DS Automobiles, френската луксозна марка на Stellantis, вдига летвата с представянето на DS N°8 - изцяло електрически кросоувър тип фастбек. Този флагмански модел бележи нова глава за DS, демонстрирайки свежа стратегия за марката и първия сериен автомобил, построен върху платформата STLA Medium на Stellantis.
Елегантният екстериор на N°8 отдава почит на концепцията DS Aero Sport Lounge от 2020 г. със силен акцент върху аеродинамиката. Плавната линия на покрива и изваяната каросерия допринасят за впечатляващия коефициент на челно съпротивление от 0,24, което увеличава максимално пробега.
В предната част откриваме затворената радиаторна решетка, която се осветява от емблемата на DS, заобиколена от новия светлинен подпис на марката. Тънките фарове DS Pixel Vision се съчетават с остри DRL светлини, които се простират към бронята, загатвайки за влияние на Peugeot. Този мотив е отразен от задните светлини, създавайки цялостен вид. Наклонените С-колони плавно се интегрират в задния спойлер, добавяйки нотка на спортен стил.
Влизайки вътре, N°8 изпълнява обещанието на DS за първокласен комфорт. Водачът е посрещнат от модерен 10,25-инчов цифров инструментален панел, разположен зад волан с четири спици. Широкият 16-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система заема централно място, допълнен от head-up дисплей с разширена реалност за поглъщащо изживяване.
Поглеждайки към „двуетажната плаваща централна конзола“ разкрива ангажимента на DS да разширява границите. Вдъхновените от звездите графики с подсветка и приличащите на кристали превключватели създават усещане за футуристичен лукс. Околното осветление създава настроение, подчертавайки елементи на арматурното табло, които преминават в панелите на вратите. В алуминиевата облицовка дискретно са сгушени 14 високоговорителя - част от аудиосистемата Focal Electra 3D.
Комфортът цари с подсилени седалки с функции за масаж, отопление и охлаждане на предните пътници, включително подгряване на врата. Задните пътници не са на заден план, като се радват на достатъчно място за краката и същите опции за отопление и охлаждане на седалките.
Устойчивостта отговаря на стила с опциите за тапицерия, включващи алкантара и кожа Nappa, и двете изработени от рециклирани материали. Панорамният стъклен покрив с инфрачервена функцияосигурява светъл и комфортен салон, а обширният 620-литров багажник предлага достатъчно място за товар.
DS N°8 може да се похвали със специфична за марката настройка на окачването със стандартна система за променливи спецификации. Насочената напред камера работи в тандем със сензори за височина и акселерометри за оптимален комфорт и управление. Освен това пакетът DS Drive Assist 2.0 повишава безопасността с възможности за полуавтономно шофиране.
Докато Peugeot 3008/5008, Opel Grandland и предстоящият Citroen C5 Aircross споделят платформата STLA Medium, N°8 използва чисто електрически подход. Версиите с предно задвижване предлагат избор между електрически двигатели с мощност 227 к.с. или 242 к.с., с възможност за временно увеличаване на мощността с 30 к.с. Моделът със задвижване AWD е оборудван с два електромотора с мощност 345 к.с., които достигат 370 к.с. при активирана функция за увеличаване на мощността, като спринтът от 0 до 100 км/ч се постига за едва 5,4 секунди.
Възможностите за избор на батерии включват опции с капацитет 74 kWh и 97,2 kWh, които осигуряват пробег съответно до 572 км и 750 км. Моделът със задвижване AWD може да се похвали с максимален пробег от 686 километра. Благодарение на възможностите за бързо зареждане с до 200 kW DC, N°8 може да се зареди от 20% до 80% само за 27 минути.
DS N°8 ще бъде пуснат на европейския пазар в средата на 2025 г. Подробности за цените ще бъдат разкрити по-близо до датата на пускане на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вальо
14:32 12.12.2024
2 таксиджия 🚖
Коментиран от #3, #5
15:24 12.12.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 УдФ
Коментиран от #6
15:56 12.12.2024
5 хаха
До коментар #2 от "таксиджия 🚖":
Електрокар такси? Вярно? Не си грам таксиджия.1. таксито се ползва обикновено денонощно от 2 смени, за да изкарва повече и да избие лизинга
2. таксито прави повече километри и стои запалено по стоянки на климатик, което изяжда всяка батерия.
3. таксито не би губило по 1-2 часа от време да е с клиенти за зареждане. Това са примерно 50лв загуба.
4. електромобилите са трудни и скъпи за подръжка, щото няма майстори за тях. кой таксиджия ще чака 2 седмици или месец без кола за дребен ремонт?
5. такситата опитват да пестят от части, гуми. електрокарите искат специални по-усилени гуми заради теглото и по-честа смяна на гуми.
...
16:14 12.12.2024
6 хаха
До коментар #4 от "УдФ":
DS са луксозно подразделение на ситроен. Какво немско видя? А Стелантис са...Добре, де, не са китайци, а китайци, които са изкупили наред марки по света и са известни с отиващи на фалит като Джип, Крайслер и подобни. Те са и известни със задръстването на пристанища и огромни паркинги с регистрирани като продадени чисто нови електрички заради играта да спазват квотите за ЕВ спрямо ДВГ.Немците и те имат проблеми с електричките, де. Мерцедеси се запалиха в Сеул, корейците покрай това забраниха влизане на заредени над 80% електромобили в подземни паркинги. Порше в САЩ и Великобритания този месец правят сервизна кампания на Тайкан заради самозапалване и препоръчват зареждане до 80% и никакво паркиране близо до сгради, в тях или под тях(подземни паркинги). След 3-4 месеца щяло да има ъпгрейд на софтуера да дава аларми при засичане на аномалии в батерията да търчиш да ти я сменят, дотогава никакво ползване в града и проверки по 3 часа в сервиза на всеки 60 дни.
16:24 12.12.2024