27 Юни, 2014 13:49 5 240 25

Ford обзаведе Focus ST с дизелов мотор

  • ford-
  • focus-
  • focus st-
  • ecoboost-
  • гудууд 2014

За пръв път в историята си наточената версия на Ford Focus получава дизелов двигател. Модернизираният горещ хечбек ще бъде показан пред публика на фестивала на скоростта в Гудууд този уикенд.



Двулитровият нафтов мотор на Focus ST развива мощност от 185 к.с. и въртящ момент 400 Нм, достъпни в диапазона от 2 000 до 2 750 об/мин. Дизеловата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 8.1 секунди, а максималната скорост достига 217 км/ч. Средният разход на гориво в смесен цикъл е 4.4 л/100 км.



Бензиновият агрегат на обновения ST остава същият. Четирицилиндровият 2.0-литров турбомотор от семейството EcoBoost генерира 250 коня и 360 Нм. Спринтът от 0 до 100 км/ч му отнема 6.5 секунди, а максималната скорост е 247 км/ч. Средният разход на гориво в смесен цикъл е 6.8 л/100 км. Двата двигателя са комплектовани с шестстепенна механична трансмисия.



Инженерите на Ford са преработили окачването. Пружините и амортисьорите са нови както отпред, така и отзад. Модернизирани са също усилителят на волана, стабилизиращата програма и системата за контрол на векторната тяга.



Освежената външност се дължи на новите брони, различният преден капак, по-тесните предни светлини и видоизменените фарове против мъгла. 18-цоловите джанти имат различен дизайн.



В салона се набиват на очи новият волан, различното оформление на централна конзола и трансмисионния тунел. Модернизиран е управляващият блок на климатика.



В стандартното оборудване на Focus ST влизат адаптивни фарове и камера за движение на заден ход. Срещу допълнително заплащане ще могат да се поръчат система за следене на пътната маркировка и мултимедия SYNC 2 с осеминчов сензорен дисплей, навигация и възможност за гласово управление. За модела ще се предлага и спортен аеродинамичен пакет с престилка, прагове, дифузьор и заден спойлер в цвета на купето.



В Европа Ford ще започне да приема поръчки за обновения Focus ST през есента, а първите коли ще бъдат доставени на клиентите в началото на 2015 г. Цените ще станат известни на по-късен етап.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Естребовски

    2 3 Отговор
    6,8л на 100км,ама на куково лято.
  • 2 Стоян Стоянов

    4 1 Отговор
    Красив е тоя Focus ST - спор няма. Както и Astra GTC (OPC), Megane RS - все са си хубавци!
  • 3 Кобрата

    5 2 Отговор
    Ford-ът изглежда добре, както екстериора така и интериора са супер.
    Спортните седалки са направо жестоки, браво постарали са се и колата е перфектна.
  • 4 километър

    1 1 Отговор
    Черните триъгъни пластмаси пред огледалата издишат малко, всичко друго много ми харесва, включително дизеловия мотор. Ще тегли яко.
  • 5 zendera

    1 1 Отговор
    Много ми харесва колата,особенно със този цвят.Обаче съм разочарован от мощноста.Защо?Ами защото все пак това е заводски тунинг.Стандартите вече са по-високи.Преди 10 години можеби бих ги приел тия 185 кс но сега са малко.БМВ и Мерцедес отдавна правят битурбодизелови варианти от давата литра обем.Каскадно пълнене-ето това е на мода сега при дизелите.
  • 6 zendera

    1 5 Отговор
    400Нм.....,само това ме радва ,доста са за 185кс...но пък са на лице в много малък работен диапазон.Не ги разбират Форд тия неща.Трябва да преминат ускорен курс на обучение при БМВ.Справка-новия двулитров битурбодизелов мотор на Х5!!!

    Коментиран от #8, #10

  • 7 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Тая решетка отпред е прекалено голяма, иначе другото е добре, само да не мирише на баламатум вътре.
    Зендер --- да де, ама 400 NM чак при 2000 оборота, за дизел си е доста, демек при 1500 е дооста по-малко, иде реч че ще иска повече газ при потегляне в сравнение с бмв-то.

    Коментиран от #15

  • 8 Maurice

    0 3 Отговор

    До коментар #6 от "zendera":

    Малкия работен диапазон ще те принуждава да правиш аеробика в купето със смяната на предавките през 2-3 секунди. Така ще бъдеш във форма без да ходиш на фитнес. Иначе ако са предвидили някой 10 степенен автоматик на по-късен етап, ще е добре.

    Коментиран от #16

  • 9 Nickname

    4 2 Отговор
    Много техници са се завъдили тука някви NM, обороти, секунди се обсъждат. плашим се
  • 10 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "zendera":

    То тва не значи че по другите обороти няма тяга. Може да са "само" 380 нютона. Ама тука е записан пика.

    Колкото до БМВ - старите атмосферни бензинови шестаци нямаха никакъв въртящ момент до 3000 оборота. Ванос-маноси - все тая

    Коментиран от #11

  • 11 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Shmeker":

    Нямат, щото нямат турбини, или явно ти от малък си карал само 500+ коня коли, и ВМ на стария шестак ти се вижда малък, нали не мислиш че тоя "никаквия въртящ момент" ги прави немощни, то ако на стария шестак му са малко ВМ, то какво ли кажеш за .... мерцедес 3000 куб. дизел произвеждан до към 1985 с ВМ 172 при 2400 ???
    И по-важно е не на колко обороти си постига макс. ВМ, а за колко време, сега по английскому му викат "респонс", и мисля че "стария бензинов шестак" като моята примерно ще мачка всеки дизел,
    а тия ваноси са за икономия и само забавят развъртането на ДВГ.

    Коментиран от #12, #17

  • 12 Кольо Фильов

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "триста итридесети":

    какво мачкане какви респонси те гонят да не си на някакъв курс по масаж.

    Шмекер ти казва , че старите шестаци са гола вода до 3000 оборота и е прав
  • 13 триста итридесети

    0 0 Отговор
    Абе те двигателите от Ф1 са още по-гола вода до 3000 оборота,
    въпроса ми е с какъв друг двг го сравнява шмекера, щото шестака с лекота прехвърля не 3 000 об. ами и 6 000 об

    Коментиран от #14

  • 14 Киро Стоев

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "триста итридесети":

    Шестаците на БМВ с лекота прехвърлят 3000 об. и след това загряват
  • 15 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "триста итридесети":

    Ама аз нали за това казвам,че битурбото е по-добрия вариант.Имаш целия Нм още при 1200-1300 оборота.
  • 16 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Maurice":

    Така е,малък оптимален пиков работен диапазон...
  • 17 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "триста итридесети":

    Ооооп,тука можем да поспорим.Визирам БМВ Е90 330I и БМВ Е90 330Д.Дизеловия вариант не отстъпва на бензиновия.А при доускорението ще смачка бензиновия...Аз лично имам опит с бившата ми 530ка-голямо шило беше...доста бензинки съм наказвал-имам предвид от този клас коли,късали са ме на старт по-леки коли с мощност около моята..

    Коментиран от #18, #23

  • 18 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "zendera":

    Имах предвид кой по-бързо ще си достигне мощността, както и да е.
    Главното предимство на дизела е в по-добрия КПД и от там разход, за мощност и доускорение, при "еднакви" ДВГ бензиката ще заминава, сега идва въпроса кои двг са еднакви??? тези които са с еднаква кубатура ли ?? или с еднаква маса ???? или пък с еднаква мощност, а защо не пък и с еднакъв ВМ и мощност сега с тия компютри ще се постигне лесно.

    А 90-тките дето си ги дал за пример - хммммм - едното е без турбина - това еднакво ли е

    Коментиран от #19

  • 19 Киро Стоев

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "триста итридесети":

    За какъв разход говориш
    след като дизелите на БМВ са най-харчещите

    Коментиран от #20, #24

  • 20 триста итридесети

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Киро Стоев":

    И най-вървежните

    Коментиран от #21

  • 21 Киро Стоев

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "триста итридесети":

    В градовете ограничението е 50 км !
    какви вървежи бълнуваш? на джигит ли ще се правиш

    Коментиран от #22, #25

  • 22 триста итридесети

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Киро Стоев":

    Така де - по-бързо ще ускори до 50, не навсякъде в града е 50, примерно на цариградско не се плаши, карай с 80 на моя отговорност.
  • 23 Монго

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "zendera":

    Ми, изобщо не . Но темата е за Форд Фокус. Ако искате да си чешете клавиатурите-http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=193504&sid=24282e3031f3bc803a0ab075d9404b39
  • 24 zendera

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Киро Стоев":

    Вземи малко почети бе!То е ясно че на бумер не си се качвал,поне в нета имаш инфо на готово.Почети,сравни и тогава се изказвай!
  • 25 Киро Стоев

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Киро Стоев":

    Точно така. Никой не го интересува мощности вървежи и други. Важното е да се спазва правилника и да не избиваме комплекси зад волана