Toyota обяви плановете си да започне да произвежда твърдотелни батерии за своите автомобили още през 2026 г. Тази амбициозна цел е в съответствие с по-широката стратегия на компанията за ускоряване на разработването и внедряването на електрически превозни средства.
Очаква се твърдотелните батерии, които обещават значително по-кратко време за зареждане и увеличен пробег, да се произвеждат в Япония. Toyota цели да постигне годишен производствен капацитет от 9 гигаватчаса за тези батерии до 2030 г.
Правителствената подкрепа ще бъде от решаващо значение за улесняване на разработването и производството на твърдотелни батерии в Япония. Ангажиментът на японското правителство за подкрепа на производството на батерии ще помогне да се гарантира, че Toyota може да постигне производствените си цели.
Въпреки че първоначалното производство на твърдотелни батерии ще бъде ограничено, Toyota планира постепенно да увеличи производството през следващите години. Фокусът на компанията върху този тип батерии отразява нейната вяра в потенциала им да предизвикат революция в производството на електрически превозни средства.
Toyota не е единственият автомобилен производител, който проучва технологията. Други компании, като MG, собственост на SAIC, и IM Motor, също обявиха планове да включат твърдотелни батерии в бъдещите си автомобили. Тези разработки подчертават нарастващия интерес и инвестиции към тази обещаваща технология.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иксперт
Коментиран от #3
17:54 09.09.2024
2 Русо-пytе-нист
Коментиран от #25
18:10 09.09.2024
3 Известни са като
До коментар #1 от "Иксперт":
SSB /Солид Стейт Батери/. Не се използва електролит а твърд елемент между катода и анода. Не са пожароопасни, зареждат се с около 10 пъти по - бързо от познатите литиеви батерии и имат 50% по-голям капацитет и са с 10-12% по-леки за същия обем. Това което съм написал е за някои от по - успешните образци. За сега са по - скъпи и се работи много в тази насока.Истинското постижение ще е когато на пазара се появят надеждни Натриеви твърдотелни батерии. Прогнозите са за 6-8г. от сега.
Коментиран от #23, #28, #34
18:31 09.09.2024
4 Ганювица кърти
18:31 09.09.2024
5 Абе кво става е ТОЙОТА
Коментиран от #6, #8
18:35 09.09.2024
6 Тойота
До коментар #5 от "Абе кво става е ТОЙОТА":
И на трите!18:45 09.09.2024
7 Аман от екология
18:49 09.09.2024
8 омъскаряване
До коментар #5 от "Абе кво става е ТОЙОТА":
Агностиците вярват на Тойода, а сектантите на Мъск 😉18:50 09.09.2024
9 хаха
Коментиран от #14, #16
18:56 09.09.2024
10 Гост
Коментиран от #12
19:01 09.09.2024
11 Гост
19:02 09.09.2024
12 гост
До коментар #10 от "Гост":
Първо си много зле със сметките !! Новите батерии имат плътност 0,3-0,4 квт на кг !! Освен това от 11 те кв на бензина 7-8 се превръщат в топлина която топли атмосферата от нещастното ДВГ , така че реалната енергия за движение от кг бензин е 2-3 квт в най- добрия случай , другото е фира ! При батерията над 95 процента се превръща в работа , защото толкова е кпд на електромотора !! И това е най- видно по реалния разход , електромобил с мощност 350-400 коня харчи 15-16 квтч на 100 км , докато подобен с ДВГ харчи 7-8 литра бензин , тоест по твоите сметки 80- 90 квтч , тоест 6 ПЪТИ повече !! Освен това батерията тежи горе долу колкото ДВГ с трансмисията и примера е пак налице , Модел 3 с 400 коня и 4х4 тежи малко над 1600 кг , пак колкото ДВГ с такава мощност !! И накрая за десерт в пари разхода на електромобила пак е 4-5 пъти по- малък , без да броим безкрайните " консумативи" на изкопаемото петролоядче , измислено само и единствено за да се продава тъпия петрол , който се произвежда само в под 30% от държавите ! Е , скоро ще си го пазят за спомен , освен ако не се научат да си го пият , ама няма да изкарат много с това , хахах !!Коментиран от #18
19:20 09.09.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Направо е дразнещо
До коментар #9 от "хаха":
Направо е дразнещо да обяснявам за кой ли път. Батериите на електроавтомобилите не се чака да се разредят напълно та тогава да се зареждат от 0 до 100%. Това никога не се прави. Както не чакате да ви свърши горивото в резервоара та тогава да търсите колонка за гориво.Електромобила в 90% от случаите се зарежда до 80%. Това е за да се увеличи живота на батерията и от съображения за безопасност. Освен това до 80 % от капацитета на батерията тока за заряд може да е много голям. Когато капацитета на батерията при употреба падне под 40% е желателно да се дозареди пак до 80%.
