Китайският автомобилен гигант Dongfeng навлезе стратегически на конкурентния европейски пазар на електрически превозни средства с пускането на компактния Nammi Box. Моделът започна продажби в Швейцария и Норвегия. На конкурентна цена от 23 000 евро Nammi Box е директно насочен към потребителите, които се съобразяват с бюджета и търсят достъпна електрическа мобилност.
Задвижван от електрически двигател с мощност 70 kW и предлаган с два варианта на батерията, Nammi Box предлага практически пробег до 310 км (WLTP). Изборът на Швейцария и Норвегия като стартови пазари е стратегически. И двете страни са се утвърдили като ранни потребители на електрически превозни средства, разполагат с благоприятна инфраструктура и потребители търсещи подобни предложения.
Остава да видим колко бързо Dongfeng ще успее да разшири европейското си присъствие и дали Nammi Box ще успее да повтори успеха си на китайския пазар в по-зрялата и взискателна европейска автомобилна среда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Програмист
Коментиран от #6, #7
16:48 20.08.2024
2 тъй шъй
17:00 20.08.2024
3 Анонимен
17:02 20.08.2024
4 тойота
17:02 20.08.2024
5 Лздтзмвпрцздп
Нещо като историята с Великата Стена се получава, така че аз лично май няма да си загубя съня да чакам трепетно поредния "атакуващ" модел от Китай.
Коментиран от #10
17:37 20.08.2024
6 Нико
До коментар #1 от "Програмист":
Абе като ми ги закупувате тия и се запревъзнасяте. Не са лоши за парите си, но си е евтинджас, който отговаря на цената си. За същите пари взимаш Citroën ë-C3 - доста по-качествено се усеща, Dacia Spring е даже по евтина от донгото. А BMW няма пряк конкрент в този сегмент в момента. BMW i3 (която вече не се произвежда, но е близка по размер) беше най-малкият електрически модел на BMW, но с по-висока цена цена естествено. Nammi Box е малък градски автомобил, докато BMW се фокусира върху по-големи и по-луксозни модели, дори когато става дума за техните компактни предложения като BMW 1 Series или BMW 2 Series. BMW предлага по-висок клас материали, технологии и производителност, което обяснява по-високата цена в сравнение с по-достъпни марки като Dongfeng.17:51 20.08.2024
7 Ти пък!
До коментар #1 от "Програмист":
Кога излезе колата, кога я купи, че почна и пари за подръжка да харчиш? Освен за зарядна станция и за автомивка други разходи не си правил още.19:04 20.08.2024
8 тъй шъй
Съседка купи голам СУВ нов за 43х. лева преди 2-3 месеца Донгфенг.5 или 7 години уж гаранция. Сега цената му е с 10х повече. Автоматик-CVT.1.5 турбо. Голямо, май 7 местно. Фасон има, но някъде даваха много висок разход, че прави. Голяма авантюра. Няма да се разбере как е колата, защото е повърхностна личност и няма да има смисъл да се пита.
Една преди време ми обясняваше как точно нейният Волекс е правен в Япония даже. Разпадна се за 4-5 години.
Коментиран от #11
19:08 20.08.2024
9 Смешно
00:11 21.08.2024
10 Не баш
До коментар #5 от "Лздтзмвпрцздп":
Купуват си ги и то доста. Чакат с нетърпение да ги докарат и всичко е с предварителна поръчка. Вторичният пазар не върви, щото всеки предпочита да даде 20К повече и да вземе чисто нова.Коментиран от #12
10:43 21.08.2024
11 Дали
До коментар #8 от "тъй шъй":
Така беше и с китайските телефони едно време - първите бяха дървета, но днес са водещи производители. За жалост и цените им вече не са съвсем като за китайски.10:45 21.08.2024
12 Пмвнххз
До коментар #10 от "Не баш":
Не знам колко ги купуват щом като пазарният им дял в Европа, вкл. и ДВГ, е едноцифрен процент, а скоро имаше новини за задръстени пристанища с китайски автомобили. И като цяло в България е по-вероятно да видиш черен щъркел, отколкото китаец, хеле пък електрически. Да, в района на летище София се мяркат малко повече, защото вносителят е там, ама само там.13:48 21.08.2024
13 Хахохи
21:40 21.08.2024