Емблематичният Volkswagen Golf GTI наближава половин век от създаването си и в категоричното си заявление, че възрастта е само число, легендарният хот хечбек се готви да пусне най-мощната си версия досега: Edition 50. Тази юбилейна специална версия е готова да предизвика възприятията не само в своя сегмент, но потенциално дори и срещу своя събрат с задвижване на четирите колела, Golf R, и конкуренти с предно задвижване като Honda Civic Type R.

В основата на повишената производителност на Edition 50 лежи изцяло преработена версия на уважавания 2,0-литров турбокомпресор с четири цилиндъра на VW. Докато стандартният европейски GTI развива 265 к.с., а GTI Clubsport – 300 к.с., Edition 50 значително повишава интензивността до внушителните 325 к.с.. Това го поставя изключително близо до Golf R с 333 к.с., като размива границите на вътрешната йерархия. Данните за въртящия момент са също толкова впечатляващи, като се равняват на тези на Golf R с мощните 420 нютон метра, което е значителен скок в сравнение с 400 нютон метра на Clubsport и 370 нютон метра на стандартния GTI. Мощността се предава към предните колела чрез седемстепенна трансмисия с двоен съединител, която ускорява Edition 50 от 0 до 100 км/ч за едва 5,5 секунди.
Този юбилеен модел се отличава от своите събратя с редица ексклузивни дизайнерски елементи, които свидетелстват за неговия специален статут. Edition 50 се отличава с уникални емблеми, контрастен черен покрив, капаци на огледалата и накрайници на ауспуха. Характерна странична лента и привличащи погледа 19-цолови алуминиеви джанти Queenstown с ярко червено гланцирано покритие допълват промяната на екстериора. Купувачите ще имат избор между класическо бяло, сиво и черно, както и два ексклузивни цвята, които не се предлагат при другите GTI: изтънчено мъхнато зелено и емблематичното за VW Tornado Red. Вътре, интериора се отличава със специална карирана тапицерия за спортните седалки, допълнена от лога Edition 50, дискретно интегрирани в стелките, праговете, седалките и волана.

Това е единственият GTI, който се предлага стандартно с адаптивни амортисьори DCC и се движи с 5 мм по-ниско от обикновения модел, което подобрява стабилността и прецизността на управлението. Специално разработеният софтуер за сервоуправлението и електронно контролираният диференциал с ограничено приплъзване допълнително подобряват маневреността. Въпреки че е проектиран като изключително компетентен универсален автомобил за ежедневно шофиране, Volkswagen е гарантирал, че ентусиастите могат да разкрият пълния му потенциал на пистата, като изберат Performance Pack.
Опционалният Performance Pack, макар и да не добавя повече конски сили, значително подобрява пистовите възможности на Edition 50. Той въвежда допълнителни два градуса отрицателен наклон, 20% по-твърди пружини (понижаващи височината на каросерията с още 5 мм) и по-твърди тампони, за да намали значително подвижването. От решаващо значение е, че той предлага опционални полуслик гуми Bridgestone Potenza Race с размери 235, които са с 1,1 кг по-леки на от конвенционалните гуми. Допълнително намаляване на теглото се постига с 19-цолови ковани джанти Warmenau, заимствани от Golf R, които намаляват теглото с 3 кг, и титанова изпускателна система Akrapovic, която допринася за намаляване на теглото с още 11 кг. Общо Performance Pack намалява теглото на автомобила с 30 кг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Грую
Коментиран от #4, #6
17:48 20.06.2025
3 Леля Гошо
Галинчо неграмотно връзкарче, кралят на копи-пейст и гугъл транслейт
СЪС задвижване
Коментиран от #7
18:12 20.06.2025
4 Възраждане
До коментар #2 от "Грую":
Патриот кара Лада стига с тази западна пропаганда. За всеки другар само морал а не глезотии18:24 20.06.2025
5 92-ра
Все едно сега да караш maybach.
Пред блока имаше една SKODA 105 MB един Москвич една Жигула над целият паркинг огромен и един мастит реститут на някакъв американски милиардер притежаваше ford Сиера дизел който съхраняваше в гараж клетка и през зимата не искаше да пали и той носеше топла вода от апартамента си на 4 етаж и му поливаше двигателя с топла вода. Годините бяха много интересни. Сега куцо и сакато се качило на огромни джипове и като сляза тях са високи педя и два пръста. Смешници. В онези години се правиха на по-ниски от тревата и по-тихи от вятъра.
Коментиран от #12
19:41 20.06.2025
6 По принцип си прав
До коментар #2 от "Грую":
SKODA е по-добър автомобил.По-евтин за поддръжка и не се набиваш на очи.
Коментиран от #9, #11
19:44 20.06.2025
7 Чичо Тошо
До коментар #3 от "Леля Гошо":
Не му се сърди...Кръстен е Галин на дядо си...бая ти...Ганья...
Коментиран от #8
20:41 20.06.2025
8 Остави
До коментар #7 от "Чичо Тошо":
всичко друго, но ако може да обясни какво означава следното….”2,0-литров турбокомпресор с четири цилиндъра на VW…”??23:57 20.06.2025
9 Гост
До коментар #6 от "По принцип си прав":
По добър според кой? Според теб, защото имаш такъв, или според статистиката? Евтин? Я погледни листите на Еуратек и тогава говори!А за да видиш разликата, иди в шоурума на едните, после при другите, и ще прогленнеш...
07:15 21.06.2025
10 Перничано
06:32 22.06.2025
11 Така де
До коментар #6 от "По принцип си прав":
Голф и Октавия са на една платформа и ползват едни и същи мотори.Разликата е във външния вид, Другото е едно и също.09:56 22.06.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.