САЩ иска забрана на най-мразената автомобилна „екстра“

15 Май, 2025 12:50 9 811 45

  • сащ-
  • старт-стоп-
  • екстра-
  • функция-
  • кола

Старт-стоп системата е задължителна в Европа

САЩ иска забрана на най-мразената автомобилна „екстра“ - 1

В съвременните автомобили има една широко разпространена и недолюбвана функция - технологията старт-стоп, която водачите почти винаги изключват в момента, в който седнат зад волана. Сега, в изненадващ обрат, самият администратор на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) има за цел да я премахне.

Преди години вграждането на старт-стоп системата беше забележителна иновация, но днес тя е почти повсеместно присъствие в новите автомобили. Макар привидно да е създадена с цел повишаване на горивната ефективност и ограничаване на вредните емисии чрез автоматично изключване на двигателя, когато автомобилът е неподвижен, и безпроблемното му рестартиране при отпускане на спирачката или натискане на педала на газта, нейното реално приложение често се оказва недостатъчно в очите на водачите. След като бъде деактивирана, нейните предимства за опазване на околната среда и пестене на гориво изчезват.

По ирония на съдбата администраторът на Агенцията за опазване на околната среда Лий Зелдин, самият ръководител на агенцията, която санкционира широкото разпространение на тази екологична функция, изглежда споделя презрението на автомобилната общественост. „Старт-стоп технология: когато колата ви умира на всеки червен светофар, за да получат компаниите трофей за участие в борбата с климатичните промени“, пошегува се Зелдин в социалните мрежи, подчертавайки възприеманата минимална реална полза в сравнение с досадата за водача.

В разрез с предишните решения на собствената си агенция Зелдин публично заяви намерението си да се бори с технологията, въпреки финансовите стимули, които преди това бяха предложени на автомобилните производители за включването ѝ. Самите данни на EPA сочат, че ползите за икономия на гориво от старт-стопа са в рамките на 4 до 5 %, предимно в сценариите на движение „тръгване и спиране“ - ползи, които напълно се обезсилват, когато водачите незабавно изключват системата.

Като се обърна към социалната мрежа X, Зелдин информира собствениците на автомобили за първоначалното одобрение на функцията от страна на EPA, но ги увери: „EPA я одобри, а всички я мразят, затова я поправяме.“ Конкретните подробности за предложената „поправка“ обаче остават недостъпни. Може да се предположи, че усилията на Зелдин ще се съсредоточат върху убеждаването на агенцията да спре да стимулира включването на старт-стоп системи, потенциално за сметка на мярка, предназначена да подобри качеството на въздуха.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 49 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Реалист

    113 8 Отговор
    Тази система е измислена като капачката на пластамасовите бутилки, от някой евро г е й за да спечелят едни пари за сметка на потребителите!

    Коментиран от #19

  • 2 свидетел

    42 8 Отговор
    без тази напълно ненужна екстра може и да не се постигне евро 6 .
  • 3 РЕАЛИСТ

    56 8 Отговор
    Мразя тази функция. Докато тръгнеш от светофар и всички те издухват. На кръгово същата работа. Тъкмо намериш пролука и губиш време , докато набереш.

    Коментиран от #8

  • 4 Ония с форда

    10 24 Отговор
    Закакво да забраняват нещо което можеш да го изключиш като например досадното пискане на парктроника или ASR ?

    Коментиран от #6

  • 5 механик

    64 10 Отговор
    Как ще е иновация тази мега глупост?
    Всеки преходен процес е нежелан, а те го предизвикват ненужно често.
    За да били спестели какво?
    Няколко капки гориво.
    За сметка засилено износване на много части.
    Но празноглавието властва в Европа отдавна.....
    Добре, че поне щатите се оправиха.

    Коментиран от #16

  • 6 Винаги

    53 8 Отговор

    До коментар #4 от "Ония с форда":

    го изключвам, първото нещо което правя като седна. Но някой път забравям и на следващия светофар като почнат да ми свиркат нервно отзад се сещам че съм забравил да спра тази малоумна функция
  • 7 Вервайте ми!

