25 Май, 2002 00:00 2 557 0

Епизод II

  • renault-
  • renault laguna ii-
  • laguna ii-
  • expression 1.8 16v bd

Не си мислете, че този материал има нещо общо със сагата на Лукас. Още по-малко с втората серия “Атаката на клонингите”, тъй като Laguna II не е рестайлинг на първото поколение, а съвсем нов автомобил. Единственото сходство с тази филмова класика е, че ако оприличим вече поостарелите три серии на “Междузвездни войни” с Renault 21, то “Невидима заплаха” ще може да се сравни с първата Laguna и респективно нашумелия хит Епизод II е аналог на красивото творение Renault Laguna II.

Новата Laguna е първият автомобил, създаден в огромния по своите мащаби Техноцентър Renault, намиращ се в покрайнините на Париж. Автомобилът се появи на бял свят 16 месеца по-рано от плануваното и прилича повече на концепта от 1995 г. Initiale, отколкото на предшественика си. Премиерата се състоя на Парижкия автосалон, а от съвсем скоро моделът се предлага и у нас. Ние се спряхме на версията Expression 1.8 16V BD, който според нас е идеалното съчитание между цена, динамика и базово оборудване.

Екстериор

По габарити разглежданият от нас модел е по-къс от първата версия. Въпреки леката прилика (най-вече в предната част) със старата Laguna, ясно личат новите смели линии, агресивен вид и идеални пропорции. Дизайнът е смесица от революциония вид на новите модели на Renault - Avantime и Vel Satis и биоформите на старата Laguna. Освен това в задната част на релефната поясна линия се долавят нотки от Volvo S60. Коефициентът на въздушно съпротивление е в нормите на приличното (Сх 0.32), а купето се характеризира с изключителна якост. Усилената каросерия обаче не оказва никакво влияние на елегантните форми на Laguna II.

Интериор


Въпреки по-малките габарити, вътрешното простронство на Laguna II е по-голямо от това на предшественика и
Въпреки че втората версия е с по-малки размери вътрешното пространство е по-голямо. Това ще се отрази най-вече на пасажерите отзад, където мястото между седалките е повече от прилично. Впечатление прави централната конзола. Всички бутони са разположени под гланциран капак с малко примитивен вид, който се отваря с едно натискане. Той обаче съвсем не подхожда на останалата част от салона. За сметка на това двигателят се привежда в действие не посредством ключ, а чрез специална магнитна карта и бутон start/stop. Тази екстра е само една от иновациите в новото поколение Laguna. Седалките са големи и удобни и предлагат впечатляващ комфорт. В средата на арматурното табло е разположен цветен дисплей, който обаче едва ли ще е от полза на българина, защото основната му цел е да илюстрира навигационната карта - система, която за жалост все още не се поддържа у нас. Аудиоконтролерът се намира в дясно от волана и е удобен за управление. Като цяло Laguna II предлага отличен комфорт, изключителна пасивна безопасност. Интересното е че за първи път този автомобил получава пет звезди от краштестовете на EuroNCAP и е обявен за най-безопасната кола.

Двигател

Версията, която сме избрали за този материал, е оборудвана с максимално опростения двигател, който обаче няма да ви разочарова. 1.8-литровият агрегат притежава отлична динамика. При ниски обороти той е почти безшумен, а при високи звучи доста “бодро”. Проблем с шума се появява, когато стрелката на оборотомера надхвърли 4 500 об/мин. Тогава той е малко над нормите, но това не бива да ви тревожи. Още един проблем е т. нар. избирателност на скоростната кутия. Ако за първи път се качите на новата Laguna или пък сте неопитен водач, често може да включвате четвърта вместо втора предавка, но и с това се свиква. Иначе ускорението е отлично за кола от такъв клас, возията ще впечатли най-вече почитателите на семейните лимузини. За изключителния комфорт при пътуване съществена роля играе и новото задно окачване.

Имайки предвид гореспоменатите качества, компанията Renault се стреми да стигне третото място по продажби в този клас. Безспорните лидери Mondeo и Vectra са просто недостижими. От фирмата залагат най-вече на пасивната и активната безопасност на автомобила, които безспорно са на едно от първите места.

Цена

Тя е изключително приемлива, като се има предвид марката, базовото оборудване, нивото на комфорта и не на последно място отличните динамични характеристики. Автомобилът е от ново поколение, в него са внедрени доста от новостите в световното автомобилостроене, но най-важна все пак си остава безопасността. Ако искате да ви защитава истински джедай, но все пак сте реалист, доверете се на Renault Laguna II.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА