Alfa Romeo Giulia е напът да претърпи радикална трансформация, като изостави традиционната си форма на седан и се превърне в модерен кросоувър. Споделяйки основите си със следващото поколение SUV Stelvio (очаквано по-късно тази година), преосмислената Giulia ще може да се похвали с по-усъвършенстван интериор, технологии с изкуствен интелект и усъвършенствани системи за подпомагане на водача. След като дизайнът на двата модела вече е финализиран, главният изпълнителен директор на Alfa Romeo потвърди драматичната промяна във формата на Giulia.
Санто Фичили, който ръководи Alfa Romeo и Maserati, разкри в интервю за L'Argus, че Giulia ще приеме „нов дизайн и нов тип каросерия“. Макар да остана потаен по отношение на конкретните детайли, той намекна за споделената със Stelvio платформа, което силно подсказва за по-извисена, подобна на SUV стойка на бъдещата Giulia.
Това обаче не е типичният SUV, а по-скоро елегантен фастбек кросоувър, подобен на дизайна, който наскоро видяхме от други марки на Stellantis в Европа, включително Peugeot и Citroen.
Източници посочват, че Giulia ще приеме обтекаем силует, напомнящ именно на DS 4, Peugeot 408, Citroen C5 X и предстоящата Lancia Gamma. По същество Alfa Romeo не се отказва напълно от характерния си стил, а по-скоро адаптира ДНК-то на седана с остри ръбове, за да привлече вниманието на днешния пазар, жаден за кросоувъри.
Тази дизайнерска еволюция се простира отвъд стила на каросерията. Шефът на дизайна Алехандро Месонеро-Романос потвърди по-рано, че всички бъдещи модели ще се откажат от нецентрираното разполагане на регистрационния номер - промяна, продиктувана от съвременните правила за безопасност на пешеходците. Както Giulia, така и Stelvio ще се отличават и с обновена версия на емблематичната радиаторна решетка, която, както се вижда при Junior, сега се използва като подходящо за електромобили платно за поставяне на графиката на емблемата на Alfa Romeo.
Отвътре Stelvio и Giulia ще се отличават с авангарден интериор, допълнен от усъвършенствана информационно-развлекателна система с изкуствен интелект и по-усъвършенстван пакет ADAS за по-добри възможности за автономно шофиране.
Докато фастбек кросоувърите DS 4 и Lancia Gamma се движат на платформата STLA Medium, новите Alfa Romeo Giulia и Stelvio ще преминат към по-голямата архитектура STLA Large, използвана и от последния Dodge Charger. Въпреки това главният изпълнителен директор на Alfa увери, че италианските модели ще имат свой собствен отличителен характер, като отбеляза, че инженерите са „променили нещата“, за да ги разграничат от американския muscle car.
През 2026 г. Alfa Romeo Stelvio ще бъде първият европейски модел, който ще използва платформата STLA Large. По отношение на задвижванията главният изпълнителен директор Санто Фичили заяви, че „към днешна дата е планирано новото Stelvio да бъде само 100% електрическо. Но ние работим и върху хибридни версии“. Макар че той запази мълчание относно Giulia, може да се предположи, че кросоувърът ще следва подобна мултиенергийна стратегия, предлагайки както електрически, така и хибридни варианти. Това съответства на неотдавнашното отклонение на Alfa Romeo от първоначалния ѝ ангажимент за използване само на електромобили, което отразява по-широка тенденция в рамките на Stellantis.
Производството на Giulia и Stelvio ще продължи в завода в Касино, Италия. Очаква се производството на SUV модела Stelvio да започне през юли 2025 г., след предполагаемия пролетен дебют и преди пазарната му премиера по-късно същата година. Кросоувърът Giulia вероятно ще дебютира някъде през 2026 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 таксиджия 🚖
10:30 29.01.2025
2 карчи
Аман от тия джендъpии, сувове, телевизири, изкуствени интелекти.. Бля!
10:31 29.01.2025
3 тъй шъй
10:43 29.01.2025
4 408
11:18 29.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 българина
11:52 29.01.2025
7 Дизайнер
12:12 29.01.2025
8 30 г. спортно удоволствие с Алфа Ромео
13:46 29.01.2025
9 Четирилистна детелина
Коментиран от #10, #11
14:12 29.01.2025
10 защо ли
До коментар #9 от "Четирилистна детелина":
Виж им продажбите.17:07 29.01.2025
11 Тоз
До коментар #9 от "Четирилистна детелина":
Те отдавна фалираха и ги прибра ФИАТ, като Ланча. Сега всичките с в общ фалит и ги прибра Стелантис, но и той върви към фалит. Едвам се крепят тези детелини и нямат нищо общо с преди 50-60 години, когато бяха добри в своята си ниша.Коментиран от #13, #14
17:33 29.01.2025
12 Вечна Икона
22:54 29.01.2025
13 Реалност
До коментар #11 от "Тоз":
От гоуфа по добро нема,каза чичо Пешо от Горно Нанадолнище гледайки изчезващата в далечината Алфа Ромео23:01 29.01.2025
14 114 години съвършенство
До коментар #11 от "Тоз":
От кога ги чакате да фалират но не разбирате ли че това няма да се случи ., италианската автоиндустрия винаги е била една от водещите в света и света не може без нея.09:29 30.01.2025