    40 6 Отговор
    Екстра продиктувана от сервизи!
  • 8 луди

    12 32 Отговор

    До коментар #3 от "РЕАЛИСТ":

    не знам каква кола караш, ама ако няколко милисекунди от натискането на съединителя до запалването на колата те бавят, значи не караш автомобил с цел предвижване в градски условия .. да системата е леко дразнеща и вероятно амортозира колата повече, но забавянето при тръгване за първи път срещам
  • 9 Гуньо Простиа

    46 8 Отговор
    То хубаво пестиш 5% гориво ( на 10 на 100 само сметнете колко е икономията), но какво става с живота на акумулатора? Да не е танто за кукуригу?

    Коментиран от #22

  • 10 тъй шъй

    37 6 Отговор
    Доколкото си спомням зелената истерия тръгна от САЩ, особено в Калифорния преди 30 години. С основание поради смог и тн. Урсула е била още мома. Още тогава принуждаваха производителите да правят какви ли не системи за емисии. Имаше карбуратори окичени с тръбички и жици, все едно е извънземно. Та да припомним тази крайност откъде започна и се доизроди в Европа.
  • 11 тъй шъй

    12 12 Отговор
    Затова пълния хибрид е решението. Има всички компоненти на старт-стоп, в по големи размери. Ефектът като икономия е смайващ.Винаги е автоматик и няма механично износващи се части, не се чуди и мота. Естествено от Тойота и отчасти Хонда.
  • 12 Хо хо хооооо

    16 7 Отговор
    Пък аз да не замърсявам въздуха на УрсуЗла си турям един картофъ в ауспуха!

    Коментиран от #18

  • 13 Ха ха ха

    41 8 Отговор
    Един Боинг изразходва 12 тона керосин за един час летене! Моята Корса 4 кг. дизелако се движа със 100 км./за час! Ха сметнете кой замърсява повече!? Всяка секунда във въздуха има по над 2 000 самолета от този тип но зелените автомобилите ги тровили!?

    Коментиран от #17

  • 14 Лъчезар

    26 5 Отговор
    Мога да потвърдя, че бутонът ЕКО абсолютно и винаги без изключение е първият бутон който изключвам, когато седна зад волана!
  • 15 Лично мнение

    21 7 Отговор
    Абсолютно неизползваема система , както и подгрева на волана .

    Коментиран от #20

  • 16 гост

    12 13 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    ремонтче ти се иска да правиш а?Едни хубави парички да обръснеш а? Монтьорче :) За това плюеш ти по електричките, защото там няма какво да правиш ;)

    Коментиран от #42

  • 17 Мартин

    17 32 Отговор

    До коментар #13 от "Ха ха ха":

    Боинга превозва 300-600-800 души а твоята корса превозва теб и още някой мaлоумниk като теб

    Коментиран от #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 реалист, но по-скоро прикрит рашист

    4 18 Отговор

    До коментар #1 от "Реалист":

    не позна измислена е от руснак избЕгал от руский мир. Писнало му на човека да живее в държавата с най-много наркомани на глава от населението, болни от СПИН и алкохолизъм, жертви на домашно насилие, бедност, тежки и леки престъпления и корупция.

    Коментиран от #24, #33

  • 20 Пърдисан

    14 1 Отговор

    До коментар #15 от "Лично мнение":

    Вентилация на седалките трябва, не гасене на мотора...
  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 9 Отговор

    До коментар #17 от "Мартин":

    Как си с математиката❓
    Явно не можеш да сметнеш , че в единия случай-
    4:2 = 2
    т.е. ЕДИН човек с ДВА литра,
    а в другия -
    12 000 : 600= 20
    т.е. ЕДИН човек с ДВАДЕСЕТ литра 🤔
    / при това, опелчето не е пълно/

    Коментиран от #25, #37

  • 22 акумулатора

    30 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гуньо Простиа":

    ами стартера? ами венеца на маховика?

    Коментиран от #23, #27, #36

  • 23 Никси

    13 2 Отговор

    До коментар #22 от "акумулатора":

    динамото също !!!.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Само дето

    12 5 Отговор

    До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Самолета за 1 час ще измине около 1000км, я сега пак сметни разхода на човек на 100км. А освен хората вози и няколко тона товари...

    Коментиран от #38

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Антон

    7 12 Отговор

    До коментар #22 от "акумулатора":

    Това с износването на частите са някаква градски легенди!
    Панамера, 2017 произведена, продадох я на малко над 80 хил.км през 2024! Още беше с оригиналния си акумулатор и нито стартери, нито маховик беше заминал! Старт стоп системата така беше направена че не можеше да се изключи!

