9 Септември, 2024 17:32 16 491 37

Toyota получи зелена светлина за производство на батериите, които ще променят електромобилите

  • батерии-
  • електромобили-
  • toyota

Япония одобри плановете на местния производител

Toyota получи зелена светлина за производство на батериите, които ще променят електромобилите - 1

Toyota обяви плановете си да започне да произвежда твърдотелни батерии за своите автомобили още през 2026 г. Тази амбициозна цел е в съответствие с по-широката стратегия на компанията за ускоряване на разработването и внедряването на електрически превозни средства.

Очаква се твърдотелните батерии, които обещават значително по-кратко време за зареждане и увеличен пробег, да се произвеждат в Япония. Toyota цели да постигне годишен производствен капацитет от 9 гигаватчаса за тези батерии до 2030 г.

Правителствената подкрепа ще бъде от решаващо значение за улесняване на разработването и производството на твърдотелни батерии в Япония. Ангажиментът на японското правителство за подкрепа на производството на батерии ще помогне да се гарантира, че Toyota може да постигне производствените си цели.

Въпреки че първоначалното производство на твърдотелни батерии ще бъде ограничено, Toyota планира постепенно да увеличи производството през следващите години. Фокусът на компанията върху този тип батерии отразява нейната вяра в потенциала им да предизвикат революция в производството на електрически превозни средства.

Toyota не е единственият автомобилен производител, който проучва технологията. Други компании, като MG, собственост на SAIC, и IM Motor, също обявиха планове да включат твърдотелни батерии в бъдещите си автомобили. Тези разработки подчертават нарастващия интерес и инвестиции към тази обещаваща технология.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иксперт

    13 12 Отговор
    Какви са тези "твърдотелни" батерии, да не би са от графен и са вид кондензатори?

    Коментиран от #3

  • 2 Русо-пytе-нист

    34 14 Отговор
    Ех, как очаквах най-после и ГАЗ, ВАЗ, УАЗ или АЗЛК да внедрят нещо иновативно, че света да се тласне напред технологично, но пак ни изпревариха със 100 години тези източни западняци

    Коментиран от #25

  • 3 Известни са като

    39 5 Отговор

    До коментар #1 от "Иксперт":

    SSB /Солид Стейт Батери/. Не се използва електролит а твърд елемент между катода и анода. Не са пожароопасни, зареждат се с около 10 пъти по - бързо от познатите литиеви батерии и имат 50% по-голям капацитет и са с 10-12% по-леки за същия обем. Това което съм написал е за някои от по - успешните образци. За сега са по - скъпи и се работи много в тази насока.
    Истинското постижение ще е когато на пазара се появят надеждни Натриеви твърдотелни батерии. Прогнозите са за 6-8г. от сега.

    Коментиран от #23, #28, #34

  • 4 Ганювица кърти

    37 19 Отговор
    Ганю иска димящо и дрънчащо BMW на половин млн км, за да му вързват пичетата Ганювици.
  • 5 Абе кво става е ТОЙОТА

    19 12 Отговор
    Един ден пишат ще правим нови ДВГ, другия ден, не водородни, днес на батерии. Абе хайде установете технологията та да знам на кои кон да залагам.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Тойота

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "Абе кво става е ТОЙОТА":

    И на трите!
  • 7 Аман от екология

    22 8 Отговор
    После еко батериите как и къде ще се преработват? А най-мръсното производство е преработката на акумулаторни батерии. Там ще я втасаме с екологията.
  • 8 омъскаряване

    12 3 Отговор

    До коментар #5 от "Абе кво става е ТОЙОТА":

    Агностиците вярват на Тойода, а сектантите на Мъск 😉
  • 9 хаха

    30 7 Отговор
    Сега да кажат откъде ще се намери ток за по-бързото зареждане. Батерия от 120КВч все иска толкова. Ако се зарежда на 360КВ мощност, ще отнеме 20 минути, каквото и да се прави. За 10 минути ще трябва 1.1 МЕГАВАТА мощност. При 1000В това са 1100 ампера ток. Колко станции в София могат да бутнат целия град? ОК, батерията може да издържи на тия ампери без запалване, но има ли толкова мощни трафопостове, далекопроводи, електрическа мрежа в населените места? Вкъщи какво ще стане, ако всеки пусне зарядно по 22 ампера по цяла нощ? Поне твърдотелните батерии не се самозапалват като литиивите, но това по никакъв начин не решава проблемите на ЕВ и няма грам шанс да станат масови и да изместят ДВГ. Токът не е само да се произведе. Много по-скъпото е да се пренесе и преносната мрежа се гради много по-бавно от централите.

