Акио Тойодa твърди, че електромобилите са три пъти по-вредни за околната среда от хибридите в Япония

9 Юни, 2025 13:35 5 269 14

  • акио тойода-
  • toyota-
  • хибриди-
  • електромобили

Компанията ще се придържа към утвърдената си стратегия за момента

Акио Тойодa твърди, че електромобилите са три пъти по-вредни за околната среда от хибридите в Япония - 1

Акио Тойода, председател на Toyota и внук на нейния основател, продължава да се обявява открито срещу бързото и всеобхватно преминаване към електрически превозни средства (ЕПС). От години Тойода твърди, че насилственото преминаване към електромобили не е оптималният път напред, като се позовава на тежки последици както за автомобилната индустрия, така и за околната среда.

Тойода твърди, че прибързаното премахване на двигателя с вътрешно горене може да застраши милиони работни места в сложната верига за доставки в автомобилната индустрия. Освен това той последователно твърди, че от екологична гледна точка хибридите остават значително „по-чисти“ от електрическите автомобили с батерии, особено като се имат предвид настоящите енергийни мрежи.

Той изтъкна значителния ангажимент на Toyota към хибридите, като отбеляза, че компанията е продала приблизително 27 милиона хибридни автомобила от пускането на първото поколение Prius на пазара през 1997 година. Според Тойода кумулативният въглероден отпечатък на тези хибриди се равнява на този на само девет милиона изцяло електрически превозни средства. Според него несъответствието става още по-ясно, когато електромобилите се зареждат с електроенергия от топлоелектрически централи, използващи изкопаеми горива, което е широко разпространено в страни като Япония. „Но ако бяхме направили девет милиона BEV в Япония - заяви Тойода, - това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали“. Това е така, защото Япония разчита на топлоелектрически централи за производство на електроенергия.“

Въпреки критиките и прогнозите за нейното падение заради привидното „изоставане“ в надпреварата за електромобили, стратегията на Toyota изглежда носи дивиденти. През 2024 година, компанията по впечатляващ начин си осигури позицията на най-голям автомобилен производител в света за пета поредна година, като до голяма степен компенсира по-бавното възприемане на електромобилите със стабилни продажби на своите хибриди и останалите модели с двигател с вътрешно горене (ДВГ). Пример за това: наскоро обработеният с хибриди Aygo X, най-малкият модел на Toyota извън японските kei автомобили, за който компанията твърди, че има най-ниския CO₂ отпечатък от всеки автомобил, който не се захранва от електрическата мрежа, и който понастоящем се предлага на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 26 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Батето

    38 12 Отговор
    Японеца е мъдър човек.Щом го е казал,значи е така.А нас ни карат да слушаме урсулите за 3елената сделка,нищо,че 0рсула се вози в Ауди 6000 кубика и бензинов двигател.Вервам й де

    Коментиран от #12

  • 2 991

    21 9 Отговор
    В началото на хибридите си мислех, че този тип задвижване не би било практично, защото обединява минусите и на ДВГ и на ел. задвижването. Включително увеличава техническата сложност, защото колата има и скоростна кутия, и двигател и ел мотор и батерия, плюс допълнителни системи, които се грижат всичко това да работи в синхрон.
    С напредването на технологиите обаче, особено от страна на японски и корейски производители, хибрида като задвижване започна да звучи много добре. В днешно време има достатъчно здрави и надеждни хибридни системи. Междуградско се радвате на двг и дълъг пробег, градско се радвате на нисък разход - перфектно за семейна кола.
  • 3 ДрайвингПлежър

    16 12 Отговор
    Ама то всеки знае, че ел е само в акъла на ограничен кръг зелени терористи и на бркселските фашисти... хибридите и особено меките хибриди са наистина смислено задвижване. ел помага там където двг е най-слаб и технологията работи перфектно.
    Пълните хибриди са почти безсмислени - само добавят тегло
    А ел са буквално вредни за околната среда - токсичен отпадък!
  • 4 Баце

    7 20 Отговор
    Това са пълни глупости! Вече се доказа, че не е така, но щом има балами да му вярват.
    Първо техните хибриди имат същия отпечатък при производството както един електромобил. Второ вредните емисии които се отделят са в пъти повече от колкото обявените от производител. Те мерят само при нов и изправен двигател, при определени условия, а да не говорим колко масло е необходимо за експлоатационния период.
    В София и в Пловдив не може да си свалиш стъклото от смрад на дизел и бензин. Всеки който живее в къща, може да си инсталира соларни панели и да си покрива дневното потребление на един електромобил с чиста енергия.

    Коментиран от #6

  • 5 ЕСССР

    9 4 Отговор
    Всички урсуланци на тротинеткиииии!
  • 6 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    8 4 Отговор

    До коментар #4 от "Баце":

    Прочети, внимателно статията, ако не я разбереш още веднъж, но по бавно, ако пак не разбереш пиши да ти я обясна
  • 7 бай Даньо

    5 20 Отговор
    Тойота се орезили стабилно . Напоследък се говори че са от най големите лобисти за използване на петрола на кантар с ВР и Ексон . Дойдат ли китайците с евтините електрички и края на Тойота идва.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 тоз

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "бай Даньо":

    Ко, речи бай Даньо, не думай. Абе вие в тази Америка, изведнъж ви облъчиха с нещо ли, какво стана, че всички пощуряхте, начело с главния предприемач във фалит.
  • 9 Иван

    7 3 Отговор
    Няма по мръсно производство от електромобили и особенно на зелени енерго източници. След десет години ще се дават трилиони евро годишно за неутрализиране щетите причинени от зелените сделки .
  • 10 тъй шъй

    7 1 Отговор
    Не случайно от Тойота казват 1-6-90. Един елкар има батерия колкото 6 плъгина или 90 фул хибрида. Цели 90.
  • 11 Хеми значи бензин

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "бай Даньо":

    Е те дойдоха за Бъд чувял ли си
  • 12 авто фен

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Батето":

    Такова ауди не се произвежда,камо ли Урсула да се вози.
  • 13 И какво от това

    2 2 Отговор
    Дори и да е така, ползите за човека от електричките са неопровержими!!!
    Замърсяването им е по време на производството, а в градовете то е 0!!
    А и 1500 конски сили са си 1500 конски сили!!!

    Коментиран от #14

  • 14 тъй шъй

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "И какво от това":

    И какво замърсяват хибридите в града, ако не е тайна. Точно нищо. Ако си представим, че всичко е хибрид, въздухът ще е перфектен. Пак ще има фини частици от Сахара,растенията и промишлена дейност. И болестите ще са абсолютно едни и същи, както и при само електрически коли. За съжаление колкото и чист да е въздухът ще има респираторни и други заболявания. Дума да не става, че сега това което бълват, особено нафтовите в БГ е тежко престъпление на собственици и най-вече държава.