    Коментиран от #31

  • 28 Файда йок

    8 4 Отговор
    Таз зелена щуротия износва по-бързо и двигателя , и калкулатора. Дбре е за производителите защото по-бързо ти се износва колата, добре за сервизите,,че по-често ремонтират , и в крайна сметка повече и по-често коли за скраб, което значи повече замърсяване , а файда за екологията Йок!
  • 29 Бочко

    8 2 Отговор
    Заради тази "екстра" в автопарка на предишната ми фирма сменяхме акумулатори на година, година и половина, да не говорим за повредите на някои ВАГ-ове, които оставяха колеги угаснали на светофара на някое натоварено кръстовище...
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 80 хил.км за 7г

    4 4 Отговор

    До коментар #27 от "Антон":

    Ти не си я карал таз кола.

    Коментиран от #32

  • 32 Антон

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "80 хил.км за 7г":

    Така е, ти знаеш по-добре!
  • 33 Селчо Граовски

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "реалист, но по-скоро прикрит рашист":

    Аха , и натресъл на западняците идеи , които не биха видяли бял свят на изток от линията Швайнемюнде-Триест .
  • 34 Тошо

    3 3 Отговор
    Имам такава система в колата, винаги я изключвам, а когато забравя се ядосвам.Безмислена измислена глупостПоне да имаше опция за еднократно изключване , а не всеки път като запалиш двг то.
  • 35 Перо

    5 1 Отговор
    Технологията “старт-стоп” не е лоша, но е вредна за акумулатора, който свършва по-бързо, а вероятно и за електрическата система!
  • 36 Мартин

    8 2 Отговор

    До коментар #22 от "акумулатора":

    Подсилени са, но са изчислени да се подменят на определени километри. Така че прави си сам изводите ако имаш мозък
  • 37 Мартин

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Аз съм добре с математиката а ти как си? Представи си да няма въздушен транспорт за 1 месец............. можеш ли? Или ти е малко акъла
  • 38 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "Само дето":

    Освен всичко което сте отбелязал, самолета 98% от случаите използва най краткото разстояние от т.А до т,Б, което е ПРАВАТА ЛИНИЯ !!! При автомобилите не е така, но това предполагам е трудно разбираемо за опонента Ви.

    Коментиран от #39

  • 39 Порно

    4 2 Отговор

    До коментар #38 от "гост":

    Не е съвсем така, самолета лети по определени трасета, между 10 и 40 процента по дълго разстояние

    Коментиран от #44

  • 40 Хахохи

    5 0 Отговор
    Аз съм 50:50, в задръстванията и светофарите в София върши работа, във всички други случай я.изключвам с едно натискане на физически бутон. Евала, че така са го направили. Ако задръстването е тръгни/спри, тази система дразни и.няма никаква полза. Както и ограниченито от 30км и непрекъснато ти пибитка, че съм с 32км/ч
  • 41 Име

    4 4 Отговор
    След запалване на двигателя, това е първото нещо което изключвам!
  • 42 Мнение

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Хахахаха

    Коментар - виц! :D

    Там няма какво да направи, не щото не може, или не знае човека, а щото електричките като се развалят, нямат основен ремонт, а има или нов основен компонент (батерия, ел двигател), или директно засилване към моргата!!!

    Чудил ли си се що няма адекватен пазар 2ра употреба на ел таблетите на колела???
    Щото след като мине време никой нормален не ги ще, и следователно стават само за моргата!!!

    Коментиран от #43

  • 43 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #42 от "Мнение":

    Ти не се притеснявай за батерия и елекртодвигател изкарват колкото твоя бензинов или дизелов че дори и повече. Ако дойде време за смяна някога, смятай че съм ги избил поне по 3 пъти сравнено с гориво и обслужване на твоя. Втора ръка пазара си е съвсем нормален, това че ти и комшията ти не ги харесвате или нямате пари не е критерий. Сега отиди при механика да те ашладиса ;)
  • 44 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Порно":

    Може би сте прав от 10 до 40% повече от правата линия но това важи само за къси разстояния. Как стои въпроса при пресичане на трудно достъпни местности като планини океани и морета сравнено с автомобил?

    Коментиран от #45

  • 45 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    И нека не забравяме най важния показател - ВРЕМЕТО