    Коментиран от #14, #16

  • 10 Гост

    16 8 Отговор
    Бензина има енергийна плътност 11,8 квтч/кг, батерията от 0,1-0,26 квтч, кг.Докато не се измислят нов тип батерии електрокарите нямат шанс.

    Коментиран от #12

  • 11 Гост

    9 4 Отговор
    Разликата в енергийната плътност е над 30 пъти.
  • 12 гост

    15 14 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Първо си много зле със сметките !! Новите батерии имат плътност 0,3-0,4 квт на кг !! Освен това от 11 те кв на бензина 7-8 се превръщат в топлина която топли атмосферата от нещастното ДВГ , така че реалната енергия за движение от кг бензин е 2-3 квт в най- добрия случай , другото е фира ! При батерията над 95 процента се превръща в работа , защото толкова е кпд на електромотора !! И това е най- видно по реалния разход , електромобил с мощност 350-400 коня харчи 15-16 квтч на 100 км , докато подобен с ДВГ харчи 7-8 литра бензин , тоест по твоите сметки 80- 90 квтч , тоест 6 ПЪТИ повече !! Освен това батерията тежи горе долу колкото ДВГ с трансмисията и примера е пак налице , Модел 3 с 400 коня и 4х4 тежи малко над 1600 кг , пак колкото ДВГ с такава мощност !! И накрая за десерт в пари разхода на електромобила пак е 4-5 пъти по- малък , без да броим безкрайните " консумативи" на изкопаемото петролоядче , измислено само и единствено за да се продава тъпия петрол , който се произвежда само в под 30% от държавите ! Е , скоро ще си го пазят за спомен , освен ако не се научат да си го пият , ама няма да изкарат много с това , хахах !!

    Коментиран от #18

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Направо е дразнещо

    6 12 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    Направо е дразнещо да обяснявам за кой ли път. Батериите на електроавтомобилите не се чака да се разредят напълно та тогава да се зареждат от 0 до 100%. Това никога не се прави. Както не чакате да ви свърши горивото в резервоара та тогава да търсите колонка за гориво.
    Електромобила в 90% от случаите се зарежда до 80%. Това е за да се увеличи живота на батерията и от съображения за безопасност. Освен това до 80 % от капацитета на батерията тока за заряд може да е много голям. Когато капацитета на батерията при употреба падне под 40% е желателно да се дозареди пак до 80%.
    /Може да изчакате да се разреди и до 10%, но това ще увеличи времето за заряд /. Ако от 20 % до 80% ви отнема 30мин. на станции за бързо зареждане то за 40% са ви необходими 20мин. Това за автомобил с 400км пробег на едно зареждане е около 160км в примерчето. Ако спирате и зареждане на всеки 80 км е 10 мин.
    Единственото условие е да планирате кога и къде ще зареждате и да комбинирате спрямо плана си. Има достатъчно апликации да ви помогнат за това. След известно ползване свиквате и не ви представлява проблем.

    Коментиран от #33

  • 15 тъй шъй

    19 4 Отговор
    Е поне няма да се палят. Пак ще карат между тировете, все пак с 90 се стига далеч. А и ако се доближиш много до тира, печелиш аеродинамика.
  • 16 Колега някъде извън БГ

    2 6 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    биле ли сте скоро? Погледнете по магистралите където зареждат електромобили. Може да намерите отговора на въпросите си.
  • 17 Потърпевш

    11 2 Отговор
    От ТМ ауто са крадци и мошеници. Заради тях спрях да карам Тойота. Крадът ви частите от колите и ви слагат счупени или амортизирани.

    Коментиран от #22

  • 18 Гост

    10 9 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Общото КПД на електрокара е около 70%,всеки автомобил с турбо двигател с впръскване на горивото под високо налягане има КПД около 50%.Както виждаш разликата е малка.Докато не се измислят нови батерии с енергийна плътност близка до бензина,електрокара няма шанс да измести ДВГ.

    Коментиран от #20, #24

  • 19 Гост

    10 5 Отговор
    Електрокара ВИНАГИ е 500 кг по тежък заради батериите.
  • 20 Ехааа

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Къде ги тези 50% на ДВГ за автомобили колега.
    Някои корабни двутактови турбо дизелови двигатели се доближават до това но за автомобили???
  • 21 111111

    2 2 Отговор
    Аз съм за ДВГ, но играчите се включват след като палетете се наиграят........:):)
  • 22 тъй шъй

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Потърпевш":

    Добре е да дадете подробности. Нищо чудно, всички вероятно правят такива работи в сервизите си. Аз имам страх от това и съм винаги до колата. Споделете. За съжаление Тойота и другите марки, няма как да контролират добре сервизите си, както на нас ни се иска.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Тодор Несторов

    0 3 Отговор
    Тойота има да взема. Тези бедни хората до днес не разбраха простата истина че, развитието на батериите няма да спре с тях, след тях у около тях. Технологиите са се развивали, материалите също. НЕДОРАЗВИТА ОСТАВА ОРГАНИЗАЦИЯТА на нещото, наречено "батерия", а Съвършенството при него (което, може и ще бъде решаващо за МАСОВОСТТА и занапред), вече Е постигнато. Патентите им за електролити, сепататори и т.н.ще отпадат предсрочно поради ненужност а виж, ПО ПРГАНИЗАЦИЯТА, вече са закъснели безвъзвратно.
    Това е, скъпи самураи. Изостанахте. Гризнахте дръвцето.

    Коментиран от #32

  • 28 Тодор Несторов

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Известни са като":

    Това, твърдото тяло"между анод и йатод", Е електролитът. И не е проблдм, че не тече, т.к.съдържа много повече активно вещество. Те затова и така се наричат, "твърдотелни"...ама кой да внимава.
    И не, не е лошо въпреки, че вече е старо стъпало. Просто, им е сбъркана идеологията и е пълна И със слаби места, които, СА Проблем.
  • 29 Острието на кармата

    3 1 Отговор
    До 2025 година електрическите коли, няма да съществуват!
    ....Помнете, какво ви казвам.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Ще има електромобили защото ще могат

    3 2 Отговор
    Да ограничават движението на даден автомобил и да го спират от движение софтуерно дистанционно като ги обвържат с 4G, 5G мрежите всеки електромобил ще има индивидуални сим карта и смартфон
  • 32 Къса памет имаш

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Тодор Несторов":

    Мъск щеше да изпрати пилотирана мисия до Марс
    през 2024 г. .
    Та да те питам ?
    Къде е прехвалена та технология развивачо.
  • 33 Дрън дрън

    6 2 Отговор

    До коментар #14 от "Направо е дразнещо":

    Ако спешно трябва да хванеш самолет от летището ,
    Как ще го плануваш ?
    Самолета ще те чака да си зареждаш ,Теслата .

    Коментиран от #36

  • 34 Стига бе!

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Известни са като":

    Аз до тогава може да съм гушнал букета! Я виж там няма ли нещо по-сносно за настоящият момент. Освен това мен ме интересува колко е животът им, с каква скорост и след колко разряда пада капацитетът и дали се рециклират лесно ако въобще ме е грижа за екологията. Време за зареждане можеш винаги да намериш, но като падне капацитетът на батерията и тя е скъпа, а производството и замърсяващо и отровно, то тогава не , благодаря засега оставам на ДВГ с газчица на старата кошница!

    Коментиран от #35, #37

  • 35 незнайко

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Стига бе!":

    Да обаче разговорното Ви устройство е с БАТЕРИЯ ! Като се изтощи след примерно 8 години какво ще го направите ? За екологията трябва до помислите и за батерията на лаптопа Ви ! Основанията Ви не са много убедителни .
  • 36 Е какво правите

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Дрън дрън":

    когато колата Ви с ДВГ в гаража по някаква причина не стартира а летите спешно и нямате време.
    Аз се обаждам за такси. А Вие?
    И пак /за кой ли път/ обяснявам. Така както не си оставям колата с гориво на резерва в гаража, така и не си оставям електромобила без достатъчен заряд.
  • 37 Нека се уточним

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Стига бе!":

    Никои, нищо не ви гарантира. Всеки сам си преценя.
    Аз лично за никъде не бързам. И смятам да дочакам прогнозните срокове.