Datsun не е Nissan, си в голяма грешка.

    Коментиран от #30

  • 12 George Evgeniev

    5 0 Отговор

    До коментар #5 от "Xterminatorable .":

    Още през 69г. вече са имали: 2000GT-R – 2.0 L 160 hp. Което си мисля, че малко противоречи си теорията ти за самураите.....
  • 13 Бай Танас

    1 3 Отговор
    кво да коментирам колкото и каквото да правят от ауди остават вечния трети
  • 14 I'm back

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "Xterminatorable .":

    Тогава япончетата са правели Супра и Скайлайн и тоя дрисък са си го хвалили само вурстовете, а в останалата част на света самураите са продавали стотици хиляди спортни коли - такива каквито горките нещастници от Фолксваген и деривата му Алуди още нямат и няма и да имат.

  • 15 I'm back

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Shmeker":

    На мен да ми паднат ще ги пусна веднага за продан за пезервни части.Сума пари ще изкарам.Все пак знаем, че за да се движат на дегизираните Фолксвагени им трябват части, мнооого части, защото все нещо им е счупено.
  • 16 Нема Бира

    3 1 Отговор
    Имам само уважение към конкуренцията, въпреки че не я харесвам. Честит Рожден Ден на RS
  • 17 ХаХаХа

    2 0 Отговор
    На Ауди единствено признавам дизайна! Един колега има ново A6. Красота, изящество отвън. Качвам се вътре, спестих си коментарите, за да не го обидя. Екстри много, но старото ми Пежо 607 от 2005, има същите, а возията не може да се сравнява!
    Е, всеки с вкуса си :))) Честито на Ауди!

    Коментиран от #18

  • 18 Shmeker

    1 4 Отговор

    До коментар #17 от "ХаХаХа":

    Да ве само дето твойто пеже е правено в час по трудово
  • 19 Радой Мянков

    5 3 Отговор
    Много ми е интересно как хора, които не са се качвали във въпросните автомобили дават определения. Ама викате вашите таралясници по-хубави? Разбира се. Ако не е карбураторно Е30 или прогнил японски кошник от зората на 80-те години явно не е кола (харесвам японските спортни автомобили, да не кажа, че от тях имам повече любимци, отколкото при европейските). Отделно сравнението с тая каракуда 607 няма как да се коментира адекватно. :D Oк е да имаш предпочитания към марки, но да плюеш по коли, които дори не си виждал на живо е комично. По последни данни Quattro GMBH не са преустановили работа, значи хората все пак ги харесват. И да - новите автомобили са по-трошливи, но това не означава, че трябва да се съживяват гробници, защото когато били нови били по-здрави от сегашните. :D
    ПС: Честно... все още не мога да повярвам, че се спомена Peugeot в тази дискусия. Приятелю, ти да не си професионален комик?

    Коментиран от #21

  • 20 I'm back

    2 5 Отговор
    Че какво е казал човека?Французите отдавна изпревариха по надеждност баталите на Фолксваген.Като има хубав кожен салон та да не е повече кола от другите при положение, че във всяка класация за надеждност е на опашката?И да Алди традиционно са си друсалници.Не могат да се сравняват с возията дори на старо БМВ като Е39 какво остава за по-нов френски автомобил с традиционна добра возия?Просто Алди е най-прехвалената марка на света.

    Коментиран от #23

  • 21 Калоян Велинов

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Радой Мянков":

  • 22 милен миленев

    2 2 Отговор
    уникадче
  • 23 Радой Мянков

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "I'm back":

    Не бе, батЯ. Некво комично идва да сравняваш чисто нов автомобил с 10 годишни коли. Ама не'а проблеми... На Ганьо неговата е винаги най-хубава. Ти не я гледай, че е на 50 години, иначе е чук. Никой от тук пишещите не е поддържал спортен автомобил за да говори за подръжка. А като стана дума за здравина, старата ми 80-ка е по-здрава и по-евтина за подръжка от повечето Е39-ки, но ще я сменя при първа възможност. Липсата на пари не прави новите коли лоши. Е тва ми е тънката мисъл.

    Коментиран от #24

  • 24 I'm back

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Радой Мянков":

    Тая катафалка била спортна кола ли?Аааа добре.Ма ти не я гледай, че е нова, това са четирите нули все пак.

    Коментиран от #37


  • 25 Радой Мянков

    1 0 Отговор
    Aма казваш 520-ката на незнайни километри и собственици и рейка от кашкавал е друга работа?
  • 26 Монго

    0 2 Отговор
    Нека да не спорим коя от "немската" тройка е по-добра /"на цвят и на вкус, приятели няма"/. На мен лично не ми харесва синьото в интериора, дори и да е алкантра, което изобщо не е кожа /за справка, джойнт-венчърът Alcantara SpA-японско изобретение/, за мен е мааалко циганско.
  • 27 bad4o

    1 0 Отговор
    През 94 - 2.2 мотор и 315 к.с. 4,8 сек
    През 14 - 4.2 мотор и 450 к.с. 4,7 сек

    Коментиран от #28

  • 28 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "bad4o":

    През 94-та дори фераритата нямаха такова ускорение. RS2 е разработка на Ауди съвместно с Порше. Дори някои неша по колата са си Порше.

