DS представи луксозен фастбек с пробег от 750 километра

12 Декември, 2024 14:20 783 6

  • ds-
  • ds automobiles-
  • fastback-
  • stellantis

Очаква се продажбите да започнат от следващата година

DS представи луксозен фастбек с пробег от 750 километра - 1

DS Automobiles, френската луксозна марка на Stellantis, вдига летвата с представянето на DS N°8 - изцяло електрически кросоувър тип фастбек. Този флагмански модел бележи нова глава за DS, демонстрирайки свежа стратегия за марката и първия сериен автомобил, построен върху платформата STLA Medium на Stellantis.

Елегантният екстериор на N°8 отдава почит на концепцията DS Aero Sport Lounge от 2020 г. със силен акцент върху аеродинамиката. Плавната линия на покрива и изваяната каросерия допринасят за впечатляващия коефициент на челно съпротивление от 0,24, което увеличава максимално пробега.

DS представи луксозен фастбек с пробег от 750 километра

В предната част откриваме затворената радиаторна решетка, която се осветява от емблемата на DS, заобиколена от новия светлинен подпис на марката. Тънките фарове DS Pixel Vision се съчетават с остри DRL светлини, които се простират към бронята, загатвайки за влияние на Peugeot. Този мотив е отразен от задните светлини, създавайки цялостен вид. Наклонените С-колони плавно се интегрират в задния спойлер, добавяйки нотка на спортен стил.

DS представи луксозен фастбек с пробег от 750 километра

Влизайки вътре, N°8 изпълнява обещанието на DS за първокласен комфорт. Водачът е посрещнат от модерен 10,25-инчов цифров инструментален панел, разположен зад волан с четири спици. Широкият 16-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система заема централно място, допълнен от head-up дисплей с разширена реалност за поглъщащо изживяване.

Поглеждайки към „двуетажната плаваща централна конзола“ разкрива ангажимента на DS да разширява границите. Вдъхновените от звездите графики с подсветка и приличащите на кристали превключватели създават усещане за футуристичен лукс. Околното осветление създава настроение, подчертавайки елементи на арматурното табло, които преминават в панелите на вратите. В алуминиевата облицовка дискретно са сгушени 14 високоговорителя - част от аудиосистемата Focal Electra 3D.

Комфортът цари с подсилени седалки с функции за масаж, отопление и охлаждане на предните пътници, включително подгряване на врата. Задните пътници не са на заден план, като се радват на достатъчно място за краката и същите опции за отопление и охлаждане на седалките.

DS представи луксозен фастбек с пробег от 750 километра

Устойчивостта отговаря на стила с опциите за тапицерия, включващи алкантара и кожа Nappa, и двете изработени от рециклирани материали. Панорамният стъклен покрив с инфрачервена функцияосигурява светъл и комфортен салон, а обширният 620-литров багажник предлага достатъчно място за товар.

DS N°8 може да се похвали със специфична за марката настройка на окачването със стандартна система за променливи спецификации. Насочената напред камера работи в тандем със сензори за височина и акселерометри за оптимален комфорт и управление. Освен това пакетът DS Drive Assist 2.0 повишава безопасността с възможности за полуавтономно шофиране.

Докато Peugeot 3008/5008, Opel Grandland и предстоящият Citroen C5 Aircross споделят платформата STLA Medium, N°8 използва чисто електрически подход. Версиите с предно задвижване предлагат избор между електрически двигатели с мощност 227 к.с. или 242 к.с., с възможност за временно увеличаване на мощността с 30 к.с. Моделът със задвижване AWD е оборудван с два електромотора с мощност 345 к.с., които достигат 370 к.с. при активирана функция за увеличаване на мощността, като спринтът от 0 до 100 км/ч се постига за едва 5,4 секунди.

Възможностите за избор на батерии включват опции с капацитет 74 kWh и 97,2 kWh, които осигуряват пробег съответно до 572 км и 750 км. Моделът със задвижване AWD може да се похвали с максимален пробег от 686 километра. Благодарение на възможностите за бързо зареждане с до 200 kW DC, N°8 може да се зареди от 20% до 80% само за 27 минути.

DS N°8 ще бъде пуснат на европейския пазар в средата на 2025 г. Подробности за цените ще бъдат разкрити по-близо до датата на пускане на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вальо

    9 1 Отговор
    Изглежда добре, и на хартия има добри данни. Но цената ще бъде убийствена, а никой не би дал толкова много пари за префасониран Ситроен. А дори и да си струваше, няма окачването което Ситроен някога имаше. В Общи линии, поредния провал от Стелантис. Жалко за миналото на марката.
  • 2 таксиджия 🚖

    1 1 Отговор
    Комфортна, луксозна кола, става за такси, но ще започва от 120к лв. За тези пари бмв и4 е по-удачен избор за чалга народа и ще държи цена. Още по-добре е их5, електрическата х5-ца втора ръка на две години, даже вече се намират и за 80к лв.

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 УдФ

    2 1 Отговор
    Дай да ги сравним технически че да ти кажа кое е по добро или трябва да купувам немски бокл ук само защото е немски бокл ук.

    Коментиран от #6

  • 5 хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "таксиджия 🚖":

    Електрокар такси? Вярно? Не си грам таксиджия.
    1. таксито се ползва обикновено денонощно от 2 смени, за да изкарва повече и да избие лизинга
    2. таксито прави повече километри и стои запалено по стоянки на климатик, което изяжда всяка батерия.
    3. таксито не би губило по 1-2 часа от време да е с клиенти за зареждане. Това са примерно 50лв загуба.
    4. електромобилите са трудни и скъпи за подръжка, щото няма майстори за тях. кой таксиджия ще чака 2 седмици или месец без кола за дребен ремонт?
    5. такситата опитват да пестят от части, гуми. електрокарите искат специални по-усилени гуми заради теглото и по-честа смяна на гуми.
    ...
  • 6 хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "УдФ":

    DS са луксозно подразделение на ситроен. Какво немско видя? А Стелантис са...Добре, де, не са китайци, а китайци, които са изкупили наред марки по света и са известни с отиващи на фалит като Джип, Крайслер и подобни. Те са и известни със задръстването на пристанища и огромни паркинги с регистрирани като продадени чисто нови електрички заради играта да спазват квотите за ЕВ спрямо ДВГ.
    Немците и те имат проблеми с електричките, де. Мерцедеси се запалиха в Сеул, корейците покрай това забраниха влизане на заредени над 80% електромобили в подземни паркинги. Порше в САЩ и Великобритания този месец правят сервизна кампания на Тайкан заради самозапалване и препоръчват зареждане до 80% и никакво паркиране близо до сгради, в тях или под тях(подземни паркинги). След 3-4 месеца щяло да има ъпгрейд на софтуера да дава аларми при засичане на аномалии в батерията да търчиш да ти я сменят, дотогава никакво ползване в града и проверки по 3 часа в сервиза на всеки 60 дни.