Германия не се отказва от дизела

12 Юни, 2025 11:54 4 089 13

  • синтетични горива-
  • дизел-
  • германия

Във Франкфурт бе открит огромен завод за производство на синтетично гориво

Германия не се отказва от дизела - 1
Снимка: Shutterstock

Във Франкфурт бе пуснат в експлоатация завод за мащабно производство на така нареченото e-гориво, който няма аналози по размер и обеми на доставки в цяла Европа. Според мениджърите на Ineratec в Карлсруе, този завод е най-големият в света. Той ще произвежда годишно до 2 500 тона неутрално синтетично гориво.

Това съобщава специализираният немски ресурс H2 News , позовавайки се на източници в гореспоменатата компания. Заводът, наречен Era One, използва въглероден диоксид от биогенни източници, както и зелен водород. Те идват директно от индустриалния парк във Франкфурт на Майн.

CO2 идва от биогазова инсталация, която преработва отпадъци, а водородът е страничен продукт от производството на хлор. Синтетичният суров петрол се преработва допълнително в алтернативни горива, восъци и химикали.

„Тази първа капка бележи началото на нова ера в производството на чисти горива. С този завод ние превръщаме години на мащабиране в индустриална реалност, въвеждайки синтетични горива и намалявайки зависимостта си от изкопаеми горива “, обясни Тим Бьолткен, доктор, съосновател и главен изпълнителен директор на Inertec.

По този начин заводът във Франкфурт използва възобновяем водород и биогенен CO2 за производство на синтетични въглеводороди. Произведеното H2 e-гориво е „готово за употреба“ и може да се използва в съществуващи системи, като дизелови двигатели и дори в самолетни двигатели от всички модификации.

Синтетичният суров петрол може да се използва и като основен химикал за производството на екологично чисти пластмаси, което би било полезно и в автомобилната индустрия. Модулният дизайн на завода е предназначен да позволи бързо разширяване на производствения капацитет. Компанията планира да увеличи значително годишното производство чрез допълнителни проекти до 2030 година.

Авиаторите също имат големи надежди за новото начинание, тъй като подобно мащабиране би трябвало да помогне за изпълнението на регулаторните изисквания. На първо място, говорим за авиационния регламент ReFuelEU, който установява задължителни квоти за екологично авиационно гориво. Освен за обикновените дизелови коли, тези горива ще намалят емисиите в сектори, които са трудни за електрификация, като авиацията и корабоплаването.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трол

    16 4 Отговор
    Как да се откаже, когато Дизел е германец?
  • 2 Рудолф Дизел

    18 3 Отговор
    Не бе, само от руския дизел се отказва.
  • 3 Верно ли бе

    12 4 Отговор
    Верно ли -ми то голяма новина цели 2 500 тона
    Тя нашата малка транспортна фирма за миналата година изхаби 2500 000 литра нафта.
    Така че ще успеят германците с зеления цвят

    Коментиран от #7

  • 4 Тесльо=идиот

    6 8 Отговор
    Синтетичните горива са пълна глупост.Статистически е доказано.
  • 5 2500

    12 2 Отговор
    тона годишно е с ехотворно. Кой да зареди по-напред?
  • 6 Антиелектрика

    7 3 Отговор
    А цената ?
  • 7 Мито

    10 4 Отговор

    До коментар #3 от "Верно ли бе":

    Прочетох статията от друг линк, споменава се 2500 mt , което трябва да значи милиона тона. Не са превели добре явно, нашите "журналисти ".....за кой ли път..хахаха😄😄😄😄
  • 8 основателен въпрос

    2 2 Отговор
    Колко канцерогенно е новото гориво?

    Коментиран от #11

  • 9 Мартинския

    0 4 Отговор
    Боинг 747 харчи 10 000 литра на час и 260 000 литра за 24 часа,Та Дойче Инжинерите пак приказват едни приказки само на думи.2500 тона както и да го преобразуваме дори да са 2500 mt са 2 000 000-3 000 000 литра в зависимост какво е горивото та цяла година на този огромен завод,ще може да захрани един Боинг 747: максимално до седмица за кораби няма смисъл да говорим.И този тип гориво е бил пробван вече по времето на А.Хитлер.
  • 10 Другарката по физика

    3 0 Отговор
    2500 mt не означава мегатона, а метрични тона , което е около 300 000 литра гориво. Седни си, двойка!

    Да видим колко много е това гориво? Ако един камион минава по 200 000км годишно, това гориво ще стигне за 60 камиона. Завод за половин милиард който да обслужва 60 камиона!
  • 11 Що питаш

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "основателен въпрос":

    Урсула, Мерц и Макрон казват, че е ОК. Не им ли вярваш?

    Коментиран от #13

  • 12 На инат

    3 0 Отговор
    И нарочно, за да им е кофти на розовите либерасти и любители на ток - дизела скоро няма да умре.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.