    Иначе и на мене ми се струва интересно защо се явява тази малка разлика в ускоренията. Трябва да се види и максималната скорост как е
  • 29 Shmeker

    2 0 Отговор
    Та като се позагледах по данните

    Маса:
    RS4 - 1870 kg.
    RS2 - 1595 kg.
    = 275 kg по-малко за RS2

    Конски сили:
    RS4 - 450 PS
    RS2 - 315 PS
    = 135 PS в полза на RS4

    Съотношение мощност/маса:
    RS4 - 240 PS за 1 тон
    RS2 - 200 PS за 1 тон
    = 40 коня на тон в полза на RS4.

    Макс. скорост
    RS4 - 280 km/h - електронно ограничена
    RS2 - 262 km/h

    Това, че RS2 е почти толкова бързо колкото RS4 на дисциплината 0-100 км/ч може да се дължи на трансмисията, разни предавателни числа и т.н. тъй като при премахването на ограничението на скоростта на RS4 максималната скорост би трябвало да мине 300 км/ч, а това означава, че макар и със 7 скорости RS4 има по-дълги скорости от RS2. Означава, че RS4 след 100 км/ч в останалите дисциплини ще развие по-добра динамина най-вероятно. Както и максималната скорост ще е по-добра.

    Заради това и времената на четвърт миля са по-добри на RS4

    RS4 - 1/4 mile 12.4 s
    RS2 - 1/4 mile 13.6 s
    =1.2 s в полза на RS4

    На мен лично ми прави впечатление доста тежкото RS4. То станало 1800 кила+ и това вече не е чист спорт. По-скоро лъкшъри спорт.
    Дано се сетят да направят малко по-компактна и лека кола както е RS2 с надлъжно разположен двигател. Време е А3 да стане такава и да е реален наследник на B4. Ауди май го осъзнават, щото има A3 седан... но е с напречно разположен мотор... което значи HALDEX, който ние феновете на истинското куатро не можем да не разграничим...



  • 30 Shmeker

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "George Evgeniev":

    Ами не е Нисан. Тва е отделна марка, която нисан продобива.

    Коментиран от #34

  • 31 Nikolay Tsonchev

    3 0 Отговор
    Абе младежта и спорта на хубавото не може да се каже лошо но едно не им харесвам на тези дойчовските коли - не че съм ги имал ама доста от тях съм ги карал много неудобно място на водача и не само на него тясна седалка прекалено широка средна конзола при едночасово шофиране десния ти крак все едно не е твой - откъм комфорт НУЛА. Понякога имам чувството че го правят нарочно.Някой влизал ли е в БМВ 7 ами и то голям кораб отвън а вътре по тясно от голф 2 ка.
  • 32 Iaroslav Stanchev

    2 1 Отговор
    RS2 е култова машина. Вълк в овча кожа,както се казва.
    20 годишни станаха,а държат цена като на нова кола.Имам ли парите обаче,веднага ще се сдобия с една такава,без да се замислям.
    А 80-те е вярно,че не са много широки и удобни,даже b3 нямаха багажник като хората. Ама по-новите модели,сякаш не се оплакват от липса на място,особено по-високия клас а6,а7.... Е то пак зависи и от габаритите на шофера,ако е като Любо Ганев и а8л ще му се стори тясно.
  • 33 мечока

    0 2 Отговор
    Струва ми се че има някаква грешка, това RS от '94 не ми се верва от 0-100 за 4,8 да ги вдигне. По онова време много малко коли го постигаха, предимно Ферарита и Поршета
  • 34 Junek

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Shmeker":

    Ами всъщност е Нисан, но просто по време на Втората световна война, Датсун е "принуден" да остави настрани бизнеса си с производство на автомобили и започват да правят двигатели за военни японски самолети, основно. След края на войната, се решава името Датсун да се изостави, за да не ги свързват хората на запад с войната и това да пречи на развитието на марката на чуждите пазари, защото надали някой ще си купи кола от производителя дето е произвел самолета, който е разрушил къщата му ...
    Колкото до RS-ката .. няма как да не им се признае, че е доста красива кола. В едно съм сигурен - Ауди наистина правят много красиви комбита. А иначе да сравнявате комби със спортна кола ми е малко странно, по-скоро за мен това е практична кола с доста мощ под капака, но не и спортна такава ;)

    Коментиран от #41

  • 35 gost

    1 1 Отговор
    Не ви разбирам!?!? Какви Нисани, какви Пежа? Къде бяха тези марки, когато се появи АУДИ КУАТРО? Това Ауди се появи и 7 години нямаше кой да го детронира от рали шампионата (дори и жена стана световен шампион с него). Имайте малко уважение към автомобилната история поне! Колкото и да не ви харесва, този автомобил промени автомобилния спорт завинаги.
    Естествено, има и други марки марки и модели, който също заслужават подобаващо уважение.

