Според последни данни Stellantis и Leapmotor са се отказали от плановете си да произвеждат електрическия кросоувър B10 в завода в Тихи, Полша. Това решение идва на фона на нарастващото напрежение между ЕС и Китай по отношение на митата за електромобили.
Сега съвместното предприятие проучва алтернативни производствени площадки, включително заводите на Stellantis в Айзенах, Германия, и Търнава, Словакия. Смята се, че този ход е в отговор на натиска на китайското правителство върху автомобилните производители да спрат значителни инвестиции в европейски държави, които подкрепят налагането на мита върху произведените в Китай електрически превозни средства.
B10, ключов модел в плановете за глобална експанзия на Leapmotor, първоначално беше предвиден за производство в Полша. Геополитическата обстановка и променящата се търговска среда обаче наложиха преоценка на производствената стратегия.
Въпреки че точните причини за промяната в производствените планове не са напълно ясни, вероятно става въпрос за комбинация от фактори, включително съображения за разходите и геополитическо напрежение. Потенциалното въздействие върху завода в Тихи и неговата работна сила остава несигурно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 редник
Коментиран от #2, #4
12:48 11.11.2024
2 Ред Ник ОЗ
До коментар #1 от "редник":
Щот сме мнооо убави...Коментиран от #3
12:56 11.11.2024
3 вседртфгщъухйи
До коментар #2 от "Ред Ник ОЗ":
Туй дето сте мноу убави ясно, но не е решаващото- хората търсят ЗАВОД който да използват, а не мислят да строят такъв някъде...Интересното е другаде:
"първоначално беше предвиден за производство в Полша. Геополитическата обстановка и променящата се търговска среда обаче наложиха преоценка на производствената стратегия."
Накратко- поради все по-реалният риск Полша да се намеси пряко у войната и да понесе ракетни удари от страна на Русия хората просто се оглеждат някъде другаде за завод...
13:40 11.11.2024
4 Нхдхкхздпц
До коментар #1 от "редник":
Чакай да видим ще има ли изобщо такъв завод. Че по едно време голяма патардия беше за завода на ФВ и голям рев, сълзи и сополи бяха, че избрали Турция вместо България. А после, греда. Ни завод, ни нищо.Скоро имаше статии, че този или онзи китаец ще купува този или онзи завод. То не беше в Сарлуи , то не беше в Испания и Португалия, то не беше пак в Турция. Засега никой от тях нищо не е нито купил, нито построил, а наскоро имаше статия, че партията майка дори посъветвала производителите си да не правят изобщо такива работи.
Коментиран от #5
13:42 11.11.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Псзнпсзцц
До коментар #5 от "фтгъхуйи":
И последно, партията дава или не дава да се строи завод в Европа? Ще му ревем ли на нероден Петко или няма да му ревем? Ганкиното кафене, ряпа да яде пред таквизи видни анализатори.Коментиран от #7
15:56 11.11.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Счетоводител
Коментиран от #9
16:47 11.11.2024
9 вседрфтгъху
До коментар #8 от "Счетоводител":
И що обясняваш на дибилите туй дето и слепец вижда... Пък дори и да се намира на Марс тоя слепец пак вижда нещата...За разлика от онзи слепец обаче дибилите няма да повярват като им обясниш, че ивропътъ е в рецесия вече 2-ра година поред и, че фалитите на онези дето са "твърде големи за да се сринат" вече са факт и е само въпрос на време да бъдат обявени...
Коментиран от #10, #11
17:12 11.11.2024
10 Вкдйдйдй
До коментар #9 от "вседрфтгъху":
Това за фалита на гадната Европа на партийното събрание на кварталния ОФ клуб ли ви го казаха? Че аз помня още преди 40 години как ни обясняваха така пламенно едни такива "разбирачи" за неминуемия колапс на "прогнилия запад". Май не можаха обаче да го дочакат...19:37 11.11.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.