След години на очакване Aston Martin най-накрая представи серийната версия на своя суперавтомобил Valhalla. Това возило със средноразположен двигател има за цел да разтърси пейзажа на високите скорости, като се прицели директно в съперници като Lamborghini Revuelto и Ferrari SF90 Stradale.
В сърцето на Valhalla бие с поръчков 4,0-литров V8 с две турбини, който може да се похвали с най-високата мощност от всички Aston Martin досега. Този двигател генерира 817 конски сили, но това е само началото. Три електромотора се присъединяват към партито, като общата мощност на системата достига умопомрачителните 1079 конски сили и 1100 Нм въртящ момент. С този силов агрегат Valhalla се изстрелва от 0-100 километра в час за едва 2,5 секунди и достига максимална скорост от 350 километра в час.
Добавянето на електрически двигатели отключва вълнуващи възможности. Valhalla използва векторно разпределение на въртящия момент на предния мост за по-добра пъргавина, докато електронен диференциал с ограничено приплъзване осигурява оптимално предаване на мощността отзад. Освен това електромоторите елиминират турбодупката и улавят регенеративната енергия при спиране. За да се докосне до безшумното изпълнение, Valhalla може дори да измине до 14 километра в чисто електрически режим, достигайки максимална скорост от 140 километра/ч.
Подобно на своя събрат Valkyrie, Valhalla дава приоритет на аеродинамичната ефективност. При скорост от 240 км/ч тя генерира зашеметяващите 600 кг притискаща сила, която държи автомобила здраво стъпил на асфалта. С увеличаването на скоростта активната аеросистема автоматично се регулира, за да управлява нивата на притискане и да оптимизира ефективността. Въпреки че времето за обиколка остава неразкрито, Valhalla обещава да бъде истинско оръжие на пистата.
Интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила (IVC) действа като мозък на Valhalla, координирайки ключови елементи като окачване, спиране, управление и аеродинамика. Това осигурява безпроблемна комуникация между предния и задния мост, въпреки че те нямат физическа връзка.
Черпейки вдъхновение от Formula 1, инженерите на Aston Martin са създали за Valhalla олекотено шаси от въглеродни влакна тип монокок. Тази основа се допълва от алуминиеви подрами и усъвършенствана настройка на окачването, включваща конструкция pushrod с вградени пружини и амортисьори отпред. Карбоново-керамичните спирачки осигуряват огромна спирачна сила в четирите ъгъла.
Заимствайки елементи от Valkyrie, салонът се отличава с издигнати стъпала за идеална позиция на водача и стандартни седалки от въглеродни влакна. Воланът с плоска горна и долна част доминира в интериора, заедно с голям цифров инструментален панел и екран за информационно-развлекателни системи с висока резолюция. Както и при другите модели на Aston Martin, подразделението Q by Aston Martin предлага широки възможности за персонализация, за да се персонализира Valhalla според желанията на всеки собственик.
С производство, ограничено до едва 999 бройки в световен мащаб, Valhalla е истински колекционерски експонат и свидетелство за ангажимента на Aston Martin да разширява границите на автомобилното инженерство и дизайн.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Офанзивен дефанзиф
11:10 11.12.2024