    Коментиран от #36, #40

  • 36 Iaroslav Stanchev

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "gost":

    Предполагам,че имаш предвид Мишел Мутон.Тая кака с Ауди куатро натрошава човките на рали легенди като Валтер Рьол,Стиг Бломквист,Ари Ватанен Тимо Салонен и Юха Канкунен.Но никога не е била световен шампион на рали.Да,била е втора,през 1982-ра г. в група Б,после,през 1985-та става рекордьор на Пайкс Пийк,но във WRC е била "само" ВТОРА с Ауди Куатро през 1982-ра г.,с 4 спечелени ралита,а световния шампион,Валтер Рьол е спечелил само 3 ралита.И Мишел Мутон помага на Ауди да спечели титла при конструкторите.
    Мишел Мутон е най-успешната и най-известната жена в рали спорта, както и най-успешната жена в автомобилните спортове въобще само и единствено с АУДИ КУАТРО.

    Коментиран от #38

  • 37 Iaroslav Stanchev

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "I'm back":

    Само да те питам,щото си разбирач,да дадеш еквивалент на RS2 от 1994-1996 г. ама от японските марки,Но да е коНби,т.е. семейна кола.Чекам да пееш,с интерес.Чекам коНби,0-100 за 4,8 сек., максимална скорост 260 км./ч. и то япоНско.Айде рови земята и търси.
  • 38 Iaroslav Stanchev

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Iaroslav Stanchev":

    Извинявам се за грешката.Мишел Мутон,през 1982 г. има спечелени "само" 3 ралита от Група Б,а световния шампион,Валтер Рьол има цели 2 спечелени състезания.И Мутон е спечелила ралитата с кола Ауди куатро А1,т.е. базовия състезателен модел.
  • 39 Тодор Тошев

    1 0 Отговор
    AUDIII
  • 40 I'm back

    0 2 Отговор

    До коментар #35 от "gost":

    На Пежо не им е трябвало клатро за да наврат в кучи г.з тия смешници в рали шампионата.

    Коментиран от #45

  • 41 Shmeker

    0 1 Отговор

    До коментар #34 от "Junek":

    Е да ама нещата им се получават. Дори Крис Харис призна RS6 Avant, че има страхотно поведение.
  • 42 I'm back

    0 0 Отговор
    Страхотно поведение спрямо кой друг модел?Питам понеже не вярвам да е спрямо М5 или някоя спортна кола.RS са недозавиващи хипопотами и това е ясно на всички освен на Голфаджиите

    Коментиран от #43, #44, #47

  • 43 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "I'm back":

    Да ама не. Вярно е до накъде, обаче разликата с БМВ не е чак толкова голяма.
  • 44 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "I'm back":

    Иначе може да погледаш ревюто на Крис - тестът беше срещу AMG Shooting brake
  • 45 Iaroslav Stanchev

    1 0 Отговор

    До коментар #40 от "I'm back":

    Аха,добре.А с каква кола Пежо печели група Б 2 пъти?Доколкото съм запознат Пежо 205 Т16 е със задвижване на 4-те колелета.Мотора е средноразположен,колата тежи 900 кг. и на практика няма нищо общо с редовно Пежо 205.
    Тъй,че пич,кой кого и къде е навирал не знам,но със сигурност Ауди отвориха очите на всички,как се прави рали-кола.От 1981 г. до сега никоя фирма не смее да пусне във ВРЦ кола без задвижване 4х4.Ти си говори каквото ти харесва и си вярвай,истината я знаем и не можеш да я промениш.

    Коментиран от #46

  • 46 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Iaroslav Stanchev":

    Точно така. Пежото има само калници, фарове и стопове от 205. Докато Ауди до последно си правят колата според серийния модел. За това е настоявал и великият Фердинанд Пийх - колата да бъде с конфигурация като на всички нормални аудита.
  • 47 Радой Мянков

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "I'm back":

    Ти пак ли се обади, ве мъжки? Ти кво подкара, некоя прогърмяна Е36-ца с никасиловата риза? Ама от ония най-вървежните 316-ки с лепенки M на задния капак? В коя приказка го прочете това за недозавиващите хипопотами?
    Факт е, че няма автомобил 4х4, който да има толкова добро поведение колкото автомобил със задно... когато говорим за асфалт.