BMW започна тестове на i7 с революционна батерия

20 Май, 2025 19:10 3 136 13

  • bmw-
  • i7-
  • 7 series-
  • батерия-
  • технологии

Това първият автомобил с подобна технология

BMW започна тестове на i7 с революционна батерия - 1

BMW публично потвържди, че активно тества изцяло твърдотелни батерии. Специално адаптиран прототип на BMW i7 започна пътни изпитания, с което германският автомобилен производител твърди, че това е първият автомобил, оборудван с „наистина изцяло твърдотелни батерии“.

Задълбоченото навлизане на BMW в областта на твърдотелните технологии не е новост. То започна през 2021 година със стратегическа инвестиция в Solid Power - стартъп, който впоследствие стана публичен. Тази ранна прозорливост сега изглежда дава плодове с пътния дебют на прототипа i7. Този автомобил използва утвърдената опаковка на батерията на BMW от поколение 5 с призматични клетки, но от решаващо значение е, че тези клетки използват твърд електролит на базата на сулфид. Моделът i7 ще послужи като важна тестова база в реални условия, в която щателно ще се оценяват издръжливостта и производителността на батерията, като същевременно се изследват критични аспекти като разширяване на клетките, контрол на работното налягане и термична адаптация.

BMW започна тестове на i7 с революционна батерия

Освен примамливата по-висока енергийна плътност, твърдотелните батерии предлагат и значително предимство по отношение на безопасността, тъй като елиминират запалимите течни електролити, които се срещат в сегашните литиево-йонни клетки.

BMW започна тестове на i7 с революционна батерия

BMW не е сама в този авангарден стремеж. Mercedes-Benz наскоро представи свой собствен прототип, задвижван от литиево-метална твърдотелна батерия от Factorial Energy, същият доставчик за планирания парк от Dodge Charger Daytona EV от Stellantis. Въпреки това, много наблюдатели в индустрията смятат, че ако твърдотелните батерии трябва да достигнат до истинско масово производство, крайният пробив е по-вероятно да дойде от голям световен производител на батерии, а не от стартъп, дори ако този стартъп е подкрепен от голям автомобилен производител.

Всъщност гиганти като CATL и BYD, най-големите производители на акумулатори в света, са инвестирали много в изследвания в областта на твърдото тяло. И двете компании публично се ангажираха с ограничено производство на твърдотелни клетки до 2027 година, с амбициозни цели за серийно производство около 2030 година, когато техническите предизвикателства бъдат отстранени и производствените разходи станат по-приемливи.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ай хев а дрийм

    9 6 Отговор
    Искам да работя като тестови инженер на BMW

    Коментиран от #7

  • 2 Директора

    8 3 Отговор
    Пробег, зареждане, издръжливост?!
  • 3 тъй шъй

    8 4 Отговор
    И сега ще почнат едни сравнения със старите батерии. Новите ще са по-по-най. А и пожаробезопасни. Ами нали се клеха, че старите са много безопасни. А дано, наистина да се направят добри батерии. Сегашните са перфектни за хибриди, но не и за електромобили.

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Така де

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Когато влязат в масово производство, сегашните електрички ще струват колкото е желязото за скрап. т.е. Непродаваеми на пазара на употребявани автомобили.
  • 5 Що е то

    4 11 Отговор
    Нали Германия е в колапс и хората няма какво да ядат и с какво да се обличат
  • 6 Дрът русофил

    3 8 Отговор
    Аз искам електрически "Масквич" с батерии за фенерче.
  • 7 Ми бачкай

    5 5 Отговор

    До коментар #1 от "Ай хев а дрийм":

    те и без това заплата не дават, но пък ти е гарантирано изпържването на топките от индукцията.Ще станат още по-сбръчкани.
  • 8 Койча

    2 2 Отговор
    "CATL и BYD, най-големите производители на акумулатори в света, са инвестирали много в изследвания в областта на твърдото тяло."

    Имах една мацка през деветдесетте на миналия век. Тя също като BYD инвестира много време в изследвания на твърдото тяло...
  • 9 Мисирка революционер

    6 1 Отговор
    Тази батиерии отдавна се ползват в китайските марки. А преди дни писахте за същите батерии във фолксваген, на там не ги нарекохте "революционни"
  • 10 Късно е, чадо!

    7 0 Отговор
    Твърдотелните батерии си изтърваха времето, както и водорода. Настоящите желязофосфатни LFP батерии вече са постигнали почти всичко което обещаваха за скъпите твърдотелни батерии, на които почти не им останаха предимства, освен енергийната плътност.
  • 11 БМВ-то

    4 1 Отговор
    е пълен боклук! Най-чупливата и дръглива кола!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.