/Може да изчакате да се разреди и до 10%, но това ще увеличи времето за заряд /. Ако от 20 % до 80% ви отнема 30мин. на станции за бързо зареждане то за 40% са ви необходими 20мин. Това за автомобил с 400км пробег на едно зареждане е около 160км в примерчето. Ако спирате и зареждане на всеки 80 км е 10 мин.
Единственото условие е да планирате кога и къде ще зареждате и да комбинирате спрямо плана си. Има достатъчно апликации да ви помогнат за това. След известно ползване свиквате и не ви представлява проблем.
Коментиран от #33
20:21 09.09.2024
15 тъй шъй
20:26 09.09.2024
16 Колега някъде извън БГ
До коментар #9 от "хаха":
биле ли сте скоро? Погледнете по магистралите където зареждат електромобили. Може да намерите отговора на въпросите си.20:32 09.09.2024
17 Потърпевш
Коментиран от #22
20:38 09.09.2024
18 Гост
До коментар #12 от "гост":
Общото КПД на електрокара е около 70%,всеки автомобил с турбо двигател с впръскване на горивото под високо налягане има КПД около 50%.Както виждаш разликата е малка.Докато не се измислят нови батерии с енергийна плътност близка до бензина,електрокара няма шанс да измести ДВГ.Коментиран от #20, #24
20:42 09.09.2024
19 Гост
20:45 09.09.2024
20 Ехааа
До коментар #18 от "Гост":
Къде ги тези 50% на ДВГ за автомобили колега.Някои корабни двутактови турбо дизелови двигатели се доближават до това но за автомобили???
20:54 09.09.2024
21 111111
21:00 09.09.2024
22 тъй шъй
До коментар #17 от "Потърпевш":
Добре е да дадете подробности. Нищо чудно, всички вероятно правят такива работи в сервизите си. Аз имам страх от това и съм винаги до колата. Споделете. За съжаление Тойота и другите марки, няма как да контролират добре сервизите си, както на нас ни се иска.21:07 09.09.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Тодор Несторов
Това е, скъпи самураи. Изостанахте. Гризнахте дръвцето.
Коментиран от #32
01:06 10.09.2024
28 Тодор Несторов
До коментар #3 от "Известни са като":
Това, твърдото тяло"между анод и йатод", Е електролитът. И не е проблдм, че не тече, т.к.съдържа много повече активно вещество. Те затова и така се наричат, "твърдотелни"...ама кой да внимава.И не, не е лошо въпреки, че вече е старо стъпало. Просто, им е сбъркана идеологията и е пълна И със слаби места, които, СА Проблем.
01:12 10.09.2024
29 Острието на кармата
....Помнете, какво ви казвам.
09:04 10.09.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Ще има електромобили защото ще могат
11:27 10.09.2024
32 Къса памет имаш
До коментар #27 от "Тодор Несторов":
Мъск щеше да изпрати пилотирана мисия до Марспрез 2024 г. .
Та да те питам ?
Къде е прехвалена та технология развивачо.
13:12 10.09.2024
33 Дрън дрън
До коментар #14 от "Направо е дразнещо":
Ако спешно трябва да хванеш самолет от летището ,Как ще го плануваш ?
Самолета ще те чака да си зареждаш ,Теслата .
Коментиран от #36
13:31 10.09.2024
34 Стига бе!
До коментар #3 от "Известни са като":
Аз до тогава може да съм гушнал букета! Я виж там няма ли нещо по-сносно за настоящият момент. Освен това мен ме интересува колко е животът им, с каква скорост и след колко разряда пада капацитетът и дали се рециклират лесно ако въобще ме е грижа за екологията. Време за зареждане можеш винаги да намериш, но като падне капацитетът на батерията и тя е скъпа, а производството и замърсяващо и отровно, то тогава не , благодаря засега оставам на ДВГ с газчица на старата кошница!Коментиран от #35, #37
15:04 10.09.2024
35 незнайко
До коментар #34 от "Стига бе!":
Да обаче разговорното Ви устройство е с БАТЕРИЯ ! Като се изтощи след примерно 8 години какво ще го направите ? За екологията трябва до помислите и за батерията на лаптопа Ви ! Основанията Ви не са много убедителни .17:59 10.09.2024
36 Е какво правите
До коментар #33 от "Дрън дрън":
когато колата Ви с ДВГ в гаража по някаква причина не стартира а летите спешно и нямате време.Аз се обаждам за такси. А Вие?
И пак /за кой ли път/ обяснявам. Така както не си оставям колата с гориво на резерва в гаража, така и не си оставям електромобила без достатъчен заряд.
00:24 11.09.2024
37 Нека се уточним
До коментар #34 от "Стига бе!":
Никои, нищо не ви гарантира. Всеки сам си преценя.Аз лично за никъде не бързам. И смятам да дочакам прогнозните срокове.
00:29 11.09.2024