На 90-годишна възраст почина Бруно Сако, визионерският дизайнер, отговорен за някои от най-емблематичните автомобили на Mercedes-Benz. Неговият 41-годишен стаж в Mercedes-Benz се характеризира с непрестанен стремеж към съвършенство, в резултат на което са създадени шедьоври като серията W123, S-Klasse W126 и SL R129.
Дизайнерската философия на Сако наблягаше на непреходната привлекателност и плавната еволюция в рамките на моделните линии на Mercedes. Той вярваше, че всеки нов модел трябва да надгражда наследството на своя предшественик, като поддържа разпознаваема идентичност на марката и същевременно предлага свежа перспектива. Този фокус върху последователността на марката е очевиден в детайли като защитните ленти, които дебютират при W126 и в крайна сметка намират място в други модели.
Освен върху леките автомобили, влиянието на Сако се разпростира и върху експериментални автомобили като C111. Приносът му към Mercedes-Benz надхвърля естетиката, тъй като той играе ключова роля и във формирането на философията и културата на дизайна на компанията.
Наследството на Сако се простира далеч отвъд ламарината, която е оформил. Той оставя след себе си философия на дизайна, която продължава да вдъхновява поколения автомобилни дизайнери, свидетелство за трайното му влияние върху света на Mercedes-Benz и автомобилната индустрия като цяло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Медведев
Коментиран от #3, #7
14:32 30.09.2024
2 Беше време
Найстина работата на този човек е легендарна!
14:44 30.09.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 тъй шъй
Коментиран от #5, #9
14:47 30.09.2024
5 тънката червена линия беше
До коментар #4 от "тъй шъй":
Някъде около 2012г нещата станаха тотално нетърпими иабсолютен лаптоп с колела
до тогава се понасяше
14:49 30.09.2024
6 такива работи
14:51 30.09.2024
7 ИТАЛУЯНЕЦ Е
До коментар #1 от "Медведев":
СИЧКИ ХУБАВИ И СКЪОУ КОЛИ СА С ИТАЛИАНСКИ ДУЗЙН ВКЛЮЧАЯ И БЕЕБВЕ15:02 30.09.2024
8 Българин
15:10 30.09.2024
9 жоси
До коментар #4 от "тъй шъй":
Дизайна на колите не се прави от него, а от екип от над 200 човекаКоментиран от #10, #18
15:46 30.09.2024
10 Джобс, Стив ДЖИ !
До коментар #9 от "жоси":
Той и Стивката не е направил АйФоня , но той е човека който ги натискаше да го направят , а те му казваха че няма как да стане.Коментиран от #17
15:57 30.09.2024
11 ВИС и СИК
16:00 30.09.2024
12 Ивелин Михайлов
16:05 30.09.2024
13 Тахумба
Нека почива в мир! Светла му памет!
Коментиран от #14, #16, #19
16:50 30.09.2024
14 Няма смисъл
До коментар #13 от "Тахумба":
А сега не пробвай да им обясняваш разликата.Те нали за Теслата са наясно.
Мълчи си
17:25 30.09.2024
15 Никси
17:29 30.09.2024
16 кремлинчо
До коментар #13 от "Тахумба":
Тук достоверността никога не е имала значение. Факти-чески идеята е друга ;)17:30 30.09.2024
17 Не знаеш
До коментар #10 от "Джобс, Стив ДЖИ !":
Стивчо нищо не е натискал, Ейпъл не е семейна фирмичка с еднолично управление17:37 30.09.2024
18 Никси
До коментар #9 от "жоси":
а нещо да си чул за чертежи на дизайна , то едно време инжинерите чертаеха блоковете с пълзящ куфраж , но Стройтелни Войски ги строеха войничетата , същото е и с пътищата , Архитекто нема да ходи да ти полага асвалто с Полагачката (Асвалтоукладатора) или Боко да ти строй Магистрали , а го изпълнява народа работещите в тази свера , същото е и правил Бруно Сако , давал е идей простои ги е съветвал тия конструкторите от Мерцедес !!!.17:40 30.09.2024
19 Никси
До коментар #13 от "Тахумба":
глупости пишеш , Даймлер Бенц излезна по късно , притежавам в момента две 190-ки и на радяторната решетка под мерника точно има емблема малка кръгла и пише Мерцедес-Бенц а не Даймлер Бенц , даже и на някои модели на капачките на джантите също !!!.Коментиран от #20
17:48 30.09.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Никси
До коментар #20 от "Съгласен":
ти каква вежливост имаш с Тесла ли , въжделивия вежлив за един приятел питам , това че притежавам такива коли нито се срамувам нито избивам комплекси като вас , щото сугурно ще се посрамиш да спреш пред дискотеката за да не ти се смеят ли ? , това па изобщо не ме интересува кой какво върши , гледам на мене да ми е кеф и удобно с квото имам подръка , ти и у нова Ес-класа да седнеш или в Майбах , няма да станеш по умен и по красив повярвай ми , и кой що си им тетова си клима !!!.18:03 30.09.2024
22 Никси
19:08 30.09.2024
23 Тъжно
19:09 30.09.2024
24 Сър Мастър Бейтс
20:21 30.09.2024
25 ...
Коментиран от #26
21:57 30.09.2024
26 Трифонов
До коментар #25 от "...":
Светът вероятно ще оцелее и без тях, но с тях беше просто малко по-поносим, защото беше по-красив.Коментиран от #27
08:26 01.10.2024
27 Сър Мастър Бейтс
До коментар #26 от "Трифонов":
Светът винаги оцелява, единицата - колкото и уникална - е заменима. Проблемът е, че положението в автомобилния свят, а и не само, върви от зле на трагично...14:24 01.10.2024