Last news in Fakti

27 Април, 2002 00:00 1 879 1

Кой ще се отваря на Golf V?

  • opel-
  • vectra-
  • astra-
  • audi rsr-
  • audi a4 coupe

От 1974 г. насам горният сегмент на компактния клас има един единствен господар и това е вечният VW Golf. Единицата стартита именно през 1974 г., а през 1983-та е последвана от най-яркия представител на царското семейство - Golf II. След това в производтво влизат красавецът Golf III и настоящата четворка. Догодина във Франкфурт през септември ще ни се яви и петото поколение. Навярно то ще си остане на върха, особено в Германия въпреки силната конкуренция в този клас от страна на Fiat Stilo, Peugeot 307, Alfa 147 и т.н.

Големи надежди да запазят позициите си в този клас и дори да завоюват нови пазари хранят и от Opel. Това едва ли ще стане със сега произвежданото 3-то поколение на тяхната

Дизайнерските тенденции на Vectra ще продължат и с Astra

Затова от Рюселсхайм са се допитали до големите босове отвъд Атлантика, в Детройт, и са решили успоредно с новия Golf да покажат и своя нов представител в този клас на IAA 2003.

Перото в опашката на GM развива новата Astra на базата на старата, което ме кара силно да се съмнявам в нейната конкурентноспособност не само с Golf, а и с който и да било от по-изявените представители в този клас. Шасито и ходовата част няма да се разработват наново, а ще бъдат леко модифицирани. Това означава, че почти сигурно задният мост отново ще е на цяла греда, а не на полуоски с независимо окачване на всяко колело. Това е белег, по който Astra ще изостава от преките си конкуренти. Предвижда се доста широка моделна гама, включваща пет различни варианта на карасерията:
- триврато купе
- хечбек с пет врати
- комби
- Astra Signum, което ще се явява като наследник на Zafira-та
- нов кабриолет.

Дизайнът ще въплъщава типичните за Opel черти: силно подчертани с дебели лайсни калници, U-образна предна решетка, гладки стъкла на фарове и стопове, а в задната част силно ще прилича на друг далечен роднина по линия на концерна GM, Fiat Stilo.

За разлика от петвратката и комбито, които ще са типични семейни автомобили с доста пораснало вът­решно пространство (благодарение на удълженото с 10 см междуосие), купето с три врати ще е доста по-малко с агресивен външен вид и най-вероятно силно ще наподобява Opel Calibra.

За моторизацията на Astra ще се избира измежду десет двигателя, шест бензинови и четири дизелови. Бензиновите агрегати ще са с мощност от 75 до 225 к.с. и работен обем 1.4- 2.2 л. дизеларките ще достигат между 75 и 130 к.с., като тези мощности ще са извадени от 1.7 - 2-литрови DTI мотори. Най-мощният агрегат (2.2 л, с турбокомпресор и 225 к.с.) ще се предлага само в Astra Coupe, като ще върви комплект с двойно предаване и шестстепенна механична скоростна кутия. Тази платформа със задвижване 4х4 ще послужи като основа при разработката на новата Zafira и Frontera през 2005 г. Както вече споменах, дебютът е следващата есен, а комбито ще е на линия чак през 2004 година.
На другия полюс във вниманието си са инженерите от Инглощат. Там се разработват няколко варианта на супер-автомобили във всяко едно отношение: спортен резняк, носещ наименованието

Audi RSR,

от типа на Porche Carrera GT и задаващият се до 12 месеца Mercedes SLR; SUV, подобен на Porshe Cayenne и VW Touareg; спортно купе на базата на Audi A4. Спортният болид RSR се разработва съвместно с Lamborgini. Бъдещите модели на италианската легендарна марка и RSR ще ползват една и съща платформа, а и двигателят ще е еднотипен. Разликата ще е единнствено в мощността (500 к.с. за италианския спортяга и 420 за RSR). Въртящият момент си остава един и същ- 500 Nm, както и работният обем от 5 л. Стандартното упражнение 0-100 км/ч ще се изпълнява за 4.5 сек., а максималната скорост на тежкото 1450 кг болидче ще е 303 км/ч.

С една идея по-скромни, но навярно също забележителни скоростни и динамични характеристики ще притежава

Audi A4 Coupe.

То ще цели повишаване на продажбите на този модел на инглощадци, тъй като лимузината с четири врати представена преди около година и половина не е предизвикала очаквания интерес. Дизайнът на новото купе ще е, колкото агресивен, толкова и елегантен и ще използва елементи и от А6-ицата. Двигателите ще са разнообразни, от 1.9 TDi до използвания в S4 4.2 V8 агрегат с 340 к.с.

За хората, които биха искали да изживеят спортните си емоции, но и със същия автомобил да отидат на ски или дори на лов Audi разработва SUV, който ще попадне в класа на Porsche Cayenne и VW Touareg. Този наполовина джип и на половина... не знам си какво се проектира на базата на бъдещата А6-ица. Монтираните в него двигатели ще са V10 и W12. Сами се убедихте, че в общи линии новостите, задаващи се от немските производители са доста, но за още повече недискретни разкрития купете си АВТО пазар и следващата седмица.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Роман Ценов

    0 0 Отговор
    Астрите са буклуци предпочитам голфа и винаги съм го предпочитал пред аналога му от рюселсхайм.