Lucid постави рекорд за най-дълъг пробег в Европа

10 Юли, 2025 13:14 2 359 5

  • lucid-
  • air-
  • рекорд-
  • гинес-
  • пробег-
  • електромобил

Air Grand Touring измина 1205 километра с едно зареждане

Lucid постави рекорд за най-дълъг пробег в Европа - 1

По време на впечатляваща демонстрация на електрическите възможности, Lucid Air Grand Touring наскоро измина зашеметяващите 1205 км с едно зареждане, с което си спечели нов рекорд в Гинес за „най-дълго пътуване с електрическа кола с едно зареждане“. Това забележително постижение не се състои само в изминаването на разстоянието; то беше осъществено миналия уикенд между Сент Мориц, Швейцария, и Мюнхен, Германия, без нито едно спиране за зареждане. Това, което прави този конкретен пробег още по-впечатляващ, е трудният терен, който е преодолял: предизвикателна комбинация от високи алпийски проходи, високоскоростни автомагистрали и криволичещи второстепенни пътища.

Lucid не само подобри предишния рекорд, но го надмина с цели 160 км. Ерик Бах, главен инженер на компанията, го определи като „значим крайъгълен камък“ и „още едно ясно доказателство за технологичното предимство, което отличава Lucid“. Той поясни: „Продуктите на Lucid съчетават световна класа ефективност на превозните средства с най-модерните задвижващи агрегати, ултрависоковолтова архитектура и технология за управление на батериите, налични днес“.

Lucid постави рекорд за най-дълъг пробег в Европа

Под капака Air Grand Touring крие внушителна система за задвижване на четирите колела с два мотора, която развива мощност от 831 конски сили и въртящ момент от 1200 нютон метра. Тази система позволява на луксозния седан да ускори от 0 до 100 км/ч за невероятните 3,2 секунди, преди да достигне максимална скорост от 270 км/ч. Задвижването на тази мощност се осигурява от солидна батерия с капацитет 117 kWh, който на хартия осигурява пробег по WLTP от 960 км. Удивително, но този рекорден автомобил успя да надмине дори тази впечатляваща официална цифра с допълнителни 245 км, затвърждавайки позицията си на истински шампион по дълги разстояния в света на електромобилите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 12 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Морален Стожер

    3 9 Отговор
    Чакам поредната радостна вест за поредния oтpепaл се мотораджия. Мястото на мотораджиите е в плиткия тppaп при чeppвeите и мършоядните насекоми. Дано само за това лято стотици мотораджии станат храна за тия гадинки!
  • 2 Антиелектрика

    9 2 Отговор
    При този преход със сигурност автомобила не се е движил с максималната си скорост 270 км/ч дори и за 5 сек.
    А прави впечатление, не само при този тест, а и при всички останали подобни рекорди на електрички следното:
    Сент Мориц - Надморска височина: 1 822 m
    Мюнхен - Надморска височина: 519 m

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Трафик

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Кой се движи с 270 км в час в трафика. Най-нормалната скорост на света е 67 км в час средна скорост за 1200 км пробег. Тогава се постига много по-добър разход от заводския.

    Тогава пробегът с едно зареждане независимо дали става въпрос за дизелова баничарка или за електромобил се покачва с 20-30% отколкото е казал производителя. Турбо го е доказал статистически. Както със старата така и с новата баничарка, които кара с 67 км в час и постига 30% по-добър разход и съответно пробег отколкото дава производителя.
  • 4 така

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Между Швейцария и Мюнхен няма и 500 км. Значи трябва да е повтарял.
  • 5 Гарганелова

    1 1 Отговор
    Кукичка за наивници.