BMW публично потвържди, че активно тества изцяло твърдотелни батерии. Специално адаптиран прототип на BMW i7 започна пътни изпитания, с което германският автомобилен производител твърди, че това е първият автомобил, оборудван с „наистина изцяло твърдотелни батерии“.
Задълбоченото навлизане на BMW в областта на твърдотелните технологии не е новост. То започна през 2021 година със стратегическа инвестиция в Solid Power - стартъп, който впоследствие стана публичен. Тази ранна прозорливост сега изглежда дава плодове с пътния дебют на прототипа i7. Този автомобил използва утвърдената опаковка на батерията на BMW от поколение 5 с призматични клетки, но от решаващо значение е, че тези клетки използват твърд електролит на базата на сулфид. Моделът i7 ще послужи като важна тестова база в реални условия, в която щателно ще се оценяват издръжливостта и производителността на батерията, като същевременно се изследват критични аспекти като разширяване на клетките, контрол на работното налягане и термична адаптация.
Освен примамливата по-висока енергийна плътност, твърдотелните батерии предлагат и значително предимство по отношение на безопасността, тъй като елиминират запалимите течни електролити, които се срещат в сегашните литиево-йонни клетки.
BMW не е сама в този авангарден стремеж. Mercedes-Benz наскоро представи свой собствен прототип, задвижван от литиево-метална твърдотелна батерия от Factorial Energy, същият доставчик за планирания парк от Dodge Charger Daytona EV от Stellantis. Въпреки това, много наблюдатели в индустрията смятат, че ако твърдотелните батерии трябва да достигнат до истинско масово производство, крайният пробив е по-вероятно да дойде от голям световен производител на батерии, а не от стартъп, дори ако този стартъп е подкрепен от голям автомобилен производител.
Всъщност гиганти като CATL и BYD, най-големите производители на акумулатори в света, са инвестирали много в изследвания в областта на твърдото тяло. И двете компании публично се ангажираха с ограничено производство на твърдотелни клетки до 2027 година, с амбициозни цели за серийно производство около 2030 година, когато техническите предизвикателства бъдат отстранени и производствените разходи станат по-приемливи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ай хев а дрийм
Коментиран от #7
19:23 20.05.2025
2 Директора
19:38 20.05.2025
3 тъй шъй
Коментиран от #4, #12
20:01 20.05.2025
4 Така де
До коментар #3 от "тъй шъй":
Когато влязат в масово производство, сегашните електрички ще струват колкото е желязото за скрап. т.е. Непродаваеми на пазара на употребявани автомобили.20:06 20.05.2025
5 Що е то
20:19 20.05.2025
6 Дрът русофил
20:53 20.05.2025
7 Ми бачкай
До коментар #1 от "Ай хев а дрийм":
те и без това заплата не дават, но пък ти е гарантирано изпържването на топките от индукцията.Ще станат още по-сбръчкани.22:21 20.05.2025
8 Койча
Имах една мацка през деветдесетте на миналия век. Тя също като BYD инвестира много време в изследвания на твърдото тяло...
08:35 21.05.2025
9 Мисирка революционер
08:58 21.05.2025
10 Късно е, чадо!
10:25 21.05.2025
11 БМВ-то
14:03 